مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها

با مهمترین اشتباه های رایج در مانیکور ناخن آشنا شوید

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
با مهمترین اشتباه های رایج در مانیکور ناخن آشنا شوید

خانم‌هایی که طرفدار لاک مات هستند یا لاک های براق را ترجیح می‌دهند به‌خوبی می‌دانند که مانیکور ناخن ممکن است ساده‌ به نظر برسد؛ اما تأثیر زیادی در لاک‌ زدن و سلامت ناخن ها دارد. به همین دلیل بهتر است دقت بیشتری در مانیکور ناخن ها داشته باشیم. در غیر این صورت حتی اگر بهترین لاک مات یا براق را خریداری کنید باز هم لاکی که زده‌اید جذابیت کافی را نخواهد داشت. به همین دلیل قصد داریم در ادامه به بررسی اشتباه های رایج در مانیکور ناخن بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

نزدن لاک پایه

نزدن لاک پایهنزدن لاک پایه یکی از اشتباه های رایج در مانیکور ناخن است. خانم‌های بسیاری را سراغ داریم که لاک پایه را جدی نمی‌گیرند و اگر هم لاک پایه می‌زنند، از یک لاک، به‌عنوان لاک پایه و نهایی استفاده می‌کنند. اما جالب است بدانید لاک پایه تأثیر زیادی در ماندگاری لاک دارد و دوام آن را چندین روز افزایش می‌دهد. به‌عبارت دیگر می‌توان نقش لاک پایه در آرایش ناخن را با پرایمر در زیرسازی آرایش صورت برابر دانست.

سطح ناخن دارای روغن طبیعی است که جلوی چسبیدن لاک به ناخن را می‌گیرد. به‌همین دلیل نیز لاک پایه، جلوی انتقال این روغن به لاک نهایی را می‌گیرد. در نتیجه بسته به کیفیت لاک، دوام و ماندگاری آن بیشتر می‌شود. برای لاک پایه باید حتماً از لاک های مخصوص این کار کمک بگیرید. دو لایه لاک زدن از یک لاکِ مشخص، نه‌تنها دوام آن را بیشتر نمی‌کند، بلکه ضخامت لاک را نیز افزایش می‌دهد و دیرتر خشک می‌شود. این قضیه برای لاک‌ مات اهمیت بیشتری دارد و حتماً باید در استفاده از لاک مات، یک لایه لاک پایه بزنید.

کوتاه کردن کوتیکول ناخن

کوتاه کردن کوتیکول ناخنیکی دیگر از اشتباه های رایج در مانیکور ناخن، کوتاه کردن کوتیکول ناخن است. این اشتباه نه‌تنها به‌لحاظ زیبایی‌شناختی اشکال دارد و ظاهر ناخن ها را نازیبا می‌کند، بلکه به‌لحاظ پزشکی نیز سلامت ناخن را به خطر می‌اندازد. زخم‌هایی که بر اثر کوتاه کردن کوتیکول ناخن ایجاد می‌شوند، دست شما را در معرض عفونت‌های مختلف قرار می‌دهند. از طرف دیگر کوتیکلی که کوتاه شده است دوباره در حالتی خشک و آسیب‌پذیر رشد می‌کند. با این حساب اگر وسواس زیادی برای مرتب‌کردن کوتیکول ناخن های خود دارید، پیشنهاد می‌کنیم با یک پوشر کوتیکول که ترجیحاً چوبی باشد، مقدار اضافی کوتیکول ناخن را به عقب فشار دهید. بهتر است این کار را پس از حمام انجام دهید؛ چراکه در این شرایط کوتیکول ناخن ها نرم‌تر می‌شوند.

نشُستن لوازم مانیکور

نشُستن لوازم مانیکور یکی دیگر از اشتباه های رایج در مانیکور ناخن است.ناخن گیر، سوهان، پوشر کوتیکول و دیگر لوازم مانیکور را باید همیشه با آب و صابون بشویید. این لوازم نباید در کیف‌های دربسته قرار بگیرند؛ چراکه محیط کم‌نور، شرایط رشد باکتری‌ها را مهیا می‌کند. بنابراین قبل از هر بار مانیکور نیز بهتر است لوازم را با محلول ضد عفونی کننده کاملاً تمیز کنید.

دقت نکردن به بهداشت سالن مانیکور

رعایت بهداشت سالن مانیکوریکی از اشتباه های رایج در مانیکور ناخن، رفتن با سالن های آرایشی غیربهداشتی است. بهداشت حرف اول را در یک سالن مانیکور می‌زند. صندلی‌ و محیط این سالن باید در تمیزترین حالت ممکن نگهداری شوند. از آنجایی که باکتری‌ها از طریق هوا نیز منتقل می‌شوند، بهتر است سالن مانیکوری را انتخاب کنید که دارای تهویه هوا مطلوب باشد. در غیر این صورت انجام مانیکور در چنین محیطی، سلامت شما به‌ خطر می‌اندازد.

استفاده از گوش پاک کن برای اصلاح اشتباه های لاک زدن

کمک گرفتن از گوش پاک کن برای اصلاح اشتباه های لاکهر چقدر هم که دقت کنید، باز هم احتمال دارد که دست شما خط بخورد و لاک به پوست دست‌ها مالیده شود. در چنین شرایطی برای اصلاح این اشتباه های رایج در مانیکور ناخن، بهتر است از گوش پاک کن استفاده نکنید و به جای آن از یک برس باریک و قدیمی آرایش برای اصلاح اشتبا‌ه‌‌های لاک استفاده کنید.

زدن لایه غلیظی از لاک

نزدن لایه غلیظی از لاکافراد زیادی فکر می‌کنند لایه‌ای غلیظ از لاک مات، زیبایی و ماندگاری لاک را بیشتر می‌کند که این خود یکی از اشتباه های رایج در مانیکور ناخن است. دقت داشته باشید که لاک غلیظ دیرتر خشک می‌شود و پس از خشک شدن نیز لایه‌ای ضخیم و شکننده روی ناخن ایجاد می‌کند. در نتیجه بهتر است به جای یک لایه لاک غلیظ و متراکم، چندین لایه لاک نازک بزنید.

تکان دادن شیشه‌ لاک

تکان دادن شیشه‌ لاکمعمولاً بعضی از لاک ها در صورت ثابت بودن در مکانی، ته‌نشین می‌شوند و برای استفاده نیاز به تکان دادن دارند. وقتی شیشه لاک را تکان می‌دهیم حباب‌های کمی از هوا در میان مایع لاک قرار می‌گیرند و در چنین حالتی لاک‌ زدن کمی دشوار می‌شود و باید حتماً صبر کنید تا این حباب‌های هوا از بین بروند. از طرف دیگر فروبردن برس لاک به داخل شیشه و بیرون آوردن آن به دفعات، ممکن است حباب‌های هوا را به داخل لاک اضافه کند. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم این اشتباه رایج در مانیکور ناخن را مرتکب نشوید و برای خرید لاک هزینه کنید. بهتر است بهترین لاک مات یا براقِ موجود در بازار را خریداری نمایید که ترکیبات آن ته‌نشین نشود و نیازی به تکان دادن شیشه لاک نداشته باشید.

لاک زدن در محیط های گرم و مرطوب

یکی از اشتباه های رایج در مانیکور ناخن لاک زدن در محیط های گرم و مرطوب است.خشک شدن لاک اهمیت زیادی در ماندگاری و زیبایی آن دارد. لاک زدن در محیط های گرم و مرطوب، جلوی خشک شدن سریع لاک را می‌گیرد. در نتیجه محیطی خنک با آب و هوایی دل‌نشین را برای لاک‌ زدن انتخاب کنید تا گیر این اشتباه رایج در مانیکور ناخن نیفتید.

استفاده از لاک های فوری

استفاده از لاک فوری یکی دیگر از اشتباه های رایج در مانیکور ناخن است.انصافاً باید گفت خشک شدن سریع لاک فوری،‌ استفاده از این لاک را وسوسه‌برانگیز کرده است، اما انجام این کار یکی از اشتباه های رایج در مانیکور ناخن است؛ چراکه لاک فوری و اسپری‌ خشک کننده دارای استون هستند. همان‌طور که می‌دانید استون دشمن سلامت ناخن به حساب می‌‌آید و ناخن ها را خشک‌ و شکننده می‌کند. در نتیجه تاجایی که امکان دارد لاک فوری و اسپری خشک کننده لاک را کنار بگذارید و اگر خیلی عجله دارید از روغن کوتیکول کمک بگیرید. این روغن مانند یک لایه محافظ، لاک را حفظ می‌کند و اگر جسمی به لاک برخورد کند، به جای پاک شدن لاک، روغن کوتیکل پاک می‌شود.

لاک زدن با حرکت برس به عقب و جلو

لاک زدن با حرکت برس به عقب و جلودر اینکه لاک، ناخن‌ ها را زیبا می‌کند هیچ شکی نداریم، اما در صورت استفاده مداوم از لاک، مواد شیمیایی آن به ناخن آسیب وارد می‌کند و لاک‌ زدن با حرکت برس به عقب و جلو، در درازمدت خطوط باریکی روی ناخن ایجاد می‌کند. به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم این اشتباه رایج در مانیکور ناخن را مرتکب نشوید. بهتر است برس لاک را تنها در یک جهت حرکت دهید. این فرایند ممکن است لاک زدن را کندتر کند، اما جلوی آسیب های ناخن را می‌گیرد.

خشک‌ کردن لاک با پرتوهای فرابنفش

یکی از اشتباه های رایج در مانیکور ناخن خشک‌ کردن لاک با پرتوهای فرابنفش است.یکی دیگر از اشتباه های رایج در مانیکور ناخن، خشک‌ کردن لاک با پرتوهای فرابنفش است. پرتوهای فرابنفش پوست را پیر و فرسوده می‌کنند و خشک کردن لاک با این پرتوها به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. در عوض پیشنهاد می‌کنیم برای خشک کردن لاک‌، ناخن ها را از فاصله‌ای حدود ۳۰ سانتی متری در معرض باد پنکه یا سشوار با هوای خنک قرار دهید. خشک کردن لاک مات دقت بیشتری نیاز دارد و بهتر است اجازه دهید این لاک در معرض جریان هوای معمولی خشک‌ شود.

شستن ظروف و مو

یکی از اشتباه های رایج در مانیکور ناخن شستن ظرف و مو با آب داغ است.آب گرم دشمن لاک ناخن به حساب می‌آید و تا حدی رنگ لاک را از بین برده و بافت آن را شکننده می‌کند. با این حساب پس از لاک زدن، دست‌کم ۶ ساعت صبر کنید تا حسابی خشک شود و سپس دست‌ها را داخل آب گرم قرار دهید. برای شستن ظروف هم بهتر است همیشه از دستکش استفاده کنید و وقتی در حمام هستید، موهای خود را با آب ولرم بشویید.

سخن آخر

خرید لاک مات از فروشگاه اینترنتی اردمیبرای زدن لاک مات، براق یا معمولی بهتر است نکاتی که مطرح کردیم را رعایت کنید تا مانیکور درست و در نتیجه طراحی ناخن زیبایی داشته باشید. خواندن مقاله‌ی «۸ روش انتخاب لاک مناسب برای موقعیت های مختلف | لاک مات یا براق؟» مکمل خوبی برای اطلاعاتتان در این زمینه است. در پایان برای خرید لاک با کیفیت نیازی نیست به خود دردسر دهید؛ چراکه معتبرترین برندهای لاک در انواع رنگ را در فروشگاه اردمی در کنار هم قرار داده‌ایم تا با یک نیم‌نگاه به این محصولات، بهترین لاک مات یا براق را خریداری کنید.

منبع: Allure دیدگاه‌ها 6721بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه