مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

مراقبت از مژه | پرهیز از اشتباه هایی که به مژه آسیب می رساند

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
مراقبت از مژه | پرهیز از اشتباه هایی که به مژه آسیب می رساند

در اینکه برای خرید ریمل باید دقت فراوانی کنیم و همیشه بهترین مارک ریمل را بخریم هیچ شکی نیست. اما اگر دچار برخی خطاها شویم، حتی بهترین ریمل هم کمکی به سلامت مژه های ما نمی‌کند. برای آگاهی از اصول مراقبت از مژه لازم است این خطاها را بشناسیم و از آن‌ها پرهیز کنیم. در ادامه فهرستی از اشتباه های رایج آماده‌ کرده‌ایم که سلامت مژه ها را تهدید می‌کنند. با ما باشید تا این خطاها را مرور کنیم.

۱. خوابیدن با آرایش

عوارض خوابیدن با آرایش

انصافاً به شما حق می‌دهیم پس از یک روز کاری طولانی و خسته‌کننده حوصله ی پاک کردن ریمل را نداشته باشید، به‌خصوص اگر ریمل ضد آب زده باشید. اما خوابیدن با آرایش عوارض شدیدی دارد که ممکن است برخی از آن‌ها جبران‌ناپذیر باشند.

خوابیدن با آرایش نه‌تنها پوست را در معرض التهاب قرار می‌دهد، بلکه با سخت‌و‌محکم کردن بافت مژه،‌ باعث ریزش آن می‌شود. در نتیجه برای مراقبت از مژه پیشنهاد می‌کنیم زمانی که برای پیدا کردن بهترین مارک ریمل به بازار می‌روید، یک پاک کننده ریمل باکیفیت هم خریداری کنید. این پاک کننده را در دسترس خود قرار دهید و به‌همان اندازه‌ای که برای آرایش دقت می‌کنید، به‌همان اندازه هم برای پاک کردن آن وقت بگذارید.

۲. فر کردن‌ مژه‌ها پس از ریمل‌ زدن

مراقبت از مژه

فر کردن مژه‌ها هیچ اشکالی ندارد به‌شرط اینکه قبل از ریمل زدن، به فکر فردادن مژه‌ها بیفتید. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم فرمژه را در فاصله‌ی نسبتاً کمی از محل رویش مژه‌ها قرار دهید. قرار دادن فرمژه‌ دقیقاً روی محل رویش مژه‌ها، به کوتیکول مژه‌ صدمه وارد می‌کند.

۳. اکستنشن غیر اصولی مژه

اکستنشن مژه

اکستنشن مژه‌ ممکن است راه میان‌بری برای داشتن مژه‌هایی بلند و زیبا باشد؛ اما زیاده‌روی در این کار سلامت مژه‌ را به خطر می‌اندازد. در نتیجه بیش‌ از حد مژه‌ها را اکستنشن نکنید و برای‌ این کار نیز حتماً از آرایشگرهای حرفه‌ای و سالن‌های آرایش معتبر کمک بگیرید.

همچنین برای مراقبت از مژه هایتان سعی کنید اکستنشنی که می‌گذارید بیش‌ از حد بلند و سنگین نباشد تا مژه‌ها حالتی طبیعی پیدا کنند. اکستنشن بسیار بلند به پیاز مژه آسیب می‌زند و باعث ریختن تارهای آن می‌شود.

۴. مالیدن چشم‌

اصول مراقبت از مژه

مالیدن چشم، نه‌تنها به مژه‌ها صدمه وارد می‌کند، بلکه سلامت چشم‌ها و ناحیه‌ی اطراف آن را نیز به خطر می‌اندازد. اگر ریمل زده باشید، مالیدن چشم باعث نفوذ ریمل در چشم و عفونت آن می‌شود. در حالت عادی نیز  این کار، خشکی پوست دور چشم را به دنبال دارد.

۵. استفاده از ریمل تاریخ مصرف گذشته

ریمل تاریخ مصرف گذشته

حتی اگر بهترین مارک ریمل را خریداری کرده باشید، باز هم این ریمل تاریخ مصرفی دارد. اصول مراقبت از مژه به شما می‌گوید که پس از گذشت این تاریخ، باید حتماً ریمل خود را دور بیندازید و یک ریمل جدید خریداری کنید. باکتری‌ها به‌راحتی داخل ریمل تاریخ گذشته نفوذ می‌کنند و چشم‌های شما در معرض آسیب قرار می‌گیرد. بهترین تاریخ مصرف یک ریمل یا خط چشم نهایتاً شش ماه است و بعد از این تاریخ حتی اگر محصول، تاریخ انقضا داشت، باید دور انداخته شود. علت این امر ورود هوا به ریمل و اکسیده‌شدن یا تغییرات شیمیایی دیگر محصول است.

۶. داغ کردن مژه

داغ کردن مژه

گرما میانه‌ی خوبی با مو ندارد و آن را خشک و شکننده می‌کند. در نتیجه بهتر است دور فرمژه‌های حرارتی را خط بکشید و فرمژه‌های معمولی را هم قبل از استفاده با سشوار گرم نکنید. گرمای زیاد مقاومت تارهای مژه‌ را از بین می‌برد. در چنین شرایطی سعی کنید با خرید بهترین مارک ریمل حالت دهنده، مژه هایتان را به‌راحتی بلند و فردار کنید.

۷. کندن مژه‌ مصنوعی

اصول مراقبت از مژه

جداکردن مژه‌های مصنوعی همانند گذاشتن این مژه‌ها، دردسرهای خاص خودش را دارد. اگر مژه‌ مصنوعی را به‌سرعت و با بی‌حوصلگی جدا کنید، تارهای مژه‌‌های طبیعی شما نیز همراه این مژه‌های مصنوعی کنده می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم با کمک یک گوش پاک کن آغشته به پاک کننده های بدون روغن، چسب مژه‌ مصنوعی را باز کنید و سپس به‌آرامی این مژه‌ها را از وسط به سمت بیرون بکشید تا به مژه‌های طبیعی شما آسیبی وارد نشود.

۸. رنگ کردن مژه

رنگ کردن مژه

رنگ کردن مژه‌ها این روزها مد شده و افراد زیادی را می‌شناسیم که به‌ جای استفاده از ریمل‌های باکیفیت و خرید بهترین مارک ریمل، ترجیح می‌دهند مژه‌های خود را رنگ کنند. این کار هیچ اشکالی ندارد به‌شرط آن که برای مراقبت از مژه هایتان در رنگ کردن آن‌ها زیاده‌روی نکنید. رنگ‌های مخصوص مژه‌ دارای ترکیباتی مانند پارافنیلین دی‌آمین (p-Phenylenediamine)، فرمالدهید (formaldehyde) و اسانس‌های مطعر هستند. این مواد بسیار حساسیت‌زا می‌باشند و اگر مژ‌‌ه‌های خود را در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت رنگ کنید، احتمال ریختن همه‌ی مژه‌های طبیعی شما وجود دارد.

۹. استفاده روزانه از ریمل ضد آب

استفاده مداوم از ریمل ضد آب

ریمل ضد آب فواید فراوانی دارد و بهترین گزینه برای آرایش بادوام به حساب می‌‌آیند؛ اما حتماً در جریان هستید که ریمل ضد آب را به‌همین راحتی‌ها نمی‌شود پاک‌ کرد. در نتیجه استفاده‌ی روزانه از ریمل ضد آب باعث می‌شود تا برای پاک‌کردن این ریمل از پاک کننده های قوی کمک بگیرید. چنین عادتی در دراز مدت مژ‌ه‌ها را ضعیف و شکننده می‌کند و باعث می‌شود تا پس از مدتی، از محل رویش جدا شوند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم برای مصارف روزانه، به جای ریمل ضد آب، سراغ خرید بهترین مارک ریمل معمولی بروید که دوام بیشتری داشته باشد و به‌راحتی با آب ولرم پاک شود.

۱۰. استفاده از ریمل دیگران

استفاده از لوازم آرایش دیگران

استفاده از لوازم آرایش دیگران در نگاه اول خطرناک به نظر نمی‌رسد؛ اما حتی به نزدیک‌ترین دوستتان هم نباید لوازم آرایش را قرض دهید. این لوازم با انتقال حساسیت‌ها یا بیماری‌های پوستی، سلامتی شما را به خطر می‌اندازند. این قضیه در خصوص مراقبت از مژه ها اهمیت بیشتری دارد؛ چرا که ریمل با چشم تماس دارد و به لحاظ ساختار نیز دارای ترکیبات مناسبی برای رشد باکتری‌هاست.

سخن پایانی

امیدواریم با رعایت اشتباه‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، با اصول مراقبت از مژه آشنا شده باشید و مژه‌های شما از همیشه سالم‌تر بمانند. خواندن مقاله‌ی «باید ها و نباید های بسیار مهم برای استفاده درست از ریمل» نیز برای رسیدن به این هدف کارگشاست.  برای خرید انواع ریمل نیز پیشنهاد می‌کنیم سری به‌ فروشگاه اُردمی بزنید و از میان مارک‌های مختلف، بهترین مارک ریمل را خریداری کنید. اگر هم تجربه‌ای در خصوص حفظ سلامت مژه‌ها دارید، در قسمت نظرات این تجربه‌های سودمند را با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Insider دیدگاه‌ها 5466بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه