تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

بهترین رنگی که می‌توانید برای رژ لب خود انتخاب کنید کدام است؟

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
بهترین رنگی که می‌توانید برای رژ لب خود انتخاب کنید کدام است؟

رژلب در بازار با هزار و یک رنگ مختلف به‌فروش می‌رسد، در این بین، رنگ‌هایی از رژلب، نزدیکی بیشتری به رنگ طبیعی لب‌ها دارند و آنها را با عبارت‌های رنگ رژ لب طبیعی یا رژ لبِ رنگ لب می‌شناسیم.

این رژلب‌ها که اخیرا در بین بانوان زیبارو محبوبیت بیشتری نیز پیدا کرده‌اند، رنگ طبیعی لب‌ها را حفظ کرده و ظاهری مات و جذاب به آن می‌دهند. انتخاب طیف رنگی مناسب برای رژلبی با رنگ طبیعی کار چندان ساده و راحتی نیست.

به همین دلیل در این متن نگاهی به فوت‌وفن‌های انتخاب رژلب مناسب با رنگی نزدیک به طیف رنگ لب‌ها خواهیم داشت. اولین چیزی که در انتخاب این نوع رژلب اهمیت دارد، نزدیک بودن طیف رنگ آن با رنگ طبیعی لب‌های شماست.

رنگ رژ لب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

در واقع، باید رنگی را برای رژلب خود انتخاب کنید که نسبت به رنگ لب‌های شما مقداری روشن‌تر باشد. هر چقدر رنگ رژ لب با رنگ طبیعی لب‌های شما نزدیکی بیشتری داشته باشد، تاثیرگذاری آن بیشتر خواهد بود. همان‌گونه که می‌دانید رنگدانه‌ها در بافت لب بیشتر از تمامی قسمت‌های صورت تجمع دارند؛ این امر باعث شده تا رنگ قرمز یا صورتی تیره را برای لب‌ها شاهد باشیم.

با این حساب، در انتخاب رنگ رژ لب نزدیک به رنگ لب‌های خود از طیف رنگ‌هایی که بیش از اندازه روشن هستند استفاده نکنید، چرا که این امر باعث می‌شود تا رنگ طبیعی لب‌ها از بین برود و چهره شما مریض و ناخوش‌احوال به نظر برسد.

انتخاب رنگ رژ لب متناسب با رنگ پوست

باور بیشتر بانوان زیبارو بر این است که استفاده از رژهایی به رنگ لب، نسبت به سایر رژلب‌ها راحت‌تر است. اما از آنجایی که در انتخاب این گونه رژلب‌ها باید سراغ رنگ‌های روشن‌تر بروید. پوست لب شما نیاز به زیرسازی بیشتری دارد. به همین دلیل توصیه می‌‌کنیم قبل از اینکه سراغ رژِ رنگِ لب بروید، حتما پوست لب را لایه‌برداری کنید. اگر هم احساس می‌کنید در زدن رژلب مهارت دارید، پیشنهاد می‌کنیم از یک خط لب متناسب استفاده کنید. این امر باعث می‌شود لب و پوست چهره شما یکنواختی بیشتری داشته باشند.

یک نکته بسیار جالب در استفاده از رژ لبِ هماهنگ با رنگ لب‌ها وجود دارد. از آنجایی که این رنگ‌بندی باعث می‌شود لب‌ها با آرایش کمتری دیده‌ شوند، توصیه می‌کنیم در حین انتخاب چنین آرایشی، حتما برای آرایش چشم‌ها سنگ تمام بگذارید تا به جای لب‌ها، توجه بیشتری را به سمت چشم‌های خود جلب کنید. در غیر این صورت، ظاهر شما خسته‌کننده و بی‌روح به نظر خواهد رسید.

در انتخاب رژِ هماهنگ با رنگ لب‌ها، باید به طیف رنگ پوست خود نیز توجه کنید. بنابراین در ادامه، به طیف رنگ‌های پوست اشاره‌ای خواهیم داشت:

پوست سفید

رنگ رژ متناسب با پوست روشناگر طیف رنگ پوست شما سفید است پیشنهاد می‌کنیم برای رنگ رژ لب خود به دنبال طیف رنگ‌های گرم نظیر هلویی یا کاراملی باشید. در استفاده از این طیف رنگ برای لب‌های خود توصیه می‌کنیم بر روی گونه‌ها نیز رژگونه بزنید تا تعادل رنگ بین لب‌ها و سایر قسمت‌های آرایش شما برقرار شود.

پوست متعادل
رنگ رژ متناسب با پوست معمولی

اگر رنگ پوست شما زیاد روشن نیست و از طرف دیگر به رنگ تیره هم تمایل زیادی ندارد، پیشنهاد می‌کنیم برای رنگ رژ لب، سراغ طیف رنگ‌های قرمز یا بژ بروید، بد نیست رنگ رژ لب شما ته‌مایه‌ای از رنگ مسی نیز داشته باشد. انتخاب رنگ‌هایی که ته‌مایه‌ گرمی دارند برای رنگ‌ رژ لب باعث می‌شود تا لب‌های شما گرم‌تر به نظر برسد. برای پوست‌ متعادل، به هیچ‌وجه طیف رنگ‌های سرد و خاکستری را پیشنهاد نمی‌کنیم؛ زیرا حضور این رنگ‌ها بر روی لب‌ها باعث می‌شود ظاهری رنگ‌پریده داشته باشید.

پوست سبزه

رنگ رژ متناسب با پوست سبزهبه افرادی که پوستی سبزه دارند توصیه می‌کنیم از طیف رنگ‌های قرمز تیره استفاده کنند. لازم به ذکر است که تشخیص زیبایی این طیف رنگ‌ با نگاه کردن به رنگ رژ لب ممکن نیست و حتما باید بر روی لب‌های خود از آن استفاده کرده و سپس قضاوت کنید.

پوست‌ تیره

رنگ رژ مناسب پوست‌ تیرهبانوانی که پوست تیره‌ دارند، در انتخاب رژ رنگ لب خود بهتر است به سراغ طیف رنگ‌های قهوه‌ای یا شاتوتی بروند. این طیف رنگ‌ها بر روی لب این‌گونه افراد، رنگی همانند رنگ لب‌های آنها را ایجاد خواهد کرد.

اگر این مقاله برای شما کاربردی بود، می‌توانید مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی با عنوان چگونه با آرایش لب‌هایی برجسته و حجیم داشته باشیم؟ را نیز مطالعه کنید و  تجربیات مفید خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Sheknows دیدگاه‌ها 14895بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه