تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

خرید بهترین عطر زنانه بر اساس بوی طبیعی بدن

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
خرید بهترین عطر زنانه بر اساس بوی طبیعی بدن

خرید بهترین عطر زنانه بخشی از دنیای لذت‌بخش، رنگارنگ و پر از تنوع زنانگی است. البته این کار، فوت‌های کوزه‌گری خاص خود را دارد. گاهی افراد برای خرید عطر زنانه خوشبو سردرگم می‌شوند. جالب است بدانید یکی از این فوت‌های کوزه‌گری انتخاب عطر براساس رایحه طبیعی بدن است، این روش به علاقه‌مندان عطرهای خوشبو کمک می‌کند تا محصولی خریداری کنند که رایحه‌ی آن مکمل بوی طبیعی بدنشان باشد. شاید برای شما هم سؤال باشد که منظور از بوی طبیعی بدن چیست و چه ارتباطی با انتخاب عطر دارد. در ادامه برای شما از علت تغییر بوی بدن و اهمیت آن در انتخاب بهترین عطر خواهیم گفت.

انتخاب بهترین عطر زنانه بر اساس بوی طبیعی بدن

انتخاب بهترین عطر زنانه

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که به جای پوشش بوی طبیعی بدن با عطر، ادکلن و افترشیو، باید عطری را انتخاب کنیم که بوی طبیعی بدن را بهینه‌تر کند. به‌عبارت دیگر سازگاری بوی عطر با بوی طبیعی بدن، رایحه‌ای بسیار جذاب تولید می‌کند و چنین عطری رایحه‌ای نافذتر خواهد داشت. حال آنچه در این بین اهمیت دارد، توجه به عواملی است که بر بوی بدن تأثیرگذارند. با شناخت و کنترل این عوامل می‌توان تا حدی بسیاری بوی بدن را مطلوب کرد. سپس با انتخاب بهترین عطر زنانه براساس بوی بدن از همیشه خوشبوتر شد.

عوامل تأثیرگذار بر بوی طبیعی بدن افراد

  • بهداشت شخصی

رعایت بهداشت فردی برای تغییر بوی طبیعی بدن

اولین و مهم‌ترین گام برای ایجاد بوی متعادل یا خوش در بدن افراد، رعایت بهداشت فردی است. حما‌م‌کردن با شوینده‌های ملایم معطر یا بدون بو یکی از رایج‌ترین این راه‌هاست. البته باید توجه داشته باشید حمام کردن با آب خیلی گرم هم باعث تعریق دوباره و ایجاد بوی نامطبوع در بدن فرد می‌شود. تا جایی که می‌توانید از آب ولرم یا خنک برای حمام‌کردن استفاده کنید.

  • تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی باعث اختلال در عملکرد غدد لنفاوی می‌شود. تعریق بیش از حد بدن در اثر این تغییرات ایجاد می‌شود که به تغییر بوی طبیعی بدن می‌انجامد. برای مثال بوی بدن زنان در هنگام قاعدگی یا در دوران بارداری و شیردهی با مواقع دیگر متفاوت است.

  • وضعیت آب و هوا

این یک اصل بدیهی و آشکار است که افراد در هوای گرم بیشتر عرق می‌کنند. تعریق بیش از حد نیز به ایجاد بوی ناخوشایند بدن منجر می‌شود. البته آلودگی هوا نیز به این معضل دامن می‌زند. ناخالصی‌های موجود در فضا روی پوست نشسته و ترکیب آن با عرق بدن، بوی نامطبوعی ایجاد می‌کند. لازم است افرادی که در شهرهای آلوده زندگی می‌کنند بیشتر از سایر افراد به نظافت شخصی خود اهمیت دهند.

  • تغذیه

تأثیر تغذیه بر بوی طبیعی بدن

خوردن غذاهای پر ادویه و تند، همچنین خوراکی‌هایی مانند سیر یا پیاز به همان میزان که در بوی دهان مؤثر هستند، در تغییر بوی طبیعی بدن نیز اثرگذار هستند. آنچه از این نوع مواد غذایی جذب شده و به سلول‌های پوست تزریق می‌شود، بوی بدن را تغییر می‌دهد. از دیگر مواد غذایی اثرگذار بر بوی ناخوش بدن، شکر و خوراکی‌های بسیار چرب است. برای کاهش این معضل استفاده از سبزیجات و میوه‌ی تازه در فواصل بین وعده‌های اصلی غذا پیشنهاد می‌شود.

  • بیماری

برخی بیماری‌ها مانند دیابت یا عفونت‌های داخلی به ایجاد بوی بد بدن منجر می‌شوند. این بیماری‌ها بوی طبیعی بدن را دست‌خوش تغییر می‌کنند.

اهمیت توجه به بوی طبیعی بدن برای انتخاب عطر

اهمیت توجه به بوی بدن و انتخاب عطر زنانه براساس بوی بدن

همان طور که گفتیم تحقیقات ثابت کرده که ارتباط مستقیمی میان عطر و بوی بدن وجود دارد. در واقع افراد به عطرهایی که رایحه آن، کامل‌کننده‌ی بوی بدنشان باشد، تمایل بیشتری دارند. به همین دلیل هم زمانی که قصد خرید عطر برای کسی را داریم، این عطر به‌عنوان بهترین عطر زنانه ممکن است در مشام ما بوی بسیار خوش و دل‌فریبی داشته باشد؛ اما همان عطر ممکن است در مشام کسی که آن را هدیه گرفته، رایحه ای جذاب نداشته باشد.

ماجرای ارتباط بوی خوش یک عطر و بوی طبیعی بدن به همین‌جا ختم نمی‌شود. نشانه‌هایی وجود دارد که براساس آن‌ها فرد بر اساس دستگاه ایمنی بدن خود، به عطر خاصی علاقه پیدا می‌کند. به‌عبارت دیگر رایحه بدن افراد بر اساس دستگاه ایمنی بدن آن‌ها مشخص می‌شود. انسان‌ها جذب بوی بدن افراد دیگری می‌شوند که دستگاه ایمنی‌شان، رایحه های متفاوتی نسبت به خودشان تولید کرده باشد. از طرف دیگر انسان‌ها به رایحه های بدن افرادی که دستگاه ایمنی بدن آن‌ها بویی مشابه با بوی خودشان تولید می‌کند علاقه‌ای نشان نمی‌دهند. در نتیجه می‌توان گفت علاقه‌ای که به یک عطر خاص پیدا می‌کنیم، بازتابی از عملکرد دستگاه ایمنی بدن به حساب می‌آید.

سخن پایانی

امیدواریم با این اطلاعات جدیدی که از بوی طبیعی بدن به دست آوردید، راحت‌تر از همیشه عطر محبوبتان را خریداری کنید. البته برای خرید عطر نیازی نیست جای دوری بروید و کافی است نگاهی به عطرهای خوشبو و باکیفیت فروشگاه اُردمی بیندازید. شما به‌سادگی می‌توانید از میان گلچین عطرهای فروشگاه اینترنتی اُردمی– مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و عطر و ادکلن، بهترین عطر زنانه را تهیه کنید. مقاله‌ی «راهنمای انتخاب و خرید بهترین عطر زنانه و مردانه» در این زمینه برای شما راهگشا خواهد بود. در پایان اگر شما هم تجربه‌ای سودمند در خرید عطر زنانه خوشبو دارید، در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Telegraph دیدگاه‌ها 7138بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه