تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

از بین بردن لکه های صورت به صورت طبیعی در دو روز

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
از بین بردن لکه های صورت به صورت طبیعی در دو روز

رنگ پوست با شرایط تغییر می‌کند. هنگام گرما سرخ می‌شود و هنگام سرما کبود می‌شود. پوشش بدن با تغییر احساس هم تغییر می‌کند؛ مثلاً وقتی خجالت‌ می‌کشید رنگتان قرمز می‌شود. بعضی تغییر رنگ‌ها دائمی هستند، مانند کک‌ومک. بعضی افراد روی پوستشان کک ومک دارند و اتفاقاً این کک‌ومک‌ها زیبا هستند. کک‌ومک از خانواده لکه‌های پوستی هستند؛ اما این کجا و آن کجا. این لکه‌ها به علت‌های مختلفی به‌ وجود می‌آیند. پوست قسمت‌های مختلف بدن میزبان این لکه‌های مزاحم می‌شوند. لکه‌ها بیشتر روی پوست قفسه سینه، بازو، صورت و مچ‌ دست‌ها سایه می‌اندازند. راه‌های مختلفی برای پوشاندن این لکه‌ها معرفی شده است. یکی از این راه‌ها استفاده از کانسیلر است؛ اما این راه موقت است و تفاوتی در اصل مسئله ایجاد نمی‌کند. برای از بین بردن لکه های صورت به طور طبیعی در دو روز باید کمی خلاقیت به خرج دهید. برای آشنایی با راه‌های خلاقانه همراه ما باشید.

علت ایجادشدن لکه‌ها

علائم لکه های پیری چیست

درباره ملالین چه می‌دانید؟ ملانین رنگدانه طبیعی بدن است. این رنگدانه در پوست و مو و چشم هنرنمایی می‌کند. رنگ قسمت‌های رنگی بدن به ملانین و حضورش بستگی دارد. ملانین وظیفه دیگری هم دارد. حفاظت از پوست در برابر نور مضر خورشید. زمانی که نور به پوست برخورد می‌کند، سلول‌های ملانین به نام ملانوسیت ترشح ملانین را افزایش می‌دهند. گاهی افزایش ترشح ملانین شکل افراطی به خود می‌گیرد. ملانین‌های اضافه در پوست به شکل کله‌های تیره پدیدار می‌شوند و مخل آسایش شما می‌شوند. نام علمی لکه‌های پوست هایپرپیگمانتاسیون است.

البته آسیبی که نور خورشید به پوست می‌زند یکی از دلایل لکه‌های پوستی است. متخصصین پوست اعتقاد دارند، لکه‌های پوستی ممکن است به‌علت آکنه باشند. ممکن است به دلیل رنگدانه‌های اضافه یا آسیب‌های ناشی از نور خورشید باشد. لکه‌های خورشیدی یا ملاسما، در پوست افرادی که در معرض خورشید هستند بیشتر رخ می‌دهد؛ مثلاً پوست مردم هند هایپرپیگمانتاسیون بیشتری دارد. جالب‌ترین و در عین حال ترسناک‌ترین علت ایجاد لکه های پوستی استفاده از رنگ مو است.

روش‌های از بین بردن لکه های صورت به طور طبیعی در دو روز

لک قهوه ای ناشی از نور خورشید

راه‌های زیادی برای خلاص‌شدن از شر این لکه‌های تیره وجود دارد. اکثر افراد به شما راه‌های شیمیایی را معرفی می‌کنند؛ مثلاً استفاده از کرم ضدآفتاب یا استفاده از ضد لک عالی یا رتینوئیدهای موضعی برای روشن‌شدن رنگ لکه‌ها. استفاده از مواد شیمیایی سنگین برای حذف لکه‌های پوست بیشتر از اینکه مفید باشد مضر است. خصوصاً اگر شما پوستی حساس داشته باشید. کلاً مواد شیمیایی ریسک زیادی دارند برای همین اکثر افراد ترجیح می‌دهند موادی با ریسک کمتر انتخاب کنند؛ اگر این مواد را نمی‌شناسید، همرا ما باشید. قلم‌ و کاغذهای خود را آماده کنید و این مواد را بنویسید. این مواد برای از بین بردن لکه های صورت به‌طور طبیعی در دو روز ضروری هستند.

دال عدس

دال عدس برای از بین بردن لکه های صورت به صورت طبیعی در دو روز

دال نام دیگر عدس قرمز است. ماسک عدس برای رفع جای لک بسیار مناسب است. قدیمی‌ها به عدس و خواص آن برای پوست و بدن ایمان داشته‌اند. آن‌ها ماسک عدس را نمی‌شناختند؛ اما از عدس در غذاهایشان استفاده می‌کردند و اثرات معجزه‌آور آن را مشاهده می‌کردند. امروزه ما پیشرفت کرده‌ایم و از عدس ماسکی مفید ساخته‌ایم. برای استفاده از خواص ماسک عدس مراحل زیر را کامل انجام دهید.

  • شب قبل 50 گرم عدس قرمز را در آب خیس کنید؛
  • عدس را با استفاده از مخلوط‌کن یا غذاساز خرد کنید. نتیجه کار باید خمیری یکدست باشد؛
  • خمیر را یکنواخت روی صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند؛
  • بعد از اتمام این زمان صورتتان را با آب سرد بشویید و پوست خود را خشک کنید. برای خشک‌کردن پوستتان از حوله نرم استفاده کنید.

شیر

شیر برای از بین بردن لکه های صورت به صورت طبیعی در دو روز

لیست خواص شیر انتها ندارد. شیر و خانواده آن برای پوست مفید هستند. شیر، دوغ، کشک، پنیر و حتی شیر ترش‌شده هم برای پوست مفید هستند. با تهیه ماسک شیر می‌توانید تغییر رنگ پوست را درمان کنید. اسید لاکتیک شیر اصلی‌ترین قسمت کار صاف‌کردن پوست را انجام می‌دهد. بیشتر افراد اعتقاد دارند شیر سرد اثر بهتری روی پوست دارد. برای تهیه ماسک شیر مراحل زیر را انجام دهید.

  • تکه‌ای پنبه را در شیر خیس کنید؛
  • روزی 3 یا 4 مرتبه آن را روی لکه‌ها بمالید؛
  • برای دیدن نتیجه این ماسک را برای 2 هفته استفاده کنید.

پودر زردچوبه

پودر زردچوبه

یکی دیگر از توصیه قدیمی‌ها برای داشتن پوستی صاف استفاده از زردچوبه است. زردچوبه برای مدتی پوست را زرد می‌کند؛ اما خواص زیادی برای پوست دارد. برای استفاده از خواص این گیاه، باید آن را پودر کنید. خاصیتی که در اینجا مد نظرماست یکدست‌کردن رنگ پوست است. با ملانین که قبلاً آشنا شدید. زردچوبه تولید ملانین را مهار می‌کند؛ اگر شما هم به اندازه ما به زردچوبه ایمان دارید، مراحل زیر را برای تهیه ماسک زردچوبه انجام دهید.

  • یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه بردارید. زردچوبه را با یک تا 2 قاشق چای‌خوری عسل و یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل مخلوط کنید. این مواد را مخلوط کنید تا خمیری با قوام به دست آید. مخلوط نباید خیلی غلیظ یا خیلی شل باشد؛
  • بگذارید ۲۰ دقیقه روی صورتتان بماند و با آب سرد بشویید؛
  • زردچوبه کمی سخت از پوست پاک می‌شود. باید چندبار صورتتان را بشویید؛ اما تسلیم نشوید. باید در استفاده از این ماسک تداوم داشته باشید تا نتیجه ببینید.

پاپایا

پاپایا

بهترین راه برای از بین بردن لکه ها از روی پوست چیست؟ پوستی که آلوده به لک شده را حذف کنیم. نگران نشوید ما قرار نیست پوست شما را بکنیم. قرار است به شما لایه‌برداری قوی معرفی کنیم که می‌تواند لکه‌ها را از ریشه بکند. این لایه‌بردار پاپایا نام دارد. پاپایا میوه‌ای است استوایی که خواص آن در سراسر جهان شناخته شده است. این میوه حاوی اسیدهای میوه است. این اسیدها آلفا هیدروکسی اسیدها نامیده می‌شوند؛ اگر روی بسته اسکراب‌ها را خوانده باشید، این نام برایتان آشناست. این اسید به‌عنوان لایه‌برداری شیمیایی شناخته می‌شود. کار آلفا حذف سلول‌های مرده و احیای سلول‌ها سالم پوست است. برای استفاده از خواص بی‌نظیر پاپایا برای از بین بردن لکه های صورت به طور طبیعی در دو روز باید مراحل زیر را انجام دهید.

  • پاپایای رسیده را در کاسه له کنید.خمیر به دست آمده را به‌عنوان ماسک روی صورتتان قرارا دهید؛
  • به مدت 20 دقیقه صبر کنید؛
  • هنگام پاک‌کردن ماسک، از حرکات دایره‌ای و ملایم برای لایه‌برداری بیشتر کمک بگیرید. این حرکات لایه رویی که همان سلول‌های مرده پوست هستند را بهتر پاک می‌کند.

پیاز قرمز

پیاز قرمز

بله بله می‌دانیم که ماسک پیاز قرمز تعجب‌آور است؛ اما تخیلی نیست. پیاز قرمز است قادر است اشک محکم‌ترین آدم‌های جهان را دربیاورد؛ اما همین پیاز محکم‌ترین لکه‌های دنیا را هم حذف می‌کند و باعث اشک شوق می‌شود. با جست‌وجویی سریع در اینترنت برای حذف لکه‌های پوست با نتایجی جالب روبه‌رو می‌شوید. متخصصان به شما کرم هایی که حاوی آلیوم سپا هستند را معرفی می‌کنند. این عنصر پوست را مانند آینه صاف و زلال می‌کند؛ اما استفاده از محصولات شیمیایی بدون تجویز پزشک شَک برانگیز است؛ اگر خیلی دوست دارید که از خواص آلیوم سپا استفاده کنید، از ماسک پیاز قرمز کمک بگیرید. پیاز در ترکیبات خود، این عنصر اعجاب‌انگیز را دارد. در کرم‌های روشن‌کننده پوست پیاز خشک شده استفاده می‌شود. برای تهیه ماسک اقدامات زیر را انجام دهید.

  • پیاز را با پوست مخلوط کنید. این ماسک آبکی را 2 تا 3 مرتبه در روز روی لکه‌ها قرار دهید؛
  • اگر بوی پیاز شما را آزار می دهد، بلافاصله صورتتان را بشویید؛ اگر نه بهتر است کمی صبر کنید. بعد از یکی‌دو روز نتیجه مشخص می‌شود.

سیب زمینی

سیب زمینی

این موجود خوشمزه فقط برای حال شکم خوب نیست. سیب زمینی حال پوست را هم خوب می‌کند. چگونه؟ با از بین بردن لکه های صورت به طور طبیعی در دو روز؛ البته برای استفاده روی پوست باید از سیب زمینی خام استفاده کنید. سیب زمینی خام حاوی ویتامین C، پتاسیم و دیگر مواد روشن‌کننده است. این مواد به از بین بردن لکه‌های تیره پوست کمک می‌کند. این مواد از برنزه‌شدن پوست هم جلوگیری می‌کنند. سؤال اصلی این است که چگونه ماسک سیب زمینی درست کنیم؟ با انجام مراحل زیر شما ماسک سیب زمینی خواهید داشت.

  • مقداری سیب زمینی خام را رنده کنید. این خمیر را با آب لیمو یا ماست مخلوط کنید؛ اگر پوست خشکی دارید، می‌توانید کمی عسل نیز به مخلوط اضافه کنید؛
  • این مخلوط مقوی را برای چند دقیقه روی صورت خود بمالید. برای شست‌وشو از آب گرم کمک بگیرید؛
  • نکته: اگر مخلوط‌کردن همه این مواد برایتان سخت است، می‌توانید یک سیب‌زمینی خام را برش بزنید و آن را درست روی لکه‌های تیره قرار دهید. چه کسی گفته است که حذف سریع و طبیعی لکه‌های تیره سخت است؟

سخن پایانی

در این نوشته با شما درباره روش های از بین بردن لکه های پوست صحبت کردیم. اگر حوصله انجام این روش‌ها را ندارید، می‌توانید از کرم های ضد لک موجود در فروشگاه اردمی استفاده کنید. در همین راستا بهتر است از کرم ضد آفتاب هم استفاده کنید که آن هم در فروشگاه اردمی موجود است. در پایان هم برای ما بنویسید که از چه روش‌هایی برای از بین بردن لکه های پوستتان استفاده می‌کنید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 4941بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه