مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

۱۰ خاصیت برتر روغن آرگان برای زیبایی کدامند؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
۱۰ خاصیت برتر روغن آرگان برای زیبایی کدامند؟

روغن آرگان از میوه درخت آرگان تهیه می‌شود. این درخت فقط در جنوب غربی مراکش می‌روید. مردم محلی میوه آرگان را بین دو سنگ می‌گذارند و با ضربه زدن روغن آن را خارج می‌کنند و قرن‌هاست که این شیوه‌ را به‌کار می‌برند. آرگان خام را با دست می‌شکنند، با آسیاب خرد می‌کنند و طی ساعت‌ها آن را خمیر کرده و روغن آن را استخراج می‌کنند. سه روز طول می‌کشد تا یک لیتر روغن آرگان به‌دست بیاید و به همین دلیل این روغن بسیار ارزشمند است.

روغن آرگان می‌تواند بخشی از اکسیر زیبایی روزانه شما از فرق سر تا ناخن پا باشد. این ماده سرشار از اسیدهای چرب ضروری، آنتی‌اکسیدان، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که با مرطوب نگه‌داشتن، نرم کردن و محافظت از صورت و موی شما در مقابل آفتاب، بدون هیچ ماده‌ سمی و پارابن مضر، سلامتی شما را بهبود می‌دهد.

در این مقاله به 10 خاصیت برتر این روغن شگفت‌انگیز اشاره خواهیم کرد:

۱- مرطوب‌کننده صورت

بعد از تمیز کردن صورت هنگام صبح یا شب، پوست صورت و گردن را با چند قطره روغن آرگان ماساژ دهید. از آن‌جا که آرگان به سرعت جذب می‌شود، پوست را چرب باقی نمی‌گذارد. اگر می‌خواهید از آن به عنوان سرم پوست استفاده کنید، بعد از این‌که این روغن کاملا جذب پوست شد، کرم شب خود را روی آن بزنید.

۲- کرم آب‌رسان

چند قطره از روغن آرگان به کرم صورت خود اضافه کنید تا هم‌زمان هم یکنواختی رنگ پوست و هم رطوبت آن را تنظیم کنید. می‌توانید با مخلوط کردن روغن آرگان با عصاره گل رز یا شکوفه پرتقال، کرم صورت خانگی خود را تهیه کنید.

فواید روغن آرگان

۳- ماسک صورت جوان‌کننده و روشن‌کننده

چند قطره روغن آرگان به ماسکی که از فروشگاه تهیه کرده‌اید بیفزایید. با هریک از این مواد در ترکیب با این روغن، می‌توانید ماسک درست کنید: 1 قاشق غذاخوری آب‌لیمو، 3 قاشق چایخوری ماست، 1 قاشق غذاخوری عسل و 3 قطره روغن آرگان. این ماسک را روی صورت تمیز و خشک خود بگذارید و بعد از 10 دقیقه با آب گرم بشویید.

۴- لایه‌بردار و مرطوب‌کننده‌ لب

برای نرم و مرطوب کردن لب‌ها، چند قطره روغن آرگان و عصاره وانیل را به کمی شکر قهوه‌ای افزوده و به آرامی با حرکات دورانی روی لب‌ها ماساژ داده و سپس بشویید.

۵- روغن آرگان برای درخشش صورت

یک یا دو قطره روغن آرگان به کرم پوشاننده، کرم برنزه یا کرم صورت خود بیفزایید تا درخششی فوق‌العاده به صورت خود بدهید.

۶- نرم‌کننده‌ مو

بعد از استحمام، وقتی هنوز موهای شما خیس است، انتهای مو و پوست سر را به چند قطره روغن آرگان آغشته کنید تا مرطوب شوند. اگر موهایتان به دلیل استفاده از سشوار، اتوی مو یا بابلیس خشک شده است، این روغن کاملا مفید خواهد بود.

خواص روغن آرگان برای زیبایی

۷- درخشندگی و حالت‌دهندگی مو

هنگامی که موهایتان خشک است، چند قطره روغن آرگان به کف دست بزنید و روی موها بکشید تا آن‌ها را درخشان و خوش حالت نماید. چند قطره اندک از این روغن، ساعات زیادی دوام خواهد داشت.

۸- مراقبت شبانه‌ از مو

قبل از خواب، مقدار زیادی روغن آرگان را روی موها و پوست سر بزنید و ماساژ دهید. موها را ببندید و بخوابید. هنگام صبح موها را بشویید، آن‌ها درخشان و نرم شده‌اند.

۹- نرم‌کننده‌ ناخن و پاشنه پا

چند قطره روغن آرگان را روی ناخن و پوست اطراف آن ماساژ دهید تا مرطوب و نرم شده و رشد ناخن‌ها نیز تقویت شود. هم‌چنین می‌توانید از آن به عنوان برطرف‌کننده‌ ترک‌های پاشنه پا استفاده کنید، به این طریق که پاشنه و انگشتان پا را قبل از خواب به این روغن آغشته کنید و سپس جوراب پوشیده و بخوابید. ترک‌های پاشنه شما ناپدید خواهند شد.

۱۰- روغن حمام و بدن

چند قطره از این روغن را به لوسیون یا شامپوی بدن خود بیفزایید. هم‌چنین می‌توان آن را برای بدن کودک یا التیام پوست شکم در دوران بارداری نیز مورد استفاده قرار داد.

در همین رابطه مطالعه مقالات دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

منبع: Mindbodygreen ۱ دیدگاه 4151بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. سلام مطلب مفیدی بود ممنون از تلاشتون

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه