تا ۱۰+۵۰٪ تخفیف! + سوپرتخفیف‌های ۲۴ساعته در جشنوارهٔ پاییزطوری ۱۴۰۳

چگونه یک مو قرمز جذاب باشیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
چگونه یک مو قرمز جذاب باشیم؟

فرقی نمی‌کند رنگ قرمز موی‌تان را از مادربزرگ‌تان به ارث برده باشید یا هنر دست آرایشگرتان باشد، این مو به توجه ویژه نیاز دارد. در حالی‌که این مو به خودی خود جذاب است باید بدانید چطور آن را بهتر جلوه دهید. در این میان اگر از آرایش مناسب موی قرمز آگاه باشید، جذابیت رنگ موی قرمز خود را دو چندان خواهید کرد.

آرایش مناسب موی قرمز زمانی بسیار جذاب است که هماهنگی آرایش نقاط مختلف چهره با رنگ موهای خود را مد نظر داشته باشید و از محصولاتی استفاده کنید که جذابیت این مو را افزایش دهند. این مطلب را بخوانید تا نکات مهم در این مورد را بدانید.

برای داشتن آرایش مناسب موی قرمز، نوع موی خود را تشخیص دهید

انواع موی قرمزهمه موهای قرمز مثل هم نیستند. مهم است که نوع موی قرمز خود را بشناسید. در کل سه نوع موی قرمز وجود دارد: قرمز، ارغوانی و نارنجی. بیشتر موهای قرمز طبیعی در دسته نارنجی قرار می‌گیرند. البته برخی موهای قرمز طبیعی هنوز به کمی رنگ مو نیاز دارند و اگر از یک رنگ با پایه بنفش یا قرمز کامل استفاده کنید، نوع موی‌تان کاملا عوض می‌شود. در صورتی‌که موهای خود را رنگ کنید، رعایت کردن باید و نبایدهایی برای مراقبت از موهای رنگ شده لازم است.

ریمل

ریمل مناسب مو قرمزها

بحث‌های زیادی بر سر این مسئله وجود دارند که ریمل مشکی بیشتر به موی قرمز می‌آید یا ریمل قهوه‌ای؟ هیچ جواب قطعی وجود ندارد. رنگ مناسب‌تر به شما و ظاهری که به دنبالش هستید بستگی دارد. اگر به دنبال حالتی چشمگیر هستید، رنگ مشکی و اگر حالتی طبیعی‌تر می‌خواهید، قهوه‌ای را انتخاب کنید. ضمن این‌که رنگ‌های متفاوت دیگری هم برای ریمل وجود دارند که می‌توانید به تناسب آرایش‌‌تان از آن‌ها استفاده نمایید.

رژلب مناسب موهای قرمز

رژلب مناسب موهای قرمزفقط به دلیل این‌که موهای قرمز دارید، نیازی نیست خود را از رنگ‌های مختلف به غیر از قرمز محروم کنید. مهم‌ترین نکته در آرایش مناسب موی قرمز این است که رنگ رژلب نباید دقیقا رنگ موهای‌تان باشد. اگر موهای‌تان نارنجی است، از به‌کار بردن رژلب‌هایی با ته رنگ نارنجی بپرهیزید. خانم‌هایی که موهای‌شان قرمز گلی است، از رنگ‌های قرمز گلی برای رژ لب خودداری کنند و مو قرمزهای ارغوانی نیز بدانند که با رنگ‌های زرشکی جذاب نمی‌شوند.

سایه چشم

EYE SHADOW for redheadsانتخاب رنگ مناسب سایه، بیشتر با چشم‌تان ارتباط دارد تا رنگ موها. طبق اطلاعات موجود در دایره رنگ‌ها، چشم‌های سبز با سایه‌های گرم ارغوانی یا قهوه‌ای و کلا ته رنگ قرمز، جذاب‌تر می‌شوند. چشم‌های آبی با سایه مسی، قرمز آتشین و طلایی زیباتر خواهند شد. پس می‌توانید از هر رنگ سایه‌ای که مطلوب شماست در آرایش مناسب موی قرمز استفاده کنید.

ابروها

eyebrows-for-redheadsقاعده کلی این است که ابروها باید یک درجه از موها تیره‌تر باشند و فرقی هم نمی‌کند که موی شما چه رنگی باشد. پیدا کردن رنگ مداد ابرو یا پودر در آرایش مناسب موی قرمز کمی سخت‌تر است. اگر موهای‌تان ته رنگ نارنجی دارند، مداد ابروی بلوند تهیه کنید. اگر مو ته رنگ قرمز یا بنفش دارد، دنبال رنگ ابروهایی بگردید که مناسب افراد سبزه‌رو است؛ اما باز هم انتخاب مداد ابروی مناسب، بستگی به میزان درخشش رنگ قرمز مو دارد.

مراقبت از پوست

مراقبت از پوست برای مو قرمزهااگر رنگ طبیعی موی شما قرمز است، توجه خاصی به پوست خود داشته باشید. مو قرمزها پوست نازک‌تری دارند و این به معنای حساسیت بیشتر پوست است. البته مو قرمزها معمولا کک و مک هم دارند که با کرم آرایشی پوشانده نمی‌شوند. پس بهتر است روزانه این کارها را انجام دهید:

  • مرحله یک: از یک پاک‌کننده و سپس لوسیون یا روغن صورت استفاده کنید. پوست‌های حساس زود خشک می‌شوند و باید مدام آن‌ها را مرطوب کرد.
  • مرحله دو: از ضد آفتاب استفاده کنید. از هر اسپری، لوسیون یا ماده دیگری که می‌خواهید استفاده کنید، اما ضدآفتاب را فراموش نکنید. ضدآفتاب برای مو قرمزها اهمیت ویژه دارد. پس تنبلی نکنید.
  • مرحله سه: از کرم پایه استفاده کنید. بیشتر خانم‌ها از کرم پایه صرف‌نظر می‌کنند زیرا اثر آن دیده نمی‌شود اما واقعا تفاوت ایجاد می‌کند. هم منافذ بزرگ را می‌پوشاند و هم سبب دوام آرایش تا دوبرابر زمان همیشگی آن می‌شود.
  • مرحله چهار: حالا پوست شما برای زدن کرم آرایشی آماده است. از کرم‌هایی با ته رنگ قرمز و صورتی بپرهیزید. کرم‌هایی با ته رنگ زرد بزنید که ضدآفتاب نیز داشته باشند.
    نکته: اگر کک و مک دارید، از کرم آرایشی صرف‌نظر کنید. زیرا این نقاط زیر این کرم‌ها رنگ عجیبی می‌گیرند. بهتر است از پودر استفاده کنید یا نهایتا کمی کانسیلر بزنید.
  • مرحله پنج: بعد از کرم آرایشی نوبت کانسیلر است. مو قرمزها به دلیل داشتن پوست نازک، مستعد ناهمواری رنگی پوست هستند. پس حتما در نواحی زیر چشم، نقاط قرمز و اطراف بینی از کانسیلر استفاده کنید.
  • مرحله شش: حالا کمی پودر روی کرم‌ها بزنید. پودر، آرایش شما را تثبیت و ماندگاری آن را زیاد می‌کند.

ضدآفتاب مناسب

ضدآفتاب برای مو قرمزهامراقبت از پوست در مقابل آفتاب، اهمیت ویژه‌ای برای مو قرمزها دارد. اما اگر دوست ندارید هر دو ساعت روی آرایش خود ضدآفتاب بزنید، از ضدآفتاب پودری استفاده کنید. این پودر دقیقا مثل کرم ضدآفتاب عمل می‌کند.

منبع: Youqueen دیدگاه‌ها 9185بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه