تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

میکرونیدلینگ | بهترین روش برای روشن شدن پوست صورت

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
میکرونیدلینگ | بهترین روش برای روشن شدن پوست صورت

معمولاً بسیاری از افراد برای ترمیم عارضه های پوستی به خرید کرم ضد لک عالی و باکیفیت اقدام می‌کنند که اسکار جوش و لک ایجاد شده ناشی از نور خوشید را از بین برده و ظاهری درخشان و زیبا به پوست بدهد. البته این روزها در کنار خرید بهترین کرم ضد لک، گزینه‌های دیگری را نیز برای رسیدگی و درمان پوست سراغ داریم که یکی از معروف‌ترین آن‌ها انجام میکرونیدلینگ (Microneedling) است. به همین دلیل در ابتدا قصد داریم با هم ببینیم میکرونیدلینگ چیست و سپس بررسی کنیم که آیا کرم ضد لک عالی و باکیفیت می‌تواند جایگزین مناسبی برای میکرونیدلینگ باشد یا نه.

میکرونیدلینگ چیست و چگونه انجام می‌شود

میکرونیدلینگ چیست و چگونه انجام می‌شود

کلاژن تراپی تهاجمی (Collagen Induction Therapy) که با نام میکرونیدلینگ نیز شناخته می‌شود، روشی است برای تحریک پوست به‌منظور تولید کلاژن و الاستین. با این روش عملاً فرایند تولید کلاژن و الاستین را افزایش می‌دهیم تا اثری از عارضه‌های موجود روی پوست باقی نماند. این دو ماده اثربخشی کلیدی در جوانی و طراوت پوست دارند.

برای میکرونیدلینگ از دستگاهی کمک می‌گیریم که هزاران سوزن بسیار ریز در آن تعبیه شده است. این سوزن ها، لایه بیرونی پوست را خراش می‌دهند. کنترل دقیق در عمق نفوذ سوزن ها به داخل پوست، محلی که قرار است میکرونیدلینگ در آن انجام شود و الگوی انجام آن اهمیت زیادی در اثربخشی این روش دارد. اگر تمامی این نکات به‌خوبی انجام شود، دستگاه میکرونیدلینگ پوست را برای تولید کلاژن بیشتر تحریک خواهد کرد. از میکرونیدلینگ برای از بین بردن چین و چروک پوست، کاهش کک و مک، لکه پیری و آفتاب، زخم‌، سوختگی، آثار آکنه، لکه بارداری و کوچک‌تر کردن منافذ پوست نیز کمک گرفته می‌شود.

آیا استفاده از روش های دیگر در کنار میکرونیدلینگ توصیه می‌شود

استفاده از کرم ضد لک عالی در کنار میکرونیدلینگ

در همین ابتدا اجازه دهید خیالتان را راحت کنیم که مانعی برای میکرونیدلینگ و استفاده از هر نوع درمان مانند کرم های پوستی و سرم های ویتامینی وجود ندارد. از طرف دیگر ازآنجایی‌که پس از میکرونیدلینگ، پوست آمادگی بیشتری برای جذب مواد مغذی و درمانی دارد، خرید کرم ضد لک عالی و باکیفیت فرایند میکرونیدلینگ را بهبود می‌بخشد.

آیا میکرونیدلینگ حتماً باید زیر نظر پزشک انجام شود

لایه برداری پوست

دستگاه میکرونیدلینگی که سالن های آرایش و زیبایی استفاده می‌کنند نسبت‌به دستگاه کلینیکی، سوزن های کوتاه‌تری دارند. در واقع عمق سوزن دستگاه میکرونیدلینگ خانگی حدود ۰.۲ میلی‌متر بیشتر عمق ندارد. اگر این دستگاه توسط افراد حرفه‌ای استفاده شود، مشکلی برای پوست ایجاد نمی‌کند؛ به شرط اینکه در میکرونیدلینگ زیاده‌روی نکنید. از طرف دیگر دستگاه میکرونیدلینگ حرفه‌ای که متخصص پوست در کلینیک زیبایی استفاده می‌کند، سوزن های بلند‌تری با عمق ۲ تا ۷ میلی‌متر دارند. به این ترتیب با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت سوزن دستگاه میکرونیدلینگ حرفه‌ای بین ۱۰ تا ۳۵ برابر نسبت به دستگاه‌های معمولی بلندتر است. در نتیجه این دستگاه‌ها باید حتماً زیر نظر متخصص پوست استفاده شود.

چه تفاوتی میان لیز درمانی، لایه برداری و میکرونیدلینگ وجود دارد

تفاوت میان لیزدرمانی و لایه‌برداری شیمیایی

برای شما گفتیم که استفاده از میکرونیدلینگ و کرم‌های ضد لک در کنار هم اشکالی ندارد و بسته به صلاحدید خود یکی از این دو روش، یا هر دوی آن‌ها را می‌توانید برای عارضه‌های پوستی خود انتخاب کنید. البته میکرونیدلینگ نسبت به لیزر درمانی و لایه برداری شیمیایی برای بسیاری از افراد اولویت دارد؛ زیرا آسیب کمتری به پوست های مختلف وارد می‌کند.

لایه برداری شیمیایی و لیزر درمانی معذوریت‌هایی نیز برای افراد دارد. مثلاً زنان باردار و شیرده نباید سراغ این درمان‌ها بروند. تنها اثر جانبی میکرونیدلینگ، قرمزی موقتی پوست است که نهایتاً کمتر از یک روز دوام دارد. میکرونیدلینگ حتی به‌عنوان جایگزین مناسبی برای بوتاکس و فیلرها نیز توصیه می‌شود؛ چراکه فرایندی مکانیکی است. در این روش از مواد شیمیایی و نوروتوکسین که نوعی سم‌ عصب است، استفاده نمی‌شود. این ویژگی‌ها دست به دست هم داده تا میکرونیدلینگ و استفاده از کرم ضد لک عالی و باکیفیت به عنوان دو روش اصلی و بدون آثار جانبی در درمان لکه های قهوه ای پوست شناخته شوند.

میکرونیدلینگ چقدر درد دارد

میکرونیدلینگ چقدر درد دارد

انصافاً باید اعتراف کرد تصور تماس هزاران سوزن نازک با پوست، دردناک به نظر می‌رسد؛ اما خوب است بدانید این فرایند درد چندانی ندارد. پزشک یا فردی که میکرونیدلینگ انجام می‌دهد، با استفاده از لیدوکائین که نوعی ماده‌ بی‌حسی موضعی است، صورت را بی‌حس می‌کند تا دردی از میکرونیدلینگ احساس نشود. به همین دلیل میکرونیدلینگ نیازی به بیهوشی ندارد. فقط در پایان کار، احساس سوزن‌سوزن شدن روی پوست ایجاد می‌شود و به مقدار کمی شاهد قرمزی پوست هستیم. در چنین مواقعی برای التیام و تقویت پوست از یک کرم ضد لک عالی و باکیفیت که دارای ویتامین C باشد کمک می‌گیریم.

اثربخشی میکرونیدلینگ به‌سرعت پس از انجام آن قابل مشاهده است. این اثربخشی بین ۴ تا ۶ هفته بعد ادامه پیدا می‌کند و دائم شاهد بهبود وضعیت پوست و جوان‌تر شدن آن هستیم. تکرار میکرونیدلینگ پس از گذشت ۶ هفته آسیبی به پوست وارد نمی‌کند و بسته به عارضه‌ای که قرار است با میکرونیدلینگ پوشش داده شود، بهتر است آن را ۲ تا ۳ بار در سال تکرار کرد.

سخن پایانی

امیدواریم با توضیحاتی که از انجام میکرونیدلینگ دادیم، دید کلی به این روش درمانی پیدا کرده‌ باشید. همچنین گلچینی از کرم‌های پوستی با برندهای معتبر را در فروشگاه اُردمی، مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی فراهم کرده‌ایم. با نگاهی به این کرم‌ها، می‌توانید به‌راحتی یک کرم ضد لک عالی و باکیفیت را خریداری کنید. مطالعه‌ی مقاله‌ی «کرم ضد لک عالی برای درمان ملاسما» نیز به شما کمک می‌کند با شیوه‌های درمان لکه های پوستی آشنا شوید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه سودمندی در میکرونیدلینگ یا استفاده از محصولات ضد لکی دارید که از نتیجه آن راضی بوده‌اید، در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Laradevganmd دیدگاه‌ها 7775بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه