مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

چرا باید زیر آرایش، کرم مرطوب‌کننده بزنیم و چگونه این کار را انجام دهیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
چرا باید زیر آرایش، کرم مرطوب‌کننده بزنیم و چگونه این کار را انجام دهیم؟

استفاده از کرم‌ مرطوب کننده نه تنها باعث آبرسانی و حفظ رطوبت پوست می‌شود بلکه نقش پایه آرایش را نیز بر عهده می‌گیرد تا مواد آرایشی روی پوست ماندگاری بهتری داشته باشند.

برای روشن‌تر شدن این موضوع پوست زیبای صورت خود را به یک بوم نقاشی تشبیه کنید. به همان ترتیب که پارچه‌ای که برای بوم نقاشی استفاده می‌شود باید از جنس مرغوب انتخاب شود پوست شما نیز بهتر است تا با کرم‌های مرطوب کننده جلا ببیند تا آرایش زیبا و ماندگاری را در طول روز شاهد باشیم.

با توجه به اهمیت استفاده از ترکیبات مرطوب‌کننده قبل از آرایش، در ادامه قصد داریم با هم ببینیم

چرا باید زیر آرایش، کرم مرطوب‌کننده بزنیم؟

۱- ترکیبات مرطوب‌کننده، پوست را نرم و ابریشمی می‌کند

استفاده از کرم مرطوب کنندهحتماً برای شما هم پیش آمده است متوجه شده باشید پوست نرم و مرطوب آرایشی بهتری به خود می‌گیرد. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم با کمک ژل یا کرم‌های مرطوب‌کننده پوست خود را جلا دهید و برای آرایش آماده کنید.

پیشنهاد می‌‌کنیم کرم مرطوب‌کننده‌ای انتخاب کنید که پوست را چرب نکند و نفوذ خوبی به داخل پوست داشته باشد.

۲- کرم مرطوب کننده فرآیند ترشح چربی پوست را کنترل می‌کند

کنترل چربی پوست با کرم مرطوب کنندهانصافاً باید اعتراف کرد آرایش چهره‌هایی که پوست چربی دارند کار دشواری است چرا که چربی بیش‌ازحد پوست اجازه نمی‌دهد مواد آرایشی به خوبی روی پوست قرار بگیرند و پس از مدت کمی آرایش از هم می‌پاشد. اینجاست که خرید کرم مرطوب‌کننده خوب و باکیفیت به کمک شما می‌آید. کرم‌های مرطوب‌‌کننده چربی پوست را کنترل می‌کنند و ماندگاری آرایش را به دنبال دارند.

۳- کرم مرطوب کننده جوش‌ها و عارضه‌های پوستی را پوشش می‌دهد

پوشش چوش‌‌ها با مرطوب کنندهکرم‌های BB گزینه بسیار خوبی برای پوشش عارضه‌‌های پوستی است، به لطف این کرم‌ها جوش‌های سرسیاه، دانه‌‌های زیرپوستی و رنگ قسمت‌هایی از پوست که با بقیه قسمت‌ها ناهماهنگی دارد را می‌توان پوشش داد.

پیشنهاد می‌کنیم کرم مرطوب‌کننده‌ای انتخاب کنید که در کنار پوشش عارضه‌های پوستی، سطح پوست را بیش از حد براق نکند و با متعادل نگه داشتن منافذ پوستی به ماندگاری آرایش کمک کند.

۴- کرم مرطوب کننده پوست را در برابر نور خورشید حفظ می‌کند

استفاده از مرطوب‌کننده‌های حاوی ضدآفتاباستفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده‌ و کرم‌های آرایشی که در ترکیبات آن‌ها مواد ضدآفتاب حضور دارد گزینه‌ خوبی برای بانوانی است که پس از آرایش قصد بیرون رفتن از منزل را دارند. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم اگر از آن دسته بانوانی هستید که صبح‌ها پس از آرایش بیرون می‌روید، قبل از آرایش حتماً از کرم‌های مرطوب‌کننده‌ای که در ترکیبات آن‌ها SPF وجود دارد استفاده کنید.

این کرم‌ها در کنار آبرسانی پوست، آن را دربرابر پرتوهای خطرناک خورشید حفظ می‌کنند و ظاهر شما را همیشه جوان و جذاب نگه می‌دازند.

حداقل SPF ضدآفتابی که استفاده می‌کنید باید ۱۵ باشد.

چگونه قبل از آرایش، کرم مرطوب‌کننده بزنیم؟

۱- انتخاب مرطوب‌کننده

انتخاب مرطوب‌کننده

کرم یا لوسیون‌های مرطوب‌کننده را باید بسته به نوع پوست خود انتخاب کنید. به همین دلیل مرطوب‌کننده‌های ملایم و سنگینی در بازار وجود دارد. مرطوب‌کننده‌های ملایم که بدون چربی هستند بهترین گزینه برای بانوانی به‌حساب می‌آیند که پوست چربی دارند.

تجربه نشان داده است این مرطوب‌کننده‌ها برای بانوانی با پوست‌های ملایم نیز مناسب هستند. بانوانی که پوست خشکی دارند چاره‌ای به غیر از استفاده از مرطوب‌کننده‌های سنگین و غلیظ ندارند اما این مرطوب‌کننده‌ها پایه‌ای چرب و سُر را برای آرایش صورت ایجاد می‌کنند.

مرطوب‌کننده‌های سنگین حالتی نم‌دار به پوست می‌دهند و در نتیجه بهتر است از این مرطوب‌کننده‌ها به عنوان پایه آرایش برحذر باشید.

ناگفته نماند از آنجایی که چربی قسمت‌های مختلف پوست صورت با هم تفاوت دارد زمانی که قصد دارید از مرطوب‌کننده به عنوان پایه آرایش استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم مرطوب‌کننده‌هایی با غلظت‌های متفاوت را برای قسمت‌های مختلف پوست با میزان چربی متفاوت انتخاب کنید.

برای مثال برای قسمت روی بینی که در اغلب بانوان چربی بیشتری دارد می‌توانید از مرطوب‌کننده‌های ملایم و سبک استفاده کنید و پوست روی گونه که چربی کمتری دارد و بیشتر خشک می‌شود را با مرطوب‌کننده‌های غلیظ‌تر آبرسانی کنید.

۲- اطلاعات نوشته‌ شده روی ترکیبات زیرسازی آرایش را حتماً بررسی کنید

اطلاعات نوشته‌ شده روی ترکیبات زیرسازی آرایشاگر قرار است از ترکیبات زیرسازی آرایش استفاده کنید حتماً اطلاعات این محصول را بررسی کنید. برای مثال ترکیبات زیرسازی پوست‌های خشک در بیشتر مواقع حاوی مواد نرم‌کننده نیز هستند و در نتیجه اگر این مواد استفاده می‌کنید نیازی به مرطوب‌کننده وجود ندارد.

۳- از پرایمرهای مرطوب‌کننده کمک بگیرید

پرایمرهای مرطوب‌کنندهاگر با آرایش صورت پس از استفاد از کرم‌های مرطوب‌کننده میانه خوبی ندارید می‌توانید از پرایمرهای مرطوب‌کننده کمک بگیرید. با انتخاب این محصولات عملاً با یک تیر دو نشان زده‌اید و در کنار مرطوب‌ نگه داشتن پوست، سطح آن را برای مواد آرایشی آماده خواهید کرد تا آرایش صورت شما ماندگاری بیشتری پیدا کند.

۴- پرایمر دور چشم را هرگز فراموش نکنید

پرایمر دور چشمپوست دور چشم حساسیت بیشتری دارد و به همین دلیل اگر مواظب پوست این ناحیه نباشید به ‌سرعت خشک می‌شود. مرطوب‌نبودن پوست دور چشم باعث می‌شود آرایش چشم زود خشک شود و بریزد.

در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم پرایمرهای دور چشم را دست‌کم نگیرید و پوست حساس این ناحیه را با این پرایمرها آماده آرایش کنید.

ترکیبات مرطوب‌کننده را چگونه استفاده کنیم تا اثربخشی بیش‌تری داشته باشند؟

قبل از اینکه به صورت خود مرطوب‌کننده بزنید دست‌ها و صورت را با آب بشویید، برای انجام این کار ابتدا دست‌ها را بشویید تا آلودگی‌ دست به صورت و چشم منتقل نشود. برای شستن صورت از ترکیبات پاک‌کننده صورت نیز می‌توانید کمک بگیرید.

۱- شستشوی صورت

شستشوی صورتپوست صورت را در حین شستشو به آرامی ماساژ دهید و پوست را محکم نمالید.

۲- استفاده از مرطوب‌کننده‌ها

استفاده از مرطوب‌کننده‌هاانگشت خود را به مقدار کمی ترکیبات مرطوب‌کننده آغشته نمایید و انگشت را در قسمت مرکز صورت قرار دهید و با حرکت انگشت به بیرون صورت، مرطوب‌کننده را به پوست بمالید. این فرآیند را به اندازه‌ای تکرار کنید که پوست کاملاً به مواد مرطوب‌کننده آغشته شود.

لزومی به زیاده‌روی در استفاده از مرطوب‌کننده وجود ندارد و اندازه‌ای که احساس کردید پوست مرطوب‌ شده‌ است کفایت می‌کند.

۳- دست‌کم ۵ دقیقه صبر کنید

بعد از استفاده از مرطوب‌کننده، ۵ دقیقه صبر کنیدبه ترکیبات مرطوب‌کننده باید زمان بدهید تا به خوبی به داخل منافذ پوست نفوذ کنند تا با آبرسانی پوست از داخل و خارج سطح آن را نرم و ابریشمی کنند و بستری مناسب برای آرایش مهیا سازند.

پیشنهاد می‌کنیم دست‌کم ۵ دقیقه به مواد مرطوب‌کننده زمان بدهید تا جذب پوست شوند، اگر هم خیلی عجله ندارید حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید تا پوست کاملاً آماده جذب مواد آرایشی شود. لازم به ذکر است آرایش صورت پس از گذشت مدت کمی از آبرسانی پوست ممکن است جوش‌های آکنه را به دنبال داشته باشد. از طرف دیگر چنین آرایشی یک‌دست نخواهد شد و مواد آرایشی به‌خوبی روی پوست قرار نمی‌گیرد.

۴- به کمک پرایمر آرایش صورت را تثبیت کنید

استفاده از پرایمر قبل از آرایشاگر از پرایمرهای مرطوب‌کننده استفاده نکرده‌اید، با یک لایه از پرایمر به آرایش صورت ثبات بیشتری بدهید.

۵- آرایش را شروع کنید

آرایش صورتپس از اینکه صورت را به ترکیبات مرطوب‌کننده آغشته کردید و اجازه دادید تا این ترکیبات به روی فرصت جذب پوست شوند، نوبت آرایش فرا می‌رسد. در این مرحله باید بتوانید به راحتی صورت را آرایش کنید، در غیر این صورت موارد زیر را در نظر داشته باشید:

اگر احساس کردید مواد آرایشی به‌ خوبی روی صورت قرار نمی‌گیرند احتمال دارد بیش‌ازحد کرم مرطوب‌کننده زده باشید. در این شرایط شاید بهتر باشد از پرایمر استفاده کنید.

در صورتی که مواد آرایشی با مرطو‌ب‌کننده‌ای که به صورت زده‌اید ترکیب شد، آرایش را متوقف کنید و پس از پاک کردن صورت از مواد اضافی مرطوب‌کننده، دوباره آرایش را از سر بگیرید. شاید هم‌، زمان لازم را برای جذب مرطوب‌کننده به پوست اختصاص نداده‌‌ باشید.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه مفیدی در زمینه استفاده از مرطوب‌کننده‌ها به عنوان پایه آرایش دارید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان این تجربه‌ها قرار دهید.

منبع: Wikihow ۳ دیدگاه 23548بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. خدایی عالی بود

  2. اطلاعات خوب و مفیدی بود

  3. اطلاعات مفیدی بود

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه