تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

هر آنچه درباره طاسی مردانه باید بدانیم

هر آنچه درباره طاسی مردانه باید بدانیم

معمولاً آقایان بیشتر از خانم‌ها به فکر خرید بهترین شامپو برای ریزش مو هستند. این آمار بی‌دلیل نیست؛ چراکه حدود ۸۵ درصد از آقایان در طول عمر خود کم پشتی و طاسی مردانه را تجربه می‌کنند. این وضعیت باعث شده تا روش‌های مختلفی را برای درمان ریزش مو شاهد باشیم. در نتیجه با توجه به رواج ریزش مو، خالی از لطف نیست اگر در ادامه به بررسی جوانب مختلف طاسی مردانه بپردازیم.

الگوی طاسی مردانه

الگوی طاسی مردانه

چیزی حدود ۸۵ درصد از آقایان تا ۵۰ سالگی، کم پشتی چشمگیری را در موهای خود تجربه می‌کنند. گاهی اوقات این وضعیت در سنین بسیار کمتر در آقایان مشاهده می‌شود. مردان جوانی را سراغ داریم که حتی قبل از ۲۱ سالگی، بیشتر موهایشان ریخته است و گرفتار طاسی مردانه شده‌اند.

نشانه های الگوی طاسی مردانه

هورمون ها مقصر اصلی الگوی طاسی مردانه

ریزش مو به حالت M در قسمت جلوی سر از الگوی طاسی مردانه حکایت دارد. در نتیجه با مشاهده این نشانه، باید به فکر خرید بهترین شامپو برای ریزش مو باشید. در غیر‌ این صورت ریزش موهای بالای سر آغاز می‌شود و طاسی ادامه پیدا می‌کند. در نهایت نیز دو قسمت کنار سر که شروع به ریزش مو کرده بود به قسمت مرکز پیوند می‌خورد و طاسی، شکلی مانند نعل اسب به خود می‌گیرد. هورمون ها مقصر اصلی الگوی طاسی مردانه شناخته می‌شوند. هورمونی با نام دی.‌اچ‌.‌تی (DHT)، پیاز مو را در آقایان کوچک و ناتوان می‌کند. پس از مدتی این پیاز به اندا‌زه‌ای کوچک می‌شود که دیگر قادر به تولید موی جدیدی نیست.

الگوی طاسی مردانه، دلیل ژنتیکی دارد و از پدر و مادر به فرزند منتقل می‌شود. در کنار دلایل ژنتیکی، مصرف بعضی از داروهای خاص مانند استفاده بیش ا‌ز‌ حد ویتامین A یا نبود کافی پروتئین در رژیم غذایی و بیماری‌ و استرس را می‌توان از دلایل دیگر ریزش موی آقایان دانست. خوشبختانه اگر ریزش مو بر اثر الگوی طاسی مردانه ایجاد نشده‌ باشد، با خرید بهترین شامپو برای ریزش مو و استفاده درست از آن درمان می‌شود.

علت بروز طاسی مردانه

سیگار و الگوی طاسی مردانهافراد بسیاری بر این باور هستند که پوشیدن کلاه، عادت دست کشیدن به میان موها، استفاده از سشوار  و حالت دهنده های حرارتی مو و مدل‌های مختلف بستن موی مردانه در ریزش موی آقایان تأثیر دارد؛ اما چنین باورها فقط بخش کوچکی از دلایل طاسی مردانه محسوب می‌شود. به لحاظ پزشکی رابطه مستقیمی میان استعمال سیگار و ریزش مو وجود دارد. در نتیجه اگر سیگاری هستید، قبل از اینکه موهای بیشتری را از دست بدهید، ابتدا سیگار را کنار بگذارید و سپس با خرید بهترین شامپو برای ریزش مو، فکری به حال موهای ازدست‌رفته خود کنید.

راه های درمان طاسی مردانه

  • خرید بهترین شامپو برای ریزش مو

الگوی ریزش مو

ریزش موی آقایان به دلیل الگوی طاسی مردانه، عارضه‌ای است که با روش‌‌های درمانی معمولی جایگزین نمی‌شود و باید درمان ریزش مو را با نظر پزشک یا کارشناس پوست بررسی کنید. از آنجایی که محصولات تقلبی و بی‌کیفیت زیادی در بازار برای طاسی مردانه فروخته می‌شوند، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید، نظر پزشک یا کارشناس پوست را درباره‌ی بهترین شامپو برای ریزش مو جویا شوید.

  • استفاده از محصولات حاوی ماینوکسیدیل

شامپوی ماینوکسیدیل

درمان قطعی برای ریزش موی آقایان وجود ندارد؛ اما بعضی از درمان‌ها فرایند ریزش مو را کندتر می‌کند. یکی از این درمان‌ها، داروی ماینوکسیدیل (Minoxidil) است که در قالب شامپو فروخته می‌شود. این شامپو را در بازار با نام تجاری روگین (ROGAINE) به‌عنوان بهترین شامپو برای ریزش مو می‌شناسیم. ماینوکسیدیل تأییدیه اتحادیه غذا و داروی آمریکا (FDA)، را در کارنامه‌اش دارد. این دارو فرایند ریزش مو را کاهش می‌دهد و در بعضی از آقایان، به تولید موهای جدید کمک می‌کند. لازم به ذکر است استمرار در مصرف ماینوکسیدیل حرف اول را در اثربخشی این دارو می‌زند و به محض اینکه مصرف ماینوکسیدیل را کنار بگذارید، ریزش مو دوباره شروع خواهد شد.

  • مصرف قرص فیناستراید

استفاده از قرص فیناستراید برای درمان ریزش مو

قرص فیناستراید (Finasteride)، دارویی است که پزشکان برای کاهش عملکرد هورمون دی‌.‌اچ‌.‌تی، تجویز می‌کنند. بعضی از آقایان پس از مصرف این دارو،‌ رویش مجدد موهای خود را تجربه می‌کنند. بسیاری از متخصصان پوست اثربخشی قرص فیناستریاید را بیشتر از شامپوی حاوی ماینوکسیدیل می‌دانند و بعضی دیگر از کارشناسان پوست، استفاده از قرص و خرید بهترین شامپو برای ریزش مو را با مشورت پزشک توصیه می‌کنند. فیناستراید در زمان مصرف اثربخشی دارد و پس از قطع این دارو، فرایند ریزش مو دوباره آغاز می‌شود. به این نکته نیز اشاره کنیم که مصرف فیناستراید برای خانم‌های باردار ممنوع است و این دارو سلامت جنین را به خطر می‌اندازد.

  • کاشت‌ مو

کاشت مو

پیشنهاد می‌کنیم قبل از کاشت مو، ابتدا بهترین شامپو برای ریزش مو را خریداری کنید و اگر این شامپو اثربخشی لازم را نداشت، به فکر کاشت مو بیفتید. در این روش پزشک قسمتی از موهای سالم را از پشت سر یا کناره‌ها جدا می‌کند و روی قسمت‌های طاس‌شده می‌کارد. کاشت مو باید در چند مرحله انجام شود. پس از ۲ ماه، بیشتر موهایی که پزشک کاشته می‌ریزد و در این محل موهای جدیدی رشد می‌کند. ظاهر این تارهای موی جدید پس از نهایتاً ۶ ماه همانند موهای شما در روز اول می‌شود.

  • استفاده از کلاه گیس

استفاده از کلاه گیس

برای شما گفتیم که حتی اگر بهترین شامپو برای ریزش مو را خریداری کنید، باز هم این شامپو موقعیت رشد مجدد تارهای مویی که مدت‌هاست پیاز آن‌ها از بین رفته را مهیا نمی‌کند. در نتیجه چاره‌ای نیست به غیر از اینکه به فکر کاشت‌ مو یا خرید کلاه گیس باشید. از آنجایی که کلاه گیس در مدل‌ها، کیفیت‌ها و قیمت‌های مختلفی در بازار وجود دارد، پیشنهاد‌ می‌‌کنیم کلاه گیسی هم رنگ موهای خود خریداری نمایید که به لحاظ ظاهری نیز ضخامت و حالتی برابر با موهای شما داشته باشد.

همان‌گونه که وعده داده بودیم واقعیت‌های جالبی را از طاسی مردانه با شما در میان گذاشتیم، اکنون با آگاهی از این اطلاعات، زمان مناسبی برای خرید بهترین شامپو برای ریزش مو است. در نتیجه سری به فروشگاه اینترنتی اُردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی بزنید و از میان شامپوهای متنوعی که برای شما آماده کرده‌ایم، بهترین شامپو برای ریزش مو را خریداری نمایید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم اطلاعات جالبی از طاسی مردانه دارید و روش‌های مفیدی را برای خرید شامپوی ریزش مو می‌شناسید، این اطلاعات سودمند را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان بلاگ به اشتراک بگذارید.

منبع: Webmd دیدگاه‌ها 6215بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه