تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

ترفندهای آرایشی که تا به حال به گوش شما نخورده

زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه
ترفندهای آرایشی که تا به حال به گوش شما نخورده

آرایش و خودآراییِ صورت، هنری است که به این راحتی‌ها نمی‌توان با تمام ترفند‌های آن آشنا شد، حتماً برای شما هم این سوال پیش آمده است که بسیاری از بانوان چگونه خود را می‌‌آرایند که همیشه بی‌عیب و نقص در مجالس حضور می‌یابند.
به همین منظور در این مطلب با هم به ترفندهای آرایشی نگاه خواهیم انداخت که حتی نزدیکان و دوستان شما نیز به راحتی این ترفند‌ها را برملا نخواهند کرد.

زیرسازی آرایش

   1- پوشش صورت با مرطوب کننده و کانسیلر

اگر به دنبال راهی سریع برای مخفی نگه داشتن عارضه‌های پوست صورت هستید پیشنهاد می‌کنیم کرم مرطوب کننده صورت خود را با مقدار کمی کانسیلر ترکیب کرده و بر روی قسمت‌هایی که می‌خواهید پوشش دهید بزنید، این کار باعث می‌شود دست شما برای میزان پوشش قسمت‌های مختلف پوست باز بماند.

اگر جوش یا هر عارضه دیگر پوست‌تان ریز و کوچک است، بهتر است با استفاده از قلم خط‌چشم یا یک قلم آرایشی کوچک نیز جوش‌های پوستی را پوشش دهید.

   2- حفظ هماهنگی آرایش با طیف رنگ پوست

زیرسازی آرایش

اگر متوجه تفاوت طیف رنگ پوست گردن و صورت خود شده‌اید، دلیل این امر قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. به این ترتیب در انتخاب طیف رنگ کلی برای آرایش صورت،‌ سعی کنید اصل یک‌دست بودن را فراموش نکنید. عدم رعایت این اصل در زیرسازی آرایش و انتخاب رنگ‌های روشن‌تر از طیف رنگ پوست باعث می‌شود تا چهره شما رنگ‌پریده به نظر برسد.

   3- کانتور حرفه‌ای صورت

اگر به درستی صورت را کانتور کنید، استخوان گونه و خط فک به زیبایی خود را در آرایش چهره نشان می‌دهد، کانتورینگ به کاهش بصری نمای غبغب نیز کمک می‌کند و باعث می‌شود تا بینی کوچکتر به چشم بیاید، به کمک کانتورینگ می‌توانید افتادگی چشم‌ها را نیز کاهش دهید.

اگر قصد ندارید برای خرید کیت‌های مخصوص کانتورینگ هزینه کنید، پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از پودرهای برنزه یا پودرهای آرایشی که رنگ آن‌ها یکی دو درجه از میزان رنگ پوست شما تیره است و زیرسازی آرایشی که چند درجه نسبت به رنگ پوست شما روشن‌تر از رنگ انتخابی برای هایلایتر شما است، چهره خود را کانتور کنید.

خط T چهره و قسمت‌های زیر چشم از مواردی است که در حین کانتور باید هایلایت شود، قسمت‌های بیرونی چهره و زیر گردن را نیز با استفاده از رنگ‌های تیره، کانتور کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای تصویری آرایش کامل صورت

   4- استفاده درست از برس‌ و پد آرایشی

حتماً شنیده‌اید که می‌گویند در حین استفاده از کرم‌های مرطوب کننده، پوست صورت را به سمت بالا ماساژ دهید، این کار باعث کاهش چین و چروک‌های پوست می‌شود، اما برای آرایش باید دقیقاً برعکس این روش عمل کنید.

پوست صورت بانوان تارهای موی بسیار کمی دارد که در بیشتر مواقع به سمت پایین رشد می‌کنند. به همین دلیل اگر برس آرایشی را به سمت بالا حرکت دهید،‌باعث می‌شود تا موهای نازک صورت شما بیشتر نمایان شود.

آرایش چشم

1- سایه چشم

سایه چشم

با استفاده از هایلایتری که رنگ آن را می‌پسندید، یک کمان بر روی ابروی خود بکشید، سپس هایلایتی که کشیده‌اید را با انگشت ترکیب کنید. با استفاده از یک سایه صورتی رنگ و مات، تمامی قسمت استخوان ابرو را سایه بزنید تا کمان ابروی شما بالاتر به نظر برسد، سپس نیز سایه را ترکیب کنید تا عملاً به چشم نیاید. این کار باعث می‌شود کمان ابروی شما کشیده‌تر به چشم بیاید و در نتیجه تمامی قسمت‌های چشم به سمت بالا به نظر برسند.

بیشتر بخوانید: چگونه سایه بزنیم تا چشم‌هایمان برجسته‌تر شوند؟

2- خط چشم

  • تثبیت خط‌چشم

به هر اندازه هم که خط چشم شما بی‌عیب و نقص باشد باز هم در طول روز به زیر چشم‌ها نفوذ می‌کند و ظاهر خوب خود را از دست می‌دهد مگر اینکه از خط‌چشم‌های ضدآب استفاده کرده باشید.

برای ثبات هرچه بیشتر خط چشم،‌ توصیه می‌کنیم قبل از کشیدن خط چشم، به پوست زیر چشم در پلک پایین، دقیقاً بعد از محل کشیدن خط‌چشم، پودر آرایشی بزنید. این کار باعث می‌شود خط‌چشم به زیر چشم‌ها ریزش نداشته باشد.

  • پرپشت‌تر جلوه دادن مژه‌ها

به آرامی خطی بین مژه‌های خود ایجاد کرده تا آنها پرتر نشان داده شوند. در این حالت به نظر می‌رسد که شما زیاد خط چشم نزده‌اید و اینطور برداشت می‌شود که به صورت طبیعی مژه‌های مشکی و پُری دارید.

مداد خود را تیز کرده و به دقت خطی مابین مژه‌های پلک بالایی بکشید. سعی کنید هر فاصله یا فضای خالی که می‌بینید را پر کنید. (در حین انجام این کار، لطفاً مراقب چشمهایتان باشید و به چشم‌ها فشار نیاورید).

  • محو کردن خط‌چشم

به جرأت می‌توان گفت کشیدن خط‌چشم با استفاده از خط‌چشم‌های مایع بهترین گزینه است، اما این کار سختی‌های خاص خود را دارد و اگر به خوبی با روش‌ کشیدن خط‌چشم مایع آشنایی نداشته باشید، خط‌چشم آن‌گونه که باید و شاید به نظر نمی‌رسد.

به این ترتیب برای نرم و زیبا‌تر کردن خط‌چشم پیشنهاد می‌کنیم از یک سایه قهو‌ه‌ای بر روی خط‌چشم استفاده کنید. این کار باعث می‌شود خط‌های مستقیم و نامتعارف خط‌چشم از بین برود.

بیشتر بخوانید: با ترفند‌های کشیدن خط چشم مایع آشنا شوید

3- آرایش مژه‌ها

  • استفاده از مژه مصنوعی

مژه‌‌مصنوعی زیبایی دیدگان شما را دو چندان می‌کند، اما اگر به درستی از مژه‌مصنوعی استفاده نکنید، نمای ظاهری چهره شما جلوه‌ خوبی نخواهد داشت. به همین منظور برای داشتن مژه‌هایی زیبا با استفاده از مژه‌مصنوعی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مژه مصنوعی را باز و آماده کنید.
  • بر روی قسمت پایه مژه‌‌مصنوعی، چسب مژه بزنید.
  • حدود ۴۵ ثانیه صبر کنید.
  • مژه‌مصنوعی را همتراز و در وسط پلک چشم‌ قرار دهید.
  • قسمت بالای مژه‌مصنوعی را بر روی مژه‌ها قرار داده و به سمت پایین فشار دهید.
  • به قسمت ساقه مژه‌ها، ریمل بزنید.
  • فر دادن مژه‌ها

استفاده از فر موژه

برای اینکه مژگان زیبای شما به بهترین حالت فر بخورند، با استفاده از فرمژه، مژه‌ها را از قسمت انتهایی خود بگیرید و سپس فرمژه‌ را تا بالای مژه‌ها در جهت معکوس بکشید. این کار باعث می‌شود مژه‌ها فر و دوام بیشتری داشته باشد.

  • گرم کردن فرمژه

حتماً با کار کردن با اتوی مو آشنا هستید، جالب است بدانید گرم کردن فرمژه نیز تأثیری همانند اتوی مو بر روی مژه‌ها دارد. برای این کار با کمک سشوار، فرمژه را به مدت ۳ تا ۵ ثانیه گرم نگه دارید، این کار باعث می‌شود فرِ مژه‌های شما ماندگاری بیشتری داشته باشد و در طول روز خراب نشود.

  • جلوه دادن به مژه‌ها

آرایش کردن مژه‌ها به نوعی که پرُتر به نظر برسد امری زمان‌بر و دشوار است، به این ترتیب برای ساده‌تر شدن این فرآیند پیشنهاد می‌کنیم مراحل زیر را دنبال کنید:

1- پس از اینکه مژه‌ها را فِر دادید، یک لایه ضخیم پودر آرایشی بر روی مژه‌ها بزنید، برای اینکار می‌توانید از قلم آرایشی کوچک که به پودر آغشته شده است استفاده کنید. اگر هم به پودر آرایشی دسترسی ندارید، از پودر بچه نیز می‌توانید استفاده کنید.

2- یک لایه ریمل بر روی قسمت بالا و پایین مژه‌های خود بزنید، سپس چیزی حدود ۳ تا ۵ دقیقه صبر کرده و مجدد این کار را تکرار کنید. (در غیر این صورت، ریمیل بر روی مژه‌ها لخته می‌شود.)

3- در حین ریمل زدن، قلم ریمل را تنها بر روی مژه‌ها از پایین به بالا حرکت ندهید و پس از رسیدن به بالای مژه‌، قلم را به پایین نیز حرکت دهید. سپس نیز با حرکت قلم به چپ و راست در بین مژه‌ها سعی کنید قسمت‌های خالی مانده مژه‌‌های شما کاملاً پُر شوند.

4- در نهایت نیز قسمت‌های خالی مژه‌ها را بررسی کنید و با استفاده از نوک قلم ریمل،‌ یک لایه دیگر بر روی قسمت‌هایی از مژه‌ که کم‌پشت‌تر به نظر می‌رسد بکشید. اگر حوصله و فرصت کافی دارید با استفاده از خط چشم مایع، قسمت‌های خالی مانده بین مژه‌ها را پر کنید.

نکته: چگونه جلوی لَخته شدن ریمل را بگیریم؟

پیشنهاد می‌کنیم اگر ریمل شما لخته و خشک شده، قطره چشم به داخل محفظه ریمل ریخته و قلم را داخل آن تکان دهید. قطره چشم باعث می‌شود آب بیشتری به ریمل اضافه شده و ریمل شما مثل روز اول شود.

  • استفاده از کارت ویزیت

در حین ریمل زدن به مژه‌ها، یک کارت ویزیت را پشت مژه‌ها قرار داده و از محل رویش مژه‌ها این کارت را به جلو و عقب حرکت دهید، این کار باعث می‌شود تمامی قسمت‌های مژه‌ با سرعت زیادی ریمل زده شود.

  • توجه به قلم ریمل

ریمل پس از مدتی بر روی قلم انباشته شده و علمکرد اصلی قلم ریمل کاهش پیدا می‌کند، به این ترتیب قبل از استفاده از قلم ریمل، توصیه می‌کنیم قلم را بر روی یک دستمال کاغذی بکشید تا باقیمانده‌های ریمل از روی قلم پاک شود.

از طرفی پس از اینکه ریمل شما منقضی شد، قلم ریمل را دور نیاندازید. شما می‎توانید با کمک قلم ریمل، رنگ ابروها را به مقدار کمی تغییر دهید یا اینکه پس از خیس کردن ابرو، با استفاده از قلم ابرو، ابروان زیبای خود را مرتب کنید.

بیشتر بخوانید: ۶ اشتباه که ممکن است هنگام ریمل زدن مرتکب شوید

4- حالت دادن به ابروها

هماهنگ بودن حالت ابروها با شکل کلی صورت باعث زیبایی بیشتر چهره می‌شود. با این حساب باید در نظر داشته باشید که حالت ابروهای شما و میزان ضخامت آن‌ها ارتباط مستقیمی با حالت چهره و زیبایی شما دارد.

بیشتر بخوانید: چگونه ابروهای آراسته‌ای داشته باشیم؟

آرایش لب

   1- درست کردن لایه‌بردار خانگی

لایه‌برداری لب

بانوان زیبارو در بیشتر مواقع به لایه‌برداری پوست اهمیت زیادی می‌دهند، اما گاهی اوقات شاهد هستیم که از لایه‌برداری لب‌های لَعل خود غافل می‌شوند. با این حساب اگر به فکر لایه‌برداری لب‌های خود افتاده‌اید و لایه‌بردار مناسبی سراغ ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از یک مسواک کودک به عنوان لایه‌بردار لب استفاده کنید. مسواک را به ترکیب شکر، عسل و روغن نارگیل آغشته کرده بر روی لب‌ها بکشید. قبل از اسکراب و لایه‌برداری لب نیز بهتر است لب‌ها را با بالم لب یا وازلین مالش دهید.

   2- حجیم کردن لب‌ها

تمامی بانوان از موهبت داشتن لب‌هایی حجیم و زیبا برخوردار نیستند، برای داشتن لب‌های حجیم کافی است تا با استفاده از یک مداد لب، خط‌لب خود را به مقدار کمی بیرون‌تر از محیط اصلی لب بکشید. اگر این کار را با ظرافت انجام دهید، متوجه حجم بیشتر لب‌های زیبای خود خواهید شد.

   3- ماندگاری رژلب

اگر به دنبال راهی برای دوام رژلب و همچنین زیبا‌تر جلوه‌دادن لب‌های لعل خود هستید پیشنهاد می‌کنیم پس از اینکه رژلب دلخواه خود را استفاده کردید، یک دستمال کاغذی بر روی لب‌های خود قرار داده و پودر آرایشی را از روی این دستمال بر روی لب‌ها بمالید، این کار باعث می‌شود رژلب شما حالتی مات داشته باشد و ماندگارتر شود.

   4- آرایش سه‌بعدی لب

برای اینکه لب‌های شما حالتی سه‌بعدی به خود بگیرند، انگشت خود را به مقداری پودر جامد آرایشی یا سایه چشم آغشته کنید و سپس بر روی قسمت وسط لب بالا و پایین آن بمالید.

آرایش گونه

رژگونه زدن

کاملاً‌ مشخص است که محل استفاده از رژگونه بر روی گونه‌هاست، اما به کار گرفتن دقیق رژگونه بر روی صورت با در نظر داشتن حالت چهره باعث می‌شود رژگونه جلوه‌ای دو چندان به آرایش شما بدهد. به این ترتیب رژگونه نه تنها باعث رنگ و لعاب بیشتر چهره می‌شود بلکه ظاهری زیبا به استخوان گونه نیز می‌دهد.

توجه: به احتمال زیاد در بین لوازم آرایشی خود، لوازمی هستند که به آن‌ها علاقه‌ زیادی پیدا کردید، بدون شک برای سایر لوازم آرایشی خود نیز هزینه‌ کرده‌اید و به این راحتی‌ها دلتان نمی‌آید که آن‌ها را دور بریزید، اما در همین‌جا توصیه می‌کنیم به لوازم آرایشی خود زیاد دل نبندید، چرا که این لوازم به سرعت آلوده می‌شوند، با این حساب پیشنهاد می‌کنیم هر از گاهی لوازم آرایشی خود و به‌خصوص لوازمی را که در ناحیه چشم‌ها استفاده می‌‌کنید را عوض کنید. از طرف دیگر کشو یا جعبه‌ای که لوازم آرایش شما در آن قرار دارد نیز بهتر است هر از گاهی تمیز و مرتب شود.

به پایان ترفندهای آرایشی ناگفته رسیدیم، چنانچه شما هم از ترفند خاصی در آرایش صورت خود استفاده می‌کنید، در صورت تمایل ما و سایر کاربران را در بخش نظرات از آن‌ها مطلع کنید.

منبع: Listotic دیدگاه‌ها 3986بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه