تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

ترفندهای مانیکور ناخن ویژه خانم‌های مشکل‌پسند

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
ترفندهای مانیکور ناخن ویژه خانم‌های مشکل‌پسند

خانم‌هایی که به زیبا نگه‌داشتن ناخن‌‌های خود اهمیت می‌دهند به خوبی می‌دانند که مانیکور ناخن کار چندان ساده‌ای هم نیست. به علاوه، ترفندهای مانیکور ناخن متنوع هستند. در این متن سعی می‌کنیم به صورت کاملا ساده و جامع به نکاتی بپردازیم که باید در مانیکور ناخن مد نظر داشته باشید.

ترفندهای مانیکور ناخن ویژه آن دسته از خانم‌های مشکل‌پسند و خوش‌سلیقه‌ای که به مانیکور ناخن خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند را در این مقاله ذکر کرده‌ایم. تا انتهای این متن با ما همراه باشید چرا که قصد داریم آن‌ها را با شما در میان بگذاریم.

ترفندهای مانیکور ناخن:

۱- دست‌های خود را بشویید

دست‌های خود را بشویید

همیشه قبل از شروع به مانیکور، دست‌های خود را بشویید؛ برای این کار پیشنهاد می‌کنیم از آب گرم و صابون‌های ضد باکتری استفاده کنید. در نهایت هم دست‌ها را به خوبی خشک کنید.

۲- لاک قبلی خود را پاک کنید

لاک قبلی خود را پاک کنید

اگر قبلا ناخن‌های خود را لاک زده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از مانیکور حتما لاک‌ یا برق ناخن را پاک کنید. برای این کار از یک پد ابریِ آغشته به پاک‌کننده‌های لاک فاقد استون، استفاده کنید. البته استفاده از استونِ خالص پیشنهاد نمی‌شود چون باعث خشکی ناخن می‌شود.

۳- پوست سخت اطراف ناخن‌ها را از بین ببرید

پوست سخت اطراف ناخن‌ها را از بین ببرید

برای این کار پیشنهاد می‌کنیم از محلول‌های از بین برنده پوستِ سختِ اطراف ناخن استفاده کنید، ژل‌های مخصوصی نیز برای این کار در بازار موجود است که به امتحانش می‌ارزد.

۴- ناخن‌‌ها را در آب خیس کنید

ناخن‌‌ها را در آب خیس کنید

در سالن‌های آرایش و زیبایی، دست‌ها را قبل از انجام مانیکور برای چند دقیقه در ظرف آب نیم گرم قرار می‌دهند تا ناخن‌ها به خوبی خیس بخورند. توصیه می‌کنیم شما هم این کار را انجام دهید. اگر هم تمایل داشتید، روغن‌های مرطوب‌کننده به ظرف محتوی آب ولرم اضافه کنید.

۵- لایه کوتیکولی ناخن‌ها را عقب بزنید

کوتیکول ناخن

دستان خود را که در آب قرار داده‌اید، خارج نموده و کاملا خشک کنید. توجه داشته باشید که ناخن‌ها هم خشک شده باشند. سپس با استفاده از ابزار نوک تیز مخصوص، به آرامی لایه کوتیکولی که در اطراف قسمت بالایی ناخن انگشتان شما قرار دارد را کنار بزنید تا مرتب شود. هر چقدر در این مرحله دقت کنید، مانیکور زیباتری خواهید داشت.

۶- پوست سخت اطراف ناخن‌ها را بردارید

پوست سخت اطراف ناخن‌ها را بردارید

این مرحله چندان ضروری نیست و به راحتی می‌توانید از آن صرف نظر کنید چرا که خانم‌های زیادی نگران این هستند که در حین حذف این پوست به قسمت‌های دیگر پوستِ انگشتان آسیب بزنند؛ اما اگر از آن دسته از خانم‌های وسواسی هستید که به مانیکور ناخن خود اهمیت زیادی می‌دهند پیشنهاد می‌کنیم برای برداشتن پوست سخت و مرده کنار ناخن‌ها از ابزاری که با نام گوشت‌گیر ناخن در بازار موجود است استفاده کنید. در حین فرآیند برداشتن پوست‌ مرده کنار ناخن اصلا عجله نکنید و فشار بیش از حدی نیز بر پوست خود نیاورید. باز هم تاکید می‌کنیم که این کار ضروری نیست و اگر فشار زیادی وارد شود ممکن است به پوست انگشت صدمه بزنید.

۷- بر روی محلی که پوست سخت‌ آنرا برداشته‌اید روغن بزنید

بر روی محلی که پوست سخت‌ آنرا برداشته‌اید روغن بزنید

این یکی دیگر از ترفندهای مانیکور ناخن است که باعث می‌شود رطوبت در این قسمت باقی بماند؛ در نتیجه، در دراز مدت پوست این ناحیه نرم‌تر می‌شود. اگر از آن دسته افرادی هستید که لاک ناخن‌ آنها زود از بین می‌رود پیشنهاد می‌کنیم از این مرحله صرف نظر کنید چرا که هر چه ناخن‌های شما خشک‌تر و تمیزتر باشد، لاک بهتر به ناخن جذب می‌شود و در نتیجه ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

۸- گرفتن و سوهان زدن ناخن

گرفتن و سوهان زدن ناخن

اگر ناخن‌های شما از اندازه‌ای که باید، بلندتر است پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از ناخن‌گیر ناخن‌ها را به اندازه دلخواه کوتاه کرده و با سوهان ناخن، به آنها شکل دلخواه را بدهید. بهترین حالت برای شکل دادن به ناخن، سوهان کردن ناخن‌ها به صورتی است که کناره‌های ناخن انحنای خود را حفظ کند.

۹- تمیز کردن سطح ناخن

تمیز کردن سطح ناخن

قبل از اینکه ناخن‌ها را لاک بزنید حتما توصیه می‌کنیم یک بار دیگر از تمیز بودن کامل ناخن‌ها اطمینان حاصل کنید، هر گونه لک و ته‌مانده‌ای که بر روی سطح ناخن چسیبده باشد باعث می‌شود لاک به خوبی بر روی ناخن قرار نگیرد.

۱۰- استفاده از لاک پایه

استفاده از لاک پایه

لاک‌های پایه مختلفی در بازار موجود است که سازندگان آنها مدعی هستند عملکردهای مختلفی دارد، در این مرحله از لاک پایه بر روی ناخن استفاده کنید، لازم به ذکر است که چندان مهم نیست لاک پایه‌ای که به کار می‌گیرید حالت چسبندگی دارد یا از لاک‌های پایه‌ای که به دوام لاک کمک می‌کنند استفاده کنید.

۱۱- لاک زدن ناخن

لاک زدن ناخن

وقت آن رسیده است که رنگ دلخواه خود را برای لاک ناخن انتخاب کرده و ناخن‌ها را لاک بزنید،‌ پیشنهاد می‌کنیم در انجام این کار به هیچ‌وجه عجله نکنید و پس از لاک زدن بر روی سطح یک ناخن، اجازه بدهید به راحتی خشک شده و سپس به سراغ ناخن بعدی بروید. برای این کار ترفند مناسبی نیز وجود دارد که باید ناخن را به سه قسمت تقسیم کنید و هر بار یک قسمت را لاک بزنید. برای این کار قلم لاک را تا جایی که ممکن است به محل وسط رویش ناخن نزدیک کنید سپس قلم را بر روی ناخن گذاشته و تا انتهای انگشت را در یک حرکت لاک بزنید. سپس قلم لاک را مجدد بر روی محل رویش ناخن قرار دهید؛ اما این مرتبه قلم را در قسمت وسط و کنار محل رویش ناخن قرار دهید و این کار را برای قسمت دیگر ناخن نیز انجام دهید.  دقت داشته باشید که قلم لاک در حین انجام کار به پوست انگشت برخورد نداشته باشد.

۱۲- استفاده از لاک محافظ و براق

برق ناخن

 

پس از اینکه فرآیند لاک اصلی ناخن را برای دو بار تکرار کردید، زمان آن رسیده که یک لایه لاک محافظ بر روی ناخن بکشید تا از پریدگی و لب پر شدن و همچنین تغییر رنگ لاک در اثر نور آفتاب جلوگیری کرده و در نتیجه رنگ لاک همواره ثابت و براق باقی بماند.

۱۳- استفاده از ابزارهایی برای خشک کردن سریع ناخن

استفاده از ابزارهایی برای خشک کردن سریع ناخن

مانیکور ناخن شما کاملا به اتمام رسیده است، اما برای اینکه به لاکِ زده شده دوام بیشتری ببخشید پیشنهاد می‌کنیم از ابزارهایی که برای خشک کردن سریع ناخن در بازار موجود است استفاده کنید، برای اینکار اسپری‌های مختلفی را می‌توان استفاده کرد که عملکرد بسیار راحتی دارند. بعد از اینکه تمامی موارد بالا را انجام دادید باز برای محکم‌ کاری هم که شده پیشنهاد می‌کنیم به مدت ده دقیقه دست به چیزی نزنید تا لاک بر روی ناخن‌ها کاملا خشک شود.

در اینجا به پایان ترفندهای مانیکور ناخن رسیدیم، اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به زیبایی ناخن‌هایشان اهمیت بیشتری می‌دهند و در این زمینه تجربه‌های مفیدی دارید، پیشنهاد می‌کنیم ما و سایر کاربران را از ترفندهای مانیکور ناخن خود در قسمت نظرات بهره‌مند سازید.

منبع: nails.about دیدگاه‌ها 7723بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه