تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

مات‌کننده یا پرایمر، کدام‌ یک جلوه‌ بهتری به آرایش شما می‌دهند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه
مات‌کننده یا پرایمر، کدام‌ یک جلوه‌ بهتری به آرایش شما می‌دهند؟

صنعت آرایش به اندازه‌ای پیشرفت داشته است که به راحتی بتوانید با خرید محصولات آرایشی در عرض چند دقیقه زیبایی چهره سیمین خود را دو چندان کنید.

در این زمینه می‌توان به پرایمر و مات‌کننده‌ پوست اشاره کرد، هر یک از این محصولات، عملکرد خوبی در پوشش پوست دارند اما باز هم این پرسش پیش می‌آید که کدام یک مناسب نوع پوست صورت شما خواهد بود؟

پاسخ به این پرسش نیز چندان سخت نیست و در ادامه با هم پرایمر و مات‌کننده پوست را بررسی خواهیم کرد تا ببینیم کدام یک برای صورت شما مناسب‌تر است.

پرایمر

انواع پرایمر

استفاده از پرایمر باعث تضمین کیفیت آرایش شما می‌شود. پرایمر به نرم‌کردن پوست کمک کرده و آسیب‌های پوستی را پوشش می‌دهد اما بیشترین هدف استفاده از پرایمر را می‌توان ماندگار کردن آرایش دانست.

بیشتر بخوانید: پرایمر آرایشی چیست؟

به این ترتیب اگر قصد دارید آرایش چهره شما ماندگاری بیشتری در طول روز داشته باشد قبل از زیرسازی، از پرایمر استفاده کنید. جالب است بدانید در بعضی از پرایمرها، از ترکیبات SPF نیز استفاده می‌شود، این ترکیبات پوست نازنین شما را در مقابل نور خورشید نیز محافظت می‌کند. از آنجایی که جنس پوست در افراد مختلف با هم تفاوت دارد، شاهد پرایمرهای مختلفی در بازار هستیم.

پرایمر براق کننده، پرایمر برای پوست‌های چرب و پرایمر با ترکیبات SPF را می‌توان از انواع رایج پرایمرهایی دانست که در پیشخوان فروشگاه‌های لوازم آرایشی می‌توان یافت. به این ترتیب با این طیف گسترده‌ای که از پرایمرها در بازار شاهد هستیم، بهتر است با کمک پرایمر، آرایش صورت خود را ماندگار‌تر کرده و صورت زیبای خود را جذابیت بیشتری بخشید.

مات کننده

انواع مات کننده

همان‌گونه که از اسم آن پیداست، مات‌کننده‌های آرایشی را برای پوست‌های چرب و کاهش درخشان بودن بیش از حد آن استفاده می‌‌کنند. به این ترتیب مات‌کننده‌های آرایشی انتخاب مناسبی برای بانوان زیبارویی است که پوست صورت آن‌‌ها پس از آرایش بیش از اندازه براق می‌شود.

مات‌کننده‌های پوست به کاهش نمای منافذ پوستی نیز کمک کرده و آسیب‌های پوست صورت را پوشش می‌دهد. ترکیبات مات‌کننده بستر مناسبی را برای کرم‌های مرطوب کننده‌ و همچنین مواد زیرسازی پوست ایجاد می‌‌کند، جالب است بدانید حتی از مات‌کننده‌ها می‌توان در کنار پرایمر نیز استفاده کرد.

بانوان زیبارویی که پوست صورت آن‌‌ها بیش از اندازه چرب است، یا پوستی مستعد به جوش دارند با کمک کرم‌های مات‌کننده به راحتی می‌توانند درخشش بیش از حد پوست صورت خود را کاهش دهند.

گاهی اوقات نیز بعضی از افراد را شاهد هستیم که پوست‌ آن‌‌ها در نواحی بینی و گونه‌ها نسبت به سایر قسمت‌های پوست صورت چرب‌تر است. در این گونه موارد نیز می‌‌توان برای این قسمت‌های پوست از کرم‌های مات‌کننده کمک گرفت.

بیشتر بخوانید: راهنمای گام به گام مات کردن پوست

با این حساب می‌توان گفت مات‌کننده و پرایمر هرکدام برتری‌های خاص خود را دارند و در نتیجه بهتر است بسته به نوع پوست و میزان آرایشی که در نظر دارید از مات‌کننده یا پرایمر استفاده کنید، گاهی اوقات نیز بسته به نوع آرایشی که مد نظر شماست شاید بد نباشد از مات‌کننده و پرایمر در کنار هم کمک بگیرید.

منبع: Makeup دیدگاه‌ها 14200بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه