تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

روش های درمان لکه های پوستی چیست و کدام بهتر است؟

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
روش های درمان لکه های پوستی چیست و کدام بهتر است؟

استفاده از یک کرم ضد لک عالی،‌ اولین و آسا‌ن‌ترین روش درمان لکه های پوستی است. اما به‌راستی این روش تا چه حد مفید و مؤثر است؟ برای درمان لکه های پوستی، چه ملاک‌هایی را باید مدنظر داشته باشیم؟ چگونه می‌توان نوع لکه و روش صحیح درمان آن را تشخیص داد؟ چه عواملی باعث تشدید لکه ها روی پوست می‌شوند؟ بهترین راه درمان برای این لکه ها چیست؟ اگر پرسش‌های بالا ذهن شما را نیز مشغول کرده است، تا انتهای این مقاله با ما باشید تا با روش های درمان لکه های پوستی آشنا شوید.

علت ایجاد لکه های پوستی

علت ایجاد لکه های پوستی

متخصصان برای ایجاد لکه های پوستی علت های مختلفی را می‌شناسند. روش درمان هر کدام نیز با دیگری متفاوت است. برای مثال برخی لکه ها با کمک کرم ضد لک عالی رفع می‌شوند و برخی به درمان‌های کلنیکی نیاز دارند. برخی از لکه ها مثل لکه های ناشی از بارداری نیز بعد از زایمان تا حد زیادی به‌خودی‌خود از بین می‌روند. از جمله دلایل بروز لکه به گزینه‌های زیر می‌توان اشاره کرد:

  • قرار گرفتن زیر نور خورشید
  • بارداری
  • تغییرات هورمونی
  • بیماری کبد
  • عارض جانبی داروها
  • التهاب پوست
  • جای زخم
  • تحریک پوست
  • دیابت

روش های درمان لکه های پوستی

اغلب لکه های پوستی بی‌خطر هستند و نیازی به درمان ندارند؛ اما افراد به سبب زیباتر شدن چهره به رفع آن روی می‌آورند. به این منظور باز باید با پزشک متخصص مشورت کرد تا بهترین شیوه‌های درمان را به شما پیشنهاد دهد. در مجموع چند راه عمده برای درمان این عارضه وجود دارد که در ادامه به اختصار به آن‌ها می‌پردازیم. البته نوع درمان لکه های پوستی به علت ایجاد لکه، اندازه و شدت گسترش آن بستگی دارد. در این بین میزان هزینه‌ای که فرد می‌تواند برای درمان بپردازد نیز بی‌تأثیر نیست.

  • استفاده از کرم ضد لک درمان لکه های پوستی

استفاده از کرم ضد لک درمان لکه های پوستی

استفاده از کرم ضد لک عالی، یکی از پرکاربردترین روش های درمان لکه های پوستی است. تنوع محصولات موجود در بازار به افراد مختلف با انواع عارضه کمک می‌کند به رفع یا درمان آن بپردازند. نکته‌ی مهم در این بین، نوع لکه و میزان شدت آن است. مسلماً افراد با پوست‌های مختلف و عارضه‌های متفاوت به محصول متفاوتی نیاز دارند. اگر کرم ضد لک برای دوست شما مفید باشد، دلیلی ندارد که همان برای شما نیز جواب بدهد. به این منظور قبل از استفاده از هر نوع کرمی، مشورت با پزشک یا متخصص پوست، مو و زیبایی بسیار ضروری است.

  • درمان های خانگی

درمان های خانگی

برخی افراد برای درمان لکه های پوستی به شیوه‌های خانگی روی می‌آورند. پمادهای ساختگی، انواع ماسک ها و اسکراب های ساختنی دیگر از جمله درمان‌های خانگی محسوب می‌شوند. برخی پزشکان این نوع درمان را می‌پذیرند؛ اما عده‌ی بسیاری از متخصصان در این باره هشدار می‌دهند. برای مثال استفاده از آبلیمو در درمان لک پوستی و روشن کردن پوست بسیار شایع است؛ درحالی‌که بسیاری پزشکان این شیوه را رد می‌کنند. به اعتقاد این پزشکان موادی مانند سرکه، مواد اسیدی، اسکراب های خانگی و غیره حاوی ترکیباتی هستند که ممکن است باعث ایجاد جوش، بثورات و آسیب‌های دیگر به پوست شوند.

  • لیزر درمانی برای درمان لکه های پوستی

لیزر درمانی برای درمان لکه های پوستی

لیزر درمانی نیز یکی دیگر از روش های درمان لکه های پوستی است. در این روش مقدار مشخصی از نور به نقطه تیره تابیده می‌شود. میزان قدرت و زمان تابش این نور به میزان بزرگی یا سن لک بستگی دارد. این نور باعث شکستن تجمع ملانین در آن نقطه خاص و رفع لکه می‌شود. لیزر درمانی به دلیل عوارض جانبی خاص خودش بهتر است نزد متخصص در کلینک‌های مجهز انجام شود. انجام غیراصولی این کار به سوختن پوست و آسیب‌های دیگر منجر می‌شود.

  • سرما درمانی برای درمان لکه های پوستی

سرما درمانی برای درمان لکه‌های پوستی

شاید برای شما نیز جالی باشد که یکی دیگر از روش های درمان لکه های پوستی سرما درمانی است. در این روش با کمک نیتروژن مایع لکه ها را منجمد می‌کنند. این روش کمک می‌کند تا پس از گذشت مدتی لکه ها محو شوند. انجام سرما درمانی مستلزم پرداخت هزینه است و بهتر است نزد متخصص انجام شود.

  • میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن

در حین میکرودرم ابریژن، متخصص پوست از دستگاه مخصوصی استفاده می‌کند که دارای سطح ساینده برای از بین بردن لایه بیرونی پوست است. به این ترتیب سلول های مرده پوست به کلی دفع می‌شوند. این نوع درمان باعث افزایش رشد کلاژن جدید می‌شود و به کاهش لکه ها کمک می‌کند.

سخن پایانی

امیدواریم با توضیحات بالا با رایج‌ترین و بهترین روش های درمان لکه های پوستی آشنا شده باشید. کارشناسان خبره پوست و مو در بخش پشتیبانی فروشگاه اینترنتی اردمی ـ مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی آماده پاسخگویی به شما در زمینه خرید کرم ضد لک عالی هستند. اگر شما نیز روش دیگری می‌شناسید یا تجربه کرده‌اید، برای ما در بخش نظرات بنویسید.

منبع: ‌Medicalnewstoday دیدگاه‌ها 4345بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه