تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

روش برطرف کردن اثرات آفتاب سوختگی و آلودگی روی پوست

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
روش برطرف کردن اثرات آفتاب سوختگی و آلودگی روی پوست

پرتوهای گندم‌گون خورشید حیات را به زمین می‌آورند؛ اما این پرتوها در کنار فایده‌های بی‌شمار، دردسرهایی هم به دنبال دارند. مهم‌ترین این دردسرها، آسیب‌رساندن به پوست است. قرارگرفتن پوست در برابر پرتوهای خورشید، زمینه ایجاد لکه‌های سیاه، خشکی پوست و در شرایط وخیم، سرطان پوست را فراهم می‌کند. در کنار نور خورشید، آلودگی‌های موجود در هوا نیز دشمن پوست است. به این ترتیب می‌توان گفت امکان ندارد بیرون از منزل حضور داشته باشید و پوستتان در معرض خطر پرتوهای خورشید و آلودگی‌ هوا قرار نگیرد. به همین دلیل باید روش برطرف کردن اثرات آفتاب سوختگی و آلودگی روی پوست را فرا بگیرید. خوشبختانه روش جالب و سودمندی برای برای درمان آفتاب سوختگی سراغ داریم که آلودگی‌های روی پوست را کاهش می‌دهد. در ادامه این روش را با شما مطرح می‌کنیم. امیدواریم پوست شما با انجام این روش‌ها از شر آفتاب سوختگی و آلودگی‌ خلاص شود.

دلیل از بین رفتن شادابی پوست

چرا شادابی پوست از بین می‌رود؟

قبل از اینکه به روش برطرف کردن اثرات آفتاب سوختگی و آلودگی روی پوست بپردازیم، باید ابتدا ببینیم چرا شادابی پوست از بین می‌رود؟ برای پاسخ به این پرسش باید به فرایند تولید سلول‌های جدیدِ پوست اشاره کنیم. همان‌گونه که حتماً بهتر از ما می‌دانید، سلول‌های سطح پوست حدوداً هر ۲۷ روز یک‌بار تولید می‌شوند. در نتیجه پوست ما در طول عمری که داریم، دائماً سلول‌های تازه‌ای ایجاد می‌کند. از طرف دیگر سلول‌های مرده روی سلول‌های تازه قرار می‌گیرند. در نتیجه به‌رغم اینکه پوست، سلول‌های تازه و جوانی تولید کرده، حضور سلول‌های مرده به آن جلوه‌ای پیر و تیره می‌دهد.

وجود سلول‌های مرده روی پوست در کنار اینکه ظاهری نازیبا برای آن ایجاد می‌کند، بسته‌شدن منافذ پوست را به دنبال دارد. با بسته‌شدن منافذ پوست، آکنه و جوش پدیدار می‌شود. در نتیجه سلول‌های مرده مهم‌ترین دلیل از بین‌رفتن شادابی پوست به حساب می‌آید. کم‌آبی بدن، اضطراب، آسیب‌های محیطی مانند آلودگی، گردوغبار، باد و طوفان‌های سهمگین، قرارگرفتن در معرض نور خورشید از دیگر عواملی است که شادابی پوست را از بین می‌برد. در کنار اینکه باید مواظب باشید تا حد امکان پوست شما در معرض این عوامل قرار نگیرد، چاره‌ای برای شادابی آن بیندیشید و اثرات آفتاب سوختگی و آلودگی روی پوست را از بین ببرید.

بر طرف کردن اثرات آفتاب سوختگی و آلودگی روی پوست

بر طرف کردن اثرات آفتاب سوختگی و آلودگی روی پوست

اکنون که متوجه شدید چرا شادابی پوست از بین می‌رود، زمان آن است که روشی جالب برای بازگرداندن شادابی پوست را مطرح کنیم. این روش در کنار اینکه شادابی را به پوست باز می‌گرداند، آفتاب سوختگی را هم از بین می‌برد. برای این کار از شوینده‌های پوستی کمک بگیرید که ترکیباتی ضد آلودگی هوا دارند. این شوینده‌ها برای التیام آفتاب سوختگی از موادی مانند عصاره آلوئه ورا کمک گرفته‌اند.

اثربخشی این شوینده‌ها به اندازه‌ای است که پس از استفاده پوست دوباره شاداب می‌شود و سوختگی و التهاب‌ آن از بین می‌رود. از آنجایی که آلودگی‌های موجود در هوا سرشار از مواد سمی است، شوینده‌های صورتِ دارای زغال‌سنگ فعال نیز انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد. برای برطرف کردن اثرات آفتاب سوختگی و آلودگی روی پوست، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول

صورت و پوست قسمت‌هایی از بدن که در معرض آفتاب و آلودگی هوا قرار داشته را با شوینده‌‌ای بشویید که ویژگی‌هایی که اشاره کردیم را داشته باشد. دقت کنید که تمامی قسمت‌های صورت و گردن شسته شود.

مرحله دوم

سپس، زمان لایه‌برداری سلول‌های مرده و از‌بین‌بردن آلودگی‌های هوا از سطح پوست فرا می‌رسد. در این مرحله با مقدار کمی اسکراب (حدود یک سکه)، صورت را ماساژ دهید. سپس اجازه دهید ترکیبات اسکراب چند دقیقه روی پوست باقی بماند. در نهایت صورت و قسمت‌هایی از پوست که اسکراب کرده‌اید را کاملاً بشویید.

مرحله سوم

اکنون زمان استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های دارای ترکیبات جوان‌ساز فرا رسیده است. در این مرحله صورت را به کرم یا لوسیونی با ترکیبات جوان‌ساز، آغشته کنید.

مرحله چهارم

سپس پوست صورت و گردن را با حرکات دورانی ماساژ دهید. این ماساژ باید به گونه‌ای انجام شود تا جریان خون در زیر رگ‌های پوست افزایش یابد. بیشترشدن جریان خون در زیر پوست صورت، جلوه‌ای شاداب و باطراوت برای چهره ایجاد می‌کند.

مرحله پنجم

برای پاک‌کردن آلودگی‌های باقیمانده و جوش‌های سرسیاه، از ماسک زغال‌سنگ کمک بگیرید. لایه‌ای نازک از این ماسک را روی تمامی قسمت صورت و گردن (به‌غیر از چشم و بینی) بمالید. سپس اجازه دهید این ماسک حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست باقی بماند. در نهایت ماسک را بردارید و صورت را با آب وِلرم بشویید.

مرحله ششم

اگر در شهر زندگی می‌کنید، آلودگی هوا همیشه وجود دارد؛ در نتیجه به صورت و گردن کرم ضد آلودگی هوا بمالید. این کرم بهتر است در کنار ترکیبات محافظ پوست در برابر آلودگی هوا، دارای اس‌.‌پی.‌اف (SPF) هم باشد. پس از حدود ۳۰ دقیقه، شادابی به پوست باز می‌گردد و اثرات آفتاب سوختگی و آلودگی از بین‌ می‌رود.

سخن پایانی

امیدواریم به لطف روشی که برای بر طرف کردن اثرات آفتاب سوختگی و آلودگی روی پوست با شما مطرح کردیم، پوست شما از همیشه شاداب‌تر شود و هرگز روی آلودگی و آفتاب سوختگی را نبیند. برای تهیه محصولات رسیدگی به پوست و انواع کرم ضد افتاب هم می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی مراجعه کنید. فروشگاه اردمی، مرجع نخصصی محصولات آرایشی و بهداشتی و تندرستی است. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم اطلاعات سودمندی برای بر طرف کردن اثرات آفتاب سوختگی و آلودگی روی پوست دارید،‌ خواهشمندیم این اطلاعات مفید را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبانمان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 1291بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه