تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

پدیکور در خانه | بررسی نکات مهم برای انجام پدیکور در منزل

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
پدیکور در خانه | بررسی نکات مهم برای انجام پدیکور در منزل

حتماً شما هم با ما هم عقیده هستید که رفتن به سالن‌های آرایشی برای انجام مانیکور و پدیکور حال‌و‌هوای دیگری دارد. در واقع قرارگرفتن در مکانی که پر شده از انواع لاک مات و براق و انواع ابزار طراحی ناخن، انرژی بیشتری به آدم می‌دهد؛ اما گاهی لازم است برای کاهش هزینه‌ها یا تنظیم وقت فراغت، برخی کارها را در منزل انجام داد. در این مقاله قصد داریم به نکاتی بپردازیم که برای پدیکور در خانه به آن نیاز دارید. تا انتهای مقاله با ما باشید.

۱. پاهای خود را دوست داشته باشید

پاهای خود را دوست داشته باشید

پایه و اساس یک پدیکور خوب، فقط استفاده از لاک مات یا براق نیست؛ بلکه پاهای سالم است و یکی از راه های رسیدن به این هدف، آبرسانی به پوست آن است. متخصصان توصیه می‌کنند که همیشه از روغن‌ها و کرم‌های آبرسان به‌طور منظم استفاده کنید.

قدم ویژه و مفید دیگری که می‌توانید برای پاهای خود بردارید، لایه برداری با یک اسکراب است که باعث افزایش گردش خون، از بین بردن سلول‌های مرده و پینه های پاشنه و ناخن های ریش‌ریش می‌شود. البته به غیر از اسکراب برخی محصولات دیگر هم هستند که به‌آرامی از پوست لایه ‌برداری می‌کنند و باعث می‌شوند تا پاهایی نرم و لطیفی داشته باشید.

۲. از کوتیکول ناخن خود مراقبت کنید

از کوتیکول ناخن خود مراقبت کنید

یکی از مراحل پدیکور ناخن در خانه این است که باید کوتیکول خود را مرتب کرده و به آن شکل دهید.  به توصیه متخصصان اگر می‌خواهید کوتیکول های ناخن خود را برش دهید، قبلاً پاهای خود را در آب گرم خیس کنید تا کوتیکول‌ها نرم شوند. هنگام عقب دادن آن‌ها هم حتماً از ابزار مناسب استفاده کنید.

در حین شکل دادن به کوتیکول مراقب باشید که خیلی به کوتیکول فشار وارد نکنید و به تخت ناخن ضربه نزنید. کمی فشار اضافی کافی است که سطح ناخن ‌هایتان آسیب ببیند. برای عقب راندن کوتیکول های ضخیم و تمیزکردن زیر ناخن از بهترین برند ست ابزار ناخن‌گیر استفاده کنید.

۳. ناخن های خود را با احتیاط بگیرید

برای پدیکور در خانه ناخن های خود را با احتیاط بگیرید

آرایشگران حرفه‌ای توصیه می‌کنند که وقتی ناخن های پا را می‌گیرید، فراموش نکنید که لبه‌هایی را ببرید که ممکن است در پوست قرار بگیرند. اگر فقط قسمت قابل مشاهده ناخن های پا را ببرید و لبه های کناری آن را رها کنید، ممکن است منجر به رشد ناخن اضافه در گوشت انگشتتان شود. لبه های ناخن ‌های بریده‌شده خود را با یک بافر ناخن صاف کنید.

البته توصیه حرفه‌ترها این است که هنگام پدیکور در خانه اگر حس کردید ناخن هایتان خیلی عمیق وارد گوشت شده و شما را عذاب می‌دهد، آن‌ها را قطع نکنید. به جای این کار به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. متخصصان هشدار می‌دهند که اگر این کار را اشتباه انجام دهید و خیلی عمیق برش بزنید، ممکن است منجر به عفونت شود.

۴. از محصولات مناسب استفاده کنید

از محصولات معتبر برای پدیکور در خانه استفاده کنید

در ادامه پدیکور در خانه سطح ناخن را پس از صاف‌کردن با یک لایه بیس‌کوت بپوشانید. سعی کنید بیس‌کوت حاوی مواد آبرسان باشد تا پس از مدتی ناخنتان خشک و آسیب‌پذیر نشود. اکنون وقت استفاده از یک لایه لاک مات یا براق عالی است که علاوه‌بر زیباکردن ناخن، مواد مغذی لازم را به آن برساند. لاکتان که خشک شد، یک لایه تاپ کوت هم به آن اضافه کنید. تاپ کوت هم باعث ماندگاری و مقاومت ناخنتان می‌شود، هم درخشش و زیبایی آن را بیشتر می‌کند.

۵. هرازگاهی پدیکور خود را به ناخن کار بسپارید

هرازگاهی پدیکور خود را به ناخن کار بسپارید

هرچقدر هم پدیکور در خانه را با دقت انجام دهید، برخی کارها هست که باید به کاردان خودش بسپارید؛ پس هرازگاهی به ناخن کار حرفه ای مراجعه کنید. قبل از انتخاب ناخن کار به این نکته توجه کنید که سلامت پوست و پای شما آنقدر مهم است که نخواهید آن را به افراد غیر حرفه‌ای بسپارید. پس اگر مستلزم هزینه هم می‌شوید، سلامت خود را در اولویت قرار دهید و به هر سالن آرایشی مراجعه نکنید.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با نکات پدیکور در خانه آشنا کردیم. باز هم توصیه می‌کنیم هنگام خرید انواع لاک مات، براق، اکلیلی و غیره به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. برای مثال فروشکاه اینترنتی اردمی مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی، بهترین محصولات آرایشی و رسیدگی به پوست را با قیمت مناسب و کیفیت عالی به شما عرضه می‌کند. شما چه روش‌هایی برای پدیکور دارید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

منبع: Dermstore دیدگاه‌ها 6326بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه