تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

آیا عطرها تاریخ انقضا دارند؟ روش های تشخیص تاریخ انقضای عطر

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
آیا عطرها تاریخ انقضا دارند؟ روش های تشخیص تاریخ انقضای عطر

شما برای خرید یک عطر زنانه خوشبو به چه مواردی توجه می‌کنید؟ به‌طور کلی کیفیت،‌ ماندگاری، رایحه و قیمت از جمله‌ی مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که بهتر است هنگام خرید آن‌ها را بررسی کرد. با این حساب آیا تاکنون برای شما پیش آمده هنگام استفاده از عطر احساس کنید که دیگر آن رایحه دل‌نشین اولیه را ندارد؟ بله! عطر و ادکلن ها نیز مانند سایر محصولات تاریخ انقضا دارند که باید هنگام خرید به آن نیز توجه ویژه کرد. کیفیت عطر، خانواده‌ای که عطر در آن قرار دارد و شیوه‌ی نگهداری عطر تأثیر زیادی در حفظ رایحه آن در درازمدت دارد. بر همین مبنا در این مقاله برای شما از تاریخ مصرف عطر و ادکلن ها می‌گوییم و در ادامه‌ی آن، به راه‌های تشخیص تاریخ انقضای عطر اشاره خواهیم کرد. پس با دقت همراه ما باشید.

تاریخ مصرف عطر و ادکلن

توجه به تاریخ مصرف عطر و ادکلن | آیا عطرها هم خراب می شوندعطر و ادکلن ها نیز مانند هر محصول دیگری خراب می‌شوند. البته مدت‌زمان سالم‌بودن عطرها، بسته به ترکیبات شیمیایی آن‌ها، با یکدیگر تفاوت دارد و به‌رغم اینکه بوی خوش بعضی از عطرها پس از گذشت‌ یک سال از بین می‌رود، عطرهایی هم هستند که رایحه خوش آن‌ها تا ۱۰ سال دوام می‌آورند. درمجموع می‌توان گفت یک عطر زنانه خوشبو و باکیفیت چیزی حدود ۳ تا ۵ سال سالم می‌ماند.

ناگفته نماند عطرهایی که رایحه های پایه (اصلی) آن‌ها سنگین‌تر است، ماندگاری بیشتری هم دارند. این عطرها در دنیای عطرسازی با قالی کرمان مقایسه می‌شوند؛ هر چقدر بیشتر از عمر آن می‌گذرد، ارزشمندتر و خوش رایحه تر می‌شوند. در این زمینه می‌توان به رایحه های شرقی مانند نعنا هندی و عنبر اشاره کرد که حضور این رایحه ها در پایه یک عطر باعث می‌شود در درازمدت به‌‌جای اینکه کیفیتش را از دست دهد، خوشبوتر شود.

از طرف دیگر با عطرهایی سروکار داریم که رایحه‌ های سبک‌تری مانند مرکبات و گل ها در پایه آن‌ها استفاده شده است. این عطرها ماندگاری زیادی ندارند و تاریخ مصرف آن‌ها زودتر از چیزی که فکرش را بکنید به پایان می‌رسد. به این ترتیب برای خرید یک عطر زنانه خوشبو پیشنهاد می‌کنیم حتماً سنگین یا سبک‌ بودن رایحه های پایه این عطر را در نظر داشته باشید.

نگهداری عطر نیز تأثیر بسیاری در ماندگاری رایحه آن دارد. عطرهایی که در شرایط مناسب نگهداری شده‌اند، دیرتر خراب می‌شوند. خراب شدن یک عطر، بوی ناخوشایند، التهاب‌ و حساسیت‌های پوستی را به دنبال دارد. با این حساب اگر چندین سال است که از یک عطر استفاده نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از استفاده، حتماً آن‌ را تست کنید.

سه روش ساده برای تشخیص تاریخ انقضای عطر

سه روش ساده برای تشخیص تاریخ انقضای عطراستشمام بوی عطر، بررسی وضعیت ظاهری عطر و همچنین بررسی تاریخ انقضای درج‌شده روی بسته‌بندی آن به‌عنوان روش‌های اصلی در تشخیص تاریخ مصرف عطرها شناخته می‌شوند. اگر یک عطر زنانه خوشبو خریده‌اید و مدتی از آن استفاده نکرده‌اید، بهتر است روش‌های زیر را برای تشخیص تاریخ انقضای عطر امتحان کنید.

  • استشمام بوی عطر

راحت‌ترین روش برای تشخیص سالم بودن عطر، استشمام بوی آن است. بعضی از عطرها دارای روغن‌های گیاهی هستند که این روغن‌ها در درازمدت منقضی می‌شوند؛ اما اگر در عطری که خریده‌اید خبری از روغن‌های گیاهی معطر نیست، مطمئن باشید این عطر دوام بیشتری دارد. اگر عطر یا ادکلن شما رایحه ای مانند بوی سرکه داشت یا متوجه تغییر تراکم و رایحه در عطر شدید، به‌احتمال زیاد تاریخ انقضای این عطر گذشته است. اگر هم احساس کردید رایحه عطر نسبت به زمانی که تازه آن را خریده‌ بودید تفاوت زیادی پیدا کرده است، این عطر به‌احتمال زیاد منقضی شده است.

  • بررسی وضعیت ظاهری عطر

اگر عطری که خریده‌‌اید نسبت به روز اول، تیره‌تر شده یا رنگ شفاف روزهای اول را ندارد و رنگی کدر پیدا کرده است، به‌احتمال زیاد با یک عطر تاریخ مصرف گذشته سروکار دارید. از طرفی تجربه نشان داده است بیشتر رایحه های یک عطر زنانه خوشبو یا مردانه که الکل زیادی در آن استفاده شده، پس از مدتی تبخیر می‌شوند؛ به همین دلیل نیز اگر مدت زیادی از یک عطر استفاده نکرده باشید، به‌احتمال زیاد شیشه‌ این عطر نسبت به آخرین باری که به آن سر زده‌اید خالی‌تر شده است.

  • بررسی تاریخ‌ انقضای عطر

بسته به نوع عطری که می‌خرید، پشت جعبه یا شیشه این عطر، تاریخ انقضای عطر ذکر شده است. از آنجایی که وقت و هزینه‌ برای پیدا کردن یک عطر زنانه خوشبو اختصاص داده‌اید، بهتر است حواستان به تاریخ مصرف آن باشد تا در همان بازه‌‌ی زمانی از عطر به‌طور کامل استفاده کنید تا چیزی هدر نرود.

بهترین روش نگهداری از عطر و ادکلن

عطر را کجا قرار دهیم که دیرتر خراب شودمهم‌ترین اصل در سالم‌ماندن یک عطر، قراردادن آن در مکانی است که درجه هوا در آن دائم تغییر نکند. در کنار تغییر درجه حرارت، رطوبت نیز دشمن شماره یک عطر به حساب می‌آید و ترکیبات شیمیایی عطرها‌ را خراب می‌کند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم از قراردادن عطر در سرویس بهداشتی و حمام منزل خودداری کنید. قراردادن عطر در مجاورت نور مستقیم خورشید نیز پیشنهاد نمی‌شود.

بعضی‌ها آنقدر خاطر عطری که خریده‌اند برایشان عزیز است که این عطر را در یخچال نگهداری می‌کنند؛ اما این روش هم فایده‌ی چندانی ندارد؛ چراکه پس از خارج‌کردن عطر از یخچال، عطر در معرض تغییر سریع درجه حرارت قرار می‌گیرد. درمجموع پیشنهاد می‌کنیم عطر را در فضایی خنک، خشک و ترجیحاً کم نور، مانند کشوی پاتختی یا میز آرایش قرار دهید.

اگر با روش‌هایی که به آ‌ن‌ها اشاره کردیم متوجه شدید که تاریخ انقضای عطر شما گذشته است، پیشنهاد می‌کنیم برای خرید عطر زنانه خوشبو یا بهترین عطر مردانه سری به فروشگاه اینترنتی اُردمی بزنید و از میان خوشبو‌ترین عطرها، عطری با رایحه ای دلنشین و خاطره‌‌انگیز انتخاب کنید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم خواندن مقاله‌ی «راهنمای آسان خرید عطر زنانه خوشبو مناسب روحیات فردی» را از دست ندهید.

منبع: Fragrancex دیدگاه‌ها 9269بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه