تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

آشنایی با اشتباهات رایج در پاک کردن آرایش صورت

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
آشنایی با اشتباهات رایج در پاک کردن آرایش صورت

پاک کردن آرایش و تمیزکردن پوست یکی از کارهای مهم در روتین پوستی است. گناه نابخشودنی درباره پوست این است که بدون پاک سازی پوست از آرایش به تخت خواب بروید. با این کار شما در حق پوست و سلامت آن ظلم کرده‌اید. البته پاک نکردن آرایش از پوست گوشه‌ای از اشتباهات رایج در پاک کردن آرایش است. اکثر افراد تصور می‌کنند خرید یک محصول برای پاک سازی آرایش یعنی تمام‌شدن کار؛ ولی این تصور اشتباه است.

ما با عوض‌شدن فصول لباس‌های کمدمان را عوض می‌کنیم تا متناسب با هوا لباس بپویشم. همین کار را باید با محصولات مراقبتی خود خصوصاً پاک کننده آرایش هم انجام دهیم. برای مثال در زمستان شما به محصولی نیاز دارید که ضمن پاک کردن آرایشتان پوستتان را خشک یا کدر نکند. بعضی افراد بدون توجه به نوع پوست خود از محصولات متفاوت استفاده می‌کنند یا با پوستشان خشن رفتار می‌کنند. این‌ها همه گوشه‌ای از اشتباهات رایج در پاک کردن آرایش است. برای اینکه این اشتباهات را بشناسید و از تکرار آن‌ها بپرهیزید بهتر است تا اتمام کار همراه ما باشید.

بی‌توجهی به عوض‌شدن فصل

بی‌توجهی به عوض‌شدن فصل

در تابستان شما به محصولی نیاز دارید که علاوه بر پاک کردن آرایشتان در اسکراب صورت هم کمکتان کند. محصولی که انتخاب می‌کنید باید آسیب‌های وارد شده به پوستتان را هم جبران کند. چه آسیب‌هایی؟ تابستان یعنی فصل آفتاب سوختگی و عرق سوزی پوست؛ پس پاک کننده آرایش شما باید آرامش‌بخش باشد تا پوست ملتهب شما را آرام کند. نبود این خواص یا خواص دیگر مانند آبرسانی در محصولات از دیگر اشتباهات رایج در پاک کردن آرایش است.

در فصل سرد زمستان این داستان برعکس می‌شود. استفاده از اسکراب‌ها برای پوست به کل ممنوع است حتی انتخاب محصولات پاک‌ کننده دارای دانه‌های ساینده هم اشتباه است. پاک کننده زمستانی باید سرشار آبرسان و مرطوب کننده باشد تا خشکی هوا نتواند به پوستتان آسیب بزند. محصولات حاوی آنتی اکسیدان بهترین انتخاب برای فصول سرد هستند.

لایه برداری خشن پوست با اسکراب ها

لایه برداری خشن پوست با اسکراب ها

اسکراب پوست در حالت عادی و به‌شکل صحیح برای پوست بسیار مفید است؛ ولی زمانی که پوست ما آرایش دارد چطور؟ در این موقع باید با سرعت تمام از اسکراب‌ها یا محصولات خشن فاصله بگیرید. زمانی که لایه نازک آرایشی رو پوست شما قرار دارد باید تا حد امکان با پوستتان ملایم عمل کنید نه اینکه با خشونت به جان سلول‌های پوستتان بیفتید. همان طور که اشتباهات رایج در پاک کردن آرایش چشم منجر به شکستن مژه‌ها می‌شود، پاک کردن خشن پوست ممکن است پاعث کشیده‌شدن پوست شود. این کشش چین و چروک‌های پوست شما را افزایش می‌دهد. بهترین کار استفاده از توپک‌‌های پنبه یا پدهای نرم است.

انتخاب محصول اشتباه

انتخاب محصول اشتباه

علاوه بر اینکه شما باید در انتخاب محصول به فصلی که در آن هستید توجه کنید، باید نوع پوست خود را هم در نظر بگیرید. محصول پاک کننده آرایش مبتنی بر روغن برای پوست‌های خشک بهترین گزینه ممکن است؛ ولی استفاده از همین محصول برای پوست‌های چرب تبدیل به اشتباهات رایج در پاک کردن آرایش می‌شود. افراد با پوست چرب باید از محصولات بر پایه آب یا ژل استفاده کنند تا آسیب نبینند. با توجه به اینکه امروزه قیمت محصولات مراقبتی و آرایشی سرسام آور شده است، افراد تلاش می‌کنند از محصولات چند کاره استفاده کنند.

مثلاً همین پاک کننده آرایش اگر مبتی بر آب و روغن باشد برای همه انواع پوست مناسب است. انتخاب این نوع محصولات برای خانه‌هایی که افراد آن نوع پوست‌های متفاوت دارند صرفه اقتصادی دارد. آب یا روغن این محصولات آلودگی‌های پوست شما را بیرون می‌کشد و پوستتان را از شر آن‌ها نجات می‌دهد؛ پس محصول مناسب انتخاب کنید، روی پد‌های نرم بریزید، از زیر چشمان خود شروع کنید و حرکتتان را رو به پایین ادامه دهید.

شستن صورت با آب گرم

شستن صورت با آب گرم

ما در همه مقالات مربوط  به پوست صورت روی این نکته تمرکز می‌کنیم که همواره پوست صورت خود را با آب ولرم یا سرد بشویید. شستن پوست صورت با آب گرم یا داغ یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات در پاک کردن آرایش است. حتماً میدانید که آب گرم باعث می‌شود منافذ پوستتان تا حد زیادی باز شود. باز شدن منافذ پوست به ورود انواع میکروب و آلودگی به آن می انجامد. این موضوع اگر تکرار شود، انواع عارضه پوستی را به دنبال دارد. از سوی دیگر استفاده مکرر از آب گرم برای شستن پوست صورت باعث شل‌شدن آن شده و در درازمدت، سفتی و استحکام پوست را از بین می‌برد.

پاک کردن پوست در یک مرحله

پاک کردن پوست در یک مرحله

درست است که ما از آرایش‌ پاک‌کن‌ها استفاده می‌کنیم که پوستمان را پاک‌ کنیم و نفسی راحت بکشد؛ ولی تکلیف اثرات پاک کننده آرایش چیست؟ پاک کردن پوست در یک مرحله و استفاده از یک محصول از اشتباهات رایج در پاک کردن آرایش است که اکثر افراد انجام می‌دهند. بعد از اینکه شما با کمک پاک کننده آرایش صورتتان را از وجود هر نوع کثیفی و آرایشی پاک کردید نوبت به این می‌رسد که بقایای محصول پاک کننده را از صورتتان حذف کنید. این کار چندان سخت نیست. وظیفه شما انتخاب یک شوینده مناسب برای پوست است. این کار کوچک سلامت پوست شما را تا حد زیادی تضمین می‌کند.

بی‌توجهی به لب ها

بی‌توجهی به لب ها یکی از اشتباهات رایج در پاک کردن آرایش

پاک کردن آرایش صورت بدون اینکه به لب‌های خود توجه داشته باشید مانند این است که حمام بروید و صورتتان را نشویید همین قدر ناکامل. اگر نمی‌خواهید اشتباهات رایج در پاک کردن آرایش را تکرار کنید باید به پاک کردن آرایش لب‌ها هم توجه کنید. دستمالی نرم بردارید و به‌آرامی روی لب‌ها و گوشه‌های دهان خود بکشید تا آرایشتان تمام و کمال پاک شود. مهم نیست رژ لب شما معمولی باشد یا 24ساعته مهم این است که بقایای آرایش هنوز روی لب‌های شما هست و کار شما این است که این بقایا را حذف کنید.

فراموش کردن گردن

فراموش کردن گردن از اشتباهات رایج در پاک کردن آرایش

فراموش کردن گردن هم مثل فراموش‌ کردن لب‌ها یکی دیگر از اشتباهات رایج در پاک کردن آرایش صورت است. اگر نوشته‌های دیگر این بلاگ را خوانده باشید، می دانید که در آرایش صورت تأکید می‌کنیم که رنگ پوست صورت و گردن را هماهنگ کنید و یکدست کردن رنگ، مستلزم این است که مقداری مواد زیرسازی آرایش روی پوست گردن خود بزنید. پاک نکردن گردنو فراموش کردن آن باعث می‌شود به مرور زمان منافذ پوستش بسته شده و دچار پیری، چروک، لک و سایر عارضه های پوستی شود.

استفاده از دستمال‌های پاک کننده آرایش

استفاده از دستمال‌های پاک کننده آرایش

این دستمال‌ها افراد را تنبل کرده‌اند. افراد تصور می‌کنند با استفاده از این دستمال‌ها یعنی اینکه آن‌ها از پوست خود مراقبت کرده‌اند و آرایش را از پوستشان پاک‌ کرده‌اند. حقیقت تلخ این است که شما در حال انجام یکی از اشتباهات رایج در پاک کردن آرایش هستید. با اینکه استفاده از دستمال‌ها برای پوست مضر نیست اما این محصولات آرایش را از عمق پوست شما بیرون نمی‌کشند و فقط لایه رویی صورت شما را تمیز می‌کنند. البته که بعضی از این دستمال‌ها با بافت زبر و خشنی که دارند به پوست آسیب می‌زنند. کاری که برای خلاص‌شدن از دست ذرات آرایش باید انجام دهید این است که محلول پاک کننده آرایش تهیه کنید. مقداری از این محلول را روی پنبه‌ بریزید و پوست خود را پاک کنید.

سخن پایانی

اکنون که با اشتباهات رایج در پاک کردن آرایش آشنا شدید، بهتر است سراغ خرید بهترین شوینده‌های صورت بروید. همان طور که می‌دانید میسلارواترها بهترین شوینده‌های بی‌ضرر برای پوست هستند. برای خرید این محصولات می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی سری بزنید. در این فروشگاه انواع شوینده برای انواع پوست با قیمت مناسب و کیفیت عالی عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ها 5472بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه