تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

بررسی ۸ نکته مهم و کاربردی برای آرایش چشم های حساس

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
بررسی ۸ نکته مهم و کاربردی برای آرایش چشم های حساس

چشم های حساس برای داشتن یک آرایش چشم زیبا، باید علاوه بر انتخاب بهترین مارک ریمل به نکات مهم دیگری نیز توجه کنند. نکاتی که اگر رعایت نشود، حساسیت های چشمی مانند سوزش، خارش، قرمزی، تورم،‌ اشک و … بروز پیدا کرده یا تشدید می‌شوند. با این حساب بهتر است افرادی که چشم های حساسی دارند حتماً برای میکاپ چشم دقت بیشتری به خرج دهند. در همین راستا قصد داریم در ادامه به بررسی ۸ نکته مهم برای آرایش چشم های حساس بپردازیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان همراه ما باشید. لازم به ذکر است افرادی که چشم های حساسی هم ندارند بهتر است با این نکات آشنا شده و به کار ببرند.

۱. برس ریمل را حتماً تمیز کنید

شستن برس ریمل یک نکته مهم برای آرایش چشم های حساس است.یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که برای آرایش چشم های حساس باید در نظر داشته باشید، شستن برس ریمل است. گرد و خاک و آلودگی‌ها در درازمدت روی برس ریمل جمع می‌شوند و استفاده از برسی که شسته نشده، آلودگی چشم‌ را به دنبال خواهد داشت. پیشنهاد می‌کنیم برس ریمل را با شامپو یا صابون ملایم بشویید و برس را با حوله یا پارچه‌ای تمیز خشک کنید.

۲. به جای سایه چشم پودری،‌ سایه کرمی بزنید

سایه کرمی گزینه مناسب آرایش چشم های حساستجربه نشان داده است سایه پودری، پلک و چشم افرادی که حساسیت چشمی دارند را ملتهب می‌کند. در نتیجه این بار که برای خرید بهترین مارک ریمل در بازار مشغول تحقیق بودید،‌ یک سایه چشم کرمی نیز خریداری کنید. سایه پودری، پلک را پوسته‌پوسته نشان می‌دهد در حالی که سایه کرمی حالتی نرم و ابریشمی برای پوست حساس پلک ایجاد می‌کند. دقت داشته باشید از خرید سایه شاین یا براق نیز برحذر باشید؛ چراکه غالباً ترکیبات این سایه ها، التهابات چشمی را تشدید می‌کنند.

۳. کشیدن خط چشم داخل پلک را کنار بگذارید

کشیدن خط چشم داخل پلک را کنار بگذاریدآرایشگران حرفه‌ای در کنار اینکه اصرار ویژه‌ای به خرید بهترین مارک ریمل دارند، توصیه می‌کنند که با مداد چشم سفید، خطی داخل پلک چشم کشیده شود. این کار به‌لحاظ زیباشناختی توجیه دارد و چشم ها را برجسته‌تر نشان می‌دهد. اما افرادی که چشمی حساس دارند بهتر است دور این روش را خط بکشند و به کشیدن خط چشم در محیط بیرون مژه کفایت کنند.

۴. همیشه بهترین مارک ریمل را استفاده کنید

همیشه بهترین مارک ریمل را استفاده کنید

تولیدکنندگان محصولات آرایشی به فکر افرادی که چشمی حساس دارند نیز هستند. برندهای معتبر با تولید ریمل های باکیفیت و مرغوب امکان استفاده از این محصولات را برای آرایش چشم های حساس فراهم کرده‌اند. در نتیجه پیشنهاد می‌‌‌کنیم همیشه لوازم آرایش باکیفیت خریداری کنید و برای خرید ریمل هم دنبال بهترین مارک ریمل مخصوص چشم های حساس باشید. البته ناگفته نماند حتی خرید ریمل مخصوص چشم های حساس نیز به‌طور قطعی نمی‌تواند ضامن سلامت چشم ها باشد. در این بین اگر می‌خواهید به سازگارترین ریمل با چشمان خود برسید بهتر است چندین برند مختلفِ معتبر را امتحان کنید و با آزمون و خطا، بهترین ریملی که کمترین التهاب برای چشم های شما به دنبال دارد را تشخیص دهید.

۵. حتماً به تاریخ انقضای ریمل توجه کنید

حتماً به تاریخ انقضای ریمل توجه کنیدروی هر محصول آرایشی و بهداشتی حتماً تاریخ انقضای آن درج شده است. هنگام خرید بهترین ریمل باید به این تاریخ توجه کنید. البته در نظر داشته باشید که این تاریخ قبل از باز شدن درب محصول اهمیت دارد. به عنوان مثال تاریخ انقضای درج‌شده روی یک ریمل تا سال 2020 میلادی است. پس می‌توانید با خیال راحت این محصول را بخرید؛ اما به‌محض بازشدن درب ریمل، تاریخ انقضای آن دو تا سه ماه پس از آن خواهد بود. با این حساب اگر چشم های حساس دارید و دوست دارید برای آرایش چشم از ریمل استفاده کنید، حتماً به تاریخ انقضای درج‌شده روی محصول و همچنین زمان باز کردن پلمپ آن توجه کنید.

۶. از کانسیلر و کرم پودر کمک بگیرید

اهمیت کانسیلر و کرم پودر در آرایش چشم های حساس

در زیرسازی آرایش کانسیلر و کرم پودر نقش اساسی دارند. کانسیلر که کرم پودر فشرده شده است، با پوشش تیرگی زیر چشم آرایش را جذاب‌تر می‌کند. افرادی که دارای چشم های حساس هستند بهتر است از کانسیلر و کرم پودر مخصوص به خود استفاده کنند. محصولاتی که مناسب چشم های حساس هستند غالباً ترکیبات سبک‌تر داشته و نرم‌ترند. پس از زدن کانسیلر و کرم پودر، مشغول آرایش چشم شوید.

۷. قبل از ریمل‌ زدن دست ها را بشویید

قبل از ریمل‌ زدن دست‌ها را بشویید و به‌‌آرامی ریمل بزنیدیک نکته مهم برای آرایش چشم های حساس تمیز بودن دست‌هاست. همیشه باید جوانب احتیاط را برای چشم های حساس خود نگه دارید و قبل از ریمل زدن، حتماً دست‌ها را بشویید؛ چراکه احتمال تماس دست با چشم و انتقال آلودگی وجود دارد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم در حین ریمل زدن نیز برس را به‌آرامی روی مژه ها بمالید تا فشار برس، چشم و پوست حساس دور آن را ملتهب نکند.

۸. حتماً از پاک کننده آرایش مخصوص چشم استفاده کنید

پاک کننده آرایش یک نکته مهم برای آرایش چشم های حساس است.انصافاً باید اعتراف کرد شب‌هایی پیش می‌آیند که خانم‌ها به اندازه‌ای خسته‌ هستند که حوصله پاک کردن آرایش را نداشته باشند؛ اما این شرایط برای افرادی با چشم های حساس اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. باقی ماندن آرایش روی چشم، احتمال بروز یا تشدید التهاب های چشم های حساس را افزایش می‌دهد. در نتیجه حتماً میکاپ چشم را با یک پاک‌ کننده آرایش مخصوص چشم تمیز کنید.

اکنون که در جریان ۸ نکته مهم برای آرایش چشم های حساس قرار گرفته‌اید، وقت آن فرا رسیده که به فکر خرید یک ریمل عالی باشید. به همین دلیل مجموعه‌‌ای از ریمل های باکیفیت و مخصوص چشم های حساس را در فروشگاه اینترنتی اُردمی برای شما آماده کرده‌ایم تا با نگاهی به این محصولات، بهترین مارک ریمل را خریداری نمایید. اگر هم تجربه سودمندی در آرایش چشم های حساس دارید، این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر خوانند‌ه‌ها به اشتراک بگذارید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی خواندنیِ «باید ها و نباید های بسیار مهم برای استفاده درست از ریمل» را از دست ندهید.

منبع: Stylecraze دیدگاه‌ها 6207بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه