مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

زیبارویان چطور ریمل ضد‌آب را پاک می‌کنند؟

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
زیبارویان چطور ریمل ضد‌آب را پاک می‌کنند؟

ریمل ضدآب از آن دسته‌ محصولات آرایشی به‌حساب ‌می‌آید که گاهی اوقات واقعاً استفاده از آن لازم است، از طرف دیگر، همان‌گونه که از نام این ریمل پیداست با محصولی طرف هستیم که در برابر آب مقاوم است و در نتیجه به این راحتی‌ها پاک نمی‌شود.

با این حساب اگر شما هم در پاک کردن ریمل ضد‌آب مشکل دارید، غم به دل خود راه‌ ندهید و تا انتهای این متن با ما همراه باشید، با هم نگاهی به روش‌های طبیعی و استفاده از ترکیبات آرایشی برای پاک کردن ریمل ضد‌آب خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: ۷ اشتباه در پاک کردن آرایش

پاک کردن ریمل ضدآ‌ب با استفاده از ترکیبات آرایشی

۱- استفاده از پاک‌کننده‌ آرایش چشم (مشاهده محصولات)

خوشبختانه محصولات مختلفی را در بازار شاهد هستیم که به‌‌صورت اختصاصی برای پاک‌کردن ریمل ضدآب ساخته شده‌اند. یک پاک‌کننده ریمل خوب و با کیفیت، باقیمانده‌های ریمل را به سرعت و به راحتی پاک می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم اگر به میزان زیادی بر روی مژگان خود از ریمل استفاده کرده‌اید برای خرید پاک‌کننده ریمل هزینه‌ کنید و محصول خوبی را خریداری کنید.
از طرف دیگر از آنجایی که این ترکیبات قرار است با چشمان زیبای شما در تماس باشند، سعی کنید محصولاتی را انتخاب نمایید که حساسیت‌زا نباشند، چرا که حتی اگر حساسیت خاصی ندارید، حین استفاده از این ترکیبات، نگرانی برای صدمه زدن این مواد به چشم نخواهید داشت.

بهتر است در حین خرید نیز، پاک‌کننده آرایش چشم خود را از برندی خرید کنید که سایر محصولات این برند را استفاده کرد‌‌ه‌اید. به هر اندازه که لوسیون پاک‌کننده آرایش چشم شما کیفیت بیشتری داشته باشد، به همان اندازه احتمال آسیب‌های چشمی کمتر خواهد شد.

۲- استفاده از شامپوی بچه

جالب است بدانید تجربه نشان داده است، شامپوی بچه نیز اثربخشی خوبی برای پا‌‌ک‌ کردن ریمل ضد‌آب دارد. حتما به خوبی می‌دانید که شامپوی بچه به چشم‌های کودکان آسیب نمی‌رساند و باعث سوزش چشم نمی‌شود، از طرف دیگر در شامپوهای بچه رنگ و عطرهای شیمیایی استفاده نمی‌شود و ترکیبات حساسیت‌زایی نیز ندارند.

در نتیجه روی شامپوی بچه برای پاک‌کردن ریمل ضد‌آب می‌توان حساب باز کرد. برای این کار توصیه می‌کنیم مقدار بسیار کمی شامپوی بچه را بر روی مژه‌ها بمالید. درست است که شامپوی بچه چشم‌ها را نمی‌سوزاند، اما بهتر است مستقیما به داخل چشم نرود.

لازم به ذکر است که برای پاک کردن ریمل ضد‌آب، هرگز سراغ شامپوهای معمولی نروید، این شامپوها چشم را می‌سوزانند و ممکن است به چشم صدمه وارد کنند.

۳- از کلدکرم‌ها کمک بگیرید (مشاهده محصولات)

کلد‌کرم‌ها انتخاب بسیار مناسبی برای پاک کردن آرایش و به خصوص ریمل‌های ضد‌آب هستند. با استفاده از کلد‌کرم می‌توان آرایش سایر قسمت‌های چهره را نیز پاک کرد.

برای این‌کار صورت خود را با پاک‌کننده‌های آرایشی پاک و تمیز کرده و اجازه دهید خشک شود، سپس مقداری کلد‌کرم را بر روی پوست بمالید و اجازه دهید تا چند دقیقه‌ای بر روی پوست باقی بماند، در نهایت نیز با استفاده از یک دستمال و آب گرم، صورت خود را پاک کنید.

۴- از وازلین برای پاک‌کردن آرایش و ریمل ضدآب استفاده نکنید

استفاده از وازلین به دلیل ترکیبات نفتی که دارد بر روی پوست صورت توصیه نمی‌شود، اگر هم چاره‌ای به غیر از استفاده از وازلین نداشتید، از مالیدن وازلین به محیط دور چشم برحذر باشید.

پاک کردن ریمل ضدآ‌ب با استفاده از ترکیبات طبیعی

۱- پاک‌کردن ریمل ضد‌آب با کمک روغن زیتون

ریمل ضد‌آب در برابر آب مقاوم است، با این حساب بهتر است به سراغ ترکیباتی برویم که مقاومت ریمل را از بین می‌برند. روغن باعث می‌شود خاصیت ضدآب بودن ریمل از بین برود و در نتیجه شاهد ریختن ریمل از روی مژه‌ها خواهیم بود.

برای این کار مقداری روغن زیتون را بر روی انگشتان خود ریخته و با استفاده از انگشت اشاره و شست مژه‌ها را مالش دهید تا زمانی که احساس کنید مژه‌ها به خوبی آغشته به روغن زیتون شده‌اند. در نهایت نیز شاهد ریختن و پاک شدن ریمل ضدآب از روی مژه‌ها خواهید بود.

پاک کردن ریمل ضدآ‌ب با استفاده از ترکیبات طبیعی

۲- استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل انتخاب بسیار خوبی برای پاک‌کردن ریمل ضد‌آب است، از طرف دیگر روغن نارگیل پوست نواحی دور چشم را نیز به‌خوبی آبرسانی می‌کند.

یک تکه پارچه را با مقداری روغن نارگیل آغشته کرده و بر روی چشم‌ و مژه‌ها بمالید.

۳- ترکیبی از آب، نارون کوهی و روغن بادام یا جوجوبا درست کنید

این ترکیب خانگی عمری شش ماهه دارد و چشم‌های زیبای شما را اذیت نمی‌کند. برای ساخت این ترکیب، ۲ قاشق غذاخوری نارون کوهی را با دو قاشق غذاخوری روغن جوجوبا یا روغن بادام ترکیب کرده و ۲ قاشق غذاخوری آب به آن اضافه کنید.

سپس محلول بدست آمده را هم بزنید تا تمامی مواد با هم ترکیب شوند. در نهایت هم ترکیب بدست آمده را با استفاده از انگشتان خود بر روی مژه‌ها بمالید یا از دستمال یا پد آرایشی برای این کار استفاده کنید.

روش‌های مناسب پاک کردن ریمل ضد‌آب

۱- استفاده از دستمال، گوش‌پاک‌کن یا پدهای آرایشی

در حین پاک کردن ریمل ضدآب، توجه کنید تا از مواد مناسب برای این کار استفاده شود، در غیر این صورت ممکن است دچار آسیب‌های چشمی شوید. دستمال‌‌های بچه یا سایر پارچه‌هایی که حساسیت‌زا نیستند نیز برای این کار پیشنهاد می‌شود.

۲- چشم‌ها را ببندید و دستمال یا پنبه آغشته به مواد پاک‌کننده ریمل را زیر مژه‌ها قرار دهید

دقت داشته باشید، پنبه دقیقا جایی قرار بگیرد که به آن ریمل زده‌اید. پس از اینکه پنبه در محل مناسب قرار گرفت، به آرامی و با فشار بسیار کمی مژه‌ها را با پنبه بکشید.

پاک کردن مژه‌ها از ریمل باید به آرامی انجام شود. اگر پنبه را با خشونت بر روی مژه‌ها بکشید، احتمال دارد که بعضی از تارهای مژه از جای خود کنده شده و نواحی دور چشم شما آزرده شود. خطر رفتن ترکیبات پاک‌کننده ریمل به داخل چشم نیز همیشه وجود دارد، این کار ممکن است عفونت‌های چشمی را در پی داشته باشد.

۳- پنبه یا پد آرایشی را حدود ۱۰ تا ۲۰ ثانیه دربرابر مژه‌های خود نگه دارید

این کار باعث می‌شود تا مواد تشکیل دهنده ریمل حل شده و راحت‌تر از مژه‌ها پاک شوند.

۴- به آرامی پنبه را در امتداد مژه‌های خود بکشید

سعی کنید، حرکت پنبه در یک جهت باشد.

۵- پاک‌ کردن مژه‌ها از ریمل را جلوی آینه انجام دهید تا فرآیند انجام کار را زیر نظر داشته باشید

اگر احساس کردید ریمل با یک بار پاک کردن، از بین نرفته است، این کار را در دفعات بعد هم به آرامی انجام دهید تا ریمل کاملاً پاک شود.

۶- از گوش‌پاک‌کن برای پاک کردن قسمت‌های داخلی و ساقه مژه استفاده کنید

گوش‌پاک‌کن را آغشته به مواد پاک‌کننده ریمل کنید و به آرامی ریشه مژه‌ها را از ریمل‌های باقی‌مانده پاک کنید.

۷- صورت خود را بشویید

پس از این که از شر ریمل ضد‌آب خلاص شدید با استفاده از پاک‌کننده آرایش صورت، باقی‌مانده‌های آرایش و روغن‌های جامانده بر روی صورت خود را پاک کنید. در نهایت نیز چهره سیمین خود را با آب نیم‌گرم بشویید.

۸- با استفاده از لوسیون‌های مرطوب کننده، پوست را آبرسانی کنید

پس از این که صورت خود را شستید، از کرم‌های چشم یا سایر کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید تا دچار خشکی پوست نشوید.

همان‌گونه که مشاهده کردید، پاک کردن ریمل ضدآب کار چندان سخت ‌و دشواری نیست، اگر شما هم تجربه‌ای در پا‌ک‌کردن ریمل ضد‌آب دارید، تجربه‌های خود را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Wikihow دیدگاه‌ها 5130بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه