تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

تیرگی و پف زیر چشم | از بررسی علت تا روش های درمان آن

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
تیرگی و پف زیر چشم | از بررسی علت تا روش های درمان آن

برای درمان تیرگی و پف زیر چشم اولین چیزی که به ذهن می‌رسد خرید بهترین کرم دور چشم است؛ اما از آنجایی که عوامل مختلفی باعث بروز این عارضه می‌شوند، نمی‌شود بدون دانستن علت بروز این عارضه برای خرید کرم دور چشم راهی بازار شد. علاوه بر آن بهتر است اطلاعات لازم را برای روش‌های درمان سیاهی و پف زیر چشم به دست آورد. بر همین اساس تصمیم گرفتیم در ادامه از علت تیرگی و پف زیر چشم بگوییم و شما را در جریان درمان این عارضه‌‌‌ها با روش‌های خانگی و پزشکی قرار دهیم. همچنین نکاتی را برای انتخاب بهترین کرم دور چشم در اختیارتان بگذاریم. پس همراه ما باشید.

علت سیاهی و پف زیر چشم

علت بروز این عارضه وراثت رایج‌ترین دلیل ورم و پف زیر چشم به شمار می‌رود. با افزایش سن، لایه‌ی چربی که از حدقه چشم در میان کاسه استخوانی چشم محافظت می‌کند، به سمت جلو کشیده می‌شود و حالتی افتاده پیدا می‌کند. در نتیجه شاهد پف زیر چشم هستیم. از طرف دیگر افزایش سن باعث نازک‌شدن پرده‌ای از چربی می‌شود که قسمت بالا و پایین چشم را نگه داشته است. به‌طور کلی می‌توان گفت علت تیرگی و پف زیر چشم، جمع‌شدن مایعات در زیر پوستِ نازکِ این ناحیه است. علاوه بر وارثت موارد زیر به‌عنوان مهم‌ترین دلایل جمع‌شدن مایعات در زیر چشم به حساب می‌آیند:

  • مصرف بیش از‌ حد نمک که باعث حفظ مایعات در بدن می‌شود؛
  • حساسیت‌هایی که باعث التهاب‌ و تورم می‌شوند؛
  • مشکلات سینوسی؛
  • کم‌ آبی؛
  • خستگی و کم‌خوابی؛
  • اضطراب و نگرانی؛
  • گریستن؛
  • افزایش سن.

نکته مهم: برای درمان کامل تیرگی و پف زیر چشم وراثتی روی کرم‌های معمولی نمی‌توانید حساب باز کنید. از آنجایی که با عارضه‌ای وراثتی طرف هستیم، بهتر است حتماً از بهترین کرم دور چشم یا دیگر روش های پزشکی کمک بگیرید.

علت پف کردن چشم ها بعد از بیدار شدن از خواب

علت پف چشم ها بعد از بیدار شدن از خوابوقتی که خواب هستیم، پلک نمی‌زنیم؛ به‌همین دلیل صبح‌ها که از خواب بلند می‌شویم چشم‌هایمان ورم و پف دارد. در‌ واقع می‌توان گفت که پلک‌زدن برای چشم‌ها مانند راه‌رفتن برای پاها است. همان‌گونه که اگر پاها برای مدت طولانی ثابت باشند، ورم می‌کنند، پلک‌ها نیز باید تحرک داشته باشند و در غیر این صورت متورم می‌شوند. این قضیه برای افرادی که زیر چشم آن‌ها مستعد پف کردن است، بیشتر اتفاق می‌افتد و غالباً پس از مدتی که از خواب بلند‌ می‌شویم و پلک می‌زنیم، پف چشم بر طرف می‌شود.

عارضه هایی که منجر به ورم و تیرگی زیر چشم می‌شوند

عارضه هایی که منجربه تیرگی و پف زیر چشم می‌شوندبه‌رغم اینکه پف زیر چشم عموماً عارضه‌ای بی‌خطر است، اما گاهی اوقات نیز نشانه‌‌هایی از بیماری در این عارضه به چشم می‌خورد. افرادی که تیروئید چشمی دارند، شاهد تورم ماهیچه‌های دور چشم هستند. چشم‌های برآمده نیز از یکی دیگر از بیماری‌های تیروئید چشمی با نام بیماری گِریوز (Graves’ disease) حکایت دارد. حساسیت های چشمی نیز ممکن است باعث ورم پوست زیر چشم شوند و حساسیت‌های غذایی یا شیمیایی گاهی اواقات چنین عارضه‌ای را به دنبال دارند. در واکنش‌های حساسیتی سلول‌های به‌خصوصی در بدن، ماده‌ای شیمیایی با نام هیستامین (histamine) ترشح می‌کنند. این ماده باعث نشت مایعات در رگ‌ها می‌شود و پوست زیر چشم پف می‌کند.

عفونت های چشمی مانند بیماری چشم‌ صورتی (Pink Eye) و سندرم چشم خشک (Dry eye syndrome) نیز به‌عنوان عارضه‌هایی شناخته می‌شوند که باعث پف دور چشم و تیرگی این ناحیه می‌شوند. نارسایی کلیوی و بیماری‌های سراسری دیگری نیز در تورم قسمت‌های مختلف بدن و به‌خصوص زیر چشم مؤثر هستند. کاملاً مشخص است در چنین شرایطی حتی اگر بهترین کرم دور چشم را خریده باشید، باز هم نمی‌توانید روی کاهش صددرصدی پف چشم خود حساب باز کنید و بهتر است پس از تشخیص علت تیرگی و پف زیر چشم، به‌دنبال درمان مناسب آن باشید.

راه های درمان موقتی تیرگی و پف زیر چشم

راه های درمان تیرگی و پف زیر چشمبهتر است قبل از هر چیزی ابتدا علت تیرگی و پف زیر چشم را تشخیص دهید. برای نمونه اگر زیر چشم‌های شما هم مانند پدر یا مادرتان پف دارد، به احتمال زیاد این پف، وراثتی است. تا حدودی می‌توان با خرید بهترین کرم دور چشم و استفاده از آن،  باعث بهبود این عارضه شد. لایه برداری شیمیایی و لیزردرمانی از دیگر روش‌های رایجی شناخته می‌شوند که پزشک متخصص برای درمان پف و تیرگی چشم وراثتی پیشنهاد می‌کند. درمان‌های موقتی نیز برای کاهش پف زیر چشم وجود دارد که در ادامه شما را در جریان آن‌ها قرار می‌دهیم:

  • قطره‌های چشمی برای کاهش التهاب‌های ناشی از حساسیت؛
  • نوشیدن مقدار زیادی مایعات برای جلوگیری از کم‌آبی بدن؛
  • گذاشتن برش‌های خیار یا چای کیسه‌ای سرد روی چشم های بسته؛
  • کمپرس یخ روی چشم های پف دار؛
  • استفاده از بهترین کرم دور چشم و محصولاتی از این دست که مخصوص پوست دور چشم ساخته شده‌اند؛
  • کم‌کردن نمک در رژیم غذایی؛
  • خوردن غذاهایی سرشار از پتاسیم مانند موز (این ماده مایعات اضافی بدن را دفع می‌کند)؛
  • پاشیدن آب سرد روی صورت و چشم ها؛
  • خواب کافی.

راه های مراقبت و درمان خانگی تیرگی و پف دور چشم

مراقبت و درمان خانگی

روش هایی خانگی برای مراقبت و درمان این عارضه وجود دارند که به‌‌ امتحانشان می‌ارزند. پیشنهاد می‌کنیم اقدامات زیر را انجام دهید:

  • شب‌ها در حالتی بخوابید که سر شما به مقدار کمی بالاتر از سطح بدنتان قرار گرفته باشد؛
  • ماساژ آرام زیر چشم با انگشت حلقه نیز تأثیر چشمگیری در کاهش پف این ناحیه دارد؛
  • هرگز چشم ها را با دست محکم نمالید. تا می‌توانید خوراکی‌های سرشار از آنتی اکسیدان بخورید؛
  • حتماً در حین آرایش نیز هوای چشم‌های خود را داشته باشید و از مواد آرایشی بدون‌ اسانس‌های معطر استفاده کنید؛
  • شب‌ها نیز حتماً قبل از خواب، میکاپ خود را با پاک کننده آرایش ملایم پاک نمایید.

نور خورشید نیز دشمن پوست و چشم است و نه‌تنها پف زیر چشم را به‌دنبال دارد، بلکه جلوه‌ای تیره به این ناحیه می‌دهد. در نتیجه در چهار فصل سال وقتی از منزل بیرون می‌روید ضد آفتاب مخصوص دور چشمی استفاده کنید که میزان SPF آن حداقل ۳۰ باشد و از زدن عینک آفتابی غافل نشوید. هنگام خرید بهترین کرم دور چشم دقت داشته باشید که دارای ترکیباتی مانند فنیل افرین (phenylephrine) باشند. این ترکیبات رگ‌های خون را تا حدودی تنگ می‌کنند و پف و تیرگی زیر چشم را کاهش می‌دهند.

خرید بهترین کرم دور چشم و استفاده از آن یکی از رایج‌ترین و بهترین راه‌های درمان تیرگی و پف زیر چشم است. شما می‌توانید پس از بررسی علت تیرگی و پف زیر چشم، سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید و از میان‌ کرم‌های دور چشم معتبر و متنوعی که آماده کرده‌ایم، بهترین محصول را خریداری نمایید. مقاله‌ی «بهترین روش استفاده از کرم دور چشم» به شما در گرفتن بهترین نتیجه کمک خواهد کرد؛ پس خواندن آن را از دست ندهید.

منبع: Allaboutvision دیدگاه‌ها 11407بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه