تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

با این ۱۰ روش ساده برای خوشبو نگه داشتن خانه آشنا شوید

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
با این ۱۰ روش ساده برای خوشبو نگه داشتن خانه آشنا شوید

خیلی از افراد با خرید عطر زنانه خوشبو و استفاده از آن، همیشه آراسته و معطر هستند. این یک عادت بسیار پسندیده است. از آنجایی که خیلی از ما بیشتر وقت خود را یا حداقل وقت استراحت و آرامش خود را در منزل هستیم چه خوب است که به فکر خوشبو نگه داشتن خانه خود نیز باشیم. در همین راستا قصد داریم در این مقاله به معرفی روش های خوشبو نگه داشتن خانه و بیان برخی از اصول فنگ شویی بپردازیم تا در کنار تمیزی و طراوت خانه خود، از بوی خوش آن لذت ببرید. پس تا پایان همراه ما باشید.

۱. فیلترهای دستگاه های تهویه هوا و خنک کننده ها را عوض کنید

تعویض فیلتر تهویه هوا یکی از روش های خوشبو نگه داشتن منزل است.این فیلترها را در دستگاه‌‌های تهویه هوا و خنک‌کننده‌ها عوض کنید. تحقیقات ثابت کرده که تعویض فیلتر هوا بین ۷۰ تا ۹۵ درصد حساسیت‌های داخل منزل را کاهش می‌‌دهد. استفاده از این فیلترها با جابه‌جایی حداکثری هوا، در خوشبو نگه داشتن خانه بسیار مؤثر و مفید هستند.

۲. حیوانات خانگی را هر چند وقت‌‌ یک بار بشویید

شستن حیوانات خانگی یکی از روش های مؤثر در خوشبو نگه داشتن منزل است.چیزی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از انسان‌ها به کُرک و پشم حیوانات حساسیت دارند. از آنجایی که رابطه میان حیوانات و انسان‌ها ریشه‌ای عمیق و دیرینه دارد و علم هم ثابت کرده که داشتن حیوان خانگی فایده‌های زیادی برای انسان‌‌ها و به‌خصوص افراد مسن و تنها دارد، پیشنهاد می‌کنیم در صورت داشتن حیوان‌های خانگی، آن‌ها را هر چند‌ وقت یک بار حمام کنید. با شسته‌شدن کرک‌‌ و پشم این حیوانات احتمال ایجاد حساسیت برای شما و خانواده‌تان کاهش پیدا کند. از طرف دیگر این کار یکی از روش های خوشبو نگه داشتن خانه به شمار می‌رود.

۳. از شستن ملافه ها غافل نشوید

شستن ملافه ها یکی از روش های خوشبو نگه داشتن منزل است.در طول روز بدن ما در معرض آلودگی‌های محیطی زیادی قرار می‌گیرد و این آلودگی‌ها را شب‌ها با خود به بستر می‌بریم. بعضی از حیوانات خانگی نیز راه خود را به رخت‌خوابی که در آن می‌خوابیم پیدا می‌کنند و این قضیه احتمال آلوده‌تر شدن ملافه‌ها را افزایش می‌دهد. جالب است بدانید این قضیه به اندازه‌ای اهمیت دارد که بنیاد آسم و آلرژی آمریکا پیشنهاد کرده است هر هفته یک بار ملافه‌ها را بشوییم. شست‌وشو با شوینده‌هایی که حاوی رایحه های گل‌های معطر هستند به خوشبو نگه داشتن خانه کمک شایانی می‌کند. همچنین شما می‌توانید از عطر زنانه خوشبو یا مردانه خود روی ملافه‌های تمیز اسپری کنید. با این کار علاوه بر بوی تمیزی، رایحه‌ای خوش به اتاق خواب خود می‌بخشید.

۴. پادری را فراموش کنید

۳. پادری را فراموش کنیدقبل از ورود به منزل یا محل کار یک پادری بگذارید تا آلودگی‌های بیرون که روی کفش‌ها قرار دارد با این پادری گرفته شود. پادری آلودگی ها و رطوبت آلوده‌ای که همراه کفش‌هاست را تا حد بسیاری پاک می‌کند. جالب است بدانید نتایج یک تحقیق ثابت کرده که بیشتر گرد‌و‌خاک‌های داخل منزل، از کفش‌ها به داخل خانه منتقل می‌شوند و قرار دادن یک پادری جلوی ورودی منزل تا مقدار ۸۵ درصد جلوی ورود این آلودگی‌ها را می‌گیرد. این کار علاوه‌بر کنترل آلودگی، تا حدودی به تمیزی و خوشبو نگه داشتن خانه کمک می‌کند.

۵. هود آشپزخانه را حتماً روشن کنید

۴. هود آشپزخانه را حتماً روشن کنیدبه‌طور معمول سرخ‌کردن مواد غذایی با درجه حرارت بسیار، بوی نامطبوعی را برای هوای منزل به دنبال دارد. در نتیجه در حین آشپزی حتماً هود آشپزخانه را روشن کنید. بسته به محلی که هود یا فن را در آشپزخانه نصب کرده‌اید، هود می‌توانید بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد از آلودگی‌ هوای آشپزخانه را خارج کند. از طرف دیگر این عمل با پخش‌نکردن بوی نامطبوع، در خوشبو نگه داشتن خانه نیز مؤثر است.

۶. از مصرف دخانیات در خانه خودداری کنید

۵. از مصرف دخانیات داخل منزل خودداری کنیدحتماً در جریان هستید تنها فردی که دخانیات مصرف می‌کند در معرض خطر قرار ندارد و اطرافیان او هم از دود دخانیات بی‌نصیب نمی‌مانند. در نتیجه مصرف دخانیات را داخل منزل قدغن‌ کنید. با این که نه تنها در خوشبو نگه داشتن خانه اقدام مؤثری انجام داده‌اید، بلکه گامی مهم در بهبود سلامتی جسم و روان خانواده خود برداشته‌اید.

۷. هرازگاهی بعضی از پنجره ها را باز بگذارید

باز کردن پنجره های یکی از روش های مؤثر در خوشبو نگه داشتن منزل استحتماً با خود اندیشیده‌اید که باز گذاشتن پنجره‌ها شرایط را برای ورود هوای آلوده بیرون به داخل منزل مهیا می‌کند، اما باز هم لازم است هر چند وقت‌ یک بار یک یا چند پنجره را باز بگذارید و اجازه دهید هوای منزل عوض شود. این روش نه تنها باعث خوشبو نگه داشتن خانه می‌شود؛ بلکه باعث می‌شود آلودگی‌های داخلی، از داخل منزل خارج شود.

۸. اجازه ندهید چیز نم داری در خانه باقی بماند

۸. اجازه ندهید چیز نم داری در منزل باقی بماندتمام لباس‌های نم‌دار، حوله‌ها و هرچیزی که نم‌دار است را در بیرون از خانه پهن کرده و اجازه دهید تا خوب خشک شوند. از طرف دیگر اگر لوله‌ای شکسته و دیوار یا سقفی نشتی دارد، در اولین فرصت این نشتی را برطرف کنید. بوی نم در خانه علاوه بر خطراتی که برای سیستم تنفسی ایجاد می‌کند، بوی بسیار نامطبوعی نیز دارد. خرید دستگاه رطوبت‌گیر نیز روش بسیار خوبی برای جذب رطوبت منزل است.

۹. خوشبو کننده های هوا را کنار بگذارید

۹. خوشبو کننده های هوا را کنار بگذاریدخوشبو کننده‌های هوا ممکن است رایحه ای معطر داشته باشند، اما استفاده مداوم از آن‌ها در محیط‌های بسته، ضررهای بیشتری نسبت به فایده‌های آن دارد. بنا بر تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، خوشبو کننده‌های هوا آثار نامطلوبی روی حدود ۲۰ درصد از شرکت‌کننده‌های این آزمایش داشته است. با این حساب اگر می‌خواهید همیشه سالم و سلامت باشید و در فضای عطرآگینی زندگی کنید، به جای خوشبو کننده‌های هوا، از عطر زنانه خوشبوی خود استفاده کنید و از آن لذت ببرید.

۱۰. فرش‌ کمتری در خانه استفاده کنید

۱۰. فرش‌ کمتری در منزل استفاده کنیدسالیان سال است که فرش نزد ایرانی‌ها جایگاه خاصی دارد. با این وجود تحقیقات اخیر ثابت کرده که وجود فرش در منزل آلودگی هوای خانه را افزایش می‌دهد. آلودگی هوا در حالت عادی معمولاً روی فرش می‌نشیند و دوباره زمانی که پا روی فرش می‌کشیم، این آلودگی به هوا باز می‌گردد. در نتیجه بهتر است فرش کمتری در منزل استفاده کنید و برای زیبایی و راحتی به جای فرش، دکوراسیون خانه را با پارکت، سرامیک یا محصولاتی از این دست تکمیل نمایید. از طرف دیگر استفاده هر دو یا سه روز یک بار از جارو برقی، با جمع‌کردن گردوخاک و آلودگی‌های دیگر از خانه علاوه بر تمیزی، گامی مؤثر در خوشبو نگه داشتن خانه نیز به شمار می‌رود.

در پایان ضمن انجام روش های خوشبو نگه داشتن خانه که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم با یک عطر زنانه خوشبو نیز خود را معطر کنید و به جسم و جان خود طراوت و سرزندگی ببخشید. پیشنهاد می‌کنیم پس از خواندن مقاله‌ی «راهنمای آسان خرید عطر زنانه خوشبو مناسب روحیات فردی»، سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید و با یک جستجوی ساده بهترین عطری که در نظر دارید را راحت‌تر از همیشه بخرید.

منبع: Fragrancex ۲ دیدگاه 6039بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. سپاس‌گذارم خیلی مطلب خوب و کاربردی بود.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه