تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

برس ناخن چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
برس ناخن چیست؟

برس ناخن یک برس کوچک مستطیلی شکل است که برای ناخن‌ها به کار می‌رود. موهای این برس معمولا کوتاه و سفت هستند تا بتوانند کثیفی جمع شده روی ناخن، اطراف بستر ناخن و زیر ناخن را بزدایند. کسانی که می‌خواهند ناخن‌های‌شان همیشه تمیز باشد می‌توانند روزانه از برس ناخن استفاده کنند. اما این برس بیشتر برای کسانی مفید است که به ضرورت کاری، عادات یا ابزارآلات، دست‌های‌شان زیاد کثیف می‌شود.

کاربرد برس ناخن

برس ناخن برای زدودن لکه‌های پوست نیز به کار می‌رود. این برس کاربرد ویژه برای کسانی دارد که کار مکانیکی اتومبیل انجام می‌دهند. در مشاغلی مثل نقاشی و باغبانی نیز به برس ناخن نیاز دارند تا بعد از کار، ناخن‌های‌شان را تمیز کنند. برای تمیز کردن لکه‌های مقاوم‌تر و کثیفی پوست می‌توان همراه برس از صابون نیز استفاده کرد. صابون، آلودگی را از پوست پاک می‌کند.

کاربرد برس ناخنصابون و کرم‌های مخصوصی برای تمیز کردن لکه و کثیفی وجود دارد. از این مواد زمانی می‌توانید استفاده کنید که کثیفی یا جرم خاصی روی پوست و ناخن وجود دارد. استفاده از این مواد به همراه صابون بیش‌تر این لکه‌ها را از بین می‌برد. بهتر است از آب گرم استفاده کنید تا پوست را نرم و روند تمیزی را کامل‌تر کند.

یکی از عوارض کاربرد برس ناخن خشکی پوست است. کشیدن برس رو و زیر ناخن، سبب می‌شود موهای سفت برس، رطوبت و چربی طبیعی پوست را از بین ببرند. برای جلوگیری از خشکی و ترک پوست باید بعد از اتمام کار از مرطوب‌کننده استفاده کنید. اگر ناخن‌ها را هر روز برس می‌کشید، حتما از نوعی نرم‌کننده نیز استفاده کنید.

برای تمیزی دست‌های خیلی کثیف می‌توانید قبل از برس کشیدن از مرطوب‌کننده استفاده کنید. ابتدا دست‌ها را کاملا با آب داغ و صابون بشویید. سپس نرم‌کننده بزنید. وقتی جذب پوست شد، نوک انگشت‌ها را با صابون و برس تمیز کنید.

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 11472بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه