تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۶ باید و نباید مراقبت از موهای رنگ شده

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
۶ باید و نباید مراقبت از موهای رنگ شده

موهایی که رنگ شده‌اند به مراقبت‌های خاص و مداوم نیاز دارند زیرا مواد شیمیایی که از طریق رنگ مو به پوست سر می‌رسند، برای موها مضرند. شما برای رنگ کردن، موهای خود را در معرض ترکیبات شیمیایی زیانبخش قرار می‌دهید که لزوم مراقبت از موهای رنگ شده را بیشتر نمایان می‌کند.

رنگ کردن و مخصوصا دِکُلره کردن مو، باعث ایجاد تغییر در ساختار آن می‌شود. این عمل موی شما را خشک، پرمنفذ و شکننده کرده و مرطوب نگه داشتن آن را سخت‌تر می‌کند؛ اما محصولات و شیوه‌هایی وجود دارند که رطوبت را درون مو نگه داشته و آسیب ناشی از رنگ‌های دائمی را کاهش می‌دهند.

پیشنهاد ما، استفاده از محصولات مخصوص موهای رنگ شده است تا رنگ مو را ثابت و مو را مرطوب نگاه دارند. اگر دوست دارید جهت مراقبت از موهای رنگ شده از محصولات طبیعی‌تر و شیوه‌های خانگی استفاده کنید، چند روش برای حفظ رطوبت موها را در این مقاله آورده‌ایم. جالب است که بدانید نیمی از این موارد کاملا قابل کنترل بوده و فقط کافی است از آن‌ها پرهیز کرده تا موهای خود را به شکل مناسبی مرطوب نگاه دارید.

در ادامه بایدها و نبایدهایی در زمینه مراقبت از موهای رنگ شده را با هم بررسی خواهیم کرد:

۱- نباید زیاد از شامپو استفاده کنید

شستن موها

شامپوها برای از بین بردن چربی و آلودگی ساخته شده‌اند اما رنگ مو را نیز از بین می‌برند. این اتفاق به این دلیل می‌افتد که بعد از رنگ کردن مو، لایه‌های کوتیکول مو از هم بازتر شده و این مسئله، حفظ رطوبت مو را نیز دچار اختلال می‌کند. برای مراقبت از موهای رنگ شده، فقط در صورت نیاز، مو را شامپو بزنید و اگر می‌توانید از محصولات نرم‌کننده مو پرهیز کنید.

۲- نباید مو را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید

قرار دادن مو در معرض نور خورشید

مراقبت مو از نور خورشید امری ضروری است فرقی نمی‌کند موی شما رنگ شده باشد یا نباشد. اشعه فرابنفش برای موهای رنگ شده بسیار مضر است و سبب از بین بردن رنگ و خشک شدن مو می‌شود. به‌جز محصولات محافظت از اشعه فرابنفش، از کلاه، سربند و روسری نیز استفاده کنید.

۳- نباید بیش از حد از ابزارهایی که مو را داغ می‌کنند استفاده کنید

خشک کردن موها

برای مراقبت از موهای رنگ شده، نباید ابزارهایی که مو را داغ می‌کنند زیاد به کار برد. گرمای مستقیم، رطوبت حیاتی مو را از بین برده و خطرات ناشی از خشکی مو را افزایش می‌دهد. اگر مجبورید از حرارت مستقیم استفاده کنید، از درجه حرارت مطلوب موی خود استفاده نمایید (موی نازک، معمولی، زبر) و قبل از آن از مواد محافظ در برابر گرما استفاده کنید.

۴- بهتر است از ماسک آووکادو استفاده کنید

ماسک موی آووکادو و موز

آووکادو سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب و ویتامین‌هاست و نرم‌کننده‌ای عالی برای مو است. این میوه فواید ویژه‌ای برای موهای خشک و رنگ شده دارد. یک عدد موز رسیده و یک آووکادو را له کرده و  از آن خمیری ساخته و به مدت 25 تا 30 دقیقه روی مو بگذارید و سپس کاملا بشویید.

۵- رژیم غذایی صحیح داشته باشید

رژیم غذایی برای مو

خوردن مواد غذایی مناسب به سلامت و حفظ زیبایی مو کمک می‌کند. غذاهایی مثل ماهی، گوشت بدون چربی، پنیر کم چرب، سفیده تخم مرغ، سویا و اسفناج مواد مغذی، ویتامین و اسیدهای چربی دارند که سلامتی مو را حفظ می‌کنند. برای حفظ زیبایی مو فقط به محصولات مخصوص مو تکیه نکنید.

۶- از روغن‌های مناسب استفاده کنید

موهای سالم

استفاده از روغن‌های مناسب، به موی رنگ شده طراوت و درخشش خاصی می‌بخشد. برای مراقبت از موهای رنگ شده تا یک هفته پس از رنگ کردن، از روغن‌های ویژه‌ مو استفاده کنید تا رطوبت و درخشش آن را نگه‌ داشته و از خشکی مو جلوگیری کند.

مقوله سلامتی پوست و مو بسیار وسیع و دامنه‌دار بوده و هرچقدر که از موهایتان مراقبت کنید باز هم کم است. در همین رابطه می‌توانید مقالات دیگری از بلاگ اُردمی با عناوین راهکارهایی برای رنگ کردن مو و مراقبت‌های پس از آن و ۱۱ نکته برای رنگ کردن مو در منزل و 9 اشتباه رایج در شستشوی مو را مطالعه نمایید.

منبع: Naturallycurly دیدگاه‌ها 8877بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه