مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

راه های جلوگیری از ایجاد جوش روی صورت

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
راه های جلوگیری از ایجاد جوش روی صورت

خرید بهترین کرم ضد جوش در هنگام ابتلا به این عارضه، شاید یکی از بهترین راه های درمان آن باشد. اما باید بدانید قبل از درمان هر کدام از عارضه های پوستی لازم است با علل ایجاد آن آشنا شوید. این کار به شما کمک می‌کند بهترین روش را برای پیشگیری یا مداوا انجام دهید. برای مثال برخی از جوش ها در اثر استرس ایجاد می‌شوند و از بین بردن عامل استرس‌زا می‌تواند بزرگ‌ترین کمک به رفع آن باشد. البته نباید فراموش کرد که قانون اول سلامتی، پیشگیری از ابتلا به آن عارضه است. به همین دلیل در ادامه ابتدا از دلیل ایجاد جوش خواهیم گفت و سپس به راه های جلوگیری از ایجاد آن روی صورت اشاره می‌کنیم.

دلایل بروز جوش

قبل از خرید بهترین کرم ضد جوش و به منظور یافتن راه های جلوگیری از ایجاد جوش روی صورت لازم است ابتدا با دلایل بروز آن‌ها آشنا شویم. در واقع دلایل مختلفی در ایجاد این عارضه دخالت دارند که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • بسته شدن منافذ پوست

جوش روی صورت

این اتفاق به‌ عنوان رایج‌ترین دلیل بروز جوش شناخته می‌شود. با بسته شدن منافذ، چربی زیر پوست تلنبار شده و به همراه باکتری‌ها و سلول‌های مرده، زمینه را برای ایجاد آکنه فراهم می‌کند. یکی از راه های جلوگیری از ایجاد جوش این است که با زدودن چربی اضافه، منافذ را باز کرده و به پوست فرصت تنفس بدهیم.

  • وراثت

اگر فردی از نزدیکان خانواده شما دچار آکنه است، به احتمال زیاد شما هم آن را تجربه می‌کنید. ماجرا از این قرار است که ژن‌های هر فرد میزان حساسیت پوست وی را به تغییرات هورمونی مشخص می‌کند. از طرف دیگر ژنتیک نقش مهمی در مقدار ریزش سلول‌های مرده‌ی پوست و ترشح چربی دارد. با درنظرگرفتن این نکات، اگر متوجه شدید که جوش های شما ژنتیکی هستند، برای درمان این عارضه به جای کرم‌های معمولی، حتماً از بهترین کرم ضد جوش کمک بگیرید.

  • اختلال هورمون ها

سطح هورمون‌های استروژن (estrogen) و تستسترون (testosterone)، رابطه‌ی مستقیمی با بروز جوش دارد. به همین دلیل نوجوانان در ابتدای سنین بلوغ، جوش را تجربه می‌کنند. از آنجایی که قاعدگی و بارداری، تغییر سطح هورمون های زنانه را به دنبال دارد، احتمال ایجاد جوش در این دسته از زنان بیشتر است.

  • مصرف دخانیات

تحقیقات آزمایشگاهی ثابت کرده که استعمال دخانیات، بروز جوش روی صورت را به دنبال دارد. دخانیات اکسیژن خون را کاهش داده و میزان ترشح هورمون های بدن را تغییر می‌دهند. در چنین موقعیتی بدن در معرض بروز جوش قرار می‌گیرد. یکی از راه های جلوگیری از ایجاد جوش، کنار گذاشتن دخانیات و مصرف نکردن آن‌هاست.

  • استرس

استرس

تحقیقات ثابت کرده که استرس، وضعیت جوش را وخیم‌تر می‌کند. در نتیجه با مشاهده‌ی اولین آثار جوش، در کنار خرید بهترین کرم ضد جوش و استفاده از آن، تا می‌توانید استرس و نگرانی را از خود دور کنید.

  • افسردگی

افرادی که دچار افسردگی هستند، جوش های وخیم‌تری را تجربه می‌کنند. با این توضیح، این دسته از افراد در کنار درمان های خانگی و دارویی برای جلوگیری از بروز جوش، باید فکری به حال افسردگی خود کنند.

  • مصرف الکل

الکل مستقیماً باعث بروز جوش نمی‌شود؛ اما بدون شک تأثیر مستقیمی بر سطح هورمون های آکنه‌زا دارد. از آنجایی که الکل میزان هورمون تستسترون را در بدن خانم ها افزایش می‌‌دهد، باعث بروز جوش در آن‌ها می‌شود.

  • عادات غذایی

مصرف خوراکی‌های فرآوری‌شده و قندی، این عارضه را وخیم‌تر می‌کند. در مقابل آن خوردن خوراکی‌های دریایی و سبزیجات،‌ جوش را التیام می‌بخشد.

راه های جلوگیری از ایجاد جوش روی صورت

برای شما از دلایل بروز جوش گفتیم تا با آگاهی از این دلایل، بهترین کرم ضد جوش را خریداری کنید. در ادامه شما را در جریان راه های جلوگیری از ایجاد جوش روی صورت قرار می‌دهیم که احتمال بروز آن را کاهش می‌دهد.

۱. آشنایی با پوست خود

شناختن پوست، یکی از راه های جلوگیری از ایجاد جوش

به هر اندازه که آشنایی بیشتری با پوست خود داشته باشید، به همان اندازه راحت‌تر می‌توانید لوازم آرایش متناسب با پوست خود یا بهترین کرم ضد جوش را خریداری کنید. برای نمونه افرادی که پوست چرب دارند، بیشتر در معرض بروز جوش قرار می‌گیرند و باید از محصولات فاقد چربی استفاده کنند.

۲. شستن اصولی صورت

یکی از ساده‌ترین راه های جلوگیری از ایجاد جوش روی صورت، شستن اصولی آن است. از آنجایی که تمیزی صورت نقش مهمی در سلامت پوست دارد، پیشنهاد می‌کنیم با خرید پاک کننده آرایش ملایم حاوی ترکیبات غیر کمودون زا، روزی ۲ بار، صبح‌ها و شب‌ها صورت را کاملاً تمیز کنید. برای شست‌وشوی صورت از آب ولرم کمک بگیرید تا در کنار تمیز شدن پوست، منافذ آن هم باز شود. لازم به ذکر است روزهایی که آرایش نکرده‌اید، تمیز کردن صورت با پاک کننده الزامی نیست. در این مواقع کافی است چربی اضافی پوست را با دستمال کاغذی بگیرید.

۳. از آبرسانی پوست غافل نشوید

تأمین رطوبت ضروری پوست نقش مهمی در جلوگیری از ایجاد جوش ایفا می‌کند. با این حساب یکی از راه های جلوگیری از ایجاد جوش این است که مرطوب‌ کننده هایی بخرید که در آن‌ها خبری از ترکیبات شیمیایی، اسانس‌های معطر و مصنوعی نیست.

۴. خرید بهترین کرم ضد جوش

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای درمان جوش، خرید بهترین کرم ضد جوش و استفاده از آن است. البته لازم است قبل از استفاده از آن با متخصص یا مشاور خبره در این زمینه مشورت کنید.

۵. دستکاری نکردن جوش

دستکاری نکردن جوش یکی از راه های جلوگیری از ایجاد جوش روی صورت

به هر قیمتی که شده از دست‌کاری و بیرون کشیدن جوش ها خودداری کنید؛ چراکه احتمال انتقال باکتری‌های آلوده از دست به پوست و وخامت آکنه وجود دارد.

۶. نوشیدن آب به مقدار زیاد

کم آبی بدن، پوست را به ترشح چربی بیشتر وادار می‌کند. همان‌گونه که می‌دانید، چربی بیشتر باعث بروز جوش می‌شود. در نتیجه یکی از راه های جلوگیری از ایجاد اکنه این است که تا می‌توانید آب بنوشید.

۷. آرایش ملایم

پیشنهاد می‌کنیم تا جای ممکن جوش ها را با کانسیلر یا کرم پودر پوشش ندهید. مواد آرایشی منافذ پوست را مسدود می‌کند و شرایط برای بروز جوش های بیشتر مهیا می‌شود. در نتیجه در حد امکان آرایش ملایم کرده و از لوازم آرایشی با ترکیبات غیرچرب استفاده کنید.

۸. دوری از نور مستقیم خورشید

قرارگرفتن طولانی‌مدت در معرض آفتاب، پوست را به تولید چربی بیشتر وادار می‌کند. با بسته‌ شدن منافذ پوست در اثر تولید چربی بیشتر، وضعیت جوش ها وخیم‌تر می‌شود.

۹. اسکراب صورت

لایه برداری غیر اصولی

اسکراب غیر اصولی صورت، جوش ها را ملتهب‌تر می‌کند. قبل از استفاده از لایه بردارها، با یک متخصص یا مشاور خوب صحبت کنید تا ماسک یا اسکراب مفیدی به شما معرفی کند.

۱۰. رژیم غذایی سالم

خوراکی هایی مانند شیرینی‌ها، چیپس، نوشیدنی‌های گازدار و غیرالکلی و هر غذایی که با آرد گندم سفید درست شده باشد، باعث بروز و تشدید جوش می‌شود. در بعضی مواقع، لبنیات نیز عاملی برای افزایش آن شناخته می‌شود. باید ببینید کدام خوراکی ها بیشتر بر بروز این عارضه در شما مؤثر هستند و از مصرف آن‌ها پرهیز کنید.

امیدواریم با اطلاعاتی که از دلایل بروز آکنه و راه های جلوگیری از ایجاد جوش با شما در میان گذاشتیم، به این عارضه مبتلا نشوید. فروشگاه اینترنتی اردمی– مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی برای ایجاد رفاه برای شما، مجموعه‌ای از بهترین کرم ضد جوش را برای شما آماده کرده است. مقاله‌ی «آیا درمان جوش با استفاده از بهترین کرم ضد جوش باز هم عوارض جانبی دارد؟» نیز اطلاعات بیشتری در این زمینه برای شما دارد. در پایان اگر شما هم تجربه سودمندی برای جلوگیری از بروز آکنه دارید، در قسمت نظرات این تجربه‌ها را با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Stylecraze دیدگاه‌ها 7130بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه