تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

پاک کردن آرایش ماندگار با در دسترس‌ترین مواد

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
پاک کردن آرایش ماندگار با در دسترس‌ترین مواد

آرایش در کنار اینکه زیبایی را برای چهره به ارمغان می‌آورد، آسیب‌هایی نیز دارد. یکی از مهم‌ترین این آسیب‌ها، ضرر مواد آرایشی برای پوست است. به همین دلیل کارشناسان سلامت پوست اصرار دارند که آرایش باید شب‌ها قبل از خواب حتماً پاک شود. پاک کردن شبانه آرایش ترفند‌های خاص خودش را دارد. از طرف دیگر انصافاً باید حق داد وقتی از شب‌زنده‌داری‌ به منزل رسیده‌اید، حس‌و‌حالی برای پاک کردن آرایش باقی نمانده باشد.جالب است بدانید روش‌های سودمندی برای پاک کردن آرایش با محصولات کارخانه‌ای و خانگی وجود دارد. از آنجایی که می‌دانیم استفاده از محصولات طبیعی در کنار محصولات شیمیایی طرفداران زیادی در بین مخاطبین ما دارد، در این مطلب روش‌های کارآمدی با استفاده از محصولات کارخانه‌ای و خانگی برای پاک کردن آرایش ماندگار را مطرح می‌کنیم.

پاک کردن آرایش ماندگار با محصولات کارخانه‌ای

آرایش را با دستمال پاک‌کننده یا روغن صورت تمیز کنید

هرگز برای پاک کردن آرایش از آب کمک نگیرید. پاشیدن آب روی صورت نه‌تنها آرایش را پاک نمی‌کند، بلکه فرایند شستن آرایش را دشوارتر خواهد کرد. در عوض برای پاک کردن آرایش از دستمال‌های مخصوصی که برای این کار ساخته شده کمک بگیرید. تکه‌ای از این دستمال را به‌آرامی روی صورت قرار دهید. سپس دستمال را به کناره‌ها بکشید تا آرایش پاک شود. استفاده از روغن‌های صورت نیز انتخاب مناسبی برای پاک کردن آرایش ماندگار به حساب می‌آید.

ترکیبات این روغن‌ها مواد آرایش را حل می‌کند. در نتیجه آرایش راحت‌تر پاک می شود. تجربه ثابت کرده روغن صورت به لحاظ سرعت نیز اثربخشی بیشتری دارد و در کمترین زمان آرایش را می‌شوید. منظور از روغن صورت، روغن‌های گیاهی است که مواد مغذی پوست را تأمین می‌کنند و خاصیت پاک‌کنندگی دارند. در این زمین می‌توان به روغن نارگیل اشاره کرد. در ادامه این مطلب درباره این روغن‌ها و به‌خصوص روغن نارگیل بیشتر صحبت خواهیم کرد.

از پاک‌کننده آرایش و دستمالی نرم کمک بگیرید

آرایش را با دستمال پاک‌کننده یا روغن صورت تمیز کنید

در این مرحله تکه‌ای پد آرایش‌پاک‌کن را به ترکیبات پاک‌کننده آرایش آغشته کنید. بسته به نوع پوستی که دارید می‌توانید از مسیلار واتر (Micellar Water) یا شیرپاک‌کن نیز استفاده کنید. این مواد دارای ترکیبات آبرسان هستند و پوست را تقویت می‌کنند. به لطف این شرایط در کنار پاک کردن آرایش ماندگار سلامت آن را هم تضمین کرده‌اید. بعضی‌ها به جای استفاده از پدآرایش‌پاک‌کن، از تکه‌ای پنبه کمک می‌گیرند. در این حالت ممکن است قسمت‌هایی از پنبه روی پوست باقی بماند و پاک کردن آرایش را دشوار کند. پد آرایش‌پاک‌کن را به‌آرامی در مرکز صورت قرار دهید و به کناره‌ها بکشید. دقت داشته باشید پد آرایش‌پاک‌کن روی تمامی قسمت‌های صورت کشیده شود و جایی از نظر پنهان نماند.

برای پاک کردن قسمت‌های دشوار صورت دقت بیشتری داشته باشید

برای پاک کردن قسمت‌های دشوار صورت دقت بیشتری داشته باشید

انصافاً باید گفت پاک کردن گوشه‌های چشم، کناره‌های بینی لب‌ها و خط‌‌ فک دشوارتر از دیگر قسمت‌های صورت است. جالب است بدانید باکتری‌ها و آلودگی‌ها نیز در این قسمت‌ها بیشتر تجمع می‌کنند. در نتیجه برای اینکه سلامت پوست شما به‌خطر نیفتد، توجه ویژه‌ای برای پاک کردن این قسمت‌ها اختصاص دهید. از آنجایی که این قسمت‌ها به‌راحتی با پد آرایشی در دسترس قرار نمی‌گیرند و تمیز نمی‌شوند، بهتر است از گوش‌پاک‌کن کمک بگیرید. گوش‌پاک‌کن را به تمیزکننده‌های آرایش آغشته‌ کنید و آن را چندین بار کنار بینی، گوشه‌های چشم و دیگر قسمت‌های دشوار صورت بمالید. این فرایند را به اندازه‌ای ادامه دهید تا آرایش کاملاً پاک شود.

با محلول شوینده صورت آرایش را پاک کنید

با محلول شوینده صورت آرایش را پاک کنید

پس از اینکه تمامی قسمت‌های صورت از آلودگی‌ها و باقیمانده آرایش ماندگار پاک شد، نوبت آن فرا می‌رسد تا صورت را با محلول‌ شوینده‌ صورت تمیز کنید. اگر محلول خاصی در دسترس نداشتید، برای این کار می‌توانید از آب و ‌صابون کمک بگیرید. در نهایت صورت را یک بار با آب بشویید تا تمامی آلودگی‌ها از چهره شما پاک شود.

آبرسانی پوست را با مرطوب‌کننده تضمین کنید

آبرسانی پوست را با مرطوب‌کننده تضمین کنید

پس از شست‌وشوی صورت و پاک کردن آرایش ماندگار، باید آبرسانی آن را با مرطوب‌کننده تضمین کنید. این شرایط با توجه به اینکه چربی طبیعی پوست در اثر پاک کردن آرایش از بین‌ می‌رود، اهمیت بیشتری دارد. کوتاهی در آبرسانی پوست پس از پاک کردن آرایش باعث خشکی پوست و پوسته‌پوسته‌شدن آن می‌شود. در نتیجه با مرطوب‌کننده‌ای سرشار از ترکیبات آبرسان، رطوبت لازم پوست را تأمین می‌کنید.

پاک کردن آرایش ماندگار با محصولات خانگی

پاک کردن آرایش ماندگار با محصولات خانگی

محصولات خانگی برای پاک کردن آرایش چیزی از محصولات کارخانه‌ای کمتر ندارند. از طرف دیگر این محصولات برای پوست‌های حساس بهتر هستند و عارضه‌ای به دنبال ندارند. روش‌هایی که در ادامه مطرح می‌کنیم حتی ماندگارترین آرایش‌ها را به‌راحتی پاک می‌کند.

روغن‌ نارگیل برای پاک کردن آرایش ماندگار

روغن‌ نارگیل برای پاک کردن آرایش ماندگار

روغن نارگیل نوشداروی پوست و مو به حساب می‌آید. این روغن به‌راحتی جذب می‌شود و ترکیبات حلالی برای پاک کردن آرایش ماندگار دارد. به خاصیت‌هایی که گفتیم، مواد معدنی و ترکیبات مغذی روغن نارگیل برای پوست را هم اضافه کنید. جالب است بدانید روغن نارگیل با تمامی پوست‌ها سازگاری دارد. جالب‌تر اینکه این روغن حتی از عهده پاک کردن آرایش‌های سنگین و مواد آرایش ضد آب هم بر می‌آید.

برای پاک کردن آرایش با روغن نارگیل کافی است مقدار کمی از آن را روی تمامی قسمت‌های پوست و گردن بمالید. سپس این قسمت‌ها را با تکه‌ای پنبه مالش دهید تا آرایش کاملاً‌ پاک شود. روغن نارگیل ترکیبات آرایش را در عرض یک‌ چشم‌به‌هم‌زدن پاک می‌کند. در نتیجه اگر به دنبال روش خانگی سریعی برای پاک کردن آرایش ماندگار می‌گردید، روغن نارگیل انتخاب مناسبی برای شماست.

شیر برای پاک کردن آرایش ماندگار

شیر برای پاک کردن آرایش

حتماً‌ شما هم تعریف‌و‌تمجید حمامِ شیرِ ملکه‌های باستان را در افسانه‌ای قدیمی شنیده‌اید. می‌گویند ملکه‌های مغول و کلئوپاترای مصر در شیر حمام می‌کردند. دلیل این کار را می‌توان در خاصیت پاک‌کنندگی چشمگیر شیر جست‌وجو کرد. در کنار ویژگی تمیزکنندگی شیر، خاصیت آبرسانی آن را نیز باید در نظر داشت. جالب است بدانید شیر سلول‌های آسیب‌دیده پوست را التیام می‌بخشد و به فرایند جوان‌سازی سلول‌های جدید کمک می‌کند. با توجه به توضیحاتی که برای شیر دادیم حتماً به این نتیجه رسیده‌اید که از شیر می‌توان برای پاک کردن آرایش ماندگار کمک گرفت.

شیر حتی ماندگارترین آرایش‌ها را هم پاک می‌کند. کافی است تکه‌‌ای پنبه را به شیر آغشته کنید و روی قسمت‌های آرایش‌شده صورت بمالید. این فرایند را به اندازه‌ای تکرار کنید تا شیر، آرایش را کاملاً برطرف کند. اگر پوست چربی دارید، پس از پاک کردن آرایش با شیر، آن را با محلول‌های شوینده صورت شویید تا چربی بیش‌از‌حد آن از بین برود.

جوش‌شیرین و عسل برای پاک کردن آرایش ماندگار

جوش‌شیرین و عسل برای پاک کردن آرایش

جوش‌شیرین خاصیت پاک‌کنندگی دارد. به همین دلیل طرفداران استفاده از محصولات خانگی با کمک جوش‌شیرین آرایش خود را پاک می‌کنند. برای افزایش اثربخشی جوش‌شیرین، پیشنهاد می‌کنیم کمی عسل به آن اضافه کنید. عسل دارای ترکیبات لایه‌بردار است. به لطف این شرایط در کنار پاک کردن آرایش ماندگار سلول‌های مرده آن از بین می‌رود. یک قاشق عسل را با کمی جوش‌شیرین مخلوط کنید تا ترکیبی خمیرمانند به دست آید. سپس این ترکیب را به‌آرامی روی پوست صورت و گردن بمالید. در نهایت صورت خود را با آن بشویید تا باقیمانده آرایش از آن کاملاً پاک شود.

سخن پایانی

همان‌گونه که وعده داده بودیم، بهترین روش‌های پاک کردن‌ آرایش ماندگار را با شما مطرح کردیم. به شما قول می‌دهیم این روش‌ها ماندگارترین آ‌رایش‌ها را نیز به‌راحتی پاک می‌کند. اگر دوست دارید بهترین پاک کننده های آرایشی را تهیه کنید، می‌توانید سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید. این فروشگاه مرجع تخصصی محصولات آرایشی و بهداشتی است که با ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب محصولاتش را عرضه می‌کند. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم روش‌های سودمندی برای پاک کردن آرایش ماندگار سراغ دارید، خواهشمندیم این روش‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان این مجله آموزشی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 1149بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه