تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

تغییر رایحه عطر زنانه خوشبو | بررسی چرایی و چگونگی آن

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
تغییر رایحه عطر زنانه خوشبو | بررسی چرایی و چگونگی آن

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از خرید بهترین عطر زنانه خوشبو متوجه شده باشید که بو و رایحه همیشگی را نداشته باشد. همچنین گاهی با خود فکر می‌کنید این عطر پخش بو و ماندگاری قبل را ندارد. در این اتفاق چندین و چند امر دخیل هستند. در ادامه به بررسی این امر از جمله تغییر رایحه عطر زنانه خوشبو و بررسی چرایی و چگونگی آن می‌پردازیم.

قرار گرفتن بطری عطر در معرض نور خورشید یا دمای زیاد

 قرار گرفتن بطری عطر در معرض نور خورشید یا دمای زیاد

یکی از عواملی که به تغییر رایحه عطر زنانه خوشبو منجر می‌شود، قرار گرفتن آن در معرض نور خورشید یا دمای زیاد است. هر دوی این عوامل باعث تغییرات شیمیایی در مواد سازنده عطر یا الکل آن می‌شود. به همین دلیل نیز به مرور زمان این عطر تازگی و طراوت خود را از دست می‌دهند و چه بسا به عطری بدبو و منزجرکننده تبدیل می‌شود. این اتفاق در عطرهای شیرین بیشتر رخ می‌دهد. بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق و داشتن عطری شاداب برای همیشه، نگهداری آن در فضای تاریک و خنک و دور از نور خورشید است. گذاشتن عطر در یخچال یا هر فضای سرد دیگر به ماندگاری آن کمک شایانی می‌کند.

  • گذشتن زمان زیاد از خرید عطر

هرچند همه‌ی عطرهای اورجینال و اصل در بسته‌بندی‌ها و بطری‌های محکم تعبیه شده‌اند و راهی برای نفوذ هوا به آن وجود ندارد؛ ولی باز هم گذشت زمان طولانی از زمان تولید آن‌ها به تغییر رایحه عطر منجر می‌شود. در واقع نباید انتظار داشته باشید بویی که از چند سال پیش می‌شنوید با نسخه‌ی مشابه آن که همین امسال عرضه شده‌است یکسان باشد و طراوت و تازگی‌شان به یک اندازه باشد.

  • تغییر فصل یا محل زندگی

 تغییر فصل یا محل زندگی

یکی از عوامل اثرگذار در تغییر رایحه عطر زنانه خوشبو تغییر فصل یا محل زندگی افراد است. مسلماً عطری که در زمستان رایحه‌ای گرم و شیرین به شما هدیه می‌کرده است در تابستان لطف خاصی ندارد. گرمای هوا در این فصل باعث می‌شود رایحه‌های شیرین یا خوراکی زودتر از همیشه تجزیه شوند و بویی از آن به مشام برسد که خوشایند شما یا اطرافیانتان نباشد. به همین ترتیب عطر سرد و خنکی که در تابستان به شما طراوت و شادابی می‌بخشید در زمستان نمی‌تواند مذاق شما را راضی کند و حس می‌کنید عطر همیشگی‌تان نیست.

  • تغییر ذایقه افراد

گاهی عطر همان عطر است و نه زمان خاصی از تولید آن گذشته و نه در فضای گرم قرار گرفته است. حتی در همان فصل همیشگی استفاده می‌شود؛ ولی بوی همیشگی را ندارد. در چنین مواقعی از چند حالت خارج نیست: شامه‌ی شما به بو عادت کرده و متوجه تازگی آن نمی‌شود یا اینکه ذائقه‌ی شما در اثر بارداری یا بیماری عوض شده است. برای همین است که حس می‌کنید این همان عطر قبلی نیست. در چنین مواقعی از دوست یا خانواده نیز بخواهید تا عطر را بو کنند و تفاوت آن را به شما بگویند.

  • تقلبی بودن عطر

تقلبی بودن عطر

امروزه به دلایل مختلف نمونه فیک یا همان تقلبی خیلی از لوازم آرایشی و بهداشتی مخصوصاً عطر و ادکلن در بازار وجود دارد. قیمت کمتر این محصولات باعث می‌شود خیلی افراد چشم را روی فواید اصل بودن اجناس خریداری شده ببندند و به خرید اجناس نقلبی روی بیاورند. گاهی نیز افراد سودجو اجناس تقلبی را به جای اجناس اصل به دیگران می‌فروشند. بنابراین یکی از دلایل تغییر رایحه عطر زنانه که همیشه استفاده می‌کرده‌اید در نسخه‌ی فیک آن نهفته است. برای تشخیص عطرهای اصلی از فیک، راه های مختلفی وجود دارد که از جمله در مقاله‌ی زیر بررسی شده‌اند.

  • تغییرات هورمونی در بدن افراد

گاهی مواقع مانند گزینه‌ی بالا هیچ دلیل بیرونی برای تغییر رایحه عطر زنانه نمی‌بینید. حتی هیچ دلیلی اعم از بیماری یا بارداری باعث نشده ذائقه‌ی شما تغییر کند؛ ولی عطر شما روی بدنتان بوی دیگری دارد. این در حالی است که روی بدن دوستتان همان بوی همیشگی را دارد. علت این امر تغییرات هورمونی بدن شماست. افزایش یا کاهش فعالیت غدد مانند تیرویید به تغییر بوی بدن شما منجر می‌شود. همچنین عادت ماهانه یا بارداری و شیردهی بوی بدن زنان را تغییر می‌دهد. تغییر هورمون‌ها و تغییر بوی بدن به تغییر رایحه عطر زنانه خوشبو روی بدن شما منجر می‌شود. برای رفع این موضوع لازم است به خود زمان بدهید تا مشکل هورمونی‌تان رفع شود.

  •  تغییر فرمول ساخت عطر

تغییر فرمول ساخت عطر

گاهی نیز پیش می‌آید که هیچ کدام از گزینه‌های بالا وجود ندارد. شما از فروشگاهی معتبر نسخه‌ی اصلی عطر را می‌خرید. در همان زمان و همان مکان همیشگی با وضعیت جسمی مشابه از آن عطر استفاده می‌کنید و به تغییرات محسوس رایحه عطر واقف می‌شوید. این اتفاق ریشه در تغییر فرمول عطر دارد. معنی این جمله آن است که تولیدکنندگان عطر به دلایل مختلف فرمول ساخت عطر را تغییر داده‌اند. این موضوع دلایل مختلفی دارد که در ادامه از آن صحبت می‌کنیم.

۱. محدود شدن منابع اصلی تولید عطر

همان طور که می‌دانید برای ساخت هر عطر از چندین رایحه مختلف استفاده می‌شود. برخی از این منابع بسیار ارزان،‌ در دسترس یا سالم هستند. استفاده از این عناصر نه‌تنها اثر بدی بر جسم انسان ندارد بلکه اثر مخربی نیز بر محیط زیست یا جانداران دیگر نمی‌گذارد. در این بین رایحه‌هایی نیز هستند که از طرف سازمان نظارت بهداشت مرتبط با عطر مثل IFRA یا NGOهای سبز و حقوق حیوانات ممنوع اعلام شده‌اند.

یکی از این رایحه‌ها مشک خالص است که از ناف نوعی آهو در سرزمین ختن گرفته می‌شود. عنبر طبیعی از سیستم گوارش نهنگ عنبر استخراج شده و مشک زباد از بدن نوعی گربه آفرقایی به دست می‌آمد. کاستروم نیز حاصل خشک کردن بخشی از بدن سگ آبی است. استخراج همین عناصر به کشتن یا شکنجه این حیوانات منجر می‌شد. سازمان حقوق حیوانات با منع کشتار و آزار حیوانات، از سازندگان عطر خواست که به منابع جایگزینی برای این رایحه‌ها فکر کنند. فرمول‌های ساخته شده و شیمیایی مشابه این عطرها ساخته شد و به تغییر رایحه در عطر زنانه خوشبو یا عطرهای مردانه منجر شد. یکی از عطرهایی که به این دلیل دستخوش تغییر شد نامبر ۵ شنل بود. محدودیت در استفاده از خزه بلوط به دلیل حساسیت‌زایی آن، به جایگزینی عصاره‌های دیگر در این عطر منجر شد.

۲. عرضه ارزان‌تر عطر برای جذب مشتری بیشتر

عرضه ارزان‌تر عطر برای جذب مشتری بیشتر

گاهی در فرمول برخی عطرها دستکاری می‌شود تا رایحه‌های ارزان‌تر در آن تعبیه شود و روند تولید آن به کاهش قیمت عطر و در نتیجه فروش بیشتر آن بینجامد. این تغییر رایحه عطر زنانه خوشبو یا عطر مردانه از سویی به نفع عموم مردم است و دسترسی به آن را برای بسیاری افراد آسان کرده است، از سوی دیگر باعث شده آن عطر دیگر پخش بو و ماندگاری قبل را نداشته باشد. این اصطلاح در بین عموم مردم به «آب بستن به عطر» معروف است.

۳. تغییر سلیقه عموم مشتریان

وقتی شرکت سازنده بداند با تغییر نسل‌ها، مدها و سلیقه‌ها عطری که تولید می‌کند با استقبال خوبی مواجه نمی‌شود، فرمول آن را تغییر می‌دهد. این کارِ کاملاً عمدی باعث می‌شود رایحه جدید در قالب خط بویایی جدید ولی در قالب عطر قدیمی به مردم عرضه شود. برای مثال عطر پور هوم از برند دیور برای اولین‌بار با پودر غلیظ زنبق تهیه می‌شد. خیلی مخاطبان این برند از سنگینی رایحه آن ناراضی بودند. تغییر پودر زنبق به عصاره آن باعث شد بوی آن تعدیل شده و ملایم‌تر شود. شاید در این مسیر عده معدودی که رایحه قبلی را می‌پسندیدند، از این تغییر ناراضی بودند؛ اما همین امر باعث شد مخاطبان جدید بیشتری به این عطر رو بیاورند.

برخی عطرهای تغییر فرمول داده‌

تغییر رایحه در عطرهای برتر

پاسخ به این پرسش که کدام عطرها تغییر فرمول داده‌اند بسیار سخت است. در این زمینه شایعات و ابهامات زیادی وجود دارد. هرچند تغییر فرمول عطر باعث تغییر عجیبی در بویای عطر نمی‌شود بباز هم با توجه به شایعات مختلف، برندهای سازنده از اعلام تغییر فرمول عطرهای خود صحبتی نمی‌کنند. به جز چند نسخه معروف مانند پور هوم دیور، نامبر ۵ شنل، لالیک انکر نویر و اوپیوم به عطرهای دیگری در این زمینه نمی‌توان اشاره کرد.

امیدواریم با توضیحاتی که دادیم اطلاعات کافی درباره تغییر رایحه عطر یا ریفرموله شدن آن به دست آورده باشید. اگر به دنبال خرید عطر زنانه خوشبو یا عطر مردانه معتبر از برندهای شناخته شده و با قیمت واقعی هستید، خرید از فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات بهداشتی، آرایشی و عطر و ادکلن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

دیدگاه‌ها 6263بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه