تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

بهترین ملاک انتخاب لاک ناخن و لاک پاک کن مناسب چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
بهترین ملاک انتخاب لاک ناخن و لاک پاک کن مناسب چیست؟

بهترین ملاک انتخاب لاک ناخن و لاک پاک کن مناسب برای شما چیست؟ رنگ، نوع لاک، قیمت، برند یا همان مارک محصول، شکل ظاهری، نوع مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن یا…؟ همه‌ی آنچه برایتان گفتیم در انتخاب و خرید بهترین لاک یا لاک پاک کن مهم هستند؛ اما هیچ کدام به اندازه‌ی مواد تشکیل دهنده‌ی آن حائز اهمیت نیستند. از طرفی، ظاهر ناخن به اندازه‌ای در تشخیص سلامتی فرد مهم است که معمولاً می‌‌توان با بررسی وضعیت آن، نوع بیماری یک نفر را تشخیص داد. البته اهمیت زیبایی ناخن در آرایش را هم نمی‌توان دست‌کم گرفت. زیبایی ناخن، جذابیت آرایش را تضمین می‌کند. به‌‌همین دلیل نیز خانم‌های خوش‌سلیقه زمان زیادی را برای انتخاب انواع لاک ناخن از لاک براق گرفته تا لاک مات و غیره صرف می‌کنند تا به دستان خود جلوه‌ی دیگری ببخشند. اگر سلامتی ناخن‌هایتان برایتان مهم است، به ادامه‌ی مقاله توجه کنید.

انواع لاک ناخن موجود در بازار

انواع لاک ناخن

اولین هدف از ساخت لاک، زیبا‌ترکردن ناخن هاست؛ اما در کنار زیبایی، لاک ها با اهداف دیگری مانند افزایش مقاومت ناخن نیز ساخته می‌شوند. در این بین ازآنجایی‌که هیچ محدودیتی برای زیبایی نمی‌توان قائل شد، لاک های جدیدِ بیشتری را با طیف وسیعی از رنگ‌ها شاهد هستیم. جذابیت‌ لاک ها به همین جا ختم نمی‌شود و در کنار لاک براق، لاک مات، متالیک، طرح دار، نئون، ژله ای، هولوگرافیک و مدل‌های زیبای دیگری را نیز سراغ داریم که استفاده از هر کدام از آن‌ها حس‌وحال خاص خودش را دارد. مقاله‌ی انتخاب لاک مناسب برای موقعیت‌های مختلف به شما در انتخاب انواع لاک کمک می‌کند.

مواد سازنده‌ لاک‌ ناخن

بهترین ملاک انتخاب لاک ناخن

قبل از انتخاب یا مصرف هر محصولی بهتر است از ترکیبات تشکیل دهنده آن اطلاع پیدا کنید تا با توجه به نوع پوست خود و فواید و ضررهای احتمالی استفاده از آن محصول، انتخاب یا خرید هوشمندانه‌تری انجام دهید. لاک ها نیز مانند سایر محصولات آرایشی از ترکیبات شیمیایی مختلفی تشکیل شده‌اند. تولوئن (Toluene)، فرمالدهید (Formaldehyde) و دی‌بوتیل فتالات (Dibutyl Phthalate)، مواد اصلی تشکیل دهنده انواع لاک هستند. بهتر است بدانید که این مواد، احتمال ابتلا به سرطان، مشکلات هورمونی و عصبی را افزایش می‌دهند. از طرف دیگر این موادِ خطرناکِ شیمیایی با بنزین ترکیب می‌شوند و این ماده نیز التهاب چشم،‌ حساسیت و مشکلات تنفسی را به دنبال دارد. همچنین پوست اطراف ناخن نیز در اثر استفاده مداوم از لاک ناخن،‌ ضعیف‌ و خشک می‌شود. با استفاده مکرر از لاک غیر سالم، احتمال زرد شدن رنگ پوست اطراف ناخن وجود دارد.

ناگفته نماند انواع لاک مات و براق نیز با ترکیبات غیر سمی در بازار وجود دارند که علاوه بر بی‌ضرر بودن آن‌ها، مغذی بوده و باعث تقویت و سلامت ناخن می‌شود. برخی سازندگان لاک ادعاهای مختلفی در خصوص سلامت محصولات خود دارند و بعضی از سازنده‌‌ها مدعی هستند که لاک هایی با پایه آب می‌سازند که خبری از محصولات شیمیایی در آن نیست. با این حال باز هم زنان باردار برای انتخاب بهترین لاک ناخن باید احتیاط بیشتری بکنند.

مواد سازنده لاک پاک کن

مواد سازنده لاک پاک کن

ملاک انتخاب لاک پاک کن مناسب چیست؟

بهترین ملاک انتخاب لاک پاک کن مناسب مانند سایر محصولات آرایشی و بهداشتی، توجه به ترکیبات سازنده این محصول است. انواع لاک پاک کن نیز دارای همان ترکیبات شیمیایی لاک ها هستند؛ اما نسبت و مقدار این ترکیبات متفاوت است. این محصولات به دو دسته مهم لاک پاک کن استونی و غیراستونی دسته‌بندی می‌شوند. لاک پاک کن استونی برای پاک کردن انواع لاک کاربرد دارد. هما‌ن‌گونه که حتماً با این محصولات کار کرده‌اید در عرض چشم‌به‌هم‌زدن لاک را پاک می‌کنند؛ اما ضررهای خاص خودشان را هم دارند. این لاک پاک کن ها رطوبت طبیعی ناخن و پوست اطراف آن را از بین می‌برند و به‌همین دلیل نیز گاهی اوقات پوست اطراف ناخن را سفید می‌کنند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای پاک کردن لاک‌ مات و براق خود سراغ لاک پاک کن های غیر استونی بروید.

لاک های کم ضرر

لاک ناخن بی ضرر

امروزه با پیشرفت علم، سازندگان لوازم آرایشی سعی می‌کنند ضمن استفاده از ترکیبات کم‌خطر یا بی خطر، محصولات سالم‌تری را روانه‌ی بازار کنند. برای مثال لاک های برند دیگو و گرلن موجود در اردمی، نه‌تنها برای ناخن مضر نیستند، بلکه با مواد مغذی خود به تقویت ناخن نیز می‌پردازند. راه دیگری برای لذت بردن از طراحی ناخن با هزینه کمتر استفاده از بیس کُت قبل از زدن لاک روی ناخن است. بیس کت یک لایه حفاظتی روی ناخن ایجاد می‌کند و مانع نفوذ مواد سمی لاک به پوسته‌ی ناخن شما می‌شود. استفاده از کرم تقویت کننده ناخن یا محلول کوتیکول نیز برای تقویت ناخن و پیشگیری از عوارض احتمالی بعد از لاک زدن توصیه می‌شود.

امیدواریم با توضیحاتی که دادیم دفعه بعد که هوس لاک زدن به سر شما زد، لاک مات یا براقی را انتخاب کنید که کمترین آسیب را به ناخن وارد کند و برای پاک کردن این لاک نیز از لاک پاک کن های کم‌ضرر کمک بگیرید.

منبع: Bestbeautyinfo دیدگاه‌ها 6377بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه