تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

رفع تیرگی پوست صورت و بدن با چند روش ساده خانگی

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
رفع تیرگی پوست صورت و بدن با چند روش ساده خانگی

یکی از معضلاتی که همه افراد جامعه از زنان و مردان با آن گاهی درگیر می‌شوند، تیرگی پوستشان بعد از آفتاب گرفتن است. می‌دانید که حتی اگر بهترین کرم ضد آفتاب را هم استفاده کنید، مدتی پس از حضور در معرض نور خورشید، پوستتان تیره و آفتاب سوخته می‌شود. برای این عارضه چندین و چند روش وجود دارد. برخی از روش‌ها شیمیایی مثل استفاده از کرم ضد لک عالی هستند و برخی طبیعی. از آنجایی که مردم به روش‌های طبیعی، اعتماد بیشتری دارند، ما نیز در این مقاله به توضیح چند روش طبیعی و خانگی ساده برای رفع تیرگی پوست صورت و بدن می‌پردازیم. همراه ما باشید تا برایتان بیشتر توضیح دهیم.

۱. استفاده از آب گوجه فرنگی

استفاده از آب گوجه فرنگی برای رفع تیرگی پوست

یکی از روش‌های رفع تیرگی پوست صورت و بدن، استفاده از گوجه‌فرنگی است. برای این کار می‌توانید از برش‌های گوجه روی پوست خود استفاده کنید. گوجه فرنگی منبع بسیار غنی از ویتامین ث است. این ویتامین به روشن‌شدن پوست کمک شایانی می‌:ند. همچنین آنتی اکسیدان موجود در آن به از بین رفتن رادیکال آزاد کمک می‌کند. روش دیگر برای استفاده از کوجه، گرفتن آب آن است. می‌توانید آب گوجه را با کمک برس روی پوستتان بزنید و پس از ۲۰ دقیقه آبکشی کنید. حداقل ۲ بار در هفته از این روش استفاده کنید تا نتایج مطلوب‌تری به دست بیاورید.

۲. پودر لپه، کشک و زردچوبه

پودر لپه و ماست برای رفع تیرگی پوست

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید پودر لپه و نخود می‌تواند روشن‌کننده خوبی برای پوست باشد. این ماده مفید چه در غذا و چه برای پوست خیلی خود عمل می‌کند. برای تهیه این ماسک لازم است یک قاشق غذاخوری پودر لپه، یک قاشق چای خوری کشک و مقدار بسیار کمی زردچوبه را مخلوط کنید. خمیر به‌دست‌آمده را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوستتان بگذارید و سپس آبکشی کنید. پس از شستن و خشک کردن پوستتان، کمی مرطوب‌کننده نیز استفاده کنید. این ترکیب به دلیل حضور زردچوبه، یک ماسک ضد التهاب عالی ایجاد می‌کند و برای رفع تیرگی پوست بسیار مفید است.

۳. آلوئه ورا، زردچوبه، عسل

آلپئه ورا برای روشن شدن پوست

ترکیبی که در این بخش برای رفع تیرگی پوست به شما معرفی می‌کنیم، ترکیب چند ماده عالی است که بارها و بارها آزمون خود را پس داده‌اند و خیلی موفق عمل کرده‌اند. این ترکیب شامل آلوئه ورا، زردچوبه و عسل است که حتی رد پایشان را در کرم ضد لک عالی هم می‌توان یافت. این ماسک نه‌تنها برای روشن شدن پوست، بلکه برای کاهش التهاب آفتاب‌شوختگی نیز عالی است. برای بهره‌بردن از خواص این ماسک، کافی است نسبت تقریباً مساوی از هر سه ماده را با هم مخلوط کنید و سپس روی پوستتان بزنید. بعد از ۱۵ دقیقه، پوستتان را بشویید.

نکته مهم: اگر قرار است از منزل خارج شوید، از این ماسک استفاده نکنید؛ زیرا پوستتان را حساس می‌کند و ممکن است در برابر نور خورشید آسیب ببیند.

۴. قهوه، کشک، زردچوبه

قهوه، کشک، زردچوبه

می‌دانید یکی از خواص قهوه برای بردن و پوست این است که سرعت جریان خون را افزایش می‌دهد. شاید برای همین هم هست که برخی افراد پس از نوشیدن قهوه دچار تپش قلب می‌شوند. این خصوصیت به افرادی که دور چشمشان تیره است کمک می‌کند زودتر از شر تیرگی زیر چشم راحت شوند. حتی از قهوه در کرم ضد لک عالی هم استفاده می‌شود. حال اگر پودر قهوه و زرچوبه را با یکدیگر مخلوط کنید، یک مجموعه بسیار عالی برای رفع تیرگی پوست ایجاد می‌کند. به این منظور یک قاشق غذاخوری از هر دو ماده را با هم ترکیب کنید. برای اینکه ترکیبتان خمیری شود و قوام پیدا کند، کمی کشک به آن بیفزایید. ماسکتان را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوستتان بگذارید و سپس با آب کافی بشویید. استفاده از این ماسک به تعداد ۲ تا ۳ بار در هفته، کمک بسزایی به رفع تیرگی پوست می‌کند.

۵. شیر خشک، آبلیمو، عسل

شیر خشک، آبلیمو، عسل

می‌دانید که شیر سرشار از اسید لاکتیک است و این ماده به نرمی و لطافت پوست کمک شایانی می‌کند. این ماده زمانی که با آبلبمو ترکیب می‌شود، یک معجون عالی برای رفع تیرگی پوست ایجاد می‌کند. ویتامین ث موجود در آبلیمو هم که حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. عسل هم یک ماده ضد التهاب و بسیار مفید است. برای درست کردن این ماسک لازم است از هر سه ماده به میزان کافی استفاده کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوستتان بگذارید. پس از گذشت این مدت، پوستتان را با آب بشویید و شاهد نرمی و درخشش آن باشید.

۶. شیر و زردچوبه

شیر و زردچوبه برای رفع تیرگی پوست

درباره خواص شیر و زردچوبه در سطرهای قبلی به‌تصیل صحبت کردیم؛ بنابراین در این بخش دانسته‌هایمان را تکرار نمی‌کنیم. برای ساختن این ماسک سفیدکننده عالی مقدار کافی زردچوبه را با شیر مخلوط کنید. شیر را قطره‌قطره اضافه کنید تا خمیر منسجم و یکدستی از زردچوبه درست شود. این ماسک را لازم است کمی بیشتر از سایر ماسک‌ها روی پوستتان بگذارید. به همین دلیل حداقل نیم ساعت صبر کنید تا ترکیبتان پاسخ دهد. از این ماسک می‌توانید ۲ بار در هفته استفاده کنید.

۷. شکر و لیمو

شکر و لیمو برای رفع تیرگی پوست

همه ما ترکیب شکر و لیمو را به‌عنوان بهترین و سالم‌ترین اسکراب لایه بردار پوست می‌شناسیم. دانه‌های شکر مثل دانه‌های اسکراب عمل می‌کند و با سایشی که روی پوست ایجاد می‌کند باعث از بین رفتن سلول‌های مرده می‌شد. به این ترتیب نقش مهمی برای رفع تیرگی پوست ایفا می‌کند. برای داشتن این اسکراب عالی کافی است مقداری از شکر را با کمی آبلیمو مخلوط کنید تا یکدست و منسجم شود. سپس به‌آرامی محصول را روی پوست ماساژ دهید. یادتان باشد که بعد از استفاده از این اسکراب در معرض نور خورشید نباشید؛ زیرا پوستتان تا حدی حساس می‌شود. برای خروج از منزل حتماً از بهترین کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

۸. پاپایا، عسل، آبلیمو

پاپایا، عسل، آبلیمو برای روشن شدن پوست

خیلی جالب است که خداوند پاپایا را در شهرهای گرمسیری قرار داده است. میدانید که در این شهرها میزان تیرگی پوست حاصل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بسیار بیشتر است. پاپایا نیز با داشتن آنزیم فعال پاپایین، باعث روشن‌شدن پوست می‌شود. ترکیب آبلیمو با پاپایا، این خاصیت را افزایش می‌دهد. کافی است مقداری پاپایا را له کنید و با چند قطره آبلیمو و عسل خمیر کنید. ماسک را روی پوست بگذارید و ۱۵ دقیقه بعد بشویید. از این ماسک می توانید هر روز استفاده کنید.

 ۹. زردچوبه و ماست

زردچوبه و ماست برای روشن شدن پوست

ساده‌ترین و دردسترس‌ترین ماسک برای رفع تیرگی پوست صورت و بدن، ترکیب زردچوبه و ماست است. این دو ماده ساده در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. دو قاشق ماست را با یک قاشق زردچوبه مخلوط کنید و روی پوستتان بمالید. حدود ۲۰ دقیقه اجازه دهید روی پوستتان بماند و سپس بشویید. این ترکیب برای نرمی و لطافت پوستتان نیز عالی است و مانند یک کرم ضد لک عالی کمک می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله با شما درباره چند روش ساده و دردسترس برای رفع تیرگی پوست صحبت کریدم. موادی که در این مقاله نام بردیم، غالباً در همه خانه‌ها پیدا می‌شود. کافی است از این ماسک‌ها به‌طور مرتب استفاده کنید تا نتایج بهتری بگیرید. البته برای افزایش اثربخشی این ماسک‌ها، قبل از خروج از منزل، حتماً از بهترین کرم ضد آفتاب نیز استفاده کنید. برای خرید انواع ضد آفتاب یا کرم ضد لک عالی نیز می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی مراجعه کنید.

۱ دیدگاه 15963بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. شما عالی هستید
    مطالب فـــــــوق مفید
    👍👍👍🙏🙏🙏

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه