تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

اسموتی‌های پیشنهادی متخصصان تغذیه برای کاهش وزن

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
اسموتی‌های پیشنهادی متخصصان تغذیه برای کاهش وزن

اسموتی‌های خنک و خوشمزه، پرطرفدارترین نوشیدنی‌های روزهای گرم تابستانی هستند. فرقی نمی‌کند که قبلا اسموتی درست کرده‌اید یا خیر، حتما می‌توانید در آشپزخانه خود مواد اولیه این نوشیدنی‌های جادویی را پیدا کنید. پس دست به کار شوید و یکی از دستورالعمل‌های پیشنهادی این مقاله را برای صبحانه یا میان وعده آماده کنید. از خوردن این نوشیدنی‌ها لذت ببرید در حالی که کالری‌های اضافی بدن نیز حذف می‌شوند.

در محیط اطراف ما سموم فراوانی وجود دارند که اغلب وارد بدن می‌شوند. این مواد سمی در داروها و همچنین دود وسایل نقلیه وجود دارند. وظیفه پاکسازی بدن از این مواد سمی را کبد بر عهده دارد و آن‌ها را به مواد قابل سوخت‌و‌ساز تبدیل می‌کند. بدینسان بخشی از این مواد سمی دیگر مضر نبوده و از بدن دفع می‌شوند. اما بخشی از این مواد سمی در چربی حل می‌شوند و بدینسان در بدن به دام می افتند. این مواد را می‌توان در سلول‌های چربی پیدا کرد. بدن این مواد را ذخیره می‌کند تا مانع از حرکت آزادانه آن‌ها شود. به همین دلیل افراد اضافه وزن پیدا می‌کنند. به منظور کاهش وزن، باید از شر این مواد مضر خلاص شد. اسموتی‌های سبز در حذف این مواد سمی نقش دارند و می‌توانند سموم را جذب کرده و دفع آن‌ها از بدن را آسان کنند.

۱- اسموتی پروتئینی:

اسموتی پروتئینیمواد لازم برای اسموتی پروتئینی شامل موز، پودر شاهدانه، برگ کلم پیچ، لیمو، خیار و گلابی می‌شود. همچنین می‌توانید از آب و برگ کاهو نیز در این دستورالعمل استفاده کنید. این مواد باید با یکدیگر ترکیب شوند. حتما قبل از نوشیدن، آن را تست کنید شاید نیاز باشد میوه دیگری نیز به این ترکیب اضافه شود. بهتر است پیش از مصرف آن را در یخچال نگه دارید. اسموتی را شب آماده کنید تا صبح هنگام به عنوان صبحانه مصرف کنید.

این نوشیدنی سرشار از فیبر بوده که به دفع سموم بدن کمک می‌کند. می‌توانید هر از گاهی مواد اولیه را تغییر دهید تا بدن به این نوشیدنی عادت نکند. می‌توانید به جای برگ کاهو از اسفناج استفاده کنید.

۲- اسموتی اسفناج:

اسموتی اسفناجمواد لازم برای تهیه این اسموتی اسفناج و آووکادو است. ترکیب اسفناج و آووکادو منبع خوبی از فیبر است. می‌توانید از انگور در این نوشیدنی استفاده کنید تا طعم شیرینی به آن بدهید.

چربی موجود در آووکادو باعث می‌شود احساس سیری کنید و این احساس سیری تا صبحانه بعدی می‌تواند ادامه داشته باشد. مزیت این نوشیدنی، کاهش مصرف مواد غذایی است، بنابراین کاهش وزن یا حفظ وزن بدن تضمین می‌شود و صبحانه فوق‌العاده‌ای فراهم می‌گردد.

۳- اسموتی زنجبیل:

اسموتی زنجبیلاسموتی حتما نباید رنگ سبز داشته باشد بلکه رنگ‌های دیگر آن نیز یافت می‌شود. زنجبیل را می‌توان با جو پرک و ماست ترکیب کرد و همچنین می‌توان از توت فرنگی یا تمشک نیز در آن استفاده کرد. برگه‌های جو پرک، مواد مغذی لازم برای بدن را فراهم می‌کنند و هنگامی که با زنجبیل همراه می‌شوند، نتیجه حاصل یک صبحانه فوق‌العاده و سیر‌کننده است.

۴- اسموتی پاپایا:

اسموتی پاپایا

مواد لازم این اسموتی، پاپایا و خیار است. این اسموتی می‌تواند به کاهش نفخ کمک موثری بنماید. پاپایا همچنین در درمان سوءهاضمه مؤثر است. هنگامی که این میوه را با خیار ترکیب کنیم، دستگاه گوارش سرعت عملکرد بیشتری پیدا می‌کند.

۵- اسموتی مرکبات:

اسموتی مرکباتترکیب پرتغال و انگور، منبع خارق‌العاده‌ای از مواد مغذی است. برگ اسفناج نیز می‌تواند به این اسموتی اضافه شود زیرا منبع غنی آنتی‌اکسیدان است و می‌تواند انرژی بدن را افزایش دهد. این ترکیب سرشار از کلسیم است و انرژی لازم برای شما در طول روز را تأمین می‌کند.

۶- اسموتی موز:

اسموتی موزاین نوشیدنی از ترکیب موز، پودر شاهدانه و کلم پیچ به دست می‌آید. رمز این اسموتی در پودر شاهدانه نهفته است و پروتئین‌های لازم بدن را تأمین می‌کند. این پروتئین‌ها به فرد احساس سیری می‌دهند و این احساس در طول روز ادامه دارد. بنابراین می‌تواند صبحانه فوق‌العاده‌ای باشد.

۷- اسموتی بلوبری:

اسموتی بلوبری

نباید به این نوشیدنی یخ اضافه کرد. مواد لازم برای این اسموتی تنها شامل بلوبری است و در تأمین انرژی لازم برای شروع روز به شما کمک می‌کند. استفاده از یخ می‌تواند منجر به سفت شدن رگ‌های خونی شود که معمولا در اطراف شکم وجود دارند. مطمئن شوید که اسموتی صبحانه با بدن شما تناسب دارد و به صورت گرم مصرف شود.

۸- اسموتی بهاری:

اسموتی بهاریمواد لازم برای تهیه این اسموتی شامل خیار و زنجبیل است. ظاهر این نوشیدنی می‌تواند اندکی بدشکل باشد اما می‌توانید آن را در یک لیوان تیره بنوشید، همچنین می‌توانید برای نوشیدن آن از نی استفاده کنید. مزیت استفاده از خیار، افزایش ادرار است و از سوی دیگر زنجبیل نیز به عملکرد بهتر دستگاه گوارش کمک می‌کند.

فیبر موجود در اسموتی‌های سبز به شما احساس سیری می‌دهد. این احساس می‌تواند تا مدت زیادی ادامه داشته باشد. بنابراین، به سوخت‌و‌ساز بدن کمک می‌کند و برای زنانی که نشانه‌های یائسگی در آن‌ها دیده می‌شود، خوب است.

منبع: LifeHack دیدگاه‌ها 6976بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه