مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها

گام به گام با آرایش پوست مختلط و نکات مهمش

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
گام به گام با آرایش پوست مختلط و نکات مهمش

یکی از انواع پوست‌ها، پوست متخلط است. این نوع از پوست مراقبت خاص و نحوه آرایش خاص می‌طلبد؛ زیرا در بخش‌هایی بسیار چرب و در بخش‌هایی بسیار خشک است. به همین دلیل نیز بسیاری افراد در آرایش پوست مختلط دچار سررگمی و آشفتگی می‌شوند. به همین دلیل هم ما در این مقاله بنا داریم به این موضوع بپردازیم و همه نکات میکاپ پوست مختلط را بیان کنیم. اگر شما هم از این دسته افراد هستید یا کسی را با این نوع پوست در اطراف خود می‌شناسید، این نوشته را تا انتها بخوانید.

پوست مختلط چه نوع پوستی است؟

بهترین مارک پنکیک چیست

در پوست‌های مختلط ناحیه T چرب و سایر قسمت‌های صورت خشک است. ناحیه T شامل پیشانی، بینی و چانه می‌شود. در این نواحی غدد چربی بسیار است به همین علت پوست این مناطق به سرعت چرب می‌شود. هنگام آرایش پوست مختلط متوجه می‌شوید که استفاده از کرم‌های چرب حتی در مناطق خشک صورت مانند گونه می‌تواند سیل چربی را به راه بیندازد. در صورتی که از محصولات جاذب چربی استفاده کنید آرایشتان مانند کویر ترک می‌خورد و ظاهری وحشتناک به وجود می‌آورد. چاره چیست؟ چاره این است که قبل از آرایش اقدامات مراقبتی انجام دهید؛ پس همراه ما باشید.

چطور پوستمان را برای آرایش آماده کنیم؟

چطور پوستمان را برای آرایش آماده کنیم؟

قبل از انجام آرایش پوست مختلط باید از کنترل چربی پوست مطمئن شوید. این کار را با انتخاب یک تونر مات‌کننده بدون الکل شروع کنید. این تونر می‌تواند پوست شما را برای چند ساعت بدون درخشش و چربی نگه دارد. بعد از استفاده از تونر یک مرطوب کننده سبک انتخاب کنید و آن را روی تی زون صورتتان بزنید. برای مناطق خشک صورتتان یک مرطوب کننده سنگین استفاده کنید. به این ترتیب بدون اینکه قسمت چرب صورتتان چرب‌تر شود یا بخش خشک پوستتان بی‌آب بماند، آرایش یکدستی را تجربه خواهید کرد.

کدام‌یک از انواع کرم پودر برای آرایش پوست مختلط بهتر است؟

کدام‌یک از انواع کرم پودر برای آرایش پوست مختلط بهتر است؟

شاید شما طرفدار پروپاقرص کرم پودرهای شاین و براق باشید. خبر بد اینکه نباید در آرایش پوست مختلط از این نوع کرم پودر استفاده کنید. شما به علت نوع پوستی که دارید پوستتان همیشه براق و درخشان است و استفاده از کرم پودری با همین ویژگی باعث افراط در درخشش می‌شود. کرم پودر انتخابی شما باید پایه سیلیکون یا آب داشته باشد. عناصر این مواد در منافذ پوست شما قرار می‌گیرد و در نتیجه سرعت چرب‌شدن پوست را کم می‌کند. بهتر است کرم پودر مات را کمی بیشتر از حالت معمول استفاده کنید تا مختلط‌بودن پوستتان را نشان ندهد و چین و چروک احتمالی پوستتان را بپوشاند.

در آرایش پوست مختلط از کانسیلر استفاده کنیم یا نه؟

در آرایش پوست مختلط از کانسیلر استفاده کنیم یا نه؟

ایجاد لایه‌های زیاد در آرایش می‌تواند ظاهر شما را غیر طبیعی و غیرموجه نشان دهد. استفاده از کانسیلر در نواحی چرب پوست باعث افزایش چربی و افزایش درخشش پوستتان می‌شود. لطفاً کانسیلر استیکی و مایع را کنار بگذارید و محصول دیگری را برای رفع عیوب آرایش پوست مختلط استفاده کنید. یکی از محصولات مفید در زمینه رفع عیوب پوست و رفع عیوب آرایش، کانسیلرهای مخصوص تصحیح رنگ است. این محصول کاری مانند پاک‌کن جادویی انجام می‌دهد و رنگ پوستتان را یکدست می‌کند، با این تفاوت که پوست شما را چرب نمی‌کند.

محل صحیح برای استفاده از هایلایتر کجاست؟

محل صحیح برای استفاده از هایلایتر کجاست؟

در بعضی افراد براقی و درخشش نواحی چرب باعث ناراحتی است. راهی عالی برای جلوه کمتر این درخشش این است که سایر نواحی پوستتان هم بدرخشد. چگونه؟ با استفاده از هایلایتر. این حرف بسیار صحیح است که آرایش و میکاپ یک هنر است. هنری که می‌توان قوانین آن را به‌موقع و در جای خودش عوض کرد. بعضی قسمت‌های صورت محل اصلی استفاده از هایلایتر است؛ اما این قانون برای آرایش پوست مختلط فرق می‌کند. به‌جای اینکه چانه و اطراف بینی را هایلایت کنید، سراغ خط مو شقیقه، خط گونه و گوشه بیرونی ابرو بروید.

استفاده از پودر فیکس چه زمانی و کجا لازم است؟

استفاده از پودر فیکس چه زمانی و کجا لازم است؟

برای اینکه چربی پوستتان باعث شل‌شدن آرایش پوست مختلط نشود و خشکی پوستتان آرایش زیبایتان را خط نیندازد، بهتر است بعد از اتمام کارتان از پودر فیکس استفاده کنید. این پودر اضافات آرایش را جذب کرده و چربی پوستتان را کنترل می‌کند؛ پس شما می‌توانید تا پایان کارتان در خارج از خانه از سالم و تمیزبودن آرایشتان مطمئن باشید. البته برای این ممنظور می‌توانید از اسپری فیکس آرایش هم کمک بگیرید. استفاده از اسپری کمی‌راحت‌تر از پودر است. فقط به این نکته توجه کنید که اسپری را از فاصله درست و به میزان کافی استفاده کنید.

سخن پایانی

در این نوشته درباره آرایش پوست مختلط صحبت کردیم. آموختیم که پوست به دلیل چند وجهی بودن در عین حال هم مستعد بروز خشکی است و هم مستعد چرب و براق شدن. در این مقاله به شما گفتیم که از کانسیلر رنگی، کرم پودر مات، پودر و اسپری تثبیت آرایش استفاده کنید. شما همگی این محصولات را می‌توانید در فروشگاه اینترنتی اردمی پیدا کنید. یکی از خوبی‌های خرید از این فروشگاه، امکان مقایسه برندها و قیمت‌های مختلف است. همچنین می‌توانید قبل از اقدام به خرید از راهنمایی‌های مشاوران مجموعه به‌رایگان بهره ببرید. به نظر شما چه نکته دیگری برای میکاپ پوست مختلط وجود دارد؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 8872بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه