تا ۱۰+۵۰٪ تخفیف! در جشنوارهٔ فروش سر ماه فقط تا ۶ شهریور لینک ورود به جشنواره

ضد آفتاب زدن روی چه نقاطی از بدن اهمیت دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
ضد آفتاب زدن روی چه نقاطی از بدن اهمیت دارد؟

کمتر کسی وجود دارد که اهمیت ضد آفتاب زدن را نداند. همین افزایش تقاضا برای خرید ضد آفتاب باعث شده تا برندهای معتبر در تولید ضد آفتاب با هم رقابت کنند. از طرف دیگر، کیفیت محصولات ضد آفتاب نیز رابطه‌ی مستقیمی با میزان محافظت آن محصولات از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید دارند؛ به همین دلیل خیلی از افراد به دنبال انتخاب و خرید بهترین کرم ضد آفتاب هستند. اما آیا واقعاً با خرید بهترین کرم ضد آفتاب کار تمام است؟ آیا می‌دانید علاوه بر صورت از کدام قسمت‌های بدن نیز باید در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کرد؟ ما در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

۱. گوش ها

گوش ها هم در مقابل آفتاب نیاز به مراقبت دارند.در بیشتر مواقع ضد آفتاب زدن به گوش ها فراموش می‌شود. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم برای ازقلم‌نیوفتادن این قسمت، زدن ضد آفتاب را از گوش ها شروع کنید. دقت کنید منظور از ضد آفتاب زدن به گوش ها نیز پوشش تمام قسمت‌های گوش است و پشت‌، کناره ها و حتی قسمت‌های داخلی و لاله گوش را باید ضد آفتاب بزنید. ناگفته نماند شال، روسری، کلاه یا هر پوشش دیگری که روی گوش ها را بپوشاند، محافظ نسبتاً خوبی در برابر اشعه های مضر خورشید به حساب می‌آید. در این صورت نیازی به استفاده از ضد آفتاب نیست.

۲. پوست سر و محل رویش موها

پوست سر و محل رویش موها را هم باید ضد آفتاب زد.این قسمت بیشتر به آقایان مربوط می‌شود. اگر موهای پر پشتی دارید که پوشش مناسبی برای پوست سر ایجاد می‌کنند، نیازی به استفاده از ضد آفتاب در این قسمت نیست. اما اگر از آن دسته آقایانی هستید که موهای کم پشتی دارند، استفاده از ضد آفتاب برای پوشش پوست سر ضرورت پیدا می‌کند و باید حتماً ضد آفتاب بزنید. لازم به ذکر است از آنجایی که ضد آفتاب زدن به پوست سر، دردسرهای خاص خودش را دارد، پیشنهاد می‌کنیم به‌جای استفاده از کرم ضد آفتاب، سراغ اسپری ضد آفتاب را بگیرید و قبل از خروج از منزل، از آن استفاده کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که پس از استفاده از اسپری ضد آفتاب باید مدتی صبر کنید تا جذب شود. استفاده از کلاه هم می‌تواند مکمل خوبی برای مراقبت از پوست سر در برابر اشعه های مضر خورشید باشد.

۳. دور چشم

پوست دور چشم معمولاً بیشتر در معرض آسیب نور خوشید قرار دارد.پوست دور چشم نازک تر از دیگر قسمت‌های صورت است و اشعه های مضر خورشید بیشتر به این قسمت آسیب وارد کرده و احتمال ایجاد سرطان پوست را افزایش می‌دهند. اما تجربه نشان داده است که افراد بسیاری به استفاده از ضد آفتاب برای پوست دور چشم خود توجه ندارند. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم به سلامت پوست خود اهمیت داده و بهترین کرم ضد آفتاب مناسب دور چشم با ترکیبات معدنی خریداری کنید. اگر به کرم ضد آفتاب مینرال دسترسی ندارید، حتماً از بهترین کرم دور چشم حاوی SPF متناسب با نیاز این قسمت از پوست خود استفاده کنید. در کنار ضد آفتاب زدن به دور چشم خود، استفاده از عینک آفتابی را نیز فراموش نکنید.

۴. لب ها

ضد آفتاب زدن به لب ها را برای مراقبت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید فراموش نکنید.پوست لب از چیزی که فکرش را بکنید حساس‌تر است و از آنجایی که همانند دیگر قسمت‌های صورت در برابر اشعه های مضر خورشید قرار دارد باید حتماً از آن مراقبت کرد. بالم لبی که میزان SPF آن بیشتر از ۱۵ است می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای پوشش لب ها و مراقبت از آن‌ها باشد. البته اگر بوم لب خاوی SPF در دسترس شما نبود، برای مراقبت از لب ها می‌توانید از کرم ضد‌ آفتاب معمولی کمک بگیرید. ناگفته نماند ضد آفتابی که به لب های خود زده‌اید، نسبت به دیگر قسمت‌های صورت، زودتر پاک می‌شود. خوردن و آشامیدن نیز تأثیر مهمی در سرعت پاک شدن ضد آفتابی که به لب های خود زده‌اید دارند؛ در نتیجه ضد آفتاب لب‌ها را زودتر از دیگر قسمت‌های بدن، تجدید کنید.

۵. گردن و دکلته

گردن و سینه اگر در معرض اشعه های مضرخوشید هستند باید حتماً مورد محافظت قرار بگیرند.بسته به نوع پوششی که دارید و شرایطی که بیرون از منزل هستید احتمال دارد که گردن و ناحیه دکلته شما در معرض آفتاب قرار بگیرند. این قضیه به‌خصوص در تعطیلات و آفتاب‌ گرفتن بیشتر احتمال دارد. از طرف دیگر کسانی که موهای کوتاه‌تری دارند، باید بیشتر مواظب پوست گردن و ناحیه دکلته خود باشند؛ چراکه موها پوشش کمتری برای این قسمت‌ها در برابر اشعه های نور خورشید ایجاد می‌کنند. با این حساب نباید از اهمیت ضد آفتاب زدن به پشت گردن غافل شد.

۶. پشت دست ها

برای مراقبت از پشت دست ها در برابر اشعه های مضر خورشید ضد آفتاب بزنید.ما با دست ها به قسمت‌های لازم پوست ضد آفتاب می‌زنیم اما در بیشتر مواقع از ضد آفتاب زدن به پشت‌ دست ها غافل می‌شویم. از طرف دیگر حتی اگر به پشت دست های خود ضد آفتاب هم بزنید باز هم از آنجایی که دست‌ها را نسبت به صورت بیشتر می‌شوییم، احتمال زودتر پا‌ک شدن ضد آفتاب وجود دارد؛ در نتیجه اجازه ندهید اشعه های مضر خورشید پوست دست های شما را در معرض خطر قرار دهند و با خرید بهترین کرم ضد آفتاب و استفاده از آن، سلامتی پوست دست های خود را تضمین کنید.

بیشتر بخوانید: با بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار آشنا شوید

همان‌طور که متوجه شدید ضد آفتاب زدن هم دقت و وسواس خاص خودش را می‌طلبد. به این ترتیب از آنجایی که می‌دانیم شما هم دقت زیادی برای خرید بهترین کرم ضد آفتاب به‌خرج می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌های اردمی، ویژ‌گی‌های بهترین کرم ضد آفتاب را در میان بگذارید و از تجربه‌های مفید خود در استفاده از ضد آفتاب بگویید.

منبع: Self دیدگاه‌ها 10316بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه