تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

استفاده صحیح از مرطوب کننده ها برای حداکثر آبرسانی

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
استفاده صحیح از مرطوب کننده ها برای حداکثر آبرسانی

افراد زیادی را سراغ داریم که اهمیت خاصی به خرید مرطوب کننده می‌دهند و همیشه دنبال بهترین برند مرطوب کننده هستند. با این حال این افراد به‌رغم توجه ویژه برای خرید محصول دلخواه و هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌کنند، از روش استفاده صحیح مرطوب کننده ها بی‌خبر هستند. در نتیجه مرطوب کننده ای که با وسواس زیادی خریده‌اند، اثربخشی لازم را ندارد و پوست را به‌خوبی آبرسانی نمی‌کند. همان‌گونه که می‌دانید رسم داریم همیشه بهترین روش‌های استفاده از محصولات رسیدگی به پوست و آرایش را با همراهان خود در میان بگذاریم. به همین دلیل در ادامه روشِ استفاده صحیح از مرطوب کننده ها برای حداکثر آبرسانی را مطرح می‌کنیم. به شما قول می‌دهیم با این روش، پوست شما از همیشه بیشتر آبرسانی شود و جلوه‌ای زیبا و باطراوت پیدا کند.

پوست را آماده کنید

پوست را آماده کنید

شکی نداریم که در جریان هستید قبل از آرایش یا استفاده از محصولات پوستی، باید آن را آماده کنید. با این حال از آنجایی که به قول قدیمی‌ها کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند، اجازه دهید یک بار دیگر مراحل آماده سازی پوست را با هم مرور کنیم. این مراحل با پاک کننده صورت آغاز می‌شود. سپس می‌توانید روی پوستی که کاملاً‌ از آلودگی‌ها پاک شده، تونر بزنید. در نهایت نیز نوبت سرم فرا می‌رسد. جالب است بدانید آماده سازی پوست به ترتیب مراحلی که به آن‌ها اشاره کردیم، اثربخشی مرطوب کننده ها را تا میزان دو برابر بیشتر می‌کند. پوستی که با این مراحل آماده شده، تمامی ترکیبات آبرسان و ویتامین‌های مرطوب کننده را به‌سرعت جذب می‌کند. در نتیجه حتی ذره‌ای کم از مرطوب کننده‌ای که خریده‌اید هدر نمی‌رود و اثربخشی این محصول دوچندان می‌شود.

استفاده از انواع مرطوب کننده ملایم برای شروع کار ضروری است

استفاده از انواع مرطوب کننده ملایم برای شروع کار ضروری است

مرطوب کننده های ملایم، نفوذ بیشتری نسبت به مرطوب کننده‌ هایی با ترکیبات غلیظ و متراکم دارند. به لطف ترکیبات ملایم این مرطوب کننده ها، مواد آبرسان‌ سریع‌تر به داخل پوست نفوذ می‌کند. در نتیجه اثربخشی مرطوب کننده افزایش می‌یابد. مرطوب کننده های مایع یا ژلی، انتخاب مناسبی برای این مرحله به حساب می‌آید. پیشنهاد می‌کنیم مرطوب کننده‌ای بدون چربی انتخاب کنید که اسید هیالورونیک (Acid Hyaluronic) و ویتامین E داشته باشد. این ترکیبات اثربخشی مرطوب کننده را افزایش می‌دهد و آبرسانی آن را کامل می‌کنند.

 از مرطوب کننده متراکم در مراحل بعدی بهره ببرید

 از مرطوب کننده متراکم در مراحل بعدی بهره ببرید

ترکیبات مرطوب کننده ملایمی که به صورت زده‌اید باید داخل منافذ پوستی محفوظ بماند. به همین دلیل لایه‌ای مرطوب کننده غلیظ‌ روی صورت بمالید. توجه داشته باشید در این مرحله منظور از مرطوب کننده متراکم، کرم آبرسانی با ترکیبات بسیار چرب و غلیظ نیست. منظور مرطوب کننده ای است که ترکیبات آن از مرطوب کننده ای که در مرحله قبلی استفاده کردید، غلیظ‌تر باشد. ترکیبات این مرطوب کننده باید به اندازه‌ای متراکم باشد که مدت بیشتری برای نفوذ به داخل پوست طول بکشد.

برای این مرحله مرطوب کننده‌ای با ترکیبات اسید هیالوروینک و ویتامین E استفاده کنید. آلوئه ورا نیز سرشار از مواد آبرسان است. استفاده از مرطوب‌ کننده‌ ای با این ترکیبات، در کنار آبرسانی پوست، چین‌و‌چروک‌های آن را کاهش می‌دهد و جلوه‌ای جذاب و بانشاط برای صورت ایجاد می‌کند. توجه داشته باشید این مرطوب کننده هر چقدر بیشتر ترکیبات آبرسان داخل پوست را محفوظ نگه دارد، خاصیت آبرسانی آن در یک یا دو روز آینده بیشتر خواهد بود.

توجه ویژه‌‌ای به ترکیبات مرطوب کننده داشته باشید

توجه ویژه‌‌ای به ترکیبات مرطوب کننده داشته باشید

با توجه به روش استفاده صحیح از مرطوب کننده ها برای حداکثر آبرسانی پوست که با شما مطرح کردیم، حتماً‌ در جریان قرار گرفته‌اید که آبرسانی پوست زمانی اثربخشی بیشتر دارد که پوست را با چندین لایه مرطوب کننده مختلف، آبرسانی کنید. اینجاست که باید توجه ویژه‌ای به ترکیبات مرطوب کننده داشته باشید. درواقع ترکیبات مرطوب کننده های مختلفی که استفاده می‌کنید نباید با هم تداخل داشته باشد. برای نمونه بعضی از کرم‌ های مرطوب کننده دارای رتینول هستند. جالب است بدانید چنین کرمی را نباید همراه با مرطوب کننده ای دارای ویتامین C استفاده کنید. رتینول و ویتامین C واکنشی ایجاد می‌کنند که التهاب پوست را به دنبال دارد.

جالب‌تر اینکه رتینول با اسید سالیسیلیک (Salicylic Acid) نیز میانه خوبی ندارد. مخلوط‌شدن رتینول و اسید سالیسیلیک باعث حساسیت پوست می‌شود و آن را خشک می‌کند. حتماً‌ قبل از خرید هرگونه مرطوب کننده، ترکیبات آن را با دقت بررسی کنید و توجه داشته باشید که این محصول با دیگر محصولات رسیدگی به پوست و آرایش مشکلی ایجاد نکند. اگر هم محصولی قبلا خریده‌اید که ترکیبات آن با دیگر مرطوب کننده های شما سازگار نیست، غم به دل خود راه ندهید. این محصول را در بازه زمانی متفاوتی از مصرف دیگر مرطوب کننده ها استفاده کنید. برای نمونه اگر یک مرطوب کننده ترکیبات سازگاری با دیگر محصولات رسیدگی به پوست شما ندارد، این مرطوب کننده را صبح استفاده کنید و دیگر محصولات را شب.

از اثربخشی ضد آفتاب غافل نشوید

از اثربخشی ضد آفتاب غافل نشوید

ممکن است با خود فکر کنید استفاده از ضد آفتاب چه ربطی به افزایش اثربخشی کرم های مرطوب کننده دارد؟ برای پاسخ به این پرسش کافی است به این نکته توجه داشته باشید که اشاره کردیم آبرسانی پوست باید در چند مرحله و به صورت لایه‌لایه انجام شود. در این مراحل کرم مرطوب کننده ای که ترکیبات ملایمی دارد را اول پیشنهاد ‌کردیم و سپس به استفاده از کرمی با ترکیبات غلیظ‌تر پرداختیم. همان‌گونه که می‌دانید استفاده از ضد آفتاب ربطی به آفتابی‌ یا ابری‌بودن هوا ندارد. به همین دلیل اگر شاغل هستید، یا می‌خواهید روز را بیرون از منزل سپری کنید، باید حتماً ضد آفتاب بزنید.

ضد آفتاب ترکیباتی بسیار متراکم‌تر از کرم های مرطوب کننده دارد. در نتیجه با مالیدن لایه‌ای ضد آفتاب روی کرم های مرطوب کننده ای که زده‌اید، رطوبت این کرم‌ها روی سطح پوست حفظ می‌‌شود. در نهایت این رطوبت در طول روز به منافذ پوستی راه پیدا می‌کند. برای حفظ سلامت پوست خود در برابر پرتوهای مضر خورشید، ضد آفتابی با اِس‌.‌پی.‌اِف (SPF) ۵۰ یا بیشتر خریداری کنید. این ضد آفتاب نباید ترکیباتی چرب‌ داشته باشد و ترکیبات آن باید به‌سرعت به داخل پوست نفوذ کند. در غیر این صورت روی پوست باقی می‌ماند و جلوه‌ای سفید و نازیبا به آن می‌دهد.

سخن پایانی

استفاده صحیح از مرطوب کننده ها برای حداکثر آبرسانی پوست زمانی تمام‌و‌کمال انجام می‌شود که مراحل بالا را با دقت انجام دهید. امیدواریم به لطف روشی که برای استفاده صحیح از مرطوب کننده ها مطرح کردیم، پوست شما بیشتر از همیشه آبرسانی شود و جلوه‌ای شاداب و زیبا پیدا کند. برا تهیه انواع آبرسان و مرطوب کننده هم می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی مراجعه کنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمندی برای افزایش اثربخشی مرطوب کننده ها دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های مفید را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 4927بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه