تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

آرایش پلک افتاده | توصیه آرایشگران حرفه ای برای زیباترشدن چشم

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
آرایش پلک افتاده | توصیه آرایشگران حرفه ای برای زیباترشدن چشم

افرادی که پلک افتاده دارند گاهی در استفاده از بهترین مارک ریمل، مداد و سایر لوازم آرایش چشم دچار تردید می‌شوند؛ زیرا معتقدند که هر چقدر هم تلاش کنند، پلک افتاده آن‌ها زیبایی آرایش چشمشان را خراب می‌کند. البته این افراد تا حدودی حق دارند؛ زیرا آرایش پلک افتاده اصول خاصی دارد و باید از آرایشگران ماهر بیاموزند. به همین مناسبت در این مقاله قصد داریم با اصول آرایش پلک افتاده از زبان آرایشگران خبره و حرفه‌ای در کنار شما باشیم. توجه داشت باشید که به‌کار بستن درست این اصول تکرار و تمرین فراوان می‌طلبد.

۱. از پرایمر استفاده کنید

برای آرایش پلک افتاده از پرایمر استفاده کنید

آرایشگران حرفه‌ای معتقدند که پلک افتاده معمولاً از پلک معمولی چرب‌تر است. ترشح بیشتر چربی نیز باعث پخش‌شدن خط چشم و در نهایت خراب‌شدن آرایش پلک افتاده می‌شود. توصیه متخصصان بر این است که قبل از میکاپ چشم (استفاده از بهترین مارک ریمل، خط چشم و سایه) حتماً از پرایمر استفاده کنید. پرایمر با پوشاندن منافذ باز پوست و کنترل ترشح چربی آن، به ماندگاری آرایش چشم کمک بسزایی می‌کند. در انتهای آرایش نیز توصیه می‌شود از اسپری ثابت‌کننده یا به اصطلاح فیکساتور استفاده کنید تا ماندگاری و دوام آرایش چشم شما بیشتر شود.

۲. برای پوشش چروک از کانسیلر بهره ببرید

برای پوشش چروک از کانسیلر بهره ببرید

برخی افراد برای پنهان کردن چین و چروک اطراف چشم خود، از سایه‌های بسیار تیره استفاده می‌کنند. به این دسته افراد باید بگوییم که این کار نه‌تنها به زیبایی آرایش شما کمکی نمی‌کند، بلکه چشمان شما را ریزتر از آن چیزی که هست نشان می‌دهد. برای آرایش پلک افتاده که با چین و چروک همراه است،‌ توصیه می‌شود که از کانسیلر استفاده کنید. انواع کانسیلر دور چشم به شما این امکان را می‌دهند که با پوشاندن چروک، چشمانی جوان و درخشان داشته باشید.

۳. ابروهای خود را مرکز توجه قرار دهید

ابروهای خود را زیباتر کنید

برای پرت کردن حواس مخاطب از پلک افتاده، باید توجه ویژ‌ه‌ای روی آرایش ابروی خود داشته باشید. تا حد ممکن ابروی خود را پر و زیبا کنید. این روزها به لطف هاشور ابرو، همه به‌راحتی می‌توانند ابروهای زیبایی داشته باشند. انواع لوازم هاشور از جمله مداد مخصوص هاشور، مداد ابروی معمولی، ریمل ابرو، مداد کانتور و خدماتی مانند تاتو، کاشت ابرو، میکرو بلیدینگ، میکرو پیگمنتیشن و غیره نیز به داشتن ابروی پرپشت و خوش حالت کمک می‌کنند.

۴. خط چشم نازک روی بن مژه بالایی خود بکشید

خط چشم باریک بکشید

آرایشگران حرفه‌ای معتقدند خط چشم برای آرایش پلک افتاده باید باریک بوده و درعین‌حال خیلی بلند نباشد. تمرین فراوان، ثابت بودن دست و داشتن یک مداد چشم ضد آب مرغوب از رمزهای موفقیت برای کشیدن خط چشم عالی برای پلک افتاده است. همان طور که در تصویر بالا می‌بینید، ضخیم بودن خط چشم باعث ایجاد سایه روی پلک شده و چشم را کوچک‌تر از چیزی که هست نشان می‌دهد؛ بنابراین خط چشم را نازک و کوتاه بکشید.

۵. از مداد سفید برای پلک پایینی و داخل چشم استفاده کنید

از مداد سفید برای پلک پایینی و داخل چشم استفاده کنید

یکی از اشتباه‌هایی که باعث می‌شود چشم افراد، ریزتر از حد معمولی خود به نظر برسد، استفاده از خط چشم مشکی یا تیره به میزان زیاد داخل چشم است. برای آرایش پلک افتاده از یک مداد چشم سفید برای پلک پایین خود استفاده کنید. استفاده از خط چشم سفید باعث می‌شود چشمان شما درشت‌تر و درخشان‌تر به نظر برسند.

۶. سایه چشم ترکیبی بزنید

سایه چشم ترکیبی بزنید

یکی از بخش‌های جذاب آرایش چشم مختص سایه آن است. این روزها پالت سایه چشم در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارد که دست افراد را برای ایجاد طرح‌های متنوع و متناسب با آرایش صورت یا حتی رنگ لباس و نوع مهمانی باز می‌گذارد. برای آرایش پلک افتاده سراغ پالتی بروید که ترکیبات سایه‌روشن جذاب داشته باشد. به این ترتیب برای قسمت داخلی‌تر پلک از سایه‌های روشن‌تر و برای قسمت خارجی و بالای آن از سایه‌های تیره‌تر استفاده کنید. به این ترتیب افتادگی پلک، زیر سایه تیره مخفی شده و توجه افراد به سمت قسمت روشن‌تر جذب می‌شود.

۷. از بهترین ریمل استفاده کنید

برای ارایش پلک افتاده از بهترین مارک ریمل استفاده کنید

یکی دیگر از ترفندهایی که در آرایش پلک افتاده نقش بسزایی دارد، آرایش مژه‌هاست. به همین منظور متناسب با نوع مژه ‌های خود از بهترین مارک ریمل استفاده کنید. برای مثال اگر مژه های کم‌حجم دارید، از ریمل حجم دهنده استفاده کنید. در این محصولات خرده مژه‌هایی وجود دارد که مژه ها را پر و زیبا نشان می‌دهد. به همین ترتیب از ریمل بلند کننده یا فرکننده نیز می‌توانید بهره ببرید. هنگام استفاده از ریمل اصول آن را رعایت کنید تا چشمانی درشت‌تر و زیباتر به شما هدیه کند.

۸. گونه های خود را کانتور کنید

گونه های خود را کانتور کنید

آرایشگران حرفه‌ای معتقدند که استفاده از هایلایتر روی استخوان گونه (که متناسب با گوشه داخلی چشم باشد)، توجه بیشتری را به سمت چشم جلب می‌کند. با این توضیح، برای آرایش پلک افتاده از یک هایلایتر چند منظوره استفاده کرده و آن را در برنامه میکاپ روزانه خود قرار دهید. البته فراموش نکنید که ایجاد کانتور با رنگ تیره برای ایجاد تعادل در استخوان گونه به منظور درشت‌تر نشان دادن چشم بسیار مهم است.

۹. سبک ‌های جدید میکاپ را تجربه کنید

برای آرایش پلک افتاده، سبک‌های جدید را تجربه کنید

در آرایش پلک افتاده یا میکاپ هر قسمت از صورت، همواره دنبال سبک های جدید باشید. اطلاعات خود را در زمینه خودآرایی به‌روز کنید تا بتوانید مهارت‌های جدید را بیاموزید. آرایش چشم و صورت به صبر و تمرکز فراوانی نیاز دارد. در بین راه زود خسته یا ناامید نشوید. از بهترین مارک ریمل یا خط چشم استفاده کنید تا نتیجه نهایی آرایش شما زیباتر شده و ضمن آن سلامت پوست یا چشم شما همواره حفظ شود.

سخن پایانی

در این مقاله با اصول آرایش پلک افتاده آشنا شدید. برای خرید محصولات مربوط به آرایش چشم از جمله بهترین مارک ریمل، بهترین مداد چشم، کانسیلر دور چشم و غیره می‌توانید به فروشگاه اردمی مراجعه کنید. در فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی، بهترین محصولات با ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب به شما عرضه می‌شود. همچنین مشاوران پوست و زیبایی مجموعه آماده پاسخگویی به پرسش‌های شما هستند. به این منظور می‌توانید دیدگاه یا پرسش خود را در بخش نظرات درج کرده یا با شماره تلفن‌های بالای صفحه تماس بگیرید.

منبع: Dermstore دیدگاه‌ها 6068بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه