تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

ساختن عطر میوه ای در خانه با راهنمایی مرحله به مرحله

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
ساختن عطر میوه ای در خانه با راهنمایی مرحله به مرحله

شاید شما هم که برای خرید بهترین عطر زنانه یا مردانه رفته‌اید، به این موضوع فکر کرده‌اید که روزی بخواهید خودتان عطر دل‌خواهتان را در منزل درست کنید. شاید حتی در رؤیاهایتان با خود گفته‌اید که از چه اسانسی کمتر یا بیشتر استفاده کنید. شاید هم با تصور اینکه شما آزمایشگاه مجهز و بزرگی ندارید، از تفکرتان دست کشیده باشید. امروز ما اینجا هستیم که به شما بگوییم که این رؤیا چندان هم دور از ذهن نیست. در این مقاله می‌خواهیم روش ساختن عطر میوه ای در خانه را به شما آموزش دهیم. تا پایان همراهمان باشید.

ضرورت ساختن عطر میوه ای در خانه

همین ابتدای کار بگوییم که بازار چنان از بهترین عطر زنانه و مردانه اشباع شده است که هیچ ضرورتی ندارد که بخواهید برای ساختن عطر میوه ای در منزل خود دست به کار شوید. البته از سویی برخی افراد دوست دارند کارهای جدید را تجربه کنند.

شاید اگر شما هم یک عطرباز باشید یا به علم شیمی اندک علاقه‌ای داشته باشید، دلتان بخواهد عطر اختصاصی خودتان را به دست خودتان خلق کنید. احتمالاً برخی از عطرسازهای مطرح دنیا نیز با همین گام‌های کوچک موفق به خلق رایحه‌های ماندگار و جهانی شده‌اند. با این توضیحات ما هم در کنار شما قرار می‌گیریم و حاصل جست‌وجو و پژوهش خود را در این مقاله به شما هدیه می‌کنیم.

ساختن عطر میوه ای یا ترکیب کردن عطر؟

ساختن عطر میوه ای یا ترکیب کردن عطر؟

در همین ابتدای راه بگوییم مقصود ما دقیقاً ساختن عطر میوه ای است نه ترکیب کردن آن. برای عطرهای ترکیبی قبلاً در همین بلاگ با هم صحبت کرده‌ایم. اگر دوست دارید چند عطر میوه‌ای را با هم ترکیب کرده و عطر اختصاصی خود را بسازید، سراغ آن مقاله بروید که لینکش را در ادامه برایتان گذاشته‌ایم.

روش‌های ساختن عطر میوه ای در منزل

طبق تحقیقات ما، چند روش برای ساختن عطر میوه‌ای وجود دارد که ۲ روش آن معمول‌تر است. همراه ما باشید تا این دو روش را برایتان توضیح دهیم.

روش اول: ساختن عطر میوه ای خالص

ساختن عطر میوه ای خالص

گام اول: اسانس میوه

اگر به میوه خاصی مانند پرتقال، توت فرنگی، لیمو یا هر عطر دیگری علاقه دارید، می توانید اسانسش را تهیه کنید. برای این کار یک ظرف شیشه‌ای در دار را بردارید. آن را استرلیزه کنید. برای این کار کافی است قدری حرارت خشک داخل ظرف بدهید. تأکید می‌کنیم که ظرف شیشه‌ای باشد. استفاده از ظرف پلاستیکی به فاسدشدن میوه می‌انجامد.

اکنون دوسوم از فضای ظرف را با میوه خردشده پرکنید. فرقی نمی‌کند تازه باشد یا فریزری یا خشک‌شده. بقیه فضای ظرف را نیز با الکل مخصوص طرسازی پر کنید. در ظرف را ببندید و آن را به محلی خشک، خنک و تاریک منتقل کنید. به‌مدت ۶ هفته هر روز یک بار ظرف را تکان دهید و دوباره سر جایش بگذارید. حواستان باشد که درپوش ظرف را باز نکنید. بعد از ۶ هفته شما صاحب اسانس میوه می‌شوید.

گام دوم: ترکیب اسانس با روغن حامل

بعد از گذشت ۶ هفته محصول به‌دست‌آمده را از صافی بگذرانید. در این مرحله نیاز است قدری روغن حامل عطر به آن اضافه کنید. برای این منظور می‌توانید از روغن نارگیل، روغن دانه انگور، روغن وانیل یا روغن لیمو استفاده کنید. همه عطاری‌ها این روغن‌ها را دارند. میزان روغن باید در حد چند قطره باشد. ترکیب خود را چند بار به‌خوبی مخلوط کنید. آن را در ظرف اسپری‌دار بریزید و از عطر و بویش لذت ببرید.

روش دوم: ساختن عطر ترکیبی میوه و ادویه‌جات

ساختن عطر ترکیبی میوه و ادویه‌جات

گام اول: ساختن اسانس عطر

این روش ساختن عطر میوه ای هم بسیار مرسوم است. برای ساختن این عطر به یک رول چوب دارچین، 24 عدد هل متوسط، 15 عدد میخک تازه، یک دانه وانیل و پوست کامل یک پرتقال متوسط نیاز دارید. پوست نارنجی پرتقال را از قسمت سفید آن به‌دقت جدا کرده و رنده کنید. ادویه‌های خشک را آسیاب کرده و با رنده پوست پرتقال و وانیل مخلوط کنید.

توجه کنید که برای این عملیات هم به ظرف شیشه‌ای و قاشق چوبی نیاز دارید. ظرف‌های دیگر ممکن است در پروسه ساخت عطر تداخل ایجاد کنند. در مرحله بعد 200 میلی‌لیتر الکل غیرصنعتی را به ترکیباتتان بیفزایید. مخلوط به‌دست‌آمده را در ظرف شیشه‌ای بریزید و درپوش آن را محکم ببندید. پروسه ۶ هفته‌ای محل تاریک را برای این روش هم انجام دهید.

گام دوم: ترکیب اسانس با روغن حامل

درست مثل روش قبلی، هر روز یک بار بدون اینکه درپوش ظرف را باز کنید، ظرف را تکان دهید تا ترکیباتش خوب مخلوط شود. بعد از ۶ هفته اسانس شما آماده است. آن را از صافی رد کرده و با چند قطره روغن حامل ترکیب کنید. اکنون شما صاحب بهترین عطر زنانه با رایحه میوه و ادویه‌جات هستید.

سخن پایانی

در پایان باید اذعان کنیم که ساختن عطر میوه ای در خانه، عملیاتی سخت و ریسک‌پذیر است. شاید لازم باشد برای گرفتن نتیجه بهتر، چند بار این کار را انجام دهید. اگر هم حوصله آزمایش و انجام ریسک را ندارید، فروشگاه اینترنتی اردمی بهترین عطر زنانه و مردانه را با رایحه‌های مختلف در اختیار شما قرار می‌دهد. کافی است سلیقه‌تان را مشخص کنید تا از برندهای مختلف، عطرهای مردانه و زنانه متفاوت را در این فروشگاه بیابید.

دیدگاه‌ها 11893بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه