تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

اصطلاحات کاشت ناخن | با اصطلاحات متخصصان ناخن آشنا شوید

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
اصطلاحات کاشت ناخن | با اصطلاحات متخصصان ناخن آشنا شوید

آیا شما با اصطلاحات کاشت ناخن آشنا هستید؟ شما برای رسیدگی به ناخن های خود چه برنامه‌ای دارید؟ نقش ناخن در زیبایی و آراستگی ظاهری بر هیچ کسی پوشیده نیست. ناخن در وهله‌ی اول باید سالم و در وهله‌ی دوم باید زیبا و مرتب باشد. سبک زندگی و ژنتیک نقش به‌سزایی در جنس و ظاهر ناخن ها دارند. افراد بسیاری به‌طور طبیعی ناخن هایی سالم و خوش فرم دارند. این افراد فقط کافی است برنامه مراقبت از ناخن و رسیدگی به آن را داشته باشند تا همواره از زیبایی ناخن های خود لذت ببرند. این دسته از افراد به‌‌‌‌‌راحتی می‌توانند هر وقت دوست داشتند به کمک لاک مات یا براق زیبایی ناخن های خود را دو چندان کنند. در این بین افرادی هم هستند که ناخن هایشان آنگونه که دوست دارند نیست و ترجیح می‌دهند اقداماتی در جهت بهبود وضعیت ظاهری ناخن های خود انجام دهند.

معمولاً کاشت ناخن بهترین گزینه برای این دسته از افراد است. میزان جذابیت کاشت به قدری است که خیلی از افراد را ترغیب می‌کند که ناخن بکارند. در این بین هنر کاشت ناخن بسیار پیشرفت کرده و مدل‌ها و تنوع بسیاری در این زمینه به وجود آمده است. بر همین اساس تصمیم داریم در این مقاله برای شما بیشتر در این زمینه بگوییم تا با اصطلاحات متخصصان ناخن آشنا شوید. پس اگر شما هم از طرف‌داران کاشت ناخن هستید تا پایان همراه ما باشید.

۱. لاک پایه یا بیس Base Coat

لاک پایه یا بیس Base Coat

یکی از رایج‌ترین اصطلاحات کاشت ناخن، لاک پایه است. لاک پایه یا بیس کت، لاک و محلولی است که به‌عنوان زیرساخت روی ناخن تمیز زده می‌شود. کار بیس کت محافظت بیشتر از ناخن و چسبندگی بیشتر و بهتر لاک روی ناخن است. در همین راستا این لاک از رنگ گرفتن ناخن بعد از زدن لاک های رنگ تیره یا پررنگ جلوگیری می‌کند.

۲. لاک ناخن Nail Polish

لاک ناخن Nail Polish

در حالت کلی برای طراحی ناخن از لاک استفاده می‌شود تا به ناخن ها طرح، رنگ و درخشندگی ببخشد. لاک ناخن در انواع مختلفی مانند لاک مات، براق، تَرَک، اکلیلی یا کریستالی، آینه‌ای، شنی، مخملی، نئونی، مغناطیسی، ژل لاک یا لاک ژلیش و غیره در بازار موجود است. هر کدام از این انواع لاک همان‌طور که از اسمشان پیداست مشخصه‌ی خاصی دارند. مثلاً لاک اکلیلی، دارای اکلیل بوده که بعد از زدن روی ناخن جلوه‌ای زیبا و جذاب به آن‌ها می‌دهد. ژل لاک یا ژلیش، لاکی است که مانند لاک های معمولی روی ناخن زده می‌شود؛ اما دوام و ماندگاری بسیاری دارد. معمولاً ژلیش یا لاک ژل روی ناخن های طبیعی استفاده می‌شود. افرادی که به‌طور ذاتی ظاهر ناخن هایشان خوب است برای افزایش دوام و جذابیت ناخن های خود از لاک ژلیش استفاده می‌کنند.

۳. کاشت ناخن Full Set

اصطلاحات کاشت ناخن

افرادی که از ظاهر ناخن های خود راضی نیستند معمولاً تصمیم به اکستنشن یا کاشت ناخن می‌گیرند. کاشت ناخن فرایند زمان‌بر و همچنین هزینه‌بری است که باید حتماً توسط متخصص این حوزه انجام شود. در غیر این صورت سلامت ناخن ها و دست‌ها به خطر افتاده و تبعات جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت.

  • ناخن های آکریلیک Acrylic Nails

ناخن آکریلیک از ترکیب یک پودر و مایعی خاص به وجود می‌آید. آکریلیک نوعی رزین است که از پس از ترکیب‌شدن پودر و مایع با تبخیر خشک شده و سفت می‌شود. ناخن های اکریلیک انعطاف‌پذیری کمتری نسبت به لاک ژل ها دارند. این ناخن ها با اندازه‌های بلندتر از ناخن به‌طور دائم روی دست بوده و هم‌زمان با رشد ناخن‌های فرد، آن‌ها هم بالا می‌آیند. بعد از چیزی حدود دو هفته باید این ناخن ها را ترمیم کرد.

  • اورلی Overlay

اورلی نوعی کاشت ناخن است و زمانی استفاده می‌شود که فرد برای استحکام‌بخشیدن به ناخن های خود و نه برای افزایش اندازه آن تصمیم به کاشت می‌گیرد. اورلی برای افرادی که ناخن های شکننده دارند مناسب است. در اورلی نوعی ژل لاک با داوم که اصلطلاحاً به آن ژل سخت هم می‌گویند روی ناخن ها زده می‌شود.

۴. ترمیم کاشت ناخن Fill

ترمیم کاشت ناخن Fill

یکی دیگر از اصطلاحات کاشت ناخن ترمیم آن است. همان‌طور که گفتیم با رشد ناخن های فرد، فاصله‌ای بین ناخن های کاشته‌شده و ریشه ناخن های اصلی می‌افتد و ظاهر دست را نازیبا می‌کند. در این حالت باید برای ترمیم ناخن اقدام کرد. در فرایند ترمیم ابتدا باید توسط استون قوی ناخن های اکریلیک از روی دست برداشته یا به‌اصطلاح ریمو شوند. سپس فرایند کاشت ناخن دوباره انجام شود. البته از آنجایی که با مواد شیمیایی قوی سروکار دارید، باید حتماً ناخن کار حرفه‌ایی را برای این کار انتخاب کنید.

۵. مانیکور و پدیکور Manicure &Pedicure

مانیکور و پدیکور Manicure &Pedicure

به فرایند پیرایش و آرایش ناخن های دست، مانیکور و به انجام همین فرایند برای ناخن های پا پدیکور گفته می‌شود. این فرایند با خیساندن دست‌ها یا پاها در محلول‌های ضدعفونی‌کننده و تقویت‌کننده شروع شده و در ادامه با شکل و فرم دادن به ظاهر ناخن ها، اصلاح یا کنار بردن کوتیکل، لاک زدن، خشک کردن آن و استفاده از کرم مخصوص نهایی تمام می‌شود. این فرایند چیزی حدود نیم ساعت زمان می‌برد. در مانیکور یا پدیکورهای پیشرفته هر کدام از مراحل ذکرشده فرایند به‌طور تخصصی‌تر انجام می‌شود. به عنوان مثال لایه برداری از دست تا آرنج و پا تا زانو، نرم کردن قسمت های مختلف دست و پا به همراه ماساژ انجام می‌گیرد.

سخن آخر

امیدواریم با اصطلاحات کاشت ناخن به‌طور کامل آشنا شده باشید و با طراحی ناخن های خود به کمک لاک مات یا براق نهایت لذت را ببرید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر به فکر خرید لاک یا هر لوازم آرایشی یا بهداشتی دیگری شدید، فروشگاه اینترنتی اُردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی را برای خرید خود انتخاب کنید. چنانچه در این رابطه نظر یا پیشنهادی دارید، خواهشمندیم در قسمت نظرات با ما و دیگر همراهان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 24637بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه