تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

بایدها و نبایدهای مراقبت از پوست آقایان

زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه
بایدها و نبایدهای مراقبت از پوست آقایان

پوست صورت تاثیر زیادی در جذبه و زیبایی هر مردی دارد. از طرف دیگر از آنجایی که پوست صورت آقایان بیشتر در معرض شرایط آب‌و‌هوایی مختلف قرار می‌گیرد شاهد حضور جوش‌های قرمز، لکه‌های تیره و سایر عارضه‌های پوستی هستیم.

به همین دلیل محصولات زیادی در بازار وجود دارد که وعده مراقبت از پوست آقایان را می‌دهد. اینجاست که آقایان خوش‌تیپی که همیشه مراقب پوست صورت خود هستند، برای انتخاب محصولات و روش‌هایی جهت حفظ سلامتی پوست صورت خود بر سر دو راهی قرار می‌گیرند.

حتماً شما هم به خوبی می‌دانید که به راحتی نباید به هر محصول و شیوه‌ای برای حفظ سلامت پوست صورت اطمینان کرد و بهتر است سراغ روش و محصولاتی بروید که به لحاظ پزشکی نیز تایید شده باشند. به همین منظور در این مطلب به بایدها و نبایدهای حفظ و رسیدگی به پوست آقایان اشاره خواهیم کرد.

انجام ندهید: استفاده از کرم‌های سفیدکننده برای از بین بردن دانه‌های پوستی

از کرم‌های سفیدکننده برای از بین بردن دانه‌های پوستی استفاده نکنید

پماد‌‌های موضعی زیادی را در بازار شاهد هستیم که وعده روشن‌تر کردن و سلامتی پوست را می‌دهند، شرکت‌های تولید کننده این محصولات نیز همیشه ادعا می‌کنند که محصولات ساخت دست آن‌ها از بهترین مواد ساخته شده است.

در همین ابتدا خیال شما را راحت کنیم، محصولاتی که در ساخت آن‌ها از کوژیک اسید، عصاره شیرین‌بیان و ویتامین C استفاده شده است، ضرری برای پوست شما ندارند. اما از کرم‌هایی که دارای هیدروکینون هستند برحذر باشید، این ماده با خاصیت شیمیایی خود لکه‌های پوستی را از بین می‌برد اما به پوست صدمه می‌زند، جالب است بدانید بعضی از کشورهای اروپایی واردات و تولید ترکیباتی را که در آن‌ها هیدروکینون استفاده شده است را منع‌ کرده‌اند.

هیدروکینون باعث توقف تولید ملانین در پوست می‌شود، ملانین نیز عنصر اصلی در رنگ پوست شناخته می‌شود. از طرف دیگر رنگ‌دانه‌های پوست را تجزیه می‌کند. بعضی از ترکیبات سفید کننده و از بین برنده لکه‌های پوستی نیز دارای میزان خطرناکی جیوه هستند. با این حساب استفاده از کرم‌های سفید کننده برای از بین بردن دانه‌های پوستی به خطرهایی که ممکن است پوست شما را تهدید کند نمی‌ارزد.

انجام دهید: درمان لیزر برای بر طرف کردن لکه‌های پوستی

درمان لیزر برای بر طرف کردن لکه‌های پوستی

در این شیوه، پرتوهای لیزر مستقیما به قسمت‌های تیره و لکه‌های قرمز پوست تابیده می‌شوند. در نتیجه پوست لطیف‌تر شده و لکه‌ها نیز از بین می‌روند.

پرتوهای لیزر، تجمع رنگ‌دانه‌ها در بافت پوست را از زیر پوست هدف قرار می‌دهند. از طرف دیگر لیزر باعث تحریک فرآیند تولید کلاژن (نوعی پروتئین جوان‌کننده) در پوست نیز می‌شود.

فرآیند برطرف کردن لکه‌های پوستی و جوان‌تر کردن پوست از طریق لیزر تنها ۲۰ دقیقه زمان می‌برد و شما را برای همیشه از شر لکه‌های پوست صورت راحت می‌کند. البته این کار به لحاظ قیمت چندان ارزان برای شما تمام نخواهد شد اما باز هم با توجه به مزایایی که دارد به هزینه‌ای که می‌‌کنید می‌ارزد.

انجام ندهید: برنزه کردن پوست با دستگاه سولاریوم

پوست را با دستگاه سولاریوم برنزه نکنید

اگر به دنبال راهی برای برنزه کردن سریع پوست بدن خود هستید برنزه کردن پوست با دستگاه سولاریوم انتخاب خوبی برای شما نیست. دستگاه سولاریوم پوست شما را تیره می‌کند اما این کار برای شما گران تمام خواهد شد.

در این فرآیند از لامپ‌هایی استفاده می‌شود که پرتوهای فوق بنفش را روی بدن ساطع می‌کنند. از طرف دیگر این فرآیند در یک جلسه انجام نمی‌شود و برای برنزه کردن پوست با دستگاه سولاریوم باید چند جلسه به کلینیک‌های زیبایی مراجعه کنید.

بر اساس آماری که توسط انستیتو سرطان آمریکا به‌دست آمده است، افرادی که به صورت مداوم برای برنزه کردن پوست خود از دستگاه‌های سولاریوم استفاده می‌کنند حدود ۵۵ درصد بیشتر، نسبت به سایر افراد در معرض ابتلا به بیماری‌های خطرناک قرار می‌گیرند.

انجام دهید: سونای اینفرارد

سونای اینفرارد

سونا با استفاده از پرتوهای مادون قرمز که به سونای اینفرارد نیز معروف است، پس از استفاده، به پوست حالتی برنزه می‌دهد.

در این فرآیند، پرتوهای امواج اینفرارد با طول موج بیشتری نسبت به آنچه در اشعه UV خورشید شاهد آن هستیم به بدن تابیده می‌شود. اشعه اینفرارد به داخل لایه‌های عمیق پوست نفوذ کرده و به صورت حرارتِ نوری جذب پوست می‌شود، این امر باعث می‌شود کسی که در سونای اینفرارد قرار دارد احساس کند زیر نور آفتاب قرار گرفته است، از طرف دیگر در این فرآیند خبری از اشعه فرابنفش نیست.

در نهایت به این نکته نیز اشاره کنیم اگر از آن دسته آقایانی هستید که حوصله سونای اینفرارد را ندارند، دویدن در زیر نور آفتاب به عنوان یک ورزش خوب و مناسب برای شما به حساب می‌آید و از طرف دیگر به اندازه کافی پوست شما را برنزه خواهد کرد.

لازم به ذکر است، چین و چروک‌ شدن پوست و جوش‌های آکنه که گفته می‌شود در اثر قرار گرفتن در زیر نور آفتاب ایجاد می‌شود تا کنون به صورت علمی ثابت نشده است. البته کاملاً مشخص است که حضور به مدت طولانی در زیر نور آفتاب ضرر دارد.

انجام ندهید: استفاده از محصولات دارای الکل برای از بین بردن جوش

ه از محصولات دارای الکل برای از بین بردن جوش استفاده نکنید

جوش، مرد و زن نمی‌شناسد و آقایان خوش‌تیپ زیادی را می‌شناسیم که جوش‌ها گریبان آن‌ها را گرفته است، در این بین محصولات زیادی نیز برای از بین بردن جوش در بازار وجود دارد. اما پیشنهاد می‌کنیم دور محصولاتی که برای برطرف کردن جوش‌های آکنه در ساخت آن‌ها از الکل استفاده شده است را خط بکشید.

این محصولات، جوش‌ها را برای همیشه از بین نمی‌برند، بلکه الکل منافذ پوستی را نیز تنگ‌تر می‌کند که این کار باعث می‌شود تا به صورت موقت جوش‌ها از بین بروند، اما باید این نکته را در نظر داشت که استفاده از الکل روی کل پوست، باعث می‌شود تا بقیه قسمت‌های پوست نیز خشک‌تر شوند و در نتیجه شاهد التهاب‌های پوستی در افرادی که پوست‌ حساسی دارند خواهیم بود.

از طرف دیگر استفاده مکرر از محصولاتی که در ساخت آن‌ها الکل استفاده شده است باعث می‌شود تا روغن طبعیی موجود در پوست صورت از بین برود و در نتیجه شاهد بروز عوارض پوستی خواهیم بود.

انجام دهید: استفاده از ماسک گِل رُس

استفاده از ماسک گِل رُس

ماسک گِل رُس را می‌توان از آن دسته شیوه‌های قدیمی رسیدگی و حفظ سلامت پوست نام برد که قدمت زیادی دارد. این روزها شاهد مدل‌های مختلف ماسک گِل رُس هستیم که گفته می‌شود ترکیبات قوی‌تری نیز دارند.

جالب است بدانید گل رس با پوست تعاملی همانند آ‌هن‌ربا دارد و در نتیجه چربی و آلودگی‌ها را که باعث مسدود شدن منافذ پوست شده‌اند را بیرون می‌کشد.

به این ترتیب از آنجایی که بسته شدن منافذ پوستی یکی از مهم‌ترین دلایل جوش است، استفاده از ماسک گِل رُس را می‌توان گزینه‌های مناسب برای از بین بردن جوش‌های آکنه دانست. پیشنهاد می‌کنیم ماسک‌هایی را انتخاب کنید که در ترکیبات آن‌ها از اسید سالیسیلیک یا اسید گلیکولیک استفاده شده باشد، ماسک گل رس را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست صورت قرار دهید.

درمان‌های پوستی برای مراقبت از پوست آقایان در مقابل آلودگی‌ها

درمان‌های پوستی برای مراقبت از پوست آقایان در مقابل آلودگی‌ها

این روش‌ها که به دلیل آلودگی‌ زیاد هوای کره‌جنوبی، ابتدا در این کشور ابداع شده است، راه خود را به سایر نقاط دنیا نیز باز کرده‌‌اند. در بین این روش‌ها، اسپری محافظ پوست در برابر آلودگی‌ها رواج بیشتری پیدا کرده است، سازنده‌های این نوع اسپری‌ها مدعی هستند پوست را در برابر آلودگی‌های ریز موجود در هوا ایمن می‌کنند.

ترکیبات موجود در این اسپری‌ها نیز در بیشتر مواقع خاصیت ضد‌التهاب و ضداکسیدان دارند، در نتیجه به خوبی از پوست در شرایط آب و هوایی آلوده محافظت می‌کنند. اما مشکل از آنجا شروع می‌شود که این اسپری‌ها گاهی اوقات جلوی نفوذ هوا به پوست را می‌گیرند.

به این ترتیب با توجه به این که آلودگی‌ها نقش زیادی در پیری زود‌رس پوست دارد، تجربه نشان داده است استفاده از اسپری و درمان‌های پوستی که مدعی هستند جلوی نفوذ آلودگی‌های هوا را به پوست می‌گیرند، تاثیر چندانی ندارد.

انجام دهید: لایه‌برداری پوست

لایه‌برداری پوست

منظور از لایه‌برداری پوست، از بین بردن سلول‌های مرده پوست و آلودگی‌های ریز قرار گرفته در سطح پوست است. در این فرآیند با استفاده از لایه‌برداری‌های شیمیایی یا طبیعی،‌ آلودگی‌های پوست گرفته می‌شود. این کار باعث خواهد شد تا پوست درخشش بیشتری داشته باشد.

خوشبختانه اسکراب‌های خوبی برای صورت در بازار موجود است که روی خاصیت لایه‌برداری آن‌ها می‌توان حساب باز کرد.

انجام ندهید: استفاده از کرم‌های آنتی‌هموروئیدی برای برطرف کردن پُف زیر چشم

از کرم‌های آنتی‌هموروئیدی برای برطرف کردن پُف زیر چشم استفاده نکنید

استفاده از کرم‌‌هایی که در ترکیبات آن‌ها از مواد آنتی‌هموروئیدی استفاده شده است برای برطرف کردن پف زیر چشم توصیه نمی‌شود. این پماد‌های آنتی‌هموروئیدی در زیر چشم مالیده می‌شوند و باعث مسدود شدن موقتی رگ‌های این نواحی می‌شود؛ در نتیجه به صورت ناپایدار شاهد از بین رفتن پف زیر چشم هستیم.

از طرف دیگر اگر در حین مالیدن این کرم‌ها به زیر چشم به صورت ناخواسته، مقداری از کرم به داخل چشم نفوذ پیدا کند منجر به درد و عوارض چشمی خواهد شد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم برای برطرف کردن پف زیر چشم کرم‌های آنتی هموروئیدی را کنار بگذارید و دست به دامان روش‌های طبیعی یا محصولات درمانی معتبر شوید.

انجام دهید: استفاده از روغن درخت چای برای برطرف کردن پف زیر چشم

استفاده از روغن درخت چای برای برطرف کردن پف زیر چشم

در همین ابتدا به این نکته اشاره کنیم که روغن درخت چای با چایی که روزانه مصرف می‌کنیم تفاوت دارد، روغن درخت چای از برگ‌های درخت چای استخراج می‌شود. جالب است بدانید، درخت چای نیز تنها در استرالیا رشد می‌کند.

روغن درخت چای به کاهش چربی پوست کمک می‌کند و خاصیت ضد‌التهابی دارد. این روغن باعث از بین بردن باکتری و قارچ‌های مضری که در سطح پوست قرار دارند نیز می‌شود، در نتیجه حساسیت پوست نسبت به متورم شدن کمتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۷ روش ساده برای رفع پف چشم

همان‌گونه که در بیشتر درمان‌های گیاهی شاهد هستیم، ممکن است استفاده از روغن درخت چای برای کاهش پف زیر چشم‌ها تاثیر خیلی زیادی نداشته باشد، اما باز هم باتوجه به خواصی که به آن اشاره شد به روش‌های شیمایی ارجحیت دارد.

به پایان بایدها و نبایدهای مراقبت از پوست آقایان رسیدیم، چنانچه شما هم از آقایانی هستید که به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهید و روش‌های خاصی را برای مراقبت از پوست خود در نظر دارید، لطفا آن‌ها را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: Mensjournal دیدگاه‌ها 6637بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه