تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۵ ماده غذایی خام برای داشتن پوستی زیباتر

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
۵ ماده غذایی خام برای داشتن پوستی زیباتر

بسیاری از موادغذایی نقش مهمی در سلامت پوست دارند، اما برخی از این مواد غذایی زمانی بیشترین تاثیر را خواهند داشت که به صورت خام مصرف شوند.

1– کلم‌پیچ و اسفناج

اسفناج برای زیبایی پوستکلم‌پیچ و اسفناج دو گیاهی هستند که موجب مستحکم شدن پوست می‌شوند. این دو گیاه شگفت‌آور با توجه به داشتن مواد مغذی محافظ بدن، پوست را از اثرات زیانبار نور خورشید محافظت می‌کنند. اسفناج به شدت برای بدن مفید است چرا که حاوی مواد مغذی بتاکاروتن و لوتئین بوده و قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد.

توصیه: سعی کنید حداقل هفته‌ای 3 بشقاب کوچک از این مواد غذایی را به رژیم خود اضافه کنید. حتی می‌توانید کلم پیچ و اسفناج را با هم مخلوط کرده و میل کنید.

2– گردو و پسته

گردو گردو و انواع پسته منابع غذایی غنی از پروتئین و ویتامینهای B و E هستند که سلول‌ها را در مقابل آسیب‌دیدگی محافظت می‌کنند. ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است که با رادیکال‌های آزاد و اکسیدان‌هایی که باعث پیری پوست می‌شوند مقابله کرده و آن‌ها را از بین می‌برد. این در حالی است که ویتامین B، باعث شادابی و جوان ماندن پوست و غشای آن می‌شود.

توصیه: بهتر است گردو را با یک منبع کربوهیدرات مانند یک میوه فصلی ترکیب کرده و با هم میل کنید تا هضم آن ساده‌تر باشد و قند اضافی را از بین ببرد.

3– مرکبات و انواع توت‌ها

مرکبات و زیبایی پوستخانواده توت‌ها، حاوی مجموعه‌ای از آنتی‌اکسیدان‌های ضد پیری هستند. توت، ماده‌ای غذایی است که قبل از اینکه مواد سمی بخواهند در بدن شروع به فعالیت نمایند، آن‌ها را از بین می‌برد. همچنین، مرکبات سرشار از ویتامین C هستند. ویتامین C نوع آنتی اکسیدان است که به تولید کلاژن‌ کمک زیادی کرده و باعث می‌شود پوست سالم و سرزنده باشد.

توصیه: ترکیب شاتوت با یک نوع از مرکبات، می‌تواند یک سالاد خوش طعم و تازه را برایتان بسازد.

4– سیب

سیبسیب، این میوه شگفتی‌آور! سیب مانند مرکبات سرشار از ویتامین C است که به تولید کلاژن کمک زیادی می‌کند. ترکیبات مس موجود در سیب به تولید ملانین کمک می‌کند که در رنگ زیبای پوست تاثیرگذار است و باعث محافظت از پوست در برابر اشعه‌های زیانبار خورشید می‌شود.

توصیه: در سالاد یا ماست خود قطعاتی از سیب را اضافه کنید و طعم شگفت‌آور آن را تجربه کنید.

5– شیر بادام

شیره باداماین ماده غذایی که در کشور ما بیشتر برای کودکان مصرف می‌شود، دارای ترکیبات مس است که در تولید کلاژن مفید بوده و در کنار عنصر منگنز، پوست را در مقابل اشعه‌های ماورا‌بنفش خورشید محافظت می‌کند.

توصیه: از این ماده غذایی به صورت مدام استفاده کنید و می‌توانید آن را  با شیر مخلوط و نوش‌جان کنید.

 

منبع: Prevention دیدگاه‌ها 1857بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>