تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

میکرونیدلینگ چیست و چه فوایدی دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
میکرونیدلینگ چیست و چه فوایدی دارد؟

پوست انسان بزرگترین و وسیع‌ترین ارگان بدن است که این امر باعث شده پوست در معرض آسیب‌های متفاوتی باشد؛ از طرف دیگر روزگار نیز زهر خود را بر روی پوست می‌ریزد و گذشت زمان بیشتر از همه خود را بر روی پوست نشان می‌دهد. این امر باعث شده تا از قدیم‌، راه‌های مختلفی برای شادابی و جوان کردن پوست ابداع شود.

خوشبختانه در چند دهه اخیر با توجه به پیشرفت فناوری، شاهد راه‌های جدیدی هستیم که جان تازه‌ای به پوست می‌بخشد. اگر از آن دسته بانوان زیبارویی هستید که به سلامت و زیبایی پوست خود اهمیت می‌دهند به احتمال زیاد عبارت کلاژن به گوش شما خورده است، کلاژن یکی از اصلی‌ترین مواد برای شاداب نگه داشتن پوست به حساب می‌آید، اما تولید این ماده در اثر کهولت سن در پوست کمتر می‌شود. به همین دلیل برای جوان شدن پوست، از شیوه‌هایی برای تولید کلاژن استفاده می‌شود که یکی از معروف‌ترین این شیوه‌ها میکرونیدلینگ است.

از میکرونیدلینگ برای تقویت پوست و بهینه‌کردن آن، از بین بردن زخم‌های پوستی و چین و چروک‌های پوست استفاده می‌شود. درمان ترک‌های پوستی که بر اثر چاقی یا زایمان ایجاد شده و از بین بردن زخم‌های باقیمانده از جوش‌های آکنه نیز با با این روش به راحتی انجام می‌شود.

از میکرونیدلینگ بیشتر بدانیم

اکنون که با فواید این روش آشنا شدیم بد نیست از این روش درمانی بیشتر بدانیم. در این روش از سوزن‌های بسیار کوچکی استفاده می‌شود، این سوزن‌ها کانال‌های بسیار ریزی بر روی سطح پوست ایجاد می‌کنند. این فرآیند باعث می شود تا سطح پوست تحریک شده و نسبت به بازسازی خود اقدام کند، در نتیجه شاهد تولید الاستین و کلاژن بیشتری در داخل پوست هستیم.
رفع چین و چروک‌های پوست به سرعت انجام می‌شود، همان‌گونه که اشاره شد زخم‌های پوستی را نیز می‌توان با این روش برطرف کرد.در میکرونیدلینگ از سوزن‌های بسیار کوچکی استفاده می‌شودجالب اینجاست که در این فرآیند، سطح پوست صدمه نمی‌بیند. اگر خاطر شما باشد اشاره کردیم که در میکرونیدلینگ کانال‌های کوچکی بر روی سطح بیرونی پوست ایجاد می‌شود، این کانال‌ها پس از اتمام عمل سریعا بسته می‌شوند و فرآیند التیام پوست به سرعت آغاز می‌شود. لازم به ذکر است، بسته به میزان عمق نفوذ سوزن‌ها در پوست ممکن است شاهد قرمز شدن پوست و در گاهی اوقات خونریزی مقطعی باشید، در بیشتر موارد، این خونریزی پس از اتمام میکرونیدلینگ متوقف می‌شود. همه این موارد باعث شده است که میکرونیدلینگ محبوبیت بیشتری در بین بانوان زیبارو پیدا کند.

میکرونیدلینگ به اثر بخشی سایر ترکیبات تقویتی پوست کمک می‌کند

میکرونیدلینگ تنها باعث تولید کلاژن و الاستین در پوست نمی‌شود. کانال‌های ریزی که از این طریق در سطح پوست ایجاد شده است باعث می‌شود تا ژل‌های موضعی، کرم‌ها و سایر سرم‌های پوست راحت‌تر جذب قسمت‌های داخلی پوست شوند و در نتیجه شاهد اثربخشی سریع‌تر آنها خواهیم بود. بسته به نوع پوست فرد، ترکیبات مختلفی را می‌توان پس از انجام این روش استفاده کرد.

سرم‌های هیالورونیک، سرم‌های سفیدکننده رنگ پوست، سلول‌های بنیادین برای افزایش تولید سلول‌های جوان پوست و ویتامین C برای تقویت و افزایش میزان آنتی‌اکسیدان پوست را می‌توان از ترکیباتی دانست که به اثربخشی بیشتر این فرآیند کمک می‌کنند.
لازم به ذکر است که از این روش برای درمان‌های پیشرفته تاثیرات لیزر و بازسازی سطح پوست نیز استفاده می‌شود.میکرونیدلینگ برای درمان‌های پیشرفته تاثیرات لیزر و بازسازی سطح پوست نیز استفاده می‌شود.میکرونیدلینگ برای پوست ضرری ندارد و با این حساب از این فرآیند تقریبا می‌توان بر روی تمامی قسمت‌های پوست بدن استفاده کرد، رایج‌ترین قسمت‌ها را می‌توان صورت، گردن، قسمت بالای سینه و بازوها دانست.

از آنجایی که این روش مستقیما بر روی سطح پوست انجام می‌شود باید حتما زیر نظر پزشک متخصص باشد، انجام این فرآیند نیازمند رعایت دقیق بهداشت و استفاده از لوازم یک‌بار مصرف است.

تاریخچه

چندین دهه است که میکرونیدلینگ را در کشورهای اروپایی شاهد هستیم، این فرآیند در گذشته توسط ابزارهای قدیمی‌تری انجام می‌شد و درد و خون‌ریزی بیشتری نیز داشت، اما امروزه به لطف پیشرفت فناوری، شاهد قلم‌های خودکاری هستیم که داخل آنها سوزن‌های بسیار ریزی تعبیه شده است، استفاده از این قلم‌ها به فرآیند میکرونیدلینگ سرعت می‌بخشد و از طرف دیگر، درد کمتری نیز دارد. بسته به میزان عارضه پوستی که قرار است از طریق میکرونیدلینگ درمان شود، میزان نفوذ سوزن‌ها در میکرونیدلینگ قابل تظیم است.

گاهی اوقات اثربخشی میکرونیدلینگ را نمی‌توان با سایر روش‌های درمانی پوست نظیر لیزر به‌دست آورد.

انجام این روش برای چه پوست‌هایی توصیه می‌شود؟

تجربه نشان داده است، میکرونیدلینگ برای انواع مختلف پوست مناسب است. در این بین افرادی که پوست حساسی دارند و به حرارت حساس هستند نیز توصیه می‌شود که برای تقویت و شادابی پوست، به جای لیزر از میکرونیدلینگ استفاده کنند.

در حینانجام این روش، پوست چه احساسی دارد؟

در قلم‌ِ مخصوصِ میکرونیدلینگ موتور بسیار پرسرعتی تعبیه شده است. به لطف این موتور و سوزن‌های سریعی که در داخل این قلم قرار گرفته، پوست سوزن‌ها را احساس نمی‌کند و حالتی مانند کشیدن سنباده بر روی پوست احساس می‌شود.قلم‌ مورد استفاده در میکرونیدلینگلازم به ذکر است که برای برطرف کردن آثار زخم‌های پوستی، سوزن‌ها در میکرونیدلینگ باید نفوذ بیشتری به داخل پوست داشته باشند و در نتیجه، این فرآیندبه دقت و حساسیت بیشتری نیاز دارد، طبیعی است که در این حالت ممکن است مقداری درد حس شود.

التیام پوست پس از این روش به چه صورت است؟

فردی که میکرونیدلینگ انجام داده احساس می‌کند پوستش آفتاب‌ سوخته شده است. بسته به میزان حساسیت پوست فرد و شدت درمان میکرونیدلینگ، ممکن است احساس آفتاب‌سوختگی پوست چند روز تا نهایتا یک هفته به طول بیانجامد. در این مدت توصیه می‌‌کنیم از ترکیباتی که در ساخت آنها از اسید‌های مختلف استفاده شده بر روی پوست استفاده نکنید.

میکرونیدلینگ با لیزر پوست چه تفاوتی دارد؟

اصلی‌ترین تفاوت میکرونیدلینگ با لیزر پوست را می‌توان در حرارت دانست، همان‌‌گونه که می‌دانید با لیرز، پرتوهای نوری گرم به پوست تابیده می‌شود، اما در میکرونیدلینگ فرآیند درمان پوست، مکانیکی است و سوزن‌ها به داخل رنگدانه‌های پوست نفوذ می‌کنند. به این ترتیب همان‌گونه که در بالا هم اشاره شد میکرونیدلینگ برای بانوان زیبارویی که پوست آنها نسبت به حرارت حساس است توصیه می‌شود. از طرف دیگر میکرونیدلینگ دوره التیام سریع‌تری نیز نسبت به لیزر پوست دارد.

میکرونیدلینگ را پزشک متخصص پوست انجام دهددر پایان ذکر این نکته نیز لازم است که هرگز میکرونیدلینگ را در منزل انجام ندهید و انجام این کار را به پزشکان مختصص پوست بسپارید. اگر هم تجربه‌ای در این زمینه دارید، در قسمت‌ نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Mnn دیدگاه‌ها 2878بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه