۳۰۰هزارتومان بُن تخفیف در حساب کاربری شما شارژ شد! مهلت استفاده: از ۲۰ تا ۲۷ اردیبهشت «روز دختر مبارک»

مزایا و معایب تاتوی ابرو

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
مزایا و معایب تاتوی ابرو

شاید آرایش دائمی ابرو مانند تاتو یا هاشور ابرو، روش خوبی برای صرفه‌جویی در زمان آرایش کردن به‌نظر برسد. ممکن است خانم‌هایی با ابروهای کم‌پشت و باریک تحت تاثیر این حقیقت قرار بگیرند که با استفاده از تاتو می‌توانند بدون دردسر استفاده از مداد و سایه ابرو، ابروهایی خوش‌فُرم و زیبا داشته باشند. اما آرایش دائمی ابرو چندان هم بدون عیب نیست. پیش از این‌که تصمیم به انجام این کار بگیرید، معایب و مزایای آن را بسنجید.

فایده: زمان

داشتن ابروهایی تاتو شده، مدت زمان آرایش کردن شما را کوتاه می‌کند. هنگامی که ابروها را آرایش می‌کنید زمان زیادی را صرف پر کردن ابرو با مداد و تصحیح شکل ابرو می‌کنید. تاتو، این بخش از روند آرایش روزانه را حذف می‌کند.

عیب: درد

همه افرادی که تابه‌حال تاتو کرده‌‌اند تصدیق می‌کنند که این کار با درد همراه بوده است. انجام تاتو بر روی پوست حساس بالای چشم، می‌تواند فرآیند دردناکی باشد. اگر چه ناحیه ابرو کوچک است و فرآیند تاتو نیز سریع انجام می‌شود اما باز هم درد بسیاری دارد.

فایده: شکل ابرو مطابق با ساختار صورت

تاتو و هاشور ابرو به این دلیل با استقبال مواجه شده‌اند که می‌توان ابروها را بر اساس ویژگی‌ها و ساختار صورت طراحی کرد. ابرویی که در جای مناسب قرار گرفته و شکل مناسبی دارد باعث می‌شود صورت لاغرتر و چشم‌ها بزرگ‌تر جلوه کنند. برخی از بانوان ابروهای تاتو شده را جایگزین ابروهای طبیعی خود می‌کنند زیرا مراقبت از ابروهای تاتو شده و رسیدگی به آن‌ها آسان‌تر است.

عیب: تغییر مد

درحالی‌که مدل ابرویی که امروز انتخاب می‌کنید ممکن است بسیار به‌روز و متداول باشد، اما ممکن است تغییر مد باعث شود مدل ابروی شما قدیمی به نظر برسد. چند دهه پیش، ابروهایی باریک و مرتب مد بود اما با گذشت زمان و تغییر مد، امروزه افراد به سمت داشتن ابروهایی پهن متمایل شده‌اند. انتخاب یک شکل ابرو ممکن است امروز مد باشد اما فردا نه.

فایده: اصلاح ریزش مو

برخی از مردان و زنان از بیماری آلوپسی رنج می‌برند، این بیماری باعث می‌شود افراد همه موهای بدن خود، از جمله ابروها را از دست بدهند. تاتو ابرو با رنگ و شکل مناسب، به این بیماران کمک می‌کند تا مشکل ابروی خود را پنهان کنند.

عیب: عفونت و حساسیت

تاتو ابرو می‌تواند به برخی از عفونت‌ها و مشکلات پوستی منجر شود. برخی از بانوان با مشکلات کلوئید(جوشگاه) و زخم‌های آماس کرده مواجه می‌شوند. اگر پوست حساسی دارید تاتو ابرو انتخاب خوبی برای شما نیست.

 

منبع: Livestrong دیدگاه‌ها 3600بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه