تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

رنگ بطری عطر چه چیزهایی درباره رایحه آن به شما می گوید؟

زمان تقریبی مطالعه: ۹ دقیقه
رنگ بطری عطر چه چیزهایی درباره رایحه آن به شما می گوید؟

برای خرید بهترین عطر مردانه چه ملاک‌هایی دارید؟ هرگز هنگام انتخاب عطرها به رنگ بطری آن‌ها توجه کرده‌اید؟ آیا تاکنون به ارتباط رنگ بطری و رایحه عطر فکر کرده‌اید؟ بیشتر از چه عطرهایی استفاده می‌کنید؟ رنگ یا طراحی ظاهر بطری چقدر در انتخاب عطر مدنظر شما نقش دارد؟ در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که رنگ بطری عطر چه ارتباطی با رایحه آن دارد. اگر این موضوع برای شما نیز جالب است، تا انتها با ما باشید.

رنگ سیاه بطری عطر

رنگ سیاه بطری عطر

بهترین عطر مردانه با رنگ سیاه معمولاً برای استفاده در شب‌های سرد مناسب‌تر است. رنگ مشکی فارغ از اینکه عطر زنانه باشد یا مردانه، به معنای وجود رایحه های تلخ و‌ سنگین در ترکیبات عطر است. به عبارت دیگر مقادیر زیادی چوب، ادویه و گیاهان معطر در چنین عطرهایی به کار می‌رود. البته در عطرهای زنانه، این ترکیب نافذ و جذاب با گل‌هایی نظیر ارکیده و یاس ادغام می‌شود. در عطرهای مردانه نیز ادویه‌جات، عنصر جدایی‌ناپذیر آن به شمار می‌روند.

عموم مردم تصور می‌کنند که عطرهای مشکی رنگ، خنک هستند؛ اما در حقیقت این گونه نیست. در واقع این عطرها از ترکیبات جذاب، گرم، تلخ و گاهی کمی شیرین تشکیل می‌شوند که به سبب وجود رایحه تندوتیز ادویه‌جات مختلف احساس خنکی به مخاطب دست خواهد داد. زن و مردی که عطرهایی با رنگ مشکی را انتخاب می‌کنند، در عین هم‌گام بودن با زندگی شهری امروز و جامعه مدرنیته، به سنت‌های گذشته نیز احترام می‌گذارند. این افراد، با وقار و پرابهت ظاهر می‌شوند و لباس‌هایی با رنگ سنگین و غالباً مشکی را به لباس‌های رنگی ترجیح می‌دهند.

  • عطرهایی با بطری سراسر مشکی

عطرهای زنانه‌ای که سراسر مشکی طراحی می‌شوند دارای رایحه تلخ در کنار شیرینی گل‌ها با عطر و‌ بوی گرم و‌ نافذ خواهند بود. عطرهای مردانه سراسر مشکی نیز رایحه ‌ای کاملاً تلخ و مردانه دارند.

  • عطرهایی رنگی با طراحی مختصری از رنگ مشکی

عطرهایی که بخشی از آن‌ها با رنگ مشکی طراحی می‌شود عطر و بویی تلخ و تازه خواهند داشت. در عطرهای زنانه این ترکیب بسیار غیرمعمول و منحصربه‌فرد به شمار می‌رود؛ اما در عطرهای مردانه باید منتظر غلبه رایحه تلخ از ادویه‌جات مختلف بمانیم. در چنین مواقعی این رایحه ها در عین گرما احساس خنکی را تداعی خواهند کرد.

رنگ سبز بطری عطر

رنگ سبز بطری عطر

بیشتر عطرهای سبزی که کمپانی‌های معتبر تا به امروز تولید کرده‌اند، به‌سرعت تبدیل به موفق‌ترین محصولات آن کمپانی شده‌اند. برای مثال ‌ورلد از برند کنزو، آموآژ اپیک، چنس او‌ فرش و غیره که هم برنده جایزه بهترین طراحی و هم برنده جایزه بهترین عطر در دو سال اخیر شده‌اند، نمونه‌هایی از عطرهای سبز رنگ هستند. ‌‌رنگ سبز بطری عطر نمادی از طبیعت است. رنگ سبز، شما را به دل جنگلی سرسبز و مملو از درختان پربار و سربه‌فلک‌‌کشیده می‌برد که ریشه‌هایشان در میان گیاهان‌، گل‌ها، بوته‌ها و خزه‌ها مدفون شده‌اند.

  • عطرهایی با بطری سبز کم‌رنگ

کم رنگی و پررنگی رنگ سبز در طراحی عطرهای سبز بسیار حائز اهمیت و در رایحه عطر بسیار تاثیر گذار است. هرچه سبز کم‌رنگ‌تر باشد، با رایحه ای دوست‌داشتنی و خنک که گه‌گاه شیرین هم هست روبه‌رو خواهیم‌ شد. در بهترین عطر مردانه و زنانه به رنگ سبز کم‌رنگ رایحه ای پرنشاط جاری است. این عطرها برای استفاده روزانه مناسب بوده و سرشار از رایحه ‌های انرژی‌بخش و تازه است.

  • عطرهایی با بطری سبز پررنگ

هر چه رنگ سبز پررنگ‌‌تر باشد بیشتر با رایحه تلخ چوب ‌ها مواجه خواهیم شد. وتیور (خس خس)، یکی از عناصر همیشگی عطرهای سبز است ‌‌‌و در عطرهای زنانه و مردانه به رنگ سبز تیره رایحه های تلخ چوب را استشمام خواهیم کرد. زنان و مردانی که عطرهایی به رنگ سبز تیره را انتخاب می‌کنند کاملاً به محیط خود تسلط خواهند داشت. آن‌ها دباره آنچه می‌پوشند حساسیت فراوانی دارند. بعید به نظر می‌رسد جایی این افراد را در لباس‌های معمولی ببینیم. آن‌ها همیشه به ظاهر خود اهمیت می‌دهند و حواسشان به تیپشان هست.

رنگ سفید بطری عطر

رنگ سفید بطری عطر

لذت قدم‌ زدن ‌در باغ بزرگی از گل‌های سفید برای زنان و هیجان اسکی‌ در کوه برای مردان با عطرهای سفید رنگ ممکن می‌شود. عطرهای سفید رنگ تداعی‌کننده شیرینی گل‌ها یا سردی برف خواهند بود. البته رنگ سفید ذاتاً مظهر پاکی و تقدس است؛ چیزی شبیه رایحه تازگی لباس سفید رنگی که برای موقعیتی خاص کنار گذاشته‌اید و‌ وقتی به تن‌ می‌کنید درخشندگی و لطافتش روی پوست احساس می‌شود.

‌‌فارغ از اینکه بهترین عطر مردانه به رنگ سفید را داشته باشید یا بهترین عطر زنانه، گل‌های سفید رنگ مانند یاس، مگنولیا، مریم و … عناصر جدایی‌ناپذیر ترکیبات عطرهای سفید هستند. این عطرهای‌‌‌‌ غالباً ملایم و البته شیرین، تداعی‌گر پاکی و پاکیزگی، به تمیزی پیراهن سفیدتان در یک قرار مهم یا یک مناسبت رسمی است. عطر سفید رنگ همچنین می‌تواند گویای لطافت روح شما باشد. ‌‌‌‌‌‌‌زن یا مردی که عطرهای سفید رنگ را انتخاب می‌کند، انسانی با خصوصیات اخلاقی منحصربه‌فرد است. او نظم را در درجه اول قرار می‌دهد، لباس‌های رسمی می‌پوشد، در کار خود جدی است؛ اما روحیه‌ای جدی ندارد، شوخ طبع، مهربان و احساساتی است.

رنگ قرمز بطری عطر

رنگ قرمز

در زندگی زنان، رنگ قرمز مظهر زنانگی و قدرت زنانه است. عطر با بطری قرمز می‌تواند به‌عنوان سلاح یک زن قدرتمند در کنار او قرار بگیرد؛ اما در زندگی مردان رنگ‌ قرمز نشانه هیجان و جوانی است و عطر قرمز برای مردی که یک خودرو سوپر اسپرت را به یک خودرو لوکس ترجیح می‌دهد، گزینه‌ای مناسب و صحیح است. به جز رایحه چوب، ادویه‌هایی مانند فلفل، جوز هندی، زنجبیل و ‌… عناصر جدانشدنی ترکیبات عطرهای قرمز رنگ هستند.‌ رایحه تلخ در بطری‌های قرمز رنگ عطرها چه برای زنان و چه برای مردان نقش‌آفرینی اصلی را بر عهده خواهند داشت.

طبق استانداردهای طراحی، رنگ قرمز مات در عطرها نشان از وجود انواع چوب و تلخی مفرط است. رنگ قرمز براق نیز نشان‌دهنده ترکیبی از رایحه‌ های شیرین گل‌ها در کنار روایح تلخ ادویه هاست. ذکر این نکته جالب است که ‌‌استفاده از کفش‌های پاشنه‌بلند قرمز رنگ، جسارت یک زن را می‌طلبد و بستن کروات قرمز برای مردان کاری خاص و نادر است. در واقع فقط تعدادی از زنان کفش پاشنه‌بلند قرمز را در هر مجمعی به‌راحتی می‌پوشند و فقط تعدادی از مردان کروات قرمز را به رنگ‌های مردانه‌تری مثل آبی و سورمه‌ای ترجیح خواهند داد. اگر شما هم یکی از این افراد جسور هستید، استفاده از عطرهای قرمز رنگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

رنگ طلایی بطری عطر

رنگ طلایی بطری عطر

طیف وسیع رنگ زرد از لیمویی تا طلایی و ‌از طلایی تا قهوه‌ای متداول‌ترین، محبوب‌ترین و لوکس‌ترین طیف رنگی عطرها را شامل می‌شود. شما در هر سنی که هستید و با هر نوع سلیقه، بی‌شک زمانی یک ‌عطر زرد داشته‌اید یا خواهید داشت. رنگ زرد در عطرها بیش از طیف وسیع رنگی، انواع مختلف رایحه‌ ها و ترکیبات را شامل می‌شود. عطر با بطری زرد، اول برحسب نوع رنگ و دوم بسته به کم‌رنگی و‌ پررنگی طبقه‌بندی می‌شود. گل‌ها نت غالب عطرهای زرد زنانه هستند که در عطرهای زرد کم‌رنگ روایح خنک و در قهوه‌ای‌ها رایحه گرم، لوکس، باشکوه، سنگین و فوق‌العاده را ایجاد خواهند کرد. طلایی نیز یکی از انواع طیف رنگ زرد به شمار می‌رود. این عطرها گلی، خنک، با نشاط و بازیگوش هستند.

رنگ زرد جیغ نیز عطرهای آلدهیدی و ترکیبات عجیب و غریب دارند. از جمله این عطرها می‌توان به شنل نامبر فایو‌ یا کلینیک آروماتیک الیکسیر اشاره کرد. ترکیب زرد و طلایی نوید استفاده از وانیل در کنار گل‌ها را خواهد داد که هرچه تیره‌تر شود با چوب‌ها آمیخته و ترکیب تلخ‌تری به دست می‌دهد. بهترین عطر مردانه با رنگ زرد برای یک جنتلمن واقعی طراحی می‌شود. این محصولات عطر و‌ بویی بسیار باشکوه از چوب‌ و ادویه دارد که اگر با رنگ‌های تیره‌تر مثل مشکی ادغام شود، می‌تواند ترکیبی مدرن بیافریند. زنی که عطر زرد را انتخاب می‌کند مغرور، با اعتمادبه‌نفس، جدی، جذاب و بسیار باوقار و دارای شخصیتی کاملاً تاثیرگذار است. مردی که عطرهای زرد را انتخاب می‌کند مشخصاً جنتلمن، محترم، جدی و بسیار بانفوذ است.

رنگ آبی بطری عطر

عطر مردانه آبی

استفاده از طیف رنگ آبی گویای ترکیبات مختلفی در عطرها خواهد بود. ‌‌رنگ آبی روشن حکایت از ترکیبی تازه از نت های دریایی و اقیانوسی دارد که به سبب رایحه خنک و گاه شیرین یا ترش در عطرهای زنانه و مردانه ترکیبی نیروبخش، انرژی‌زا و‌ منحصر‌به‌فرد همچون استنشاق هوای پاک بهار را تداعی خواهد کرد. رنگ آبی مظهر آرامش و آزادی است. در ترکیبات عطرهای آبی هم این اصل رعایت شده و‌ عموماً از نوت هایی استفاده می‌شود که بتوانند به‌عنوان مسکن روح استفاده شوند. برخلاف آبی روشن، آبی تیره نمایانگر استفاده از روایح تلخ و ادویه ای و آبی خیلی تیره نماد استفاده از رایحه تلخ در احاطه نت های جذاب شیرین شرقی مانند زعفران یا وانیل است.

فارغ از جنسیت عطر که بهترین عطر مردانه باشد یا عطر زنانه خوشبو، در اغلب مواقع چوب یا قهوه در کنار ادویه جات مختلف در ترکیبات عطرهای آبی رنگ‌ به کار می‌رود. طبق استانداردهای موجود، رنگ آبی روشن رایحه شیرین و خنک برای زنان و اغلب شیرین، ترش و خنک را برای مردان تداعی می‌کند. رنگ آبی متمایل به تیره نشانگر روایح تلخ و رنگ سورمه ای یا آبی بسیار تیره که با مشکی ادغام شود یا متمایل به مشکی باشد، نشانگر رایحه شیرین و کمی تلخ خواهد بود. زنان و مردانی که رنگ آبی روشن را انتخاب می‌کنند، احتمالاً به ورزش علاقه زیادی خواهند داشت و بی‌حد‌ومرز جسور و پرنشاط هستند.

‌رنگ صورتی بطری عطر

عطر صورتی

صورتی اولین رنگ زندگی یک زن است و ‌به همین دلیل تعداد عطرهای زنانه صورتی در جهان بسیار بیشتر از رنگ ‌های دیگر است. رنگ صورتی در عطرها طیف وسیعی دارد و توجه به جزئیات در تشخیص رایحه عطر حائز اهمیت خواهد بود. به‌طور کلی رنگ صورتی در عطرها نشان‌دهنده وجود مقادیر فراوان گل در ترکیبات عطر است. عطرهای صورتی کم‌رنگ با گل‌های لطیف و‌ شیرین و با رایحه خنک و عطرهای صورتی تیره، رایحه شیرین‌تر، ملایم‌تر و گاهی گرم‌تر خواهند داشت. گزینه استثنایی این دسته، عطرهایی هستند که با رنگ صورتی بسیار کم‌رنگ طراحی می‌شوند. بی‌شک شما یا عاشقشان خواهید شد یا متنفر! در برخی مواقع شیرینی این عطرها ما را به یاد گلاب خواهد انداخت که البته به دلیل وجود رز در ترکیبات عطر است.

عطرهایی با رنگ صورتی بیشتر محبوب خانم‌ها قرار خواهند گرفت و عملاً نمی‌توان بهترین عطر مردانه با رنگ صورتی پیدا کرد. در سال‌های اخیر رنگ صورتی‌کرم به طیف رنگی صورتی در عطرها اضافه شده است که نشان‌دهنده وجود زنبق و رایحه پودری گرم ‌و‌ شیرین عطر خواهد بود. برای مثال می‌توان به ولنتینو پودر، نارسیسو پودر یا گوچی بلوم اشاره کرد که از روایح پودری و گرم و شیرین تشکیل شده‌اند. زنی که عطرهای صورتی رنگ را می‌پسندد روحیه‌ای لطیف و‌ احساساتی دارد، کمی خجالتی است و در مراسم و میهمانی‌ها نیز با لباس صورتی رنگش خودنمایی می‌کند و می‌درخشد.

راهنمای خرید بهترین عطر مردانه و زنانه

راهنمای خرید بهترین عطر مردانه و زنانه

در این نوشتار شما را با انواع رنگ بطری عطر، رایحه و کاربرد هر کدام آشنا کردیم. اگر با مطالعه این مقاله به خرید بهترین عطر مردانه یا زنانه ترغیب شده‌اید، خرید از فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی، تندرستی و عطر و ادکلن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این فروشگاه می‌توانید از برندهای معتبر جهانی عطر تهیه کنید و از اصالت و قیمت آن مطمئن باشید. شما از چه رنگ عطری خوشتان می‌آید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.‌‌

دیدگاه‌ها 6451بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه