تا ۱۰+۵۰٪ تخفیف! + سوپرتخفیف‌های ۲۴ساعته در جشنوارهٔ پاییزطوری ۱۴۰۳

روش های پاک کردن لکه عطر از روی انواع پارچه و لباس

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
روش های پاک کردن لکه عطر از روی انواع پارچه و لباس

آیا برای شما هم پیش آمده است که عطر زنانه خوشبو یا بهترین عطر مردانه روی لباستان لکه ایجاد کند؟ از آنجایی که عطر ماده‌ای رقیق و شفاف است، این تصور را در باور عموم ایجاد کرده که لکه‌ای از خود بر جا نمی‌گذارد. این در حالی است که ترکیب الکل و روغن موجود در همه‌ی عطرها روی لباس لکه ایجاد می‌کند. برای پیشگیری از بروز چنین مشکلی، متخصصان توصیه می‌کنند عطر را پس از استحمام، روی پوست و مخصوصاً در مناطق نبض‌دار بدن اسپری کنید. البته اگر تصادفاً لکه عطر روی لباستان باقی ماند، نگران نباشید. تا پایان مقاله با ما همراه شوید تا با برخی روش های پاک کردن لکه عطر از روی لباس آشنا شوید.

پاک کردن لکه عطر با آبلیمو

یکی از روش های پاک کردن عطر زنانه خوشبو یا عطر مردانه از روی لباس، کمک گرفتن از آبلیمو است. آبلیمو حاوی اسیدسیتریک است و به پاک شدن لکه ها کمک می‌کند. به این منظور مقداری آبلیمو روی سطح لکه دار بریزید. تقریباً ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را در محیط باز و ترجیحاً زیر نور خورشید قرار دهید. پس از این مدت، لباس را با آب سرد بشویید. اگر تغییر خاصی در لکه مشاهده نکردید، قدری نمک به آبلیمو اضافه کرده و کار را تکرار کنید.

پاک کردن لکه عطر با آرد ذرت

پاک کردن لکه عطر با آرد ذرت

گاهی عطری که استفاده می‌کنید، روی لباس چرم یا جیر لکه ایجاد می‌کند. یکی از روش های پاک کردن عطر از روی چنین پارچه‌هایی استفاده از آرد ذرت است. آرد ذرت را مستقیماً روی پارچه بریزید و مدتی صبر کنید تا روغن عطر جذب آرد شود. معمولاً پس از این زمان نیازی به آبکشی پارچه نیست.

پاک کردن لکه عطر با سرکه

برای پاک کردن لکه عطر با سرکه به ۱ واحد سرکه و ۱ واحد آب نیاز دارید. این دو را با هم مخلوط کنید. از یک اسفنج یا یک تکه پارچه برای انتقال محلول به لکه کمک بگیرید. اسفنج یا پارچه را روی لکه بگذارید و با فشار از مرکز لکه به سمت اطراف بکشید. این کار کمک می‌کند به مرور لکه کم رنگ شده و از بین برود. در پایان برای رفع بوی سرکه می‌توانید لباس را با آب بشویید.

پاک کردن لکه عطر با کف صابون

پاک کردن لکه عطر با صابون

یکی دیگر از روش های پاک کردن عطر از روی لباس چرم یا جیر، استفاده از کف صابون است. برای این کار با کمک مقداری آب و صابون یا مایع دستشویی، کف غلیظی ایجاد کنید. کف به‌دست‌آمده را روی لکه بگذارید. توجه داشته باشید که آب به لکه نرسد؛ زیرا حضور آب روی لباس جیر، لکه را مقاوم‌تر می‌کند.

پاک کردن لکه عطر با الکل

استفاده از الکل نیز یکی دیگر از روش های پاک کردن لکه عطر زنانه خوشبو یا بهترین عطر مردانه از روی لباس است. به این منظور یک تکه پنبه یا حوله کاغذی را به الکل آغشته کرده و روی لکه قرار دهید. حدود ۱۰ دقیقه منتظر بمانید که لکه پاک شود. اگر لازم بود، این کار را تکرار کنید تا لکه کاملاً محو شود. در نهایت نیز لباس را با آب به‌خوبی بشویید تا بو و اثر الکل نیز از بین برود.

پاک کردن لکه عطر با مواد شوینده

پاک کردن لکه عطر با مواد شوینده

برای پاک کردن لکه عطر با مواد شوینده به چند حوله کاغذی نیاز دارید. حوله کاغذی را زیر و روی لکه قرار دهید. ۱ پیمانه گلیسیرین،۱ پیمانه مایع ظرف‌شویی یا صابون مایع و ۸ پیمانه آب را با هم مخلوط کنید. اگر لکه کوچک است، قاشق غذاخوری را مبنای پیمانه‌ی خود قرار دهید. مقداری از مخلوط را به‌آرامی روی حوله و در محل لکه اسپری کرده و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید. میزان لکه را بررسی نمایید. اگر لازم بود، این کار را تا زمانی تکرار کنید که همه‌ی لکه به حوله کاغذی منتقل شود.

نکات مهم هنگام پاک کردن لکه عطر از روی لباس

  • هرگز روی لکه لباس جیر یا چرم آب نریزید. این کار باعث می‌شود لکه ماندگار شده یا صورت ناخوشایندی بگیرد.
  • برای مواقعی که از حوله کاغذی استفاده می‌کنید، قبل از تکرار، هر بار یک حوله جدید استفاده کنید.
  • برای لکه های کوچک، واحد اندازه‌گیری مواد را بر حسب قاشق در نظر بگیرید نه پیمانه‌های بزرگ.
  • اگر لکه قدیمی است یا بسیار خشک شده است، از محلول بیشتری استفاده کنید.
  • قبل از استفاده از هر شوینده‌ای آن را گوشه‌ای از لباس امتحان کنید تا باعث تغییر رنگ و بافت پارچه شما نشود.
  • برای پاک کردن لکه از روی پارچه‌های ابریشمی یا تری‌استات، فقط چند قطره گلیسیرین روی لکه بریزید و با انگشت محل لکه را ماساژ دهید.

سخن پایانی

در این مقاله روش های پاک کردن لکه عطر از روی لباس را آموختیم. برای خرید عطر زنانه خوشبو یا بهترین عطر مردانه، فروشگاه اینترنتی اُردمی، مرجع تخصصی محصولات آرایشی بهداشتی و تندرستی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ضمناً می‌توانید نظرات یا پرسش‌های خود را در بخش نظرات برای کارشناسان مجموعه بنویسید.

دیدگاه‌ها 10910بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه