تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

نکته های خرید کرم ضد آفتاب | چگونه بهترین کرم ضد آفتاب را بخریم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
نکته های خرید کرم ضد آفتاب | چگونه بهترین کرم ضد آفتاب را بخریم؟

به رغم اینکه می‌دانیم باید بهترین کرم ضد آفتاب را خریداری کنیم، اما باز هم افراد بسیاری را می‌شناسیم که توجه زیادی به استفاده و خرید کرم ضد آفتاب ندارند و پوست خود را بدون محافظ در معرض پرتوهای خطرناک خورشید قرار می‌دهند. گاهی نیز برخی افراد اطلاعات درستی برای خرید بهترین کرم ضد آفتاب ندارند و به خرید ضد آفتاب‌های معمولی رضایت می‌دهند. همه‌ی این‌ها باعث می‌شود پوست این دسته افراد آسیب ببیند و در آینده هزینه و وقت بسیاری را برای درمان به آن‌ها تحمیل کند. در نتیجه در ادامه برای شما نکته های خرید کرم ضد آفتاب را در میان می‌گذاریم.

تفاوت میان کرم ضد آفتاب شیمایی با معدنی (مینرال)

تفاوت میان کرم ضد آفتاب شیمایی با معدنی (مینرال)

اولین گزینه از نکته های خرید بهترین کرم ضد آفتاب این است که به شیمیایی یا معدنی (مینرال) بودن ترکیبات این کرم توجه داشته باشید. هر دو ضد آفتاب‌های شیمیایی و معدنی از پوست در برابر پرتوهای UV خورشید محافظت می‌کنند؛ اما روش محافظت این کرم ها با هم تفاوت دارد. به عبارت دیگر ضد آفتاب معدنی با ترکیباتی مانند اکسید تیتانیوم (Titanium Oxide)، یا اکسید زینک (Zinc Oxide)،‌ لایه‌ای فیزیکی در برابر نور خورشید ایجاد می‌کنند. از طرف دیگر ضد آفتاب شیمیایی دارای ترکیباتی برای جذب پرتوهای UV خورشید مانند آووبنزون (avobenzone)، اُکسی‌بنزون (oxybenzone)، اُکتی‌نوکستات (octinoxate) و اُکتی‌سالات (Octisalate) است. ترکیبات ذکرشده، قبل از نفوذ پرتوهای خطرناک خورشید به داخل پوست، این پرتوها را جذب می‌کنند و با تبدیل آن‌ها به گرما، جلوی آفتاب سوختگی را می‌گیرند.

در نتیجه برای خرید بهترین کرم ضد آفتاب نمی‌توان نسخه واحدی میان ضد آفتاب‌های شیمیایی یا معدنی پیچید و بسته به نیاز و نوع استفاده هر فرد، این ضد آفتاب‌ها فایده‌ها و معایب خاص خود را دارند. برای نمونه ضد آفتاب معدنی حالتی گچ‌مانند روی صورت ایجاد می‌کنند و استفاده از ضد آفتاب های شیمیایی، احتمال ایجاد التهاب‌های پوستی را در پوست های حساس افزایش می‌دهد.

میزان مناسب SPF برای پوست

میزان مناسب SPF برای پوست

عبارت SPF در کرم‌ ضد آفتاب به مقدار محافظت این کرم از پوست اشاره می‌کند. اگر ضد آفتابی با SPF به مقدار ۳۰ خریداری کنید، این کرم به مقدار ۳۰ برابر بیشتر از زمانی که ضد آفتاب نزده‌اید، پوست شما را از پرتوهای خطرناک خورشید مصون نگه می‌دارد. به این ترتیب اگر در طول روز به مدت بسیاری زیر نور خورشید قرار ندارید، کرم ضد آفتاب با SPF به مقدار ۳۰ برای شما کفایت می‌کند؛ اما اگر روزانه به مدت زیادی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید و به دنبال بهترین کرم ضد آفتاب هستید، پیشنهاد می‌کنیم این کرم را با مقدار SPF بیشتری خریداری نمایید.

درج عبارت Broad Spectrum روی ضد آفتاب

درج عبارت Broad Spectrum روی ضد آفتاب

نور خورشید پرتوهای UVA و UVB ساطع می‌کند و درج عبارت Broad Specturum در روی ضد آفتاب ها به این معناست که با بهترین کرم ضد آفتاب طرف هستید و این کرم از پوست شما در برابر تمامی پرتوهای خطرناک خورشید محافظت می‌کند.

توجه به نوع پوست در خرید بهترین کرم ضد آفتاب

توجه به نوع پوست در خرید بهترین کرم ضد آفتاب

یکی از مهم‌ترین نکته های خرید کرم ضد آفتاب این است که قبل از خرید هر محصولی به پوست خود توجه کنید. هر ضد آفتابی را نمی‌توانید استفاده کنید و قبل از خرید ضد آفتاب باید نوع پوست خود را در نظر داشته باشید، برای نمونه اگر پوستی چرب و مستعد به جوش دارید،بهترین کرم ضد آفتاب برای شما کرمی است که ترکیبات بدون چربی یا به اصطلاح غیرکمودون‌زا (noncomedogenic) داشته باشد. از طرف دیگر برای افرادی که پوست خشکی دارند نیز پیشنهاد می‌کنیم ضد آفتابی دارای ترکیبات آبرسان و آنتی اکسیدان خریداری کنید که در کنار محافظت پوست، خشکی آن را نیز کاهش دهد.

بهترین روش استفاده از ضد آفتاب

بهترین روش استفاده از ضد آفتاب

اکنون که در جریان نکته های خرید کرم ضد آفتاب قرار گرفتید، وقت آن فرا رسیده که برای شما از بهترین روش استفاده از ضد آفتاب ها بگوییم. در نتیجه برای اینکه خاطرتان از خطر‌های پرتوهای مضر خورشید جمع ‌باشد، پیشنهاد می‌کنیم در تمامی فصل‌های سال ضد آفتاب بزنید؛ چراکه پرتوهای UV از لایه‌های ابر عبور می‌کنند و روزهای ابری نیز پوست شما در معرض خطر قرار دارد. از طرف دیگر حتی اگر بهترین کرم ضد آفتاب را خریداری کنید، باز هم اثربخشی این کرم پس از نهایتاً ۲ ساعت از بین می‌رود و ضد آفتاب را باید هر ۲ تا ۳ ساعت‌ یک بار، تجدید کنید.

همان‌گونه که وعده داده بودیم، شما را در جریان نکته های خرید کرم ضد آفتاب قرار دادیم. در نتیجه اکنون زمان مناسبی است که با آگاهی از این نکته‌ها بهترین کرم ضد آفتاب را خریداری کنید. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی بزنید و از میان ضد آفتاب‌هایی که برای شما آماده کرده‌ایم، بهترین کرم ضد آفتاب را خریداری نمایید. در پایان اگر شما هم تجربه‌ای در استفاده و خرید کرم ضد آفتاب دارید، خواهشمندیم این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Self دیدگاه‌ها 6325بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه