تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

اثربخشی بیشتر کرم ضد آفتاب با رعایت توصیه های سازمان بهداشت

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
اثربخشی بیشتر کرم ضد آفتاب با رعایت توصیه های سازمان بهداشت

حتی اگر بهترین کرم ضد آفتاب را خریداری کنید، باز هم باید اصولی را رعایت کنید تا این کرم پوشش صددرصدی برای محافظت پوست در برابر پرتوهای خورشید ایجاد کند. در واقع باید در کنار اهمیت دادن به خرید بهترین کرم ضد آفتاب، به فکر روش هایی برای اثربخشی بیشتر کرم ضد آفتاب باشید. از آنجایی که خطرات ناشی از کرم های ضد آفتاب را نباید دست کم گرفت، در ادامه راهنمایی برای شما آماده کرده‌ایم. به کمک این راهنما، ضمن خرید بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار از آسیب‌های نور خورشید در امان باشید.

آشنایی با اصطلاحات ضد آفتاب ها

آشنایی با اصطلاحات ضد آفتاب ها

قبل از اینکه به روش‌هایی برای افزایش اثربخشی ضد آفتاب‌ ها اشاره کنیم، باید ابتدا به فکر خرید بهترین کرم ضد آفتاب باشیم. برای شناخت چنین کرمی باید با اصطلاحات مخصوص ضد آفتاب ها آشنا شوید.

  • اصطلاح SPF

    یکی از این اصطلاحات که مطمئن هستیم تاکنون به گوش شما خورده، عبارت SPF است. این عبارت از مقدار محافظت پوست در برابر نور خورشید حکایت دارد. این فاکتور از عدد ۱۵ شروع می‌شود و تا مقدار ۵۰ و گاهی بیشتر می‌رسد. جالب است بدانید ضد آفتاب با SPF به مقدار ۱۵، پوست را به میزان ۹۳ درصد در برابر پرتوهای UVB، محافظت می‌کند. همچنین مقدار ۳۰ در یک ضد آفتاب به معنای محافظت ۹۷ درصدی این محصول در برابر پرتوهای خورشید است. ضد آفتابی که SPF آن به مقدار ۵۰ است، بیشترین مقدار SPF را در میان ضد آفتا‌ب ها دارد و بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار شناخته می‌شود. این محصول از پوست به مقدار ۹۸ درصد در برابر پرتوهای خورشید محافظت می‌کند.

  • اصطلاح Broad Spectrum

    ناگفته نماند که عبارت SPF در یک ضد آفتاب به معنای محافظت این محصول از پرتوهای UVB است. چنین محصولی پوست را در برابر پرتوهای UVA خورشید محافظت نمی‌کند. به این ترتیب اگر محافظت کاملی را انتظار دارید و به دنبال خرید بهترین کرم ضد آفتاب هستید، پیشنهاد می‌کنیم محصولی خریداری کنید که روی آن عبارت Broad Spectrum درج شده باشد. وجود چنین عبارتی در محصولات ضد آفتاب به معنای محافظت همه‌جانبه این محصول در برابر پرتوهای مخرب خورشید است.

روش های افزایش اثربخشی کرم ضد آفتاب

روش های افزایش اثربخشی کرم ضد آفتاب

پرتوهای خورشید در ظهر که خورشید در وسط آسمان است، تابش بیشتری نسبت به اول صبح یا بعدازظهر دارد. در چنین ساعت‌هایی تا می‌توانید در محیط‌های سربسته و سایه قرار بگیرید. البته در صورت حضور در زیر نور خورشید، به جای خرید کرم‌های معمولی،‌ بهترین کرم ضد آفتاب را خریداری نمایید که پوشش کاملی روی پوست شما ایجاد کند.
از طرف دیگر از آنجایی که ترکیبات ضد آفتاب ها پس از گذشت چند ساعت از بین می‌رود، برای اثربخشی بیشتر کرم ضد آفتاب خود، هر ۲ ساعت‌ یک بار، ضد آفتاب را تجدید نمایید. اگر تعرق زیادی در زیر آفتاب دارید یا مشغول شنا هستید، مدت زمان تجدید ضد آفتاب را در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری انجام دهید. حتی اگر بهترین کرم ضد آفتاب را استفاده کرده‌اید، باز هم بهتر است در کنار این کرم، برای محافظت بیشتر پوست خود لباس‌هایی کاملاً پوشیده به تن کنید و عینک آفتابی بزنید.

بهترین روش ضد آفتاب زدن

افزایش اثربخشی ضد آفتاب

برای اثربخشی بیشتر کرم ضد آفتاب خود بهتر است این محصول را ۱۵ دقیقه قبل از خروج از منزل استفاده کنید تا ترکیبات SPF زمان لازم برای اثربخشی بیشتر را داشته باشند. در استفاده از ضد آفتاب سخاوتمند باشید و مقدار کافی روی صورت و بدن بمالید؛ اما مواظب تماس ترکیبات ضد آفتاب با دهان و چشم باشید. تجربه نشان داده است غالباً افراد مالیدن ضد آفتاب به گوش، بینی، لب‌‌، پشت‌گردن و دست را فراموش می‌کنند. در نتیجه در حین ضد آفتاب زدن از این قسمت‌ها فارغ نشوید. به افرادی که کفش روباز می‌پوشند و آن‌هایی که موی کم‌پشتی دارند نیز پیشنهاد می‌کنیم به روی پا و قسمت‌های کم‌پشت یا طاس سر، ضد‌‌ آفتاب بزنند.

نگهداری از ضد آفتاب

نگهداری از ضد آفتاب

حتی اگر بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار را خریده باشید، اما نگهداری شایسته‌ای از این محصول انجام ندهید، زحمات شما به هدر می‌رود و اثربخشی کرم ضد آفتاب کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه این محصولات را هرگز در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. البته این قانون برای همه‌ی لوازم آرایش وجود دارد.

خرید بهترین کرم ضد آفتاب برای کودکان

خرید ضد آفتاب برای کودکان

سازمان بهداشت و داروی آمریکا‌ (FDA)، تأکید دارد که کودکان نباید در ساعت‌های ۱۰ صبح تا ۲ بعد‌ازظهر در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند. در نتیجه از آنجایی که پوست کودکان حساسیت بیشتری به ترکیبات ضد آفتاب ها دارد، پیشنهاد می‌کنیم پوست کودک دلبندتان را با لباس‌های پوشیده از نور خورشید محافظت کنید و قبل از خرید هرگونه ضد‌‌ آفتاب، ابتدا نظر پزشک متخصص را جویا شوید.

امیدواریم با نکته‌هایی که درباره اثربخشی بیشتر کرم ضد آفتاب برای شما گفتیم، پوست شما هرگز روی آفتاب‌سوختگی و آسیب‌های نور خورشید را نبیند و با این اطلاعات بهترین کرم ضد آفتاب را خریداری کنید. برای خرید نیز نیازی نیست راه دوری بروید و کافی است سری به فروشگاه اینترنتی اُردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی بهداشتی و تندرستی بزنید و از میان ضد آفتاب های باکیفیتی که برای شما آماده کرده‌ایم، بهترین کرم ضد آفتاب را خریداری نمایید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه سودمندی در افزایش اثربخشی ضد آفتاب‌ ها سراغ دارید، این تجربه‌های مفید را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Fda دیدگاه‌ها 2202بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه