تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۸ روش خانگی و ساده برای درمان ترک لب

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
۸ روش خانگی و ساده برای درمان ترک لب

ترک لب از آن دسته عارضه‌هایی است که گریبان افراد زیادی را می‌گیرد، به همین منظور شاهد محصولات مختلفی در بازار هستیم که وعده درمان ترک لب را می‌‌دهند؛ اما شما بهتر از ما می‌‌دانید که روشهای طبیعی و خانگی همیشه بهترین راه هستند. در این قسمت قصد داریم با هم نگاهی به ۸ درمان خانگی برای ترمیم لب‌های ترک‌خورده داشته باشیم.

اسکراب شکراسکراب شکر

شکر از آن دسته مواردی است که در هر خانه‌ای یافت می‌شود، درست است که این روزها خوردن شکر توصیه نمی‌شود اما بد نیست بدانید یکی از بهترین اسکراب‌های خانگی را می‌توان با شکر درست کرد. برای این‌کار کافی است تا به یک اندازه وازلین و شکر سفید را با هم ترکیب کنید. ماده به‌دست آمده را به آرامی بر روی لب‌ها بمالید و سپس با یک دستمال پاک کنید.

اسکراب شکر باعث می‌شود تا پوست لب‌ها لایه‌برداری شود و خشکی لب از بین برود؛ در نتیجه شاهد برطرف شدن آثار ترک لب خواهید بود.

ترکیب روغن نارگیل و شکر

یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل را با یک قاشق چای‌خوری شکر ترکیب کنید. سپس این ترکیب را روی لب‌های خود بمالید. این ترکیب لب‌های لعل شما را عاری از هرگونه ترک خواهد کرد.

اسکراب نعناع فلفلیاسکراب نعناع فلفلی

این اسکراب عطر خوبی دارد و لایه‌برداری مناسب برای پوست لب‌ است. دو قاشق غذاخوری شکر را به همراه یک قاشق‌غذاخوری روغن کرچک، نصف قاشق‌ چای‌خوری پودر کاکائو، نصف قاشق چای‌خوری قهوه و ۳ قطره روغن نعناع فلفلی با هم ترکیب کنید و بر روی پوست لب بمالید. مطمئن باشید این اسکراب شما را از شر ترک لب خلاص خواهد کرد.

اسکراب طبیعی لب

یک قاشق چای‌خوری شکر سفید را با شکر قهوه‌ای ترکیب کرده و به این ماده یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون اضافه کنید، سپس این اسکراب را روی لب‌ها بمالید. خوردن این اسکراب نیز مانعی ندارد.

اسکراب لب آگاراسکراب لب آگار

یک قاشق غذاخوری شکر، نصف قاشق چای‌خوری روغن زیتون و نصف قاشق چای‌خوری عصاره گیاه آگار را با هم ترکیب کنید. این اسکراب خاصیت آبرسانی بالایی دارد، از طرف دیگر دیر خراب می‌شود و می‌توانید در دفعات بعد نیز از آن استفاده کنید.

اسکراب لب توت‌فرنگی

مقدار کمی عصاره توت‌فرنگی را با عصاره لیمو ترکیب کرده به محلول به‌دست آمده یک قاشق چای‌خوری شکر و روغن زیتون اضافه کنید. توت‌فرنگی موجود در این اسکراب باعث می‌شود تا رنگی صورتی به خود بگیرد و طعمی خوشمزه نیز داشته باشد. از طرف دیگر به دلیل وجود آب لیمو در این اسکراب، رنگ لب‌ها نیز روشن‌تر خواهد شد.

اسکراب لب با ترکیبی از رژلب و مواد طبیعیاسکراب لب با ترکیبی از رژلب و مواد طبیعی

جالب است بدانید به کمک رژلب و مواد طبیعی نیز می‌توان اسکراب لب درست کرد. یک قاشق چای‌خوری وازلین، یک قاشق غذاخوری شکر و مقداری رژلب را با هم ترکیب کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا رنگ یکدستی داشته باشد، اسکراب به‌دست آمده را به راحتی بر روی لب‌ ترک‌‌خورده خود بزنید، این کار باعث می شود با یک تیر دو نشان زده باشید، از یک طرف لب‌ها را اسکراب و لایه‌برداری کرده‌اید و از طرف دیگر رژلب زده‌اید.

اسکراب وانیل

عصاره تبخیر شده نیشکر را با روغن وانیل و روغن جوجوبا ترکیب کرده و به محلول به‌دست آمده روغن نعناع فلفلی اضافه کنید. این اسکراب ترکیبی ایده‌آل برای برطرف کردن ترک لب است.

ترکیبات خانگی مختلفی را می‌توان برای برطرف کردن عارضه‌های پوستی استفاده کرد، اگر شما هم برای از بین بردن ترک لب، ترکیب خانگی خاصی را استفاده می‌کنید که اثربخشی خوبی دارند، ما و سایر کاربران را در قسمت نظرات در جریان ساخت این ترکیب ‌دست‌ساز قرار دهید.

منبع: Totalbeauty ۲ دیدگاه 5537بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. با سلام و خسته نباشید ، مدتی هست که لب بالاییم تغییر رنگ داده وتقریبا سفید شده ، به دکتر مراجعه کردم گفتن دونه های چربی هست و برای خوب شدن باید لیزر کرد. اگه میشه راهنمایی کنید و بگید چیکار کنم ممنون

    • درود به شما رضای عزیز

      مواردی که عنوان کردید برای دریافت مشاوره کامل و دقیق کافی نیست.
      اگر ارسال عکس برایتان امکان‌پذیر است، لطفا تصویر تغییر رنگ لب خود را به شماره پشتیبانی اُردمی یعنی ۰۹۰۱۶۹۳۲۹۱۱ ارسال کنید.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه