تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

لوازم آرایش و بهداشتی شخصی خود را به کسی ندهید

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
لوازم آرایش و بهداشتی شخصی خود را به کسی ندهید

تا حالا به این موضوع فکر کرده‌اید که لوازم آرایش و بهداشتی شخصی شما چه وسایلی را شامل می‌شود؟ شاید هم با خودتان بگویید که مگر به غیر از مسواک و حوله، لوازم شخصی دیگری هم وجود دارد که نباید با دیگری شریک شویم؟ در پاسخ باید بگوییم بله. در واقع لوازم آرایش و بهداشتی شخصی شما یک لیست فراتر از مسواک، حوله و لباس زیرتان را شامل می‌شود. قرض‌دادن و به‌اشتراک‌گذاشتن این لوازم، زمینه‌ساز انواع بیماری پوستی برای شما می‌شود که گاهی جبران آن بسیار هزینه‌بر می‌شود. اگر دوست دارید با این لوازم آشنا شوید، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

برس ها و پدهای آرایشی

Makeup brushes and pads

شاید با خودتان بگویید مگر برس آرایشی هم یکی از لوازم آرایش و بهداشتی شخصی است؟ در پاسخ باید بگوییم بله. انواع برس‌ها از برس کرم پودر و کانسیلر گرفته تا برس رژگونه و سایه چشم، وسیله‌های کاملاً شخصی محسوب می‌شوند. می‌دانید که این وسایل در تماس مستقیم با پوست هستند. اگر دوست شما پوست آلوده‌ای داشته باشد، این آلودگی روی برس منتقل می‌شود. از آنجایی که معمولاً ما دیر به دیر برس‌های آرایشی خود را می‌شوییم، این آلودگی روی برس باقی مانده و در طول زمان باعث بروز حساسیت و حتی قارچ و عفونت به پوست شما می‌شود. با این توضیح هرگز پدها و برس های آرایشی خود را با کسی شریک نشوید.

برس مو

برس مو

اینکه شانه و برس مو را جدای از برس‌های آرایش می‌کنیم، یک دلیل مهم دارد و آن اینکه در بسیاری از خانه‌ها مشاهده می‌شود که همه افراد منزل از یک برس مشترک استفاده می‌کنند. اهمیت جدا کردن برس برای این افراد زمانی مشخص می‌شود که یکی از آن‌ها به بیماری پوستی خاص یا بیماری شبیه به شپش سر مبتلا شود. این بیماری از همان لحظه اول خودش را نشان نمی‌دهد و به‌سرعت از طریق برس آلوده به سایر افراد نیز منتقل می‌شود.

این اشتباه عمدتاً در آرایشگا‌ها نیز دیده می‌شود. به همین علت توصیه می‌کنیم قبل از مراجعه به آرایشگاه، یک کیف مخصوص برای خود تهیه کنید و برس، حوله، قیچی، شانه، موچین و سایر لوازم ضروری آنجا را در آن قرار دهید. اگر زیبایی موهایتان برایتان مهم است، حتماً برس و شانه سر را در لیست لوازم آرایش و بهداشتی شخصی خود قرار دهید و آن را حتی به نزدیک‌ترین فرد خانواده قرض ندهید.

ناخن‌گیر و ابزار مانیکور

ناخن‌گیر و ابزار مانیکور

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید ناخن‌گیر و ابزار مانیکور هم یکی از لوازم آرایش و بهداشتی شخصی هستند که در استفاده از آن نباید با کسی شریک شوید. می‌دانید که گاهی غفلت و سربه‌هوایی افراد هنگام استفاده از ناخن گیر یا وسایل مانیکور باعث می‌شود که پوست خراش یا زخم جدی بردارد. حال تصور کنید که فرد قبل از شما به بیماری پوستی مبتلا باشد. تماس این ناخن گیر با پوست شما باعث انتقال بیماری به آن می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم علاوه بر اینکه از وسیله شخصی خود استفاده می‌کنید، هر از گاهی آن‌ها را با مقداری الکل ضدعفونی کنید تا خیالتان هم راحت باشد.

لوسیون و مرطوب کننده

لوسیون و مرطوب کننده

بارها برای ما پیش آمده است که گاهی حتی مقدار کمی از لوسیون یا مرطوب کننده دوستمان را گرفته‌ایم و آن را روز پوست خود امتحان کرده‌ایم. بسیار اتفاق افتاده است که فرمولاسیون این محصول با پوست ما سازگار نبوده و همان ذره کم مرطوب کننده باعق بروز جوش یا حساسیت و خشکی روی پوستمان شده است. برای اینکه این تجربه تلخ تکرار نشود، سعی کنید کرم مرطوب کننده خود را در اندازه‌های کوچک تهیه کرده و همیشه همراه خود داشته باشید.

این روزها اکثر شرکت‌های تولیدکننده، حتی در ابعاد ۲۰گرم هم محصول خود را تولید و روانه بازار می‌کنند. اگر به دست‌آوردن این نمونه محصول برایتان سخت است، از یک بطری کوچک تمیز استفاده کنید. آن را با مایع دستشویی کاملاً تمیز کرده و با باد ملایم سشوار خشک کنید که عاری از آلودگی شود. سپس مقداری از کرم خود را در آن بریزید. به این ترتیب در همه جا می‌توانید به کرم خودتان دسترسی داشته باشید. ضمناً وقتی شخصی غیر از شما دستش را وارد ظرف کرم می‌کند، ممکن است همراه با دستش، آلودگی را نیز به ظرف اضافه کند. پیشنها همراه‌داشتن کرم را ب دوستانتان هم بدهید تا موقع نیاز مجبور نشوید از همدیگر قرض کنید.

 لوازم حمام

لوازم آرایش و بهداشتی شخصی

حتماً شما هم ضرب‌المثل «هر چه بگندد نمکش می‌زنند، وای به روزی که بگندد نمک» را شنیده‌اید. با این توصیف چندان عجیب نیست که لوازم حمام و لوازم شیو را در دسته وسایل کاملاً شخصی قرار دهیم. در واقع در بین لوازم حمام، شاید فقط شامپو کاملاً در لیست لوازم آرایش و بهداشتی شخصی قرار نگیرد. صابون بدن، لیف، تیغ و حوله همگی کاملاً شخصی هستند. می‌دانید که صابون هنگام تماس با پوست، بخشی از آلودگی را به خود می‌گیرد. این آلودگی در محیط مرطوب حمام رشد کرده و زمینه انواع بیماری پوستی را برایتان فراهم می‌کند. اگر به سفر می‌روید یا مهمانی به منزلتان می‌اید، لوازم حمام نو و تازه در اختیارش قرار دهید و پس از رفتنش نیز همه آن‌ها را در هوای آزاد و زیر نور بگذارید تا کاملاً خشک و ضدعفونی شود.

لوازم آرایش چشم

لوازم آرایشی و بهداشتی خصوصی چشم

بی‌شک چشم بسته می‌دانید که لوازم آرایش چشم، از لوازم آرایش و بهداشتی شخصی شما هستند که تحت هیچ شرایطی نباید با دیگران به اشتراک بگذارید. چشم عضو بسیار حساسی است که کوچک‌ترین باکتری یا آلودگی ممکن است آن را به بیماری‌های بسیار سخت مبتلا کند. تصور کنید که حتی خود شما به کوچک‌ترین بیماری چشمی مبتلا باشید و خودتان ندانید یا علائم آنچنانی نداشته باشید. به‌محض اینکه فرد دیگری از لوازمتان استفاده کند، بی‌شک به همان بیماری مبتلا می‌شود. این اتفاق علاوه بر اینکه هزینه‌های هنگفت برای فرد به دنبال دارد، درد و اذیت بدی را نیز به شخص تحمیل می‌کند. پس پیشگیری قبل از درمان کرده و آن‌ها را به کسی قرض ندهید.

برس های پاک کننده صورت

برس های پاک کننده صورت از لوازم آرایشی بهداشتی شخصی

این روزها فیس براش‌ها یا همان برس های شستشوی صورت، طرفداران بسیاری دارد. این ابزارهای جمع وجور و کارآمد به شما کمک می‌کنند که حتی عمیق‌ترین منفذ پوستتان را تمیز کنید. خب این برای شما عالی است. اما تصور کنید که فرد دیگری بخواهد از فیس براش شما استفاده کند. اگر خدای ناکرده شما به عارضه خاصی دچار باشید، این عارضه به وی منتقل می‌شود و اگر دوستتان مبتلا باشد، بی‌تردید به شما منتقل می‌کند. با این توضیح برس های پاک کننده صورت یا همان فیس براش ها را نیز در زیرمجموعه لوازم آرایش و بهداشتی شخصی خود بگذارید.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با مهم‌ترین لوازم آرایش و بهداشتی شخصی آشنا کردیم. شما کدام وسیله را با دوست یا اعضای خانواده خود استفاده می‌کنید. کدام وسیله برایتان عجیب‌تر بود؟ کدام وسیله را تحت هیچ شرایطی به کسی نداده‌اید؟ برای ما بنویسید. ضمناً اگر لازم است برای خود ست مانیکور یا کرم تیوپی یا برس های آرایشی تهیه کنید، به فروشگاه ما سری بزنید. فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی و بهدداشتی است. در این فروشگاه می‌توانید همه لوازم آرایش و بهداشتی را با قیمت مناسب تهیه کنید. مسئولان فروشگاه، با افتخار اصالت همه کالاها را ضمانت می‌کنند.

دیدگاه‌ها 7453بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه