تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

روش‌هایی کارآمد برای برطرف کردن جای جوش

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
روش‌هایی کارآمد برای برطرف کردن جای جوش

برطرف کردن جای جوش کار دشواری نیست؛ اما ترفند‌های خاص خودش را دارد. برای اینکه آثار جای جوش را از بین ببرید، بهتر است ابتدا ببینیم چرا اثر جوش روی صورت باقی می‌ماند. به لطف این اطلاعات، می‌توانید تیرگی جای جوش صورت را به میزان چشمگیری کاهش دهید. اگر هم خدای ناکرده صورتتان جوش زد و نگران باقی‌‌ماندن جای آن بودید، غم به دل خود راه ندهید. در ادامه روش سودمندی برای برطرف کردن جای جوش مطرح می‌کنیم. به شما قول می‌دهیم به لطف این روش، راحت‌تر از چیزی که فکرش را بکنید جای جوش محو شود.

چرا اثر جوش روی پوست باقی می‌ماند؟

چرا اثر جوش روی پوست باقی می‌ماند؟

متخصصان پوست، جوش را عارضه‌ای التهابی می‌دانند. پوست زمانی که ملتهب می‌شود و جوش می‌زند، سلول‌های کمکی را برای التیام قسمت‌های جوش‌دار می‌فرستد. گاهی اوقات در حین التیام پوستی که جوش زده، ملانین (رنگدانه اصلی پوست و مو) بیشتری در این ناحیه تجمع می‌کند. از آنجایی که ملانین دارای رنگدانه‌های پوست است، ناحیه‌ای که جوش‌زده تغییر رنگ پیدا می‌کند و اثر آن روی پوست باقی می‌ماند. در این شرایط پوستی که پس از جوش التیام یافته، تیره‌تر از قسمت‌های اطراف آن می‌شود.

بیرون‌کشیدن جوش و فشاردادن آن، پوست این ناحیه را ملتهب‌تر می‌کند؛ در نتیجه به پوستی که بیشتر ملتهب‌شده، ملانین بیشتری وارد می‌شود و احتمال باقی ماندن جای جوش افزایش می‌یابد. تجربه نشان داه این لکه‌های تیره دوام زیادی دارند و اگر چاره‌ای برای رفع آن‌ها نیندیشید، تا مدت‌ها باقی می‌مانند.

روش‌های برطرف کردن جای جوش

بسیاری از عارضه‌های پوستی را می‌توان با محصولات طبیعی و شیمیایی درمان کرد. از آنجایی که درمان‌های خانگی طرفداران بیشتری دارد، در ادامه به روش‌های برطرف کردن جای جوش با روش‌های طبیعی اشاره می‌کنیم. در پایان نیز روش‌های شیمیایی را برای برطرف کردن جای جوش مطرح می‌کنیم.

روش‌‌های خانگی برطرف کردن جای جوش

برطرف کردن جای جوش با پاپایا

برطرف کردن جای جوش با پاپایا

پاپایا سرشار از اسید‌های آلفا هیدروکسی (Alpha Hydroxy Acid) است. اگر اهل استفاده از محصولات ضد پیری باشید، حتماً‌ اسم این اسیدها را شنیده‌اید. اسید‌های آلفا هیدروکسی نقش چشمگیری در جلوگیری از پیری زودرس پوست دارند. به خاصیتی که اشاره کردیم، قابلیت لایه‌برداری پوست را هم اضافه کنید. همان‌گونه که توضیح دادیم، جای جوش به دلیل تجمع ملانین در پوست، تیره می‌شود. در نتیجه به لطف ترکیبات لایه‌بردارِ پاپایا، می‌توانید سلول‌های پررنگی که در جای جوش ایجاد شده را از بین ببرید.

استفاده از پاپایا برای برطرف کردن جای جوش بسیار ساده است. کافی است مقداری پاپایا را لِه کنید و روی جای جوش بمالید. سپس مدتی صبر کنید تا پاپایا خشک شود. در نهایت مکانی که به آن پاپایا زده‌اید را با آب بشویید. جالب است بدانید پاپایا ترکیبات التهابی ندارد. به همین دلیل اگر پوست حساسی دارید، با خیال راحت می‌توانی از پاپایا برای برطرف کردن جای جوش کمک بگیرید. با انجام فرایندی که به آن اشاره کردیم در بازه‌های زمانی مشخص، جای جوش از بین می‌رود.

زردچوبه نوشداروی پوست‌‌ جوش‌دار

زردچوبه نوشداروی پوست‌‌ جوش‌دار

زردچوبه اثربخشی چشمگیری برای التیام زخم دارد. از آنجایی که جای جوش، نوعی زخم به حساب می‌آید، برای برطرف کردن آن از زردچوبه کمک بگیرید. از طرف دیگر زردچوبه نسبت به دیگر روش‌های طبیعی برطرف کردن جای جوش، بیشتر در دسترس است. خانه‌ای را سراغ نداریم که در آن زردچوبه نباشد. ۲ قاشق غذاخوری زردچوبه را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. سپس ترکیبی که بدست آمده را روی جای جوش بمالید و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه باقی بماند. در نهایت محل جوش را با آب بشویید. پس از چندین مرتبه تکرار این روش، متوجه خواهید شد که دیگر اثری از جای خوش نیست.

آلوئه‌ ورا برای از بین بردن جای جوش

آلوئه‌ ورا برای از بین بردن جای جوش

افرادی که پوستشان آکنه می‌زند، به‌خوبی با فایده‌های آلوئه ورا برای درمان این عارضه باخبر هستند. آلوئه ورا خاصیت ضدباکتری دارد. همان‌گونه که می‌دانید دلیل اصلی ایجاد آکنه، باکتری‌ است. از طرف دیگر آلوئه ورا دارای مواد ضد التهابی است. به لطف این مواد، التهابِ جای جوش التیام پیدا می‌کند و اثر آن از بین می‌رود. محصولات رسیدگی به پوست بی‌شماری را سراغ داریم که دارای آلوئه ورا هستند. این محصولات انتخاب مناسبی برای برطرف کردن جای جوش به حساب می‌آیند. اگر هم به درمان‌های خانگی علاقه دارید، کافی است مقداری ژل آلوئه ورا را روی جای جوش بمالید و مدتی صبر کنید. پس از حدود ۲۰ دقیقه، مکانی که به آن آلوئه ورا زده‌اید را بشویید تا معجزه آلوئه ورا شما را شگفت‌زده کند.

رفع جای جوش با گوجه فرنگی

رفع جای جوش با گوجه فرنگی 

گوجه فرنگی دارای ماده‌ای با نام لیکوپن (lycopene) است. این ماده نوعی آنتی‌اکسیدان است که خاصیت جوان‌سازی پوست دارد. جالب اینجاست ترکیبات گوجه فرنگی پوست را از پرتوهای مضر خورشید حفظ می‌کنند. در نتیجه با مالیدن ماسک گوجه فرنگی روی پوست، از یک طرف جای جوش را برطرف می‌کنید و از طرف دیگر مقاومت پوست در برابر پرتوهای خورشید را افزایش می‌دهید. یک گوجه فرنگی کوچک را لِه کنید. سپس آن را با حرکت دورانی روی جای جوش بمالید و چند دقیقه ماساژ دهید. در نهایت مکانی که به آن گوجه‌ فرنگی مالیده‌اید را بشویید. تکرار این کار، جای جوش را برای همیشه برطرف می‌کند.

کره شیر نوشداروی عارضه‌های پوستی

کره شیر نوشداروی عارضه‌های پوستی

کره شیر که در محافل پوست و زیبایی به آن باتِر میلک (Butter Milk) هم گفته می‌شود، سرشار از اسید لاکتیک است. این اسید خاصیت لایه‌برداری قوی دارد. از طرف دیگر سطح پ‌.‌هاش (PH) پوست را حفظ می‌کند. به لطف این خاصیت‌ها، استفاده از کره شیر جای خوش را برطرف می‌کند. خوشبختانه درست‌کردن کره شیر بسیار راحت است. مقدار مشخصی شیر را با سرکه یا آب‌ لیمو مخلوط کنید. برای نمونه به‌ازای هر پیمانه شیر، یک قاشق غذاخوری آب لیمو اضافه نمایید. سپس شیر و آب لیمو را در مخلوط‌کن بریزید تا کاملاً با هم ترکیب شود. این ترکیب را داخل یخچال بگذارید.

پس از مدتی شیر و آبلیمو، حالتی لَخته‌شده پیدا می‌کند. این مخلوط را دوباره به هم بزنید تا یک‌دست شود. به مخلوطی که درست‌کرده‌اید، کره شیر می‌گویند. سپس تکه‌ای پنبه را به کره شیر آغشته کنید و روی جای جوش بمالید. کره شیر باید حدود ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند. در نهایت پوست را بشویید. تکرار این مراحل جای جوش را برطرف می‌کند.

روش‌های شیمیایی برای برطرف کردن جای جوش

برطرف کردن جای جوش با ویتامین سی

برطرف کردن جای جوش با ویتامین سی

وقتی صحبت از روش های شیمیایی برای برطرف کردن جای جوش به میان می‌آید، ویتامین سی، اولین گزینه‌ای است که به ذهن می‌رسد. ویتامین سی تولید ملانین را به تأخیر می‌اندازد. در نتیجه لکه‌‌های تیره‌ای که بر اثر جوش ایجاد شده از بین می‌رود. سلاطین دنیای آرایش و زیبایی محصولات مختلفی را با ویتامین سی روانه بازار کرده‌اند. سُرمی باکیفیتی خریداری کنید که دارای ویتامین سی باشد. به شما قول می‌دهیم پس از چند هفته استفاده از این سرم، اثری از جای جوش باقی نماند.

اثربخشی چشمگیر رتینول برای برطرف کردن جای جوش

اثربخشی چشمگیر رتینول برای برطرف کردن جای جوش

رتینول، لایه‌برداری مؤثر است که جای جوش را از بین می‌برد. از طرف دیگر رتینول فرایند تولید سلول‌های جدید پوست را افزایش می‌‌دهد. به لطف این خاصیت‌ها، سلول‌های تیره پوست از بین می‌رود و جای آن‌ها را سلول‌های روشن و شاداب می‌گیرد. جالب است بدانید رتینول برای باز کردن منافذ پوست نیز کاربرد دارد. پوستی که منافذ آن مسدود نیست، دچار آکنه نمی‌شود و ظاهری جوان و زیبا پیدا می‌کند.

جادوی اسید سالیسیلیک برای برطرف کردن جای جوش

جادوی اسید سالیسیلیک برای برطرف کردن جای جوش

امکان ندارد جایی صحبت از آکنه و برطرف کردن جای جوش به میان بیاید و نامی از اسید سالیسیلیک مطرح نشود. اسید سالیسیلیک باکتری‌های آکنه‌زا را نابود می‌کند و لکه‌های تیره را برطرف می‌کند. انواع سرم ضد جوش، تونر پاک کننده صورت و ژل شستشوی صورت دارای اسید سالیسیلیک، انتخاب مناسبی برای از بین بردن آثار جوش به حساب می‌آیند.

استفاده از محصولات ضد لک

به فکر خرید بهترین کرم ضد لک باشید

محصولات ضد لک به‌مروز زمان باعث کم‌رنگ شدن لکه های پوستی می‌شود. البته قبل از استفاده از هر کدام، لازم است که به نوع پوست و نوع عارضه‌‌تان توجه کنید. برای روشن شدن بیشتر موضوع، از نظر کارشناسان و متخصصان پوست و مو می‌توانید بهره ببرید.

سخن پایانی

امیدواریم با روش‌هایی که برای برطرف کردن جای خوش با شما در میان گذاشتیم، لکه‌های تیره پوستتان برای همیشه از بین برود. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمندی برای برطرف کردن جای جوش دارید، خواهشمندیم این روش‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبانمان به اشتراک بگذارید. اگر هم برای خرید کرم ضد لک دچار تردید شدید، سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید. اینجا می‌توانید مشخصات هر محصولی را مطالعه کرده و در صورت نیاز با کارشناسان خبره مجموعه مشورت کنید.

دیدگاه‌ها 700بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه