تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

الگوی طاسی مردانه و زنانه | بررسی دلایل اصلی ریزش مو

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
الگوی طاسی مردانه و زنانه | بررسی دلایل اصلی ریزش مو

موی انسان در حالت طبیعی چیزی حدود ۱۰۰ تار در روز ریزش دارد. استفاده از بهترین شامپو برای ریزش مو یکی از راهکارهای بسیار مناسب برای درمان ریزش مو و حتی جلوگیری از ابتلا به این عارضه است. آنچه قصد داریم در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم الگوی طاسی مردانه و زنانه است. با ما همراه باشید و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

بهترین زمان برای مصرف شامپو ضد ریزش مو

بهترین زمان برای مصرف شامپو ضد ریزش مو

برای شما گفتیم که ریزش حدود ۱۰۰ تار مو در روز، امری طبیعی است و جایی برای نگرانی وجود ندارد. این تارهای مو می‌ریزند و پس از مدتی دوباره رشد می‌کنند و جای موهای ریخته‌شده پر می‌شود. اما از آنجایی که ریزش مو به‌خصوص در آقایان امری اجتناب‌ناپذیر است و حدود ۸۵ درصد از مردان در طول عمر خود ریزش مو را تجربه می‌کنند، در صورت مشاهده ریزش بیش از‌ حد مو، به فکر خرید بهترین شامپو برای ریزش مو و دیگر روش‌های درمانی باشید.

الگوی طاسی مردانه

دلیل اصلی ریزش مو: الگوی طاسی مردانه

الگوی طاسی مردانه یک عارضه رایج ژنتیکی است و اولین و مهم‌ترین دلیل ریزش موی آقایان شناخته می‌شود. حدود ۹۵ درصد از آقایانی که موهای آن‌ها ریخته است، از الگوی طاسی مردانه رنج می‌برند. دلیل این عارضه در عوامل وراثتی پنهان شده است. اگر پدر و مادر و نیاکان شما به الگوی طاسی مردانه مبتلا بوده‌اند، به احتمال زیاد شما نیز ریزش مو را تجربه خواهید کرد. دانشمندان بر این باور هستند که عوامل وراثتی، پیاز مو را به هورمونی با نام دی.‌اچ‌.‌تی (DHT)، حساس کرده و رشد تارهای مو را ضعیف و نازک می‌کند. در نتیجه تارهای مو باریک، کوتاه و شکننده‌ می‌شوند و رشد دیرتری دارند. در نهایت نیز پیاز مو کوچک می‌شود و قادر به تولید موهای جدید نیست.

نشانه های الگوی طاسی مردانه‌

خوشبختانه الگوی طاسی مردانه نشانه‌هایی قابل تشخیص دارد و کم پشتی تارهای مو در ناحیه تاج سر از آغاز الگوی طاسی مردانه حکایت دارد. با مشاهده چنین وضعیتی باید با خرید بهترین شامپو برای ریزش مو و استفاده از آن، فکری به حال ریزش مو بردارید. تجربه نشان داده است به هر اندازه که ریزش موی آقایان در سنین کمتر شروع شود، به همان اندازه تارهای موی بیشتری در درازمدت از دست خواهند داد. ناگفته نماند ریزش موی مردانه الگوهای دیگری نیز دارد که در این الگوها، ریزش مو با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

برای نمونه طاسی منطقه‌ای که در مجامع پزشکی با نام آلوپسی آره‌تا (alopecia areata) شناخته می‌شود، ریزش مو به اندازه محیط یک سکه را در قسمت‌های مختلف سر به دنبال دارد. در این حالت ریزش مو به‌سرعت انجام می‌شود، اما با پیشگیری و خرید بهترین شامپو برای ریزش مو، این حالت از طاسی پس از مدتی درمان می‌شود. ناگفته نماند نوعی بیماری خودایمنی (autoimmune disease) باعث ایجاد طاسی منطقه‌ای می‌شود. در این بیماری، دستگاه ایمنی بدن تارهای مو را هدف می‌گیرند و شاهد ریزش قسمت کمی از موهای سر هستیم.  ناگفته نماند احتمال بروز این عارضه برای خانم‌ها نیز وجود دارد.

سایر دلایل ریزش مو

سایر دلایل ریزش مو

شما گفتیم که الگوی طاسی مردانه فرایند کندی دارد و در درازمدت، ریزش مو را شاهد هستیم. با این حساب ریزش موی سریع و ناگهانی از دلایل دیگری به غیر از الگوی طاسی مردانه حکایت دارد که در ادامه به این دلایل اشاره می‌کنیم.

  • بیماری‌هایی مانند کم‌خونی و تیروئید؛
  • پرتودرمانی و شیمی‌درمانی؛
  • داروهای مانند رقیق‌کننده‌های خون، دُوز زیاد ویتامین A و داروهای استروئید‌ی که آقایان برای حجیم‌شدن عضله‌ها استفاده می‌کنند؛
  • عفونت پوست سر؛
  • رژیم غذایی ناسالم مانند مصرف کم آهن یا زیاده‌روی در خوردن خوراکی‌های دارای ویتامین A؛
  • استرس؛
  • حالت‌دادن درازمدت مو در مدل‌ موهای دم‌اسبی و مدل‌هایی که موها بیش‌ از‌ حد کشیده می‌شود.

بهتر است همواره و با مشورت پزشک خود از بهترین شامپو برای ریزش مو استفاده کنید؛ چراکه این اقدام یک حرکت پیشگیرانه و همچنین درمان کننده است.

عارضه های دیگری که الگوی طاسی مردانه به همراه دارد

عارضه های دیگری که الگوی طاسی مردانه به همراه دارد

خوشبختانه الگوی طاسی مردانه نشانه‌ای از بیماری خطرناکی نیست و همان‌گونه که اشاره کردیم، با عارضه‌ای وراثتی طرف هستیم. اما از آنجایی که ارتباط‌هایی میان الگوی طاسی مردانه و عارضه‌هایی مانند بیماری سرخرگ کرونری (coronary heart disease)، بزرگ‌شدن و سرطان پروستات، دیابت، چاقی و فشار خون زیاد، وجود دارد، بهتر است در کنار خرید بهترین شامپو برای ریزش مو و درمان این عارضه، با پزشک متخصص نیز مشورت کنید و نظر ایشان را برای درمان‌های بعدی جویا شوید.

نکته آخر‌

امیدواریم با توجه به توضیحاتی که از دلایل ریزش مو با شما در میان گذاشتیم، راحت‌تر از همیشه بهترین شامپو برای درمان ریزش مو را خریداری نمایید. برای راحت‌ترکردن خرید شامپو، برای شما گلچینی از انواع بهترین شامپو برای ریزش مو را در فروشگاه اینترنتی اُردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی آماده کرده‌ایم. می‌توانید با نگاهی به این محصولات، در کمترین زمان ممکن یک شامپو عالی برای ریزش مو خریداری نمایید. در پایان اگر شما هم تجربه‌ای در درمان ریزش مو دارید، این تجربه‌های سودمند را در قسمت نظرات با ما و دیگر خوانند‌‌ه‌ها در میان بگذارید.

منبع: Webmd دیدگاه‌ها 6147بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه