تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

روغن گل رز چه فایده‌ای برای مو دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه
روغن گل رز چه فایده‌ای برای مو دارد؟

شاید بدانید روغن گل رز، مو را مرطوب نگاه‌ داشته و به آن آب‌رسانی می‌کند. اما بد نیست این را هم بدانید که این ماده خاصیت ضد التهابی نیز دارد؛ در نتیجه می‌تواند بسیاری از التهابات و مشکلات پوست سر را حل کند. علاوه بر این‌ها، روغن گل رز رایحه لذت‌بخشی دارد. در واقع برخی مطالعات نشان داده‌اند که بوی رز در روش‌های رایحه‌درمانی، تاثیرات آرام‌کنندگی فراوانی دارد.

فواید روغن گل رز

به طور کلی فایده اصلی روغن گل رز برای مو، آب‌رسانی به مو و بهبود سلامت آن است. این ماده به ویژه برای کسانی که موی خشک، آسیب‌دیده و شکننده دارند مفید است. روغن رز برای افرادی که موی طبیعی‌ مجعد و موج‌دار دارند نیز مفید است؛ زیرا این نوع مو طبیعتا از دیگر موها خشک‌تر است.

این روغن را می‌توان مستقیم روی مو زد. باید از ریشه تا انتهای مو را به آن آغشته کرد یا می‌توان آن را به شامپو یا دیگر محصولات مو اضافه کرد. می‌توانید این روغن را با مواد دیگری که ویژگی‌های مشابهی دارند مانند انواع روغن‌های گل رز، آووکادو یا دیگر روغن‌های مناسب مو ترکیب کنید. با کمک روغن رز می‌توانید ماسک مو یا نرم‌کننده مخصوص موی خود را بسازید.

روغن گل رز

مصارف درمانی روغن گل رز

هم‌چنین می‌توانید روغن گل رز را برای مشکلات پوست سر به کار ببرید زیرا این روغن التهاب را کاهش می‌دهد. این روغن، ناراحتی و تورم ناشی از پسیوریازیس، شوره و دیگر مشکلات را از بین می‌برد. تحقیقات بیش‌تری لازم است تا تعیین کنند دقیقا چه‌گونه باید روغن گل رز را برای این شرایط به کار برد. پس برای مصارف درمانی، با پزشک خود مشورت کنید.

روغن رز هم‌چنین برای آرام کردن شما در یک روز پر استرس نیز مفید است. بوی رز حس آرامش را افزایش می‌دهد به ویژه وقتی به صورت روغن به کار می‌رود. اگر می‌خواهید ترکیب خاص خود را بسازید، اطمینان حاصل کنید که بوی غلیظ دیگری را با روغن رز ترکیب نکنید؛ مگر این‌که آن رایحه نیز آرام‌بخش باشد.

روغن رز معمولا گران است، بنابراین باید به مقدار کم از آن استفاده کنید به ویژه وقتی روی مو می‌مالید. فرمول‌های تجاری آن معمولا از خود روغن گران‌ترند اما حتما اطمینان حاصل کنید این محصولات به اندازه‌ای روغن رز دارند که برای موی شما مفید باشد.

همان‌گونه که می‌توانید ماسک موی شگفت‌انگیز خانگی بسازید، قادر هستید عصاره‌ گل رز را خودتان در خانه تهیه کنید تا از فواید مشابه آن برخوردار شوید. فقط به یک بوته‌ رز در باغچه خود نیاز دارید، پس اسفند امسال کاشتن بوته رز را فراموش نکنید و ما و سایر کاربران را از تجربه ساخت روغن گل رز در بخش نظرات مطلع سازید.

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 9506بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه