مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

چطور ابروهای بی‌نقصی داشته باشیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
چطور ابروهای بی‌نقصی داشته باشیم؟

دوست داران زیبایی می‌دانند که ابرو نقشی کلیدی در تغییر کلی ظاهر فرد دارد. هرچند که اکثر افراد دوست دارند ابروهای پر و پهنی داشته باشند اما تغییر اصلی را ابزار و محصولاتی ایجاد می‌کنند که توسط آن‌ها شکل و اندازه ابرو را تعیین می‌کنیم. از واکس و پودر گرفته تا مداد و ریمل ابرو همگی می‌توانند در طراحی ابرو نقش داشته باشند. در حقیقت پیرایش، طراحی و نگهداری شکل ابرو کاری سخت است اما ظاهری که ایجاد می‌شود ارزشش را دارد.

ابرو چه پهن باشد و چه باریک پیرایش آن نباید یک کار مشکل باشد. موهای ابرو نیز مثل موهای سر رشد می‌کنند و اهمیت مسئله در نگهداری از شکل زیبای آن است. با کمک این مطلب در عرض پنج دقیقه می‌توانید ابروهایی بی‌نقص برای خود درست کنید.

اگر ابروهایی باریک دارید …

ابروهای باریک

ابزار: برای ابروهای باریک یک مداد نوک تیز ضروی است تا شکل ابرو را درست کنید و ظاهری طبیعی و بی‌نقص ایجاد نمایید. هم‌چنین از ژل ابرو برای حجم دادن ابروی خود می‌توانید استفاده کنید. (مشاهده انواع ابزار اصلاح و آرایش ابرو)

نکات: برای طراحی ابروهای نازک باید با دقت عمل کنید. می‌توانید با مداد، دور ابرو را طراحی کنید و با ژل داخل آن را پر نمایید. مزیت ژل ابرو این است که ضد آب است و برای زمان ورزش در باشگاه کاربردی است.

نگهداری: از آنجا که ابروهای شما کم پشت است باید بگذارید موهای ابرو تا حد ممکن بلند شوند سپس به پیرایش و چیدن آن‌ها بپردازید. در حالی‌که چرخه رشد مرحله به مرحله ابرو مهم است، اما تشخیص زمان مناسب برای کوتاه کردن و چیدن ابروها، عامل کلیدی است. بله شما هستید که تشخیص می‌دهید موهای ابرو کی از نظم و یک‌دستی خارج می‌شوند.

در این مرحله موهای ابرو را به بالا شانه کنید. موهایی که از خط بالای ابرو بالاتر می‌روند را کم‌کم قیچی کنید. بعد از این مرحله است که باید به سراغ موچین بروید. فقط موهای زیر ابرو و طول استخوان ابرو را بردارید.

اگر ابروهای طبیعی شما پهن است …

ابروهای پهن

ابزار: اگر ابروهایی پرپشت و پهن دارید باید بدانید که بسیار خوش شانس هستید زیرا برداشتن و شکل دادن این ابرو بسیار کار آسانی است و نیاز به تلاش زیادی ندارد. نکته مهم در مورد ابزار مخصوص این ابرو این است که باید شکل پر و بلند این ابرو را تحت کنترل داشته باشند و بی‌قاعده عمل کردن در این مورد ریسک زیادی دارد. می‌توانید از ژل تثبیت برای ثابت ماندن شکل ابرو نیز استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید محصولی که استفاده می‌کنید تمام ابرو را پوشش می‌دهد. بیشتر ریمل ابروهایی که در بازار موجود هستند برس‌هایی با موهای بلند دارند اما برس‌های مو کوتاه برای این کار بهتر هستند و پوشش هموارتری ایجاد می‌کنند؛ پس در خرید ریمل ابرو این نکته را مد نظر داشته باشید.

نکات: برای پیرایش و فرم دهی به ابروهای پرپشت، هرچه کمتر از مواد استفاده کنید بهتر است. از استفاده زیاد مداد و پودر ابرو بپرهیزید. در عوض ابروها را با شانه مخصوص به بالا شانه کنید و با کمک ژل یا ریمل ابرو آن‌ها را شکل دهید.

نگهداری: مرتب کردن منظم ابروها در آرایشگاه برای حفظ ظاهر ابرو یک ضرورت است. اگر می‌خواهید در خانه و خودتان این کار را انجام دهید یک موچین خوب لازم دارید. ابروهایی که قبلا برداشته‌اید را به محض رشد دوباره از زیر پوست با موچین بکنید.

اگر ابروهایی بدون قوس دارید …

ابروهای بدون قوس

ابزار: اگر ابروهای شما صاف است از ابزاری باید استفاده کنید که شکل و وضوح بیشتری به ابروها بدهد. برای این کار باید حتما یک پالت ابرو در خانه داشته باشید تا با کمک آن، فضاهای خالی ابرو را با پودر پر کنید و در صورت نیاز این کار را تکرار نمایید.

نکات: نکته مهم درباره این ابروها این است که باید با صورت شما تناسب داشته باشند. به این طریق می‌توانید شکل صحیح مناسب ابروی خود را تشخیص دهید. یک مداد بردارید و آن را عمودی مقابل بینی، درست بالای سوراخ‌های آن نگه‌دارید. آن را بچرخانید تا موازی گوشه بیرونی عنبیه شما شود. این نقطه جایی است که قوس ابرو باید قرار داشته باشد.

بیشتر ببینید: آموزش اصلاح و آرایش ابرو

برای شکل دادن به ابرو از شکل خود ابرو کمک بگیرید. با مداد چشم خیلی کم‌رنگ به ابرو شکل بدهید.

نگهداری: برنامه منظمی برای پیرایش ابرو داشته باشید اما در مورد محدوده بالای ابرو بسیار محتاط باشید. از آنجا که با یک ابروی بی‌شکل سروکار دارید باید خیلی مراقب آنچه که موجود است باشید.

اگر ابروهای کوتاه دارید …

ابروهای کوتاه

ابزار: درست مثل ابروهای صاف، پیرایش این مدل نیز به هنر زیادی نیاز دارد. پس شما به یک مداد نوک تیز برای شکل دادن به این مدل ابرو نیاز دارید. با شانه ابرو آن را به سمت بالا شانه کنید. با نوک مداد محل شروع ابرو، قوس و دم ابرو را مشخص کنید که می‌توانید از دانه‌های موی خود ابرو نیز کمک بگیرید. سپس با شانه ابرو، کمی رنگ مداد و ابروها را با هم مخلوط کنید.

نکات: آیا نمی‌دانید ابرو از کجا باید شروع و به کجا ختم شود؟ از همان شیوه مداد برای پیدا کردن محل قوس ابرو استفاده کنید. وسیله اندازه گیری خود را روی گونه بگذارید طوری‌که انتهای آن در انتهای بینی و سر دیگر آن روی گوشه خارجی چشمتان باشد. جایی که وسیله اندازه گیری با ابرو تلاقی می‌کند باید نقطه انتهایی ابروی شما باشد. اگر ابرو کوتاه‌تر از این نقطه است آن را با مداد بکشید و بقیه ابرو را شکل دهید.

نگهداری: پیرایش ابرو باید منظم و از روی برنامه صورت بگیرد. برداشتن ابرو را با احتیاط و به میزان اندک انجام دهید و فقط موهای بی‌ربط به شکل ابرو را بردارید.

اگر می‌خواهید بگذارید ابروهایتان پر شود …

پر کردن ابروها

قبلا زیاد ابروهای خود را برمی‌داشته‌اید و حالا نگران جای خالی دانه‌های ابرو هستید؟ نگران نباشید. علاوه بر مراحل بالا راه‌های دیگری برای پرشدن ابروها وجود دارد. این را بدانید که پر شدن ابرو نیاز به صبر زیادی دارد یعنی چیزی بین شش ماه تا یک سال طول می‌کشد که ابرو شکل طبیعی اولیه خود را به‌دست بیاورد. در این زمان می‌توانید سرعت این فرآیند را افزایش دهید و ظاهر آن را مرتب نگه‌دارید.

ویتامین‌ها و موادی وجود دارند که رشد ابروها و موهای ما را تقویت می‌کنند (مشاهده و خرید تقویت کننده ابرو ). از پرایمر نرم کننده ابرو نیز می‌توانید استفاده کنید که سرشار از مواد مغذی برای ابرو است. و مهم‌تر از هرچیز در این مسیر صبر است.

منبع: Makeup دیدگاه‌ها 6120بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه